Og³oszenie z dnia 2024-10-09
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00561143/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-23
- 2025/BZP 00033743/01 - Wynik z dnia 2025-01-15
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja mostu przez potok Wo³osaty
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: NADLE¦NICTWO STUPOSIANY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370014538
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: 1A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Stuposiany
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-713
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski
1.5.7.) Numer telefonu: 134610010
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: stuposiany@krosno.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-stuposiany
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Gospodarka le¶na
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja mostu przez potok Wo³osaty
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-159c5de0-be10-4e3d-9a4e-e9e7ce7bc086
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00538691
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00075012/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.1 Modernizacja mostu przez potok Wo³osaty
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami w niniejszym postêpowaniu odbywa siê przy u¿yciu platformy zakupowej Open Nexus - platformazakupowa.pl (dalej: „Platforma”): https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany lub przy u¿yciu poczty elektronicznej: stuposiany@krosno.lasy.gov.pl, z zastrze¿eniem, ¿e z³o¿enie oferty, o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e innych o¶wiadczeñ lub dokumentów sk³adanych wraz z ofert± nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu Platformy.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania ofert, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz innych informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Instrukcji korzystania z Platformy https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje , w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców” oraz w Regulaminie korzystania z Platformy, dostêpnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin .
Wykonawca, przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z Platformy okre¶lone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod wskazanym wy¿ej linkiem, w zak³adce „Regulamin” oraz uznaje go za wi±¿±cy, a ponadto powinien zapoznaæ siê z Instrukcj± sk³adania ofert/wniosków dostêpn± pod wskazanym wy¿ej linkiem, i stosowaæ do niej.
5. Limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów w zakresie ca³ej oferty, o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e innych o¶wiadczeñ lub dokumentów sk³adanych wraz z ofert± wynosi 10 plików lub spakowanych folderów (pliki mo¿na skompresowaæ zgodnie z ust. 9), przy maksymalnej wielko¶ci pojedynczego pliku 150 MB. Podczas komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB.
6. Za datê z³o¿enia oferty, o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e innych o¶wiadczeñ lub dokumentów sk³adanych wraz z ofert± przyjmuje siê datê ich z³o¿enia na Platformie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany . Za datê przekazania wniosków, zawiadomieñ, dokumentów, o¶wiadczeñ lub ich kopii oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiaj±cego wskazany w pkt 3 lub z³o¿enia na Platformie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany .
7. Zamawiaj±cy, zgodnie z § 11 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), niniejszym okre¶la wymagania techniczne umo¿liwiaj±ce korzystanie z udostêpnianej przez Zamawiaj±cego Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany.
INFORMACJE O
¦RODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY U¯YCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJ¡CY
BÊDZIE KOMUNIKOWA£ SIÊ Z WYKONAWCAMI, ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH
TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZ¡DZANIA, WYSY£ANIA I ODBIERANIA
KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ ZAWIERA ROZDZIA£ 8 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. W zwi±zku z rozpoczêciem obowi±zywania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO), stosownie do wymogów wynikaj±cych z art. 13 ust. 1 i ust. 2 tego aktu prawnego informujemy, ¿e administratorem Pañstwa danych osobowych jest Nadle¶nictwo Stuposiany z siedzib± Stuposiany 1A. Przedstawicielem administratora jest: Nadle¶niczy – Ewa Tkacz.
2. Z administratorem mo¿na skontaktowaæ siê: osobi¶cie w siedzibie Nadle¶nictwa Stuposiany telefonicznie pod numerem 13 461 00 10, za pomoc± poczty elektronicznej e-mail pod adresem: ewa.tkacz@krosno.lasy.gov.pl. Administrator nie wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
3. Przetwarzanie Pañstwa danych osobowych jest dokonywane w celu prawid³owej realizacji obowi±zków ustawowych tj. przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy z wybranym wykonawc±. Dane osobowe s± przetwarzane na podstawie prawnej art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale jest warunkiem wziêcia udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy.
4. Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r. poz. 2019, ze zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Pañstwa dane osobowe mog± byæ przekazywane do organów pañstwowych (np. Policja, prokuratura) prowadz±cych postêpowania (np. karne, o wykroczenia). Dane mog± byæ równie¿ przekazywane kancelarii prawnej prowadz±cej obs³ugê prawn± Nadle¶nictwa, jak równie¿ do jednostek nadrzêdnych Lasów Pañstwowych w szczególno¶ci do RDLP w Kro¶nie oraz DGLP. Ponadto dane osobowe bêd± udostêpniane ³±cznie z dokumentacj± dotycz±c± postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadkach sk³adania wniosków o udostêpnienie informacji publicznej.
6. Pañstwa dane osobowe s± przetwarzane rêcznie oraz elektronicznie za pomoc± Systemu Informatycznego Lasów Pañstwowych. Dane osobowe s± i bêd± przetwarzane przez okres czasu wyznaczony przepisami o rachunkowo¶ci – nie d³u¿ej ni¿ 6 lat licz±c od wystawienia ostatniej faktury, jak równie¿ wyznaczony przepisami kodeksu cywilnego o przedawnieniu roszczeñ – podstawowy termin 6 lat od wymagalno¶ci roszczenia, jak równie¿ przez okres czasu wyznaczony przepisami (w tym wewnêtrznymi) o archiwizacji dokumentów – w zale¿no¶ci od tego, który z tych okresów bêdzie najd³u¿szy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 7. W zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych przys³uguje Pañstwu prawo do:
1) ¿±dania od Administratora, na podstawie art. 15 RODO, dostêpu do Pani/Pana danych osobowych,
2) ¿±dania od Administratora, na podstawie art. 16 RODO, sprostowania Pani/Pana danych osobowych.
3) ¿±dania od Administratora, na podstawie art. 18 RODO, ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, ¿e przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
W zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych przys³uguje Pañstwu nie przys³uguje Pañstwu prawo do:
1) ¿±dania od Administratora, na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, usuniêcia Pani/Pana danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych o którym mowa w art. 20 RODO;
3) prawo sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych , gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9. Stosownie do wymogów wynikaj±cych z przepisu art. 19 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) W przypadku gdy wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u, od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/679. (art. 74 ust. 3 ustawy Pzp)
2) Udostêpnianie protoko³u ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawno¶ci, o których mowa w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje siê odpowiednio. (art. 74 ust. 4 ustawy Pzp)
3) W przypadku korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporz±dzenia 2016/679, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia. (art.75 ustawy Pzp)
4) Skorzystanie przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników. (art. 76 ustawy Pzp)
5) Zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.(art. 19 ust. 3 ustawy Pzp)
6) W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do zamawiaj±cego. (art. 269 ust. 2 ustawy Pzp).
8. Administrator dok³ada wszelkich starañ, aby zapewniæ wszelkie ¶rodki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umy¶lnym zniszczeniem, przypadkow± utrat±, zmian±, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostêpem, zgodnie ze wszystkimi obowi±zuj±cymi przepisami.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 270.1.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Zamówienie dotyczy modernizacji istniej±cego mostu sta³ego, w tym wymianê przêse³ obiektu, nie nadaj±cych siê do dalszej eksploatacji, na now± konstrukcjê zespolon± oraz remont podpór z demonta¿em zniszczonych ich górnych czê¶ci oraz zabezpieczeniem przed nurtem wody przy zastosowaniu ¶cianek szczelnych na szeroko¶ci przyczó³ków i dooko³a fundamentu filara obiektu.
Wizja lokalna.
6. Wykonawcy mog± dokonaæ wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków placu budowy, warunków zwi±zanych z wykonaniem prac bêd±cych przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdy¿ wyklucza siê mo¿liwo¶æ roszczeñ wykonawców z tytu³u b³êdnego skalkulowania ceny lub pominiêcia elementów niezbêdnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiaj±cy nie przewiduje wspólnej wizji.
Finansowanie realizacji zamówienia.
14. Zamawiaj±cy za roboty zrealizowane w roku 2024 ui¶ci wynagrodzenie w wysoko¶ci 65% warto¶ci umowy. Zrealizowanie robót w 2024 r. o warto¶ci przekraczaj±cej 65% nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do ¿±dania zap³aty kwoty ponad wskazan±.
15. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45221110-6 - Roboty budowlane w zakresie mostów
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
45221119-9 - Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – o warto¶ci do 30 % szacunkowej warto¶ci zamówienia podstawowego.
2. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, mog± zostaæ udzielone w szczególno¶ci w przypadku wyst±pienia potrzeby zwiêkszenia zakresu rzeczowego robót, stanowi±cych przedmiot zamówienia na skutek warunków atmosferycznych, wyst±pienia robót dodatkowych i zamiennych lub powierzenia Zamawiaj±cemu nowych zadañ gospodarczych lub publicznych.
3. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, mog± zostaæ udzielone po przeprowadzeniu odrêbnego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej rêki.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena oferty brutto powinna obejmowaæ wszystkie koszty zwi±zane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, warunkami stawianymi przez Zamawiaj±cego oraz ewentualne ryzyko wynikaj±ce z okoliczno¶ci, które mo¿na by³o przewidzieæ w terminie opracowywania oferty do czasu jej z³o¿enia.
2. Cena oferty musi byæ podana w z³otych polskich (PLN) cyfrowo (z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku) i s³ownie, z wyodrêbnieniem podatku VAT wg formularza oferty (wzór stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ). Cena oferty mo¿e byæ tylko jedna.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy kierowaæ siê bêdzie nastêpuj±cymi kryteriami:
– Cena – 60%
– Okres gwarancji – 40%
2. W ramach ka¿dego z powy¿szych kryteriów mo¿na otrzymaæ maksymalnie 100 pkt, co po przeliczeniu przez odpowiednia wagê procentow± oznacza, ¿e w kryterium „Cena” mo¿na otrzymaæ maksymalnie 60 pkt, natomiast w kryterium „Okres gwarancji” mo¿na otrzymaæ maksymalnie 40 pkt.
3. Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu. Ocena ofert bêdzie siê odbywaæ wed³ug zasad opisanych w ust. 4 poni¿ej.
4. Oferty bêd± oceniane wg nastêpuj±cego wzoru:
1) W ramach kryterium „Cena” oceniana bêdzie cena ³±czna brutto podana w formularzu oferty. Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu poni¿szego wzoru:
Cmin
C = ------------------ x 100 pkt x 60%
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”
Cmin - najni¿sza cena spo¶ród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
2) W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany bêdzie okres gwarancji na roboty budowlane zastrzegaj±c, i¿ minimalny termin gwarancji wynosi 36 miesiêcy, a maksymalny 60 miesiêcy;
• informacje dotycz±ce okresu gwarancji wykonawca poda w formularzu oferty – za³±czniku nr 1 do SWZ, w przypadku niepodania informacji dotycz±cych okresu gwarancji w formularzu oferty, do oceny punktowej przyjêty zostanie minimalny okres gwarancji wynosz±cy 36 miesiêcy, i taki termin zostanie wskazany w umowie,
• ocena punktowa tego kryterium dokonana przy zastosowaniu poni¿szego wzoru
Go
G = ------------------- x 100 pkt x 40%
Gmax
gdzie:
G – liczba punktów w kryterium „Termin gwarancji”
Go – d³ugo¶æ okresu gwarancji podana w ocenianej ofercie
Gmax – najwiêksza d³ugo¶æ okresu gwarancji ze wszystkich ofert podlegaj±cych badaniu
W przypadku, gdy Wykonawca w druku oferty w ogóle nie zaznaczy okresu udzielonej gwarancji lub nie zaznaczy jednoznacznie okresu udzielonej gwarancji, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zadeklarowa³ najkrótszy mo¿liwy okres gwarancji, tj. 36 miesiêcy.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje d³u¿szy termin gwarancji ni¿ 60 miesiêcy to Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zadeklarowa³ najd³u¿szy mo¿liwy okres gwarancji, tj. 60 miesiêcy.
W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje ni¿szy okres gwarancji ni¿ 36 miesiêcy to Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zadeklarowa³ najni¿szy mo¿liwy okres gwarancji, tj. 36 miesiêcy.
W umowie w sprawie zamówienia publicznego obowi±zywaæ bêdzie okres gwarancji zadeklarowany przez Wykonawcê w ofercie.
5. Za najkorzystniejsz± ofertê uznana zostanie oferta, która uzyska najwiêksz± ilo¶æ punktów wyliczon± zgodnie ze wzorem:
O = C + G
Oferta mo¿e uzyskaæ maksymalnie 100 punktów.
