eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BrzegPoprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie powiatu brzeskiego z podziałem na zadania



Ogłoszenie z dnia 2023-12-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie powiatu brzeskiego z podziałem na zadania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Brzeski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412444

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Robotnicza 20

1.5.2.) Miejscowość: Brzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-300

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@brzeg-powiat.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://brzeg-powiat.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/brzeg-powiat

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie powiatu brzeskiego z podziałem na zadania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-db63097f-6d86-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00545800

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035584/18/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie powiatu brzeskiego z podziałem na zadania

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00449658

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZAM.272.1.18.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zadanie nr 1 - „Przebudowa przejścia dla pieszych wraz z przebudową drogi dla pieszych na drodze powiatowej nr 1193 O ul. Łokietka w m. Brzeg”.
Zadanie obejmuje przebudowę istniejącego przejścia dla pieszych z wykonaniem azylu betonowego w osi jezdni ul. Łokietka.
Zakres robót obejmuje m. in.:
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
- montaż oznakowania aktywnego wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych w technologii LED,
- rozbiórkę istniejących chodników o nawierzchni bitumicznej,
- montaż płyt integracyjnych celem poprawy bezpieczeństwa pieszych z niepełnosprawnościami,
- remont chodnika na odc. 58,5 mb po stronie południowej oraz na odc. 35,5 mb po stronie północnej,
- wykonanie azylu o nawierzchni z kostki kamiennej 7/11 na podsypce cementowo-piaskowej 1-3 otoczone krawężnikiem kamiennym 15x30 w osi drogi wraz z oznakowaniem C-9,
- roboty porządkowe.
Konstrukcja nawierzchni:
droga nr 1193 O - kategoria drogi: powiatowa, klasa drogi: zbiorcza Z, szerokość jezdni: 11,00 m, pochylenie poprzeczne 2%, przekrój daszkowy.

Chodnik przy jezdni (remontowany) – szerokość 2,80 – 4,00 m, pochylenie – 2% w kierunku jezdni.
Spadek podłużny należy dostosować do istniejącej niwelety drogi.
Projektowana konstrukcja nawierzchni chodnika:
8,0 cm – warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej – kolor szary,
3,0 cm – warstwa podsypki z kruszywa 0/4,
10,0 cm – warstwa górna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
15,0 cm – warstwa dolna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-63
10,0 cm – warstwa odsączająca z piasku naturalnego
Projektowana konstrukcja nawierzchni chodnika (płytka integracyjna):
8,0 cm – warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej – kolor czerwony,
3,0 cm – warstwa podsypki z kruszywa 0/4,
10,0 cm – warstwa górna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
15,0 cm – warstwa dolna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-63
10,0 cm – warstwa odsączająca z piasku naturalnego

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.5.) Wartość części: 260977,36 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

zadanie nr 2 - „Przebudowa przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Piastowskiej i ul. Trzech Kotwic na drodze powiatowej nr 2025 O w m. Brzeg”
Zadanie obejmuje przebudowę drogi powiatowej nr 2025 O na odcinku od skrzyżowania z ul. Łokietka do ul. Jana Pawła II (rondo) w ramach przebudowy dwóch przejść dla pieszych zlokalizowanych przy ul. Trzech Kotwic.
Zakres robót obejmuje m. in.:
- frezowanie nawierzchni drogowej na odc. 125 mb w pełnym zakresie oraz 57,5 m na gł. 12 cm,
- rozbiórkę innych elementów pasa drogowego,
- wykonanie wzmocnienia podbudowy poprzez stabilizację cementem na odc. 125 mb,
- wykonanie 3 warstw nawierzchni bitumicznej na odc. 125 mb oraz 2 warstw na odc. 57,5 mb,
- wykonanie oznakowania aktywnego wraz z doświetleniem przejść dla pieszych w technologii LED,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
- roboty porządkowe.
Konstrukcja nawierzchni:
droga nr 2025 O - kategoria drogi: powiatowa, klasa drogi: zbiorcza Z, szerokość jezdni: 9,20 - 9,40 m, pochylenie poprzeczne 1-2%, przekrój daszkowy.
Spadek podłużny należy dostosować do istniejącej niwelety drogi.
Projektowana konstrukcja nawierzchni drogi odc. od km 0+000 do km 0+125:
5,0 cm – warstwa ścieralna z BA-AC11S,
7,0 cm – warstwa wiążąca z BA-AC16W,
8,0 cm – warstwa podbudowy zasadniczej z BA-AC22P
22,0 cm – warstwa podbudowy stabilizowanej spoiwem hydraulicznym
Projektowana konstrukcja nawierzchni drogi odc. od km 0+125 do km 0+182,50:
5,0 cm – warstwa ścieralna z BA-AC11S,
7,0 cm – warstwa wiążąca z BA-AC16W

