Ogłoszenie z dnia 2024-10-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00469214/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm na potrzeby Gminy Masłowice wraz z jej wbudowaniem w celu wyremontowania dróg wewnętrznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MASŁOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648103
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Masłowice 4
1.5.2.) Miejscowość: Masłowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-515
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@maslowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maslowice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a5d628d1-8e65-4127-94e3-f1f5e00094a61.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm na potrzeby Gminy Masłowice wraz z jej wbudowaniem w celu wyremontowania dróg wewnętrznych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5d628d1-8e65-4127-94e3-f1f5e00094a6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00540574
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00008475/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm na potrzeby Gminy Masłowice wraz z jej wbudowaniem w celu wyremontowania dróg wewnętrznych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00469214
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: UG.IOŚ.271.11.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 mm na potrzeby Gminy Masłowice wraz z
wbudowaniem w celu wyremontowania dróg wewnętrznych.
4.2. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa kruszywa łamanego kamiennego o granulacji 0-31,5 mm wraz z
wbudowaniem celem wyremontowania dróg zgodnie z harmonogramem dostaw, tj. zakup wraz z załadunkiem, transportem rozładunkiem, wbudowaniem kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm na drogach w Gminie Masłowice celem
remontu.
4.3. W zakresie podstawowym szacuje się dostawę 1050 ton kruszywa łamanego dolomitowego frakcji 0-31,5 mm w
miejsca wskazane przez zamawiającego na terenie gminy Masłowice. Miejsca dostawy i ilości ton Zamawiający wskaże w
dniu podpisania umowy na podstawie harmonogramu dostaw w miejsca wskazane przez zamawiającego na terenie gminy
Masłowice, przy czym, stosowanie do treści art. 433 pkt 4) Zamawiający wskazuje, iż minimalna wielkość świadczenia
wynosi 800 ton.
ZAKRES OBJĘTY PRAWEM OPCJI:
zakup i dostawa wraz z wbudowaniem do 500 ton w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
4.4. Wymagania jakościowe dotyczące zamówienia:
1) Dostarczone kruszywo będzie posiadało:
certyfikat wydany przez jednostkę oceniającą zgodność w rozumieniu art. 105 Ustawy Pzp
lub
deklarację właściwości użytkowych zgodną z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9
marca 2011 r. ustanawiającym zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające
dyrektywę Rady 89/106/EWG Tekst mający znaczenie dla EOG potwierdzające zgodność materiału z normą PN-EN 13242
+ A1:2010 lub równoważną, które należy przedstawić dla dostarczanej partii materiału w momencie dostawy.
2) Kruszywo powinno być czyste, bez domieszek materiałów niepożądanych typu: odpady metalowe, azbest, plastikowe,
drewniane, gliny; w przypadku ujawnienia w zawartości kruszywa wspomnianych zanieczyszczeń Zamawiający odmówi
przyjęcia dostawy.
3) Wykonawca przyjmuje na siebie pełna odpowiedzialność za właściwe wykonanie dostaw, zapewnienie jakości materiałów
oraz metod organizacyjno- technicznych w trakcie realizacji zamówienia.
4) Wykonawca zapewnieni bezpieczeństwo i ochronę zdrowia podczas wykonywania wszystkich czynności w czasie
realizacji dostaw oraz będzie utrzymywał miejsce prowadzonych dostaw w stanie bezpiecznym dla osób postronnych.
5) Strony uzgadniają, że dostawy realizowane będą sukcesywnie, w oparciu o pisemny harmonogram dostaw przekazany
Wykonawcy w dniu podpisania umowy określający:
a) ilość kruszywa
b) miejsce dostawy, rozładunku kruszywa, rozplanowanie (dostawa na określone drogi i/lub zwałki na terenie Gminy
Masłowice),
c) sposób rozładunku kruszywa, tj.: punktowo (we wskazanym miejscu na hałdę) i/lub ciągle (z rozciągnięciem na całej
długości wskazanego odcinka poprzez jego wbudowanie),
d) osobę upoważnioną do odbioru kruszywa i podpisania dokumentu WZ.
6) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić dostawę, transport, rozładunek kruszywa w miejscach wskazanych przez
Zamawiającego na terenie Gminy Masłowice (zastrzeżeniem, że pojedyncza dostaw nie przekroczy 15 t.)
7) Dostawy będą realizowane przy użyciu samochodów samowyładowczych dopuszczonych do ruchu o ładowności do 15 t,
w dni od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.
4.8. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi
trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych
wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu
zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz
charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby
konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw - zakres zamówienia jest zakresem typowym,
umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78
dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części,
jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną,
nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
4.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamówienia ilości mniejszej niż wskazana maksymalna ilość kruszywa, nie
mniejszej jednak niż wskazana ilość minimalna.