6. Wszystkie obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
7. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowiæ bêdzie koñcow± ocenê danej oferty.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli bêdzie posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 2 000 000,00 z³;
3. W zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej:
1) W zakresie do¶wiadczenia
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e wykona³ w ci±gu ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) minimum jedn± robotê budowlan±, zwi±zan± z budow± lub przebudow± lub modernizacj± lub remontem obiektu mostowego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U.2022, poz. 1333) oraz ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 470 ze zm.) o warto¶ci co najmniej 1 000 000,00 PLN brutto. Przez jedn± robotê budowlan± Zamawiaj±cy rozumie robotê wykonan± na podstawie jednej umowy lub jednego zadania inwestycyjnego oraz za³±czy dowody okre¶laj±ce, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykonawca nie mo¿e sumowaæ robót o mniejszej warto¶ci dla uzyskania wymaganej warto¶ci porównywalnej.
Wykonawca musi byæ w stanie wykazaæ i udowodniæ zrealizowanie wskazanych w warunku robót na wezwanie Zamawiaj±cego.
UWAGA:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub w przypadku powo³ywania siê na zasoby innych podmiotów niniejszy warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej powinni spe³niaæ ³±cznie wszyscy Wykonawcy, z zastrze¿eniem, warunku opisanego w pkt 2 ppkt 4 lit. a, Zamawiaj±cy wymaga, aby w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców wykaza³ roboty budowlane o warto¶ci wymaganej w tre¶ci tego warunku.
2) W zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia
Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ nastêpuj±cymi osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, w tym:
- Kierownik budowy: 1 osoba – wymagania:
Osoba ta musi posiadaæ uprawnienia budowlane w specjalno¶ci in¿ynieryjnej - mostowej bez ograniczeñ wydane zgodnie z „ustaw± Prawo budowlane” oraz Rozporz±dzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie albo odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, które pozwalaæ bêd± na pe³nienie funkcji Kierownika budowy w zakresie niniejszego zamówienia
Osoba ta musi posiadaæ minimum 2-letnie do¶wiadczenie. Liczbê lat do¶wiadczenia nale¿y liczyæ od daty wystawienia uprawnieñ w specjalno¶ci in¿ynieryjnej - mostowej bez ograniczeñ.
Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 poz. 220)., które pozwalaæ bêd± na pe³nienie funkcji Kierownika budowy w zakresie objêtym umow±.
UWAGA:
Je¿eli Wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu, zobowi±zany jest za³±czyæ do oferty zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ponadto odpowiednie informacje o korzystaniu z zasobów podmiotu trzeciego nale¿y zamie¶ciæ w O¶wiadczeniu Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ).
4. Oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
8. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, faktycznie bêdzie dysponowa³ zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c ich zobowi±zanie do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
9. Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane Wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznych lub zawodowych, a tak¿e zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem Wykonawcy.
10. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
11. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie zgodnie z formu³± „spe³nia”/„nie spe³nia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub o¶wiadczeniach z³o¿onych przez Wykonawców.
12. Podane przez Wykonawcê lub przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, warto¶ci zrealizowanych robót budowlanych w walutach innych ni¿ z³oty polski (PLN) bêd± przeliczane na PLN w oparciu o ¶redni kurs NBP obowi±zuj±cy w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu. Je¿eli w tym dniu kurs danej waluty nie by³ og³aszany w NBP, obowi±zuje kurs og³oszony bezpo¶rednio przed dniem publikacji og³oszenia o zamówieniu. Tabele kursów walut dostêpne s± pod nastêpuj±cym adresem internetowym:
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy ¿±da:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego – sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
b) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ);
c) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
f) o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w O¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, o których mowa w:
i) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy,
ii) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
iii) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
iv) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
v) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
vi) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170),
vii) art. 109 ust. 1 pkt 4-5,7–10 ustawy.
(wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ).
Podmiotowe ¶rodki dowodowe dotycz±ce podmiotów innych ni¿ Wykonawca - zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
INFORMACJE O PODMIOTOWYCH ¦RODKACH DOWODOWYCH I INNYCH DOKUMENTACH I O¦WIADCZENIACH zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Do oferty ka¿dy Wykonawca musi do³±czyæ „O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu”, w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 oraz w rozdziale 5 ust. 2 pkt 1), pkt 2) SWZ. O¶wiadczenie to stanowiæ bêdzie dowód, potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia lub spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ).
1) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiaj±cy ¿±da:
a) ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 2 000 000,00 z³;
2) W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Zamawiaj±cy ¿±da:
a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert), a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. 5 ust. 2. pkt 1) niniejszego SWZ (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ);
b) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonego w rozdz. 5 ust. 2. pkt 2) niniejszego SWZ (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ);
Uwaga! Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych lub us³ug wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w lit. a), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane wraz z ofert± – je¿eli dotyczy - zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
Inne dokumenty i o¶wiadczenia sk³adane wraz z ofert± - zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe, które na wezwanie Zamawiaj±cego zobowi±zany bêdzie z³o¿yæ Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualne na dzieñ ich z³o¿enia - zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe dotycz±ce podmiotów innych ni¿ Wykonawca - zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
INFORMACJE O PODMIOTOWYCH ¦RODKACH DOWODOWYCH I INNYCH DOKUMENTACH I O¦WIADCZENIACH zosta³y szczegó³owo opisane w rozdziale 7 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga od wykonawców przed³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Oferta musi byæ sporz±dzona zgodnie z tre¶ci± formularza „Oferta Wykonawcy” (wzór formularza oferty stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ). Integraln± czê¶æ oferty stanowi± wype³niony Kosztorys ofertowy (wzór kosztorysu stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ).7. Wraz z ofert± musi zostaæ z³o¿one O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ).
8. Do oferty nale¿y za³±czyæ, je¿eli dotyczy:
1) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ),
2) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w rozdziale 7 ust. 2 pkt 2) niniejszego SWZ, potwierdzaj±ce oddanie Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ),
3) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru – w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
4) pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu Wykonawcy,
5) pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
Inne dokumenty i o¶wiadczenia sk³adane wraz z ofert±.
1) W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawcy ma obowi±zek z³o¿yæ odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia powy¿szych dokumentów, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
2) Kosztorys ofertowy stanowi±cy integraln± czê¶æ oferty (wzór kosztorysu stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ).
3) Je¿eli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby, dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z powy¿szych dokumentów, nale¿y z³o¿yæ pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub podwykonawcy niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 35 000,00 PLN.2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, gdy zawarto umowê (art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp) albo uniewa¿niono postêpowanie (art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp) oraz z³o¿ono wniosek o zwrot wadium (art. 98 ust. 2 ustawy Pzp).
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy w Banku BG¯ BNP PARIBAS o. Sanok nr rachunku 16 1600 1462 1016 7866 5000 0003, z dopiskiem na przelewie: „Modernizacja mostu przez potok Wo³osaty”.
6. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
7. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieni±dza dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
8. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
9. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
10. Wadium wniesione w formie gwarancji lub porêczenia powinno w swej tre¶ci wskazywaæ Gwaranta/Porêczyciela, beneficjenta, termin obowi±zywania, kwotê gwarancji oraz musi zawieraæ klauzulê o nieodwo³alno¶ci oraz zapewniæ bezwarunkow± wyp³atê przez Gwaranta (Porêczyciela) na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego pe³nej kwoty.
11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysoko¶ci okre¶lonej w ust. 1, w terminie okre¶lonym w ust. 2 lub w formie lub formach okre¶lonych w ust. 3, zostanie odrzucona.
12. Zamawiaj±cy zwróci wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1) up³ywu terminu zwi±zania ofert±;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
13. Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwróci wadium Wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
14. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 13, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej.
15. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
16. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
Szczegó³owe informacje na temat wadium znajduj± siê w rozdziale 11. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE WADIUM
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, „O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu”, o którym mowa w pkt 1), musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te maj± potwierdzaæ brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶wiadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, tak¿e „O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu” podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
2. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane wraz z ofert± – je¿eli dotyczy.
1) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia maj± obowi±zek do³±czyæ do oferty „O¶wiadczenie, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy” – je¿eli w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia polegaj± na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane (wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ).
2) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, ma obowi±zek z³o¿yæ wraz z ofert±, „Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów – je¿eli w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia polegaj± na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane (wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ).
