eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi I³owaRemont drogi gminnej ul. Drzyma³y w I³owej



Og³oszenie z dnia 2023-12-06


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej ul. Drzyma³y w I³owej

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina I³owa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770853

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ¯eromskiego 27

1.5.2.) Miejscowo¶æ: I³owa

1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 68 368 14 00

1.5.8.) Numer faksu: 68 368 14 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ilowa@ilowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.ilowa.info.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej ul. Drzyma³y w I³owej

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-eb51bf19-940e-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00534796

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00041741/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.10 Modernizacja dróg gminnych na terenie miasta I³owa

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-eb51bf19-940e-11ee-9ee7-e2087ac16d09

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-eb51bf19-940e-11ee-9ee7-e2087ac16d09

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami bêdzie odbywa³a siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia,
zwanej dalej „Platform±” która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/, oraz poczty elektronicznej, z
zastrze¿eniem, ¿e oferta musi byæ z³o¿ona przy u¿yciu Platformy.
2) Wykonawca, który zamierza wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto
„Wykonawca” na Platformie. Szczegó³owe informacje dotycz±ce zak³adania kont podmiotów oraz zasady korzystania z Platformy
okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl/ oraz informacje
zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3) Komunikacja w postêpowaniu z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do
komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie Platformy
(http://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin#regulamin-serwisu).
5) Maksymalny rozmiar przesy³anych plików wynosi 250 MB.
6) Dat± przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii
dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji jest data ich przekazania na ePUAP.
7) Je¿eli Zamawiaj±cy lub Wykonawca przekazuj± sobie o¶wiadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje przy u¿yciu poczty
elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8) Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci z³o¿enia oferty wraz z wymaganymi dokumentami i za¶wiadczeniami przy u¿yciu poczty
elektronicznej.
9) We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postepowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê
nastêpuj±cym znakiem postêpowania: ocds-148610-eb51bf19-940e-11ee-9ee7-e2087ac16d09
10) Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Oferty / wnioski” widocznej w podgl±dzie postêpowania po zalogowaniu
siê na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Z³ó¿ ofertê / wniosek” system prezentuje okno sk³adania oferty umo¿liwiaj±ce
przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajduj± siê dwa pola „przeci±gnij” i „upu¶æ” s³u¿±ce do dodawania plików.
Wykonawca dodaje uprzednio pobrany, wype³niony i podpisany „Formularz oferty” w pierwszym polu („Za³±czniki i inne dokumenty
przedstawione w ofercie przez Wykonawcê”), Wykonawca dodaje pozosta³e pliki stanowi±ce ofertê lub sk³adane wraz z ofert±.
11) System sprawdza, czy z³o¿one pliki s± podpisane i automatycznie je szyfruje. W przypadku braku podpisu system poinformuje o
tym w trakcie sk³adania dokumentów, jednak¿e zostan± one przyjête przez Platformê pomimo braku podpisu. Szczegó³owe
informacje, w jaki sposób podpisywaæ dokumenty podpisem kwalifikowanym znajduj± siê w instrukcji podpisywania znajduj±cej siê w
Centrum Pomocy na Platformie.
12) W przypadku pozytywnego zakoñczenia procesu potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajdowaæ siê bêdzie w
Elektronicznym Potwierdzeniu Przyjêcia (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). Zarówno EPP i EPO dostêpne s±
dla zalogowanego Wykonawcy w zak³adce „Oferty / wnioski”
13) Przed up³ywem terminu do sk³adania ofert Wykonawca mo¿e wycofaæ ofertê za po¶rednictwem zak³adki „Ofert / wnioski”
u¿ywaj±c przycisku „Wycofaj ofertê”.
14) W zale¿no¶ci od formatu podpisu kwalifikowanego i jego typu Wykonawca do³±cza do Platformy uprzednio podpisane dokumenty
wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
15) Dokument w formacie „pdf” nale¿y podpisaæ u¿ywaj±c formatu podpisu PAdES. Zamawiaj±cy dopuszcza podpisanie
dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf”, wtedy nale¿y u¿yæ formatu XAdES

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO -Administratorem danych osobowych jest Burmistrz I³owej ul. ¯eromskiego 27, 68-120 I³owa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP-I.271.23.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Remont drogi gminnej ul. Drzyma³y w I³owej”.

