Ogłoszenie z dnia 2024-10-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00539704/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-10
- 2024/BZP 00588849/01 - Wynik z dnia 2024-11-12
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do i ze szkół prowadzonych przez Gminę Osielsko w roku 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ D/S OŚWIATY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 091588577
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Centralna 6
1.5.2.) Miejscowość: Osielsko
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-031
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdso.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz uczniów do i ze szkół prowadzonych przez Gminę Osielsko w roku 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6697ff1e-b4cd-4afc-a22f-68e7316429fc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00539584
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00568614/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dowóz uczniów do i ze szkół prowadzonych przez Gminę Osielsko w roku 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6697ff1e-b4cd-4afc-a22f-68e7316429fc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia. Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zdso.pl lub kamila.kowalska@zdso.pl (w zakresie np. zadawania pytań dot. wyjaśnienia treści SWZ, przekazywania wezwań i zawiadomień - nie dotyczy składania ofert w postępowaniu!!!).
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów oraz niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne określa rozdział X SWZ,
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół ds. Oświaty w Osielsku. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi przetwarzanymi przez Administratora Danych można kontaktować się wysyłając korespondencję: ul. Centralna 6, 86-031 Osielsko, adres e-mail: sekretariat@zdso.pl lub za pomocą tel. 52 320 31 20.
Inspektor ochrony danych - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Zespołu ds. Oświaty w Osielsku, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień za pomocą adresu hanna.kielbon@iod-rodo.pl lub tel. 729 057 572, 662 08 02 08.
Szczegóły określono w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły określono w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 261.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 1: Usługa dowozu uczniów do i ze Szkoły Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Osielsko, ul. Centralna 7 na następujących trasach:
a) ul. Krakowska - Jarużyn wieś - Jarużyn ul. Sołecka - Jarużyn Kolonia ul. Starowiejska - Wilcze - Niwy - Osielsko szkoła: wyjazdy godz. 6.55 i 9.50 od poniedziałku do piątku;
b) Niwy ul. Karpacka - Niwy ul. Zakopiańska - Osielsko szkoła: wyjazdy godz. 7.35 od poniedziałku do piątku;
c) Osielsko szkoła- Niwy ul. Karpacka - ul. Krakowska - Jarużyn wieś - Jarużyn ul. Sołecka - Jarużyn Kolonia - Wilcze: wyjazdy godz. 14.00 i 15.45 od poniedziałku do piątku;
d) Osielsko szkoła - Niwy ul. Karpacka - Niwy ul. Zakopiańska: wyjazdy godz. 14.50 od poniedziałku do piątku.
W ramach części nr 1 zamówienia prognozuje się zakup co miesiąc 125 imiennych biletów miesięcznych w okresie I-VI i co miesiąc 123 imienne bilety miesięczne w okresie IX-XII.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryterium "cena oferty" i kryterium „czas podstawienia pojazdu zastępczego”. Ocena oferty będzie dokonana według następującego wzoru:
Ocena oferty = Pc + Pp
gdzie:
Pc – liczba punktów w kryterium ceny;
Pp – liczba punktów w kryterium czas podstawienia pojazdu zastępczego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część nr 2: Usługa dowozu uczniów do i ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żołędowie, ul. Bydgoska 24 oraz do i ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Maksymilianowie, ul. Szkolna 7, na następujących trasach:
Kierunek Augustowo
a) Augustowo - Nekla - Żołędowo szkoła: wyjazd godz. 7.00 od poniedziałku do piątku,
b) Żołędowo pałac - Żołędowo szkoła - Jagodowo - Maksymilianowo szkoła: wyjazd godz. 7.30 od poniedziałku do piątku,
c) Żołędowo szkoła - Nekla – Augustowo - Żołędowo pałac: wyjazd godz. 12.45 od poniedziałku do piątku,
d) Maksymilianowo szkoła - Jagodowo - Żołędowo szkoła - Żołędowo pałac - Augustowo - Nekla: wyjazd godz. 14.40 od poniedziałku do piątku,
e) Żołędowo szkoła - Nekla - Augustowo - Żołędowo pałac: wyjazd godz. 15.30 we wtorek, środę i czwartek.
