Ogłoszenie z dnia 2024-10-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00345441/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-05-29
- 2024/BZP 00364231/01 - Modyfikacja z dnia 2024-06-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej dla budynku przy ul. Janasa 13a w Rudzie Śląskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273545647
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 218
1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-710
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322420133
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpgm.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mpgm.com.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9327781.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie nieruchomościami na zlecenie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej dla budynku przy ul. Janasa 13a w Rudzie Śląskiej2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56b8c167-1da6-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00545374
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00345441
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TIR/03/D/TP/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej dla budynku przy ul. Janasa 13a w Rudzie Śląskiej realizowana w ramach projektu pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez zastosowanie OZE w budynkach użyteczności publicznej w Rudzie Śląskiej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna, załącznik 4 do SWZ oraz załączniki do SWZ tj.
- przedmiar robót - załącznik nr 4a dołączony do SIWZ przedmiar robót jest poglądowy i pomocnicze w wyliczeniu ceny ofertowej
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 4b
Zakres prac przewiduje:
- montaż paneli fotowoltaicznych na dachu budynku
- montaż instalacji elektrycznej
- montaż inwertera/ów
- wpięcie w istniejącą instalację budynku
- podłączenie do uziemienia
- zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym, w tym odporność konstrukcji na warunki atmosferyczne (np. podmuchy wiatru)
- sporządzenie kompletnej dokumentacji i instrukcji określającej zasady obsługi urządzeń i instalacji praz przeprowadzenie instruktażu bezpiecznego użytkowania zgłoszeniem u operatora sieci dystrybucyjnej (OSD) oraz zgłoszeniem instalacji do Państwowej Straży Pożarnej. W tym zakresie Zamawiający nie dokona płatności dopóki nie otrzyma potwierdzenia od operatora sieci o wykonaniu wszelkich niezbędnych formalności od Wykonawcy, a także pisemnego potwierdzenia, że zamontowana instalacji spełnia wymogi w zakresie ochrony przeciwpożarowej wydanej przez osobę uprawnioną do sporządzania takich opinii.
- dostawa i montaż magazynu energii
- zastosowanie systemu monitorującego produkcję energii elektrycznej,
- uruchomienie instalacji fotowoltaicznej,
- przeglądy gwarancyjne (1 raz do roku) w okresie gwarancji jakości wykonania robót instalacji fotowoltaicznej.
Wykonanie dostawy i montażu instalacji oraz urządzeń, a także wykonanie towarzyszących temu robót budowlanych wraz z podłączeniem, dokonaniem rozruchu i przeprowadzeniem instruktażu użytkowników potwierdzone zostanie protokołem podpisanym przez Zamawiającego.
Wymagany zakres gwarancji Wykonawca zapewni w okresie gwarancji jakości wykonania robót wymagane przez producenta wszelkie przeglądy techniczne, celem zapewnienia niezawodnej i bezpiecznej pracy instalacji i urządzeń objętych przedmiotem umowy (1 raz w roku, zgodnie z przedstawionym harmonogramem). Przeglądy powinny być przeprowadzane z zgodnie z zaleceniami lub wymaganiami producentów określonymi w kartach gwarancyjnych, instrukcjach eksploatacji i innych. Wykonanie przeglądów Wykonawca będzie potwierdzał dokonując wpisów we właściwej dokumentacji eksploatacyjnej urządzeń, zgodnie
z wymogami producenta i obowiązującym stanem prawnym.
Obsługa gwarancyjna będzie pełniona nieodpłatnie i w miejscu użytkowania instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii. Koszty dojazdu obciążają Wykonawcę, zatem Wykonawca zobowiązany jest wliczyć w cenę oferty koszt czynności oraz wykorzystanie materiałów eksploatacyjnych.
Wymagane okresy gwarancji
Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę następujących okresów gwarancji na następujące elementy składające się na przedmiot zamówienia:
a) Gwarancja produktowa producenta paneli fotowoltaicznych - nie mniej niż 10 lat,
b) Gwarancja jakości wykonania robót przez Wykonawcę- minimum 60 miesięcy gwarancji na wszystkie urządzenia, elementy instalacji oraz roboty montażowe licząc od daty odbioru końcowego oraz zapewnienie wymaganych przeglądów na czas trwania gwarancji. Ostateczny termin gwarancji zależeć będzie od terminu wskazanego w ofercie wybranego Wykonawcy, nie krótszym jednak niż terminy wskazane powyżej.
c) Gwarancja produktowa producenta na inwerter - nie mniej niż 3 lata, max 15 lat.