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa wy¿ej, powinno potwierdzaæ, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶laæ w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
b) sposób i okres udostêpnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
Tre¶æ zobowi±zania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywaæ na zakres zobowi±zania innego podmiotu, okre¶laæ, czego dotyczy zobowi±zanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie bêdzie ono wykonywane.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:1. Zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku zaistnienia jednej lub kilku wymienionych poni¿ej okoliczno¶ci:
1) spowodowanych warunkami zewnêtrznymi, w szczególno¶ci:
a. warunkami atmosferycznymi odbiegaj±cymi od naturalnych (np. ponadprzeciêtne opady deszczu lub ¶niegu, d³ugotrwa³a susza, zjawiska nietypowe dla danej strefy klimatycznej);
2) spowodowanych warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególno¶ci:
a. odnalezieniem niewypa³ów i niewybuchów,
b. stwierdzeniem odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (np. kategorie gruntu);
3) bêd±cych nastêpstwem zdarzeñ le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, takich jak w szczególno¶ci:
a. wstrzymaniem robót przez Zamawiaj±cego,
b. konieczno¶ci± usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;
4) bêd±cych nastêpstwem dzia³ania organów administracji publicznej, w szczególno¶ci takich jak np.:
a. odmow± wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ na skutek b³êdów w dokumentacji projektowej,
b. wstrzymaniem robót budowlanych przez organy nadzoru;
5) stanowi±cych inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± prowadzenia prac takie jak np. b³êdy oraz niedopatrzenia powsta³e w wyniku dzia³alno¶ci cz³owieka, których skutki mog± doprowadziæ do znacznej modyfikacji pierwotnych za³o¿eñ projektu.
W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w pkt. 1)-5) termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, stosowanie do okresu trwania tych okoliczno¶ci oraz skutków, które te okoliczno¶ci wywo³a³y.
2. Zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia:
1) zmiany technologiczne, w szczególno¶ci:
a. konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,
b. odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (np. kategorie gruntu) skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych;
c. konieczno¶æ zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa
Zmiany wskazywane w lit. c bêd± wprowadzane wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu umowy do u¿ytkowania, a Zamawiaj±cy mo¿e ponie¶æ ryzyko zwiêkszenia wynagrodzenia z tytu³u takich zmian wy³±cznie w kwocie równej zwiêkszonym z tego powodu kosztom.
Ka¿da ze wskazywanych w lit. a – c zmian mo¿e byæ powi±zana z obni¿eniem wynagrodzenia na zasadach okre¶lonych przez Strony.
3. Pozosta³e zmiany:
1) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT;
2) rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami.
4. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
5. Nie stanowi zmiany umowy:
1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego)
2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-24 08:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-24 08:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Ze wzglêdu na ograniczenia znakowe prosimy zapoznaæ siê z pe³n± tre¶ci± specyfikacjiwarunków zamówienia SWZ, która umieszczona jest na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_stuposiany.
ykonawcy oraz innemu podmiotowi, je¿eli ma lub mia³ interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów ustawy Pzp przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej, o których mowa w Dziale IX ¦rodki ochrony prawnej ustawy Pzp.
Szczegó³owe kwestie dotycz±ce postêpowania skargowego zosta³y uregulowane zosta³y w art. 579 - 590 ustawy Pzp.
Szczegó³y zamówienia zawiera SWZ.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- TR.262.4.2025 Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie pomieszczeñ przyziemia budynków B, B1 i C w ramach zadania inwestycyjnego (...)
- Przebudowa oraz zmiana sposobu u¿ytkowania czê¶ci budynku przedszkola na ¿³obek gminny
- "Przebudowa i budowa otwartych zbiorników retencyjnych w miejscowo¶ci Baranów Sandomierski"
- "Wykonanie dylatacji oraz po³o¿enie p³ytek pod³ogowych na Stadionie Miejskim przy ul. Bu³garskiej 17 w Poznaniu, nosz±cym nazwê ENEA STADION"
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w zakresie przebudowy instalacji wentylacji mechanicznej hamowni atmosferycznej w budynku "N"
- BUDOWA BUDYNKU SOCJALNO-BYTOWEGO SZKÓ£KI LE¦NEJ WRAZ Z NIEZBÊDN¡ INFRASTRUKTUR¡ TECHNICZN¡, ROZBIÓRKA ISTNIEJ¡CEGO BUDYNKU SOCJALNEGO, NA CELE PROWADZENIA GOSPODARKI LE¦NEJ W NADLE¦NICTWIE KO¦CIERZYNA
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.