eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChoczZaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu



Ogłoszenie z dnia 2023-12-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CHOCZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855587

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 17

1.5.2.) Miejscowość: Chocz

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-313

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 627415330

1.5.8.) Numer faksu: 627415685

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@chocz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.chocz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2344b328-8a9c-11ee-b55a-a22b2d7f700e

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2344b328-8a9c-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00533190

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00040495/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 1.400.000,00 zł na sfinansowanie relizacji zadań inwestycyjnych w 2023 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu.
2. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy w 2023r. do 30.12.2032r.
3. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 29.03.2024r.
4. Do wyliczenia kosztu obsługi kredytu przyjmuje się uruchomienie kredytu w dniu 15.12.2023r. w kwocie 1.400.000,00 zł w jednej transzy.
5. Do obliczenia ceny kredytu przyjmuje się WIBOR 3M notowany na dzień 31.10.2023r. oraz marżę banku.
6. Spłata kredytu od dnia 29.03.2024 r. do 30.12.2032r. będzie następować ze środków własnych Gminy w 36 ratach w terminach i kwotach:
- 29.03.2024r. –500,00 zł
- 28.06.2024r. –500,00 zł
- 30.09.2024r. – 500,00 zł
- 30.12.2024r. – 500,00 zł
- 31.03.2025r. – 500,00 zł
- 30.06.2025r. – 500,00 zł
- 30.09.2025r. – 500,00 zł
- 30.12.2025r. – 500,00 zł
- 31.03.2026r. – 500,00 zł
- 30.06.2026r. – 500,00 zł
- 30.09.2026r. – 500,00 zł
- 30.12.2026r. – 500,00 zł
- 31.03.2027r. – 500,00 zł
- 30.06.2027r. – 500,00 zł
- 30.09.2027r. – 500,00 zł
- 30.12.2027r. – 500,00 zł
- 31.03.2028r. – 16.750,00 zł
- 30.06.2028r. – 16.750,00 zł
- 29.09.2028r. – 16.750,00 zł
- 29.12.2028r. – 16.750,00 zł
- 30.03.2029r. – 18.750,00 zł
- 29.06.2029r. – 18.750,00 zł
- 28.09.2029r. – 18.750,00 zł
- 28.12.2029r. – 18.750,00 zł
- 29.03.2030r. – 62.500,00 zł
- 28.06.2030r. – 62.500,00 zł
- 30.09.2030r. – 62.500,00 zł
- 30.12.2030r. – 62.500,00 zł
- 31.03.2031r. – 25.000,00 zł
- 30.06.2031r. – 25.000,00 zł
- 30.09.2031r. – 25.000,00 zł
- 30.12.2031r. – 25.000,00 zł
- 31.03.2032r. – 225.000,00 zł
- 30.06.2032r. – 225.000,00 zł
- 30.09.2032r. – 225.000,00 zł
- 30.12.2032r. – 225.000,00 zł
Razem 1.400.000,00 zł

Powyższy harmonogram spłaty dotyczy zaciągnięcia przez zamawiającego kredytu w maksymalnej wysokości tj. 1.400.000,00 zł. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej niż 1.400.000,00 zł proporcjonalnie zmniejszeniu ulegnie wysokość rat.
7. Spłata odsetek następować będzie w ratach kwartalnych (najpóźniej w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał). Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia, według rzeczywistej liczby dni występujących w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w danym roku (365/366 dni).
8. O wysokości odsetek Zamawiający będzie informowany elektronicznie na adres: ug@chocz.pl najpóźniej na pięć dni przed terminem płatności.
9. Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
10. Na wekslu i deklaracji wekslowej oraz na umowie kredytowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.
11. Termin przekazania kredytu zostanie uzgodniony z Wykonawcą Kredyt zostanie przelany na rachunek bankowy kredytobiorcy nr 73 8407 0003 3000 0101 2000 0006 prowadzony w Banku Spółdzielczym w Pleszewie.
12. Ostateczny termin wykorzystania kredytu ustala się na dzień 30.12.2023r.
13. Kredyt udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększonej o oferowaną marżę banku. Przez okres spłaty kredytu oferowana marża banku nie może zostać podwyższona (stała marża banku). Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co kwartał. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian 3-miesięcznej stawki WIBOR i jest aktualizowane co kwartał, ostatniego dnia kalendarzowego poprzedzającego kolejny okres odsetkowy. Do obliczenia odsetek celem ustalenia jednolitego kosztu kredytu należy założyć datę uruchomienia kredytu w dniu 15 grudnia 2023 roku.
14. Nie przewiduje się dodatkowych prowizji, opłat i innych świadczeń za administrowanie kredytem.
15. Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania całości kwoty kredytu, zmiany terminu wypłaty kredytu oraz przesunięcia terminów spłat rat kredytu.
16. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy.
17. Zamawiający z tytułu niewykorzystania kwoty kredytu w całości nie będzie ponosił dodatkowych kosztów (opłat, prowizji).
18. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.
19. Nie przewiduje się dokumentowania wykorzystania kredytu.
20. Inne dokumenty nie załączone do specyfikacji warunków zamówienia a wymagane przez bank, który wygra przetarg, zostaną doręczone przed podpisaniem umowy kredytowej.
21. Podpisanie umowy kredytowej odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.
22. W trakcie niniejszego postępowania przetargowego zamawiający nie będzie wytwarzał dla Wykonawców żadnych dokumentów do oceny zdolności kredytowej, oprócz stanowiących załączniki do niniejszej SWZ, gdyż wszelkie informacje, w tym o wielkości budżetu i uchwały podejmowane przez Radę Gminy są zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej (https://chocz.bip.net.pl), a jednocześnie banki dysponują Biuletynem Informacji Kredytowej.
23. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu projektu umowy przed jej podpisaniem. Projekt musi być zgodny z warunkami określonymi w SWZ oraz musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w ostatecznej wersji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Unieważnia się postępowanie, w którym wpłynęła jedna oferta, a jej treść nie spełnia warunków zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.