Ogłoszenie z dnia 2024-10-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00425372/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Rozwój świetlicy środowiskowej jako placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w Gminie Łazy. Realizacja usługi cateringowej dla uczestników zajęć świetlicy środowiskowej w Łazach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁAZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258865
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Traugutta 15
1.5.2.) Miejscowość: Łazy
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-450
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wirum@lazy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.umlazy.finn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d70454a-b7b2-4fa1-8f05-3592e4adc56d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozwój świetlicy środowiskowej jako placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w Gminie Łazy. Realizacja usługi cateringowej dla uczestników zajęć świetlicy środowiskowej w Łazach.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d70454a-b7b2-4fa1-8f05-3592e4adc56d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00539241
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039305/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Rozwój świetlicy środowiskowej jako placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w Gminie Łazy. Realizacja usługi cateringowej dla uczestników zajęć świetlicy środowiskowej w Łazach.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa dla Działania: FESL.07.07-Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej Projekt pt. „Rozwój usług społecznych poprzez wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży w Gminie Łazy” Nr FESL.07.07-IZ.01-03BA/23-0042.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00425372
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WID. 271. 15. 2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 631944,20 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 402466,30 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług cateringowych polegających na przygotowaniu, dostarczeniu, podawaniu posiłków (zestawów), dbaniu o czystość w trakcie spotkania jak i uprzątnięciu pomieszczenia ze śmieci i resztek jedzenia dla uczestników świetlicy środowiskowej w Łazach.
2. Usługa cateringowa obejmuje:
Poczęstunek w formie ciepłej wczesnej kolacji dla każdego dziecka (dostarczone o godz. 18.00). Dopuszcza się serwowanie raz w tygodniu zupy z wkładką mięsną oraz napoju i drugiego dania cztery razy w tygodniu wraz z napojem. Zamawiający będzie informował Wykonawcę do godz. 8:30 o ilości posiłków zamawianych w danym dniu.
3. Zamawiający określa wielkość przedmiotu zamówienia w okresie trwania umowy (przewidywany termin realizacji : 3 lata od dnia podpisania umowy.) na 19 500 posiłków (tj. ok. 156 tygodni/780 dni roboczych dni dla ok. 25 dzieci dziennie). Liczba dzieci i ilość posiłków podane są liczbami szacunkowymi i jako takie nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego w toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Posiłki dostarczane będą codziennie od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i innych dni wolnych od zajęć edukacyjnych. W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy świetlicy środowiskowej dostawa posiłków odbędzie się w innych godzinach – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą.
5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczał posiłki dobrej jakości zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi żywności, w szczególności zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2020, poz. 2021 ze zm.), normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również przepisami prawa w zakresie higieny żywienia norm HCCAP.
6. Wykonawca będzie przygotowywał i wydawał obiady w lokalu gastronomicznym, będącym w jego dyspozycji, spełniającym wymagania sanitarne, znajdującym się w granicach administracyjnych miasta Łazy.
7. Zamawiający dopuszcza realizację umowy poprzez dowóz i wydawanie posiłków w opakowaniach jednorazowych w budynku przy ul. Spółdzielczej 2 w Łazach. Cenę naczyń i sztućców jednorazowych, dowozu i pozostałej obsługi należy doliczyć do ceny posiłku.
8. Ze względu na specyficzny charakter usługi oraz w związku z niemożnością dokładnego oszacowania wielkości przedmiotu umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo:
1) jego zmniejszenia. Zmniejszenie wielkości przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1 nie będzie skutkowało jakąkolwiek odpowiedzialnością Zamawiającego. W przypadku zmniejszenia liczby obiadów Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu zmiany liczby obiadów, poza prawem do zapłaty wynagrodzenia za faktycznie zrealizowaną liczbę obiadów wg ceny jednostkowej obiadu określonej w formularzu ofertowym, z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 3 Zmniejszenie wielkości przedmiotu umowy Zamawiający szacuje na nie więcej niż 50 %.
2) jego zwiększenia w skali miesiąca. W przypadku zwiększenia wielkości przedmiotu umowy o którym mowa w ust. 1, okres realizacji umowy, opisany w §2 może ulec skróceniu, przy czym cena jednostkowa obiadu musi być tożsama z ceną ofertową.
3) Wykonawcy nie przysługuje prawo do żądania wynagrodzenia z tytułu gotowości do świadczenia przedmiotu umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
UZASADNIENIE FAKTYCZNEUnieważnienie postępowania następuje w związku z odstąpieniem w dniu 02.10.2024r. od podpisania umowy przez Wykonawcę: BAR MAX MAREK PAŁASZ 42-450 Łazy ul. Rtm. Witolda Pileckiego 5.
Na realizację zadania Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 409 500,00 zł. Cena oferty która uzyskała kolejną najwyższą przyznaną ilość punktów, wynosi 624 007,80 zł brutto i została, złożona przez: Spółdzielnia socjalna „OPOKA” ul. Hutnicza 26, 32-310 Chechło.
Różnica pomiędzy kwotą przeznaczoną na realizację zamówienia i kwotą oferty złożoną przez Spółdzielnię socjalną „OPOKA” wynosi 214 507,80 zł. Zamawiający nie ma możliwości zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację zadania .
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) w zw. z art. 263 Prawa zamówień publicznych.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 w zw. z art. 263 ustawy Pzp.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 315900,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 624007,80 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI ŁAZY
- "Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Łazy w sezonie zimowym: 2024/2025". Postępowanie 3.
- Rozwój świetlicy środowiskowej jako placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży w Gminie Łazy. Uruchomienie Punktu Konsultacyjnego Wsparcia dla rodziny - Gmina Łazy. Postępowanie 2
- "Dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Konarskiego w Łazach przez okres 10 miesięcy w 2025 roku".
więcej: przetargi ŁAZY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa cateringowa dla Dziennego Domu Pomocy w Krasnem
- Przygotowanie i dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Rzeczycy w 2025 roku
- Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i dostarczania posiłków do Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Zawadzie w 2025 roku.
- Usługa cateringu - przygotowanie i dowóz posiłków do Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Borui Kościelnej
- "Usługi przygotowania i wydania gorących posiłków podopiecznym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach"
- usługi żywienia
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.