Ogłoszenie z dnia 2023-12-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00550000/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-13
- 2023/BZP 00568634/01 - Wynik z dnia 2023-12-21
- 2024/BZP 00096302/01 - Wynik z dnia 2024-02-07
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników urzędów górniczych oraz stażystów, w podziale na części, z opcją
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wyższy Urząd Górniczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000332245
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Poniatowskiego 31
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-055
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zakupy@wug.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wug.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
nadzór górniczy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników urzędów górniczych oraz stażystów, w podziale na części, z opcją
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4d6eeeb8-94f8-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00538924
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00118444/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu medycyny pracy dla pracowników urzędów górniczych oraz stażystów, w podziale na części, z opcją
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/wug3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków
komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/wug.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje zostały
przedstawione w pkt XII i XIII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Poniżej zostały przedstawione najważniejsze informacje:
z pkt XII:
(...) 4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta w Systemie, ani
logowania do Systemu.
5. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Użytkownika Zewnętrznego, tj. użytkownika wykonawcy odbywa się komunikacja wykonawcy z zamawiającym w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań, wniosków w ramach postępowania.
6. Za pośrednictwem posiadanego w Systemie konta Jednostki zamawiającej oraz kont Użytkowników Wewnętrznych Jednostki
zamawiającej odbywa się komunikacja zamawiającego z wykonawcą w postępowaniu, w szczególności: przekazywanie wezwań i
zawiadomień, informacji, odpowiedzi na pytania w ramach postępowania.
(...)
12. Do pełnego i prawidłowego korzystania z Systemu przez Użytkowników Zewnętrznych konieczne jest posiadanie przez co
najmniej jednego uprawnionego (do reprezentowania) Użytkownika Zewnętrznego wykonawcy
kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego służącego do autentykacji i podpisu.
13. Korzystanie z Systemu możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy wykonawcy,
następujących minimalnych wymagań technicznych i specyfiki połączenia - posiadanie komputera o parametrach umożliwiających
zainstalowanie następującego oprogramowania:
1) w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów:
a) przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i
późniejsze, Microsoft Edge ver 18
i późniejsze, Internet Explorer 11,
b) lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera; zalecane jest używanie najnowszych wersji
przeglądarek,
c) system operacyjny Windows 10 i późniejsze;
2) w zakresie składania podpisu kwalifikowanego:
a) zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),
b) w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,
c) oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym.
Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powyżej znajduje się w Systemie w zakładce E-learning.
14. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy ich
użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z usług Systemu (Regulamin Portalu e-Usług) dostępnym z poziomu modułu
Elearning dla wszystkich użytkowników Systemu oraz podczas rejestracji konta wykonawcy dla wykonawców.
(...)
19. Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem
Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych
plików.
20. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg,
.xades, .tar, .7z, .eml, .msg.
21. Za datę przekazania i odbioru danych, w szczególności oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę zapisania pliku na serwerze Systemu. Aktualna data i godzina,
zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Systemu.
- z XIII SWZ:
(...) 5. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji
wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej wykonawcy albo przez
upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy.
(...)
Poprzez ofertę zamawiający rozumie formularz ofertowy i formularz cenowy stanowiący załącznik nr 7.1-10 i 8.1-10 do SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny poprzez
umieszczenie w Specyfikacji Warunków Zamówienia klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków
Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny poprzez
umieszczenie w Specyfikacji Warunków Zamówienia klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik nr 1 do Specyfikacji Warunków
Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BAG/20/2023/TP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 10
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Wyższego Urzędu Górniczego i Okręgowego Urzędu Górniczego w Katowicach oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Gdańsku oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie przez wykonawcę usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Kielcach oraz stażystów i pracowników skierowanych
z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie oraz stażystów i pracowników skierowanych
z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Krośnie oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Lublinie oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Poznaniu oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Rybniku oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 9
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego w Warszawie oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 10
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy dla pracowników Okręgowego Urzędu Górniczego we Wrocławiu oraz stażystów i pracowników skierowanych z innych urzędów górniczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121000-3 - Usługi medyczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85147000-1 - Usługi zdrowotne świadczone dla firm
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Przedmiotu zamówienia obejmuje:a) zamówienie podstawowe (część gwarantowana), w ramach którego wykonawca
będzie świadczył na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach danej części przez okres 24 miesięcy,
b) zamówienie objęte prawem opcji, w ramach której wykonawca będzie świadczył
na rzecz zamawiającego usługę z zakresu medycyny pracy w ramach
danej części przez okres kolejnych 12 miesięcy, następujących bezpośrednio po części
gwarantowanej.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji będzie złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w zakresie określonym przez zamawiającego w terminie 60 dni przed końcem aktualnego obowiązywania umowy.