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.5.) Wartość części: 664710,41 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

zadanie nr 3 – „Remont drogi dla pieszych na drodze powiatowej nr 1184 O w m. Stroszowice”
Zadanie obejmuje wykonanie remontu istniejącego chodnika na odc. od km 0+108 do km 0+380 o szer. 1,5 m bez przejścia dla pieszych.
Zakres robót obejmuje m. in.:
- remont istniejącego chodnika na dł. 307,0 m i szer. 1,5 m,
- wykonanie oznakowania pionowego,
- wymianę kratek ściekowych wraz z przykanalikami,
- osadzenie krawężników i obrzeży betonowych,
- wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki betonowej,
- remontu zjazdów,
- frezowanie istniejącej nawierzchni na głębokości 2 cm,
- wykonanie nowej nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC11S,
- oczyszczenie przepustu pod drogą,
- remont ścianki czołowej przepustu,
- roboty porządkowe.
Konstrukcja nawierzchni:
droga nr 1184 O - kategoria drogi: powiatowa, klasa drogi: zbiorcza Z, szerokość jezdni: 4,60 m, pochylenie poprzeczne 2%, przekrój daszkowy.
Chodnik przy jezdni (remontowany) – szerokość 1,50 m, pochylenie – 2% w kierunku jezdni.
Spadek podłużny należy dostosować do istniejącej niwelety drogi.
W ramach zadania należy wykonać remont istniejącej nawierzchni jezdni poprzez frezowanie na głębokość 2,0 cm i wykonanie nowej warstwy ścieralnej grubości 5,00 cm.

Projektowana konstrukcja nawierzchni chodnika:
8,0 cm – warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej – kolor szary,
3,0 cm – warstwa podsypki z kruszywa 0/4,
10,0 cm – warstwa górna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
15,0 cm – warstwa dolna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-63
10,0 cm – warstwa odsączająca z piasku naturalnego
Projektowana konstrukcja zjazdów:
8,0 cm – warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej – kolor czerwony,
3,0 cm – warstwa podsypki z kruszywa 0/4,
10,0 cm – warstwa górna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
15,0 cm – warstwa dolna podbudowy z tłucznia stabilizowanego mechanicznie 0-63
10,0 cm – warstwa odsączająca z piasku naturalnego

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.5.) Wartość części: 414461,72 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W ramach niniejszego postępowania w wyznaczonym terminie złożono jedną ofertę przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.
Ul. Starobrzeska 67G, 49-305 Brzeg za cenę 372 134,28 zł

Zamawiający na zadanie nr 1 zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 339 441 zł brutto. Cena oferty przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia.
W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez wcześniejszego dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty,
ponieważ wykonywanie dalszych czynności w postępowaniu byłoby jedynie formalizmem ze strony Zamawiającego, gdyż ma on świadomość, że nie będzie
w stanie rozstrzygnąć postępowania z uwagi na brak możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.
Stanowisko prezentowane przez Zamawiającego znajduje potwierdzenie
w Komentarzu Urzędu Zamówień Publicznych do art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych: „W przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez Zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej,
w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się
w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu zamawiający unieważnia prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego”.
Mając na uwadze powyższe, unieważnienie postępowania ze względu na fakt, że oferta złożona w postępowaniu przekracza możliwości finansowe Zamawiającego (bez dokonania badania i oceny ofert) jest w pełni uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 372134,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 372134,28 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W ramach niniejszego postępowania w wyznaczonym terminie złożono jedną ofertę przez Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o.
Ul. Starobrzeska 67G, 49-305 Brzeg za cenę 1085223,49 zł

Zamawiający na zadanie nr 2 zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 836840 zł brutto. Cena oferty przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia.
W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez wcześniejszego dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty,
ponieważ wykonywanie dalszych czynności w postępowaniu byłoby jedynie formalizmem ze strony Zamawiającego, gdyż ma on świadomość, że nie będzie
w stanie rozstrzygnąć postępowania z uwagi na brak możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.
Stanowisko prezentowane przez Zamawiającego znajduje potwierdzenie
w Komentarzu Urzędu Zamówień Publicznych do art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych: „W przypadku, gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez Zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej,
w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się
w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu zamawiający unieważnia prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego”.
Mając na uwadze powyższe, unieważnienie postępowania ze względu na fakt, że oferta złożona w postępowaniu przekracza możliwości finansowe Zamawiającego (bez dokonania badania i oceny ofert) jest w pełni uzasadnione

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1085223,49 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1085223,49 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 459169,06 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 459169,06 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 459169,06 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7471565567

7.3.3) Ulica: Starobrzeska 67G

7.3.4) Miejscowość: Brzeg

7.3.5) Kod pocztowy: 49-305

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 459169,06 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 259 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.