d) Gwarancja produktowa producenta na baterię- nie mniej niż 3 lata, max 7 lat.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
09332000-5 - Instalacje słoneczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dokumentacji technicznej (załącznik nr 4 do SWZ) Zamawiajacy zawarł również informację, że dla projektowanej instalacji zastosowanie ma jeden hybrydowy inwerter o mocy znamionowej 20 kW. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót określa przy tym znamionową moc wyjścia jako 20 000 W i maksymalną moc wyjściową jako 22 000 W. Informacje te zostały wskazane przez Zamawiającego jako parametry minimalne warunków, które należało spełnić wskazując wraz z ofertą wybrane urządzenia.Zgodnie z kolei z dokumentacją techniczną generator PV posiada moc 18 kWp Posługując się nadal parametrem mocy wyjściowej inwertera, która zgodnie z dokumentacja miała mieścić się w przedziale od 85% do 105% mocy sumarycznej wszystkich paneli fotowoltaicznych, stwierdzić należy, że zakres, w którym można dobrać odpowiednią moc wyjściową inwertera to od 15,300 kW do 18,900 kW.
Z obliczeń wynika, że minimalne wartości inwertera wskazane przez projektanta są błędne, gdyż wynik wskazanych obliczeń nie mieści się w zakresie minimalnym.
W związku z powyższym potencjalny wykonawca składający ofertę powinien zaproponować inwertery o mocy 20 kWp, co było zgodne z danymi wskazanymi przez projektanta. Jednakże ta moc nie mieści się w granicach i zakresie mocy wyjściowej wynikającej z właściwych obliczeń, co wskazuje ostatnia kolumna powyższej tabeli. Parametr minimalny wskazany przez projektanta uniemożliwił Zamawiającemu faktyczne i rzetelne porównanie złożonych ofert. Zamawiajacy przyjął do badania ofert jeden z parametrów nie zauważając rozbieżności w dokumentacji.
Minimalna i maksymalna moc wyjściowa to minimalna i maksymalna moc, przy której falownik jest w stanie prawidłowo pracować. Ta właściwość powinna zostać zatem dokładnie zbadana w ofertach.
W powołanym stanie faktycznym w treści dokumentacji zamówienia w zakresie opisu warunków technicznych inwertera, który należało zastosować w instalacji fotowoltaicznej doszło do błędu poprzez wadliwe wskazanie parametrów dotyczących mocy wyjściowej inwertera, co potwierdził w korespondencji również autor dokumentacji technicznej.
Powyższy błąd stanowi podstawę unieważnienia postępowania w oparciu o przesłankę art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, zgodnie z którą: „Zamawiajacy unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli (…) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wnioski:
1) Zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 Zamawiajacy przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, czego dochowanie może budzić wątpliwości w związku z zaistniałymi i opisanymi wyżej okolicznościami.
2) W przedmiotowym postępowania brak jest możliwości zawarcia umowy niepodlegającej unieważnieniu. Zgodnie z art. 58 ust. 1 k.c. czynność prawna sprzeczna z ustawą (naruszająca przepis prawne) lub mająca na celu obejście ustawy, a więc próba zrealizowania celu, który został przez przepisy zabroniony jest bezwzględnie nieważna.
3) Wada w przedmiotowym postępowaniu ma charakter rzeczywisty i nieusuwalny. Na obecnym etapie postępowania Zamawiajacy nie ma możliwości dokonania odpowiedniej zmiany w opisie przedmiotu zamówienia w celu usunięcia wady.
W związku z powyższym konieczne jest unieważnienie przedmiotowego postępowania i ponowne jego ogłoszenie z zachowaniem zasad wyrażonych w art. 16 oraz w art. 99 ust. 1 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 10
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 10
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 7
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- BRD - Dostawa i montaż, regeneracja, demontaż lub uzupełnianie ogrodzeń (barierek ochronnych, parawanów ulicznych), słupków blokujących, poręczy, balustrad i stojaków rowerowych
- Bieżące utrzymanie i konserwacja urządzeń systemu monitoringu wizyjnego Miasta Ruda Śląska
- Kompleksowa obsługa prawna Zamawiającego
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Miejskiego Przedszkola nr 21 im. Młodych Odkrywców w Rudzie Śląskiej przy ul. Licealnej 7.
- Świadczenie usług serwisowych oraz przeglądów urządzeń zasilających systemy łączności i bezpieczeństwa dla KWK Ruda z podziałem na dwa zadania
- Dostawa fabrycznie nowej pompy wysokociśnieniowej typu OWH-250S/10g lub równoważnej dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Halemba
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie wykonania robót modernizacji instalacji wody dejonizowanej klasy pierwszej budynku Małopolskie Centrum Biotechnologii UJ, Krakowie.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.