2. Nazwy i kody zamówienia wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ CPV):

45233120-6

3. W ramach zamówienia wykonane zostan± nastêpuj±ce rodzaje robót:
- roboty budowlane zgodnie z za³±cznikiem nr 8
- roboty pomocnicze, przygotowawcze i porz±dkowe oraz naprawa ewentualnych uszkodzeñ,
- zagospodarowanie terenu, w tym uporz±dkowanie, w tym utylizacja odpadów powsta³ych podczas robót budowlanych,
- przeprowadzenie wymaganych prób, badañ i sprawdzeñ
- przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa zwi±zanych z oddaniem obiektu do u¿ytku,
- wspó³praca z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiaj±cym
- uzyskanie w imieniu Zamawiaj±cego wszelkich niezbêdnych uzgodnieñ, decyzji, zezwoleñ zwi±zanych z oddaniem przedmiotu zamówienia do u¿ytku w tym uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie/zg³oszenie zakoñczenia robót.

4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, przedmiar robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (za³. nr 8 do SWZ). Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e za³±czone przedmiary stanowi± element pomocniczy do przygotowania oferty. Tym samym zamawiaj±cy wymaga skalkulowania i ujêcia w ofercie wszystkich elementów i robót do osi±gniêcia zakresu okre¶lonego w dokumentacji technicznej.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45255600-5 - Roboty w zakresie k³adzenia rur w kanalizacji

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy
stosowaæ bêdzie nastêpuj±ce kryteria oceny ofert: cena i okres gwarancji

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu wskazane poni¿ej w ust. 2 i którzy wyka¿± ich spe³nianie na poziomie nie
ni¿szym ni¿ wymagany przez Zamawiaj±cego w sposób zgodny z opisem zamieszczonym poni¿ej, oraz
2) niepodlegaj±cy wykluczeniu na podstawie okoliczno¶ci, o których mowa w art. 108 ust 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp.
oraz na podstawie art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania
wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 poz. 835).
2. Wykonawcy zobowi±zani s± spe³niaæ warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie stawia ¿adnego warunku w tym zakresie
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy nie stawia ¿adnego warunku w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie stawia ¿adnego warunku w tym zakresie
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Na potwierdzenie spe³niania warunku Wykonawca ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyka¿e, ¿e:
a) zrealizowa³ w ci±gu ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest
krótszy – w tym okresie, minimum 1 robotê polegaj±c± na budowie, przebudowie rozbudowie lub remoncie drogi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 000 000,00z³ brutto;
b) dysponuje co najmniej jedn± osob± (kierownikiem budowy) posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalno¶ci odpowiadaj±cej przedmiotowi zamówienia lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie
tych samych czynno¶ci, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w tej
specjalno¶ci oraz posiadaæ przynale¿no¶æ do Izby In¿ynierów Budownictwa w rozumieniu przepisów Rozporz±dzenia
Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) wraz z informacj± o podstawie do
dysponowania tymi zasobami. Dopuszcza siê uprawnienia równowa¿ne do powy¿szych wydane na podstawie wcze¶niej
obowi±zuj±cych przepisów prawa. W przypadku obywateli pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej musz± oni spe³niaæ wymogi okre¶lone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, ¿e
samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje
zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacjê z
Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4
ustawy Pzp., sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru
lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1)
wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i
wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz
informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór stanowi za³. nr 7 do SWZ;
2) wykaz robót budowlanych (min. 1 robota) polegaj±cych na budowie, przebudowie rozbudowie lub remoncie drogi o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 000 000,00z³ brutto wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y
wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot , na
rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ
tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

- Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik,
- Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia,
- o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – w
przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 pzp (wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wymagania okre¶lono w rozdziale VIII i XIII SWZ

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany postanowieñ zawartej umowy okre¶lono w za³±czniku nr 1 do SWA - wzór umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-22 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-eb51bf19-940e-11ee-9ee7-e2087ac16d09

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-22 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-01-19

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.