Kierunek Bożenkowo
a) Bożenkowo ul. Osiedlowa - Bożenkowo ul. Harcerska - Bożenkowo ul. Zielona Dolina - Maksymilianowo szkoła: wyjazd godz. 7.30 od poniedziałku do piątku,
b) Maksymilianowo szkoła - Bożenkowo ul. Zielona Dolina - Bożenkowo ul. Harcerska - Bożenkowo ul. Osiedlowa: wyjazd godz. 12.50 od poniedziałku do piątku,
c) Maksymilianowo szkoła - Bożenkowo ul. Zielona Dolina - Bożenkowo ul. Harcerska - Bożenkowo ul. Osiedlowa: wyjazd godz. 14.50 w poniedziałek, środę i piątek, godz. 16.30 we wtorek i czwartek.
W ramach części nr 2 zamówienia prognozuje się zakup co miesiąc 131 imiennych biletów miesięcznych w okresie I-VI i co miesiąc 126 imiennych biletów miesięcznych w okresie IX-XII.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-02 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans kryterium "cena oferty" i kryterium „czas podstawienia pojazdu zastępczego”. Ocena oferty będzie dokonana według następującego wzoru:
Ocena oferty = Pc + Pp
gdzie:
Pc – liczba punktów w kryterium ceny;
Pp – liczba punktów w kryterium czas podstawienia pojazdu zastępczego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów– warunek ten będzie spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże, że posiada licencję uprawniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym, przy czym termin obowiązywania licencji musi obejmować cały okres trwania zamówienia - dotyczy części nr 1 i 2.
- spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej – warunek ten będzie spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże, że:
1) dla części nr 1:
a) wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, przewozy regularne lub przewozy regularne specjalne na podstawie zezwoleń, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 2778 ), oraz
b) dysponuje co najmniej 1 autobusem przystosowanym do przewozu osób z co najmniej 50 miejscami siedzącymi, który w chwili składania oferty musi być dopuszczony do ruchu drogowego i posiadać aktualne badania techniczne oraz którego rok produkcji nie może być starszy niż 2009 r.
2) dla części nr 2:
a) wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, przewozy regularne lub przewozy regularne specjalne na podstawie zezwoleń, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 2778), oraz
b) dysponuje co najmniej 2 autobusami przystosowanymi do przewozu osób z co najmniej 50 miejscami siedzącymi każdy, które w chwili składania oferty muszą być dopuszczone do ruchu drogowego i posiadać aktualne badania techniczne i których rok produkcji nie może być starszy niż 2009 r.
Szczegóły określa rozdział VI SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
Szczegóły określa rozdział VII SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: licencja uprawniającej do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym, przy czym termin obowiązywania licencji musi obejmować cały okres trwania zamówienia;
wykaz usług (wzór – załącznik nr 5 do SWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie- , wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór – załącznik nr 6 do SWZ).
Szczegóły określa rozdział VII SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowychSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacje i wymagania określa rozdział IX SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian:a) zmiany, które nie mają charakteru istotnego w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp;
b) zmiany na zasadach określonych w art. 455 ust 1 pkt 2-4 oraz ust 2 ustawy Pzp.
c) zmiany przewidziane w załączniku nr 4 projektowanych postanowień umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-18 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Brak podstaw do wykluczenia Zamawiający oceni na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania (wzór oświadczenia – załącznik nr 2 do SWZ).2. Informacja dla wykonawców zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom oraz polegających na zasobach podmiotów udostępniających zasoby określa rozdział VIII do SWZ.
3. Informacje dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (WYKONAWCA ZAGRANICZNY) zawiera rozdział VII do SWZ.
4. Zamówienie należy zrealizować w okresie 12 miesięcy od dnia 2 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
INNE PRZETARGI OSIELSKO
- Termomodernizacja oraz przebudowa budynku Gminnego Ośrodka Kultury przy ul. Szosa Gdańska 57 w Osielsku, gmina Osielsko
- Adaptacja poddasza świetlicy w Maksymilianowie
więcej: przetargi OSIELSKO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa transportu zmarłych z kompleksu Klinik USK w Wrocławiu przez okres 24 miesięcy (2)
- Dowóz dzieci do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łukcie
- Usługa przewozu zwłok ludzkich/szczątków ludzkich z miejsca zdarzenia do prosektorium lub przechowalni na zlecenie Prokuratora w rejonie działania Prokuratury Rejonowej w Wągrowcu
- 2025 .1 "Przewóz i przechowywanie zwłok lub szczątków ludzkich na obszarze działania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury okręgu koszalińskiego".
- Świadczenie usługi miejskiej taksówki specjalistycznej dla mieszkańców miasta Gniezna
- Transport sanitarny
więcej: (1) Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.