4.11. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 14212200-2 - Kruszywo
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 177304,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 244985,25 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 244985,25 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PATRYTRANS Patryarcha Sławomir
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7691044534
7.3.4) Miejscowość: Przerąb
7.3.5) Kod pocztowy: 97-515
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PATRYARCHA SŁAWOMIR - "PATRYTRANS"
jakie przetargi wygrała firma
PATRYARCHA SŁAWOMIR - "PATRYTRANS"
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 244985,25 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PATRYTRANS Patryarcha Sławomir
Przerąb 27, 97-515 Masłowice
z ceną ofertową: 244 985,25 zł brutto, w tym:
165 957,75 zł brutto zamówienie w zakresie podstawowym,
79 027,50 zł brutto zamówienie objęte prawem opcji
Wykonawca, PATRYTRANS Patryarcha Sławomir złożył niepodlegającą odrzuceniu ofertę, która spełnia wymagania Zamawiającego określone w SWZ. Oferta Wykonawcy uzyskała najwyższą liczbę punktów tj. 100 pkt., w ramach kryteriów oceny ofert w postępowaniu. Wykonawca wykazał brak podstaw do wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
W dniu 13.09.2024 r., działając na podstawie art. 253 ustawy Pzp, Zamawiający poinformował, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym, wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Nr 1 złożoną przez Wykonawcę: P.U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika, 42-283 Boronów, ul. Grabińska 8.
Oferta Wykonawcy nie podlega odrzuceniu oraz jego oferta przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny określonych w SWZ - „Cena” – 100 pkt.; razem - 100 pkt.
W dniu 17.09.2024 r., wybrany Wykonawca: U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika, 42-283 Boronów, ul. Grabińska 8 złożył oświadczenie o następującej treści: „W nawiązaniu do ogłoszenia Zamawiającego w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu przetargowym z przykrością informuję, iż odmawiam zawarcia umowy w sprawie ww. zamówienia. Po ponownym przeanalizowaniu dokumentacji przetargowej, stwierdzam, iż nie doszacowałem oferty i nie jestem w stanie wykonać zamówienia za cenę podaną w ofercie. Moja cena nie uwzględnia całego zakresu prac do wykonania, tj. w cenie jednostkowej nie ująłem wbudowania kruszywa, a jedynie zakup i transport. Bardzo przepraszam za zaistniałą sytuację i jednocześnie pragnę oświadczyć, iż dołożę wszelkich starań, aby błędy, których dopuściłem się w kalkulacji ceny ofertowej nie powtórzyły się w przyszłości.
W związku z powyższym, z art. 263 ustawy Pzp wyraźnie wynika, że w sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę „najkorzystniejszą spośród pozostałych”, a zatem nie ofertę najkorzystniejszą, bo ta jest tylko jedna i została już wybrana, jeżeli nie zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 263 ustawy Pzp. Działając na podstawie wskazanego przepisu, Zamawiający ma możliwość zaproszenia do podpisania umowy Wykonawcy, którego ofertę sklasyfikowano na drugiej pozycji w wyniku przeprowadzonej uprzednio oceny złożonych ofert.
W dniu 19.09.2024 r., działając na podstawie art. 253 ustawy Pzp, Zamawiający poinformował, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym, wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Nr 3 złożoną przez Wykonawcę: KRUSZYWOSORT PPHU Wiktor Siadaczka, ul. Marglowa 83, 26-600 Radom.
W dniu 26.09.2024 r., wybrany Wykonawca: KRUSZYWOSORT PPHU Wiktor Siadaczka, ul. Marglowa 83, 26-600 Radom złożył oświadczenie o następującej treści: „Kruszywosort PPHU Wiktor Siadaczka oświadcza, że po ponownej analizie SWZ do postępowania na zakup kruszywa łamanego o granulacji 0/31,5 mm na potrzeby gminy Masłowice wraz z jej wbudowaniem w celu wyremontowania dróg wewnętrznych informuje, że odstępuje od podpisania Umowy w związku z niedoszacowaniem oferty.”
W związku z powyższym, z art. 263 ustawy Pzp wyraźnie wynika, że w sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę „najkorzystniejszą spośród pozostałych”, a zatem nie ofertę najkorzystniejszą, bo ta jest tylko jedna i została już wybrana, jeżeli nie zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 263 ustawy Pzp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup wraz z dostawą kruszywa granitowego do podbudowy dróg gminnych
- Dostawa kruszywa dolomitowego w ilości 3000 Mg wraz z wbudowaniem
- Zakup kruszywa wapiennego o frakcji 0 - 63 mm do wykonania remontu dróg na terenie Gminy Lisewo w ilości 1500 ton
- Dostawa i transport kruszywa
- Dostawa kruszywa drogowego naturalnego do utrzymania i remontów dróg zarządzanych przez Wójta Gminy Kozy w 2025r
- "Zakup kruszyw do remontów cząstkowych oraz do bieżącego utrzymania dróg wg potrzeb ZDP Słupsk"
więcej: Kruszywo »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.