3. Oświadczenie to może być składane przez zamawiającego wielokrotnie, na okres obejmujący co najmniej 12 miesięcy, z zachowaniem końcowego terminu realizacji zamówienia.
4. Zamawiający nie ma obowiązku skorzystania z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
5. Zamówienie objęte prawem opcji realizowane ma być na tych samych warunkach, co zamówienie realizowane w ramach zamówienia podstawowego. Tym samym, postanowienia niniejszej dokumentacji mają zastosowanie do części gwarantowanej, jak i opcjonalnej
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena ofert nastąpi odrębnie w zakresie każdej części.
2. Punktacja przyznawana ofertom będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największą liczbę punktów w ramach poniżej określonych kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny lub innych parametrów objętych kryterium oceny ofert.
5. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- cena,
- termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia,
- dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu.
Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert oraz sposób ich obliczenia określa pkt XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin wykonania badań okresowych i wstępnych wraz z wydaniem orzeczenia
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dostępność usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu lub wzroku lub zapewnienia alternatywnych zasad dostępności do usługi medycyny pracy dla osób z upośledzeniami narządów ruchu, słuchu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają przewidziane prawem uprawnienia do wykonywania działalności leczniczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 991, z późn. zm.).
Zamawiający oceni spełnianie powyższego warunku w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt IX.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej: zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych w SWZ przez zamawiającego - wg załącznika nr 5 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: potwierdzenia wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez wojewodę właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu leczniczego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 991, z późn. zm.).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- /jeżeli dotyczy/ dokumenty stwierdzające ustanowienie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienie, pełnomocnika do reprezentowania ich do udziału w przedmiotowym postępowaniu,
- /jeżeli dotyczy/ oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy, w przypadku
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - wg załącznika nr 7 do SWZ.
- pełnomocnictwo, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika zakres świadczonych usług przez poszczególnych wykonawców - wg załącznika nr 6 do SWZ.
3. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresieuregulowanym w ustawie Prawo Zamówień Publicznych oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach
umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez System dostepny po adresem: https://portal.smartpzp.pl/wug 8.3.)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Część 5 : Tak
Część 6 : Tak
Część 7 : Tak
Część 8 : Tak
Część 9 : Tak
Część 10 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W niniejszym ogłoszeniu poprzez:- ustawę pzp rozumie się ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z
późn. zm.),
- SWZ rozumie się Specyfikację Warunków Zamówienia
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- KWP w Katowicach - modernizacja budynków A, B i C - KWP w Katowicach przy ul. Lompy 19 - I etap - przystosowanie do przepisów przeciwpożarowych - opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej
- Dostawa ekranu holograficznego
- Dostawa punktów dostępu bezprzewodowego
- Dostawa systemu teleinformatycznego dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Katowicach"
- Dostawa czasopism zagranicznych w roku 2025
- Dostawa do pracowni transportu kolejowego w postaci symulatora pojazdu kolejowego oraz wyposażenia symulatora ruchu kolejowego
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie okresowych badań lekarskich strażaka ratownika ochotniczej straży pożarnej oraz badań lekarskich kandydata na strażaka ratownika ochotniczej straży pożarnej
- usługa medyczna polegająca na wykonywaniu całodobowo badania oraz pobrania krwi u osoby skierowanej przez funkcjonariuszy Policji prowadzących czynności służbowe na terenie działania KMP w Gdyni
- Całodobowe świadczenia zdrowotne dla pacjentów Izby Wytrzeźwień w Gliwicach w 2025 roku.(1)
- Świadczenie usług medycznych dla pracowników i studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu - 2 części
- Badania medycyny pracy dla pracowników Wrocławskiego Zespołu Żłobków.
- Świadczenie usług medycznych z zakresu medycyny pracy dla pracowników i kandydatów do pracy oraz z zakresu dodatkowej opieki medycznej dla pracowników spółki (...) i ich rodzin w podziale na części
więcej: Usługi medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.