eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TczewZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU TCZEWSKIEGO



Ogłoszenie z dnia 2024-10-16

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU TCZEWSKIEGO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Tczewski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675267

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piaskowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Tczew

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-110

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@powiat.tczew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.tczew.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG POWIATOWYCH NA TERENIE POWIATU TCZEWSKIEGO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4539a37c-733f-460a-aa38-f629ff676ec7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00548033

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045107/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Zimowe utrzymanie dróg

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_tczew

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_tczew

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13.1 Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r. poz. 1222).
13.2 Zgodnie z art. 63 ust. 2 Ustawy – ofertę wraz z oświadczeniami, o których mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, składa się – pod rygorem nieważności – w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poprzez Platformę, dostępną pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_tczew.
13.3 W celu złożenia oferty należy zarejestrować się (zalogować) na platformie i postępować zgodnie z instrukcjami dostępnymi u dostawcy rozwiązania informatycznego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
13.4 Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji dostępnej pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view.
13.5 Złożenie oferty następuje za pośrednictwem ”Formularza składania oferty” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania:
a) Szyfrowanie ofert odbywa się automatycznie przez system.
b) Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie poprzez kliknięcie przycisku ”ZŁÓŻ OFERTĘ” w drugim kroku i wyświetleniu komunikatu, że oferta została złożona.
c) Wykonawca może, do upływu terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę (sposób zmiany lub wycofania oferty określony został w ww. Instrukcji)
d) Z uwagi na to, że złożona oferta jest zaszyfrowana nie można jej edytować w celu dokonania zmiany. Zmianę oferty należy dokonać poprzez wycofanie uprzednio złożonej oferty i złożenie nowej.
e) Zmianę lub wycofanie oferty należy zrobić do upływu terminu składania ofert.
f) Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
g) Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB.
13.6 Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1261), określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
 stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
 komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
 włączona obsługa JavaScript,
 zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
 platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
 oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej zwanego RODO, Zamawiający informuje, że:
21.1 Administratorem danych osobowych, które zostaną zawarte w Formularzu ofertowym i załącznikach jest Powiat Tczewski z siedzibą w Tczewie przy ul. Piaskowej 2.
21.2 Dane kontaktowe do inspektora ochrony danych (IOD) w Starostwie Powiatowym w Tczewie to: inspektor@powiat.tczew.pl lub listownie na adres urzędu wskazany powyżej.
21.3 Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przeprowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji zgodnie art. 275 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej Ustawą oraz w celu archiwizacji na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
21.4 Odbiorcami danych osobowych mogą być: podmioty przetwarzające – którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych, np. dostawcy naszych systemów informatycznych, firmy zajmujące się archiwizacją dokumentów (aktualna lista jest dostępna u IOD) oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane mogą być również udostępniane innym podmiotom, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Ustawy. Zamawiający może udostępnić dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie. Dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego mogą być przekazywane wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do danych osobowych może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli, jest to uzasadnione ochroną prywatności lub interesem publicznym, zgodnie z art. 18 ust. 5 pkt 1 i 2 Ustawy.
21.5 Dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa, w szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie przez okres archiwizacji, zgodny z rozporządzeniem wymienionym w ust. 21.3.
21.6 Podanie danych osobowych w związku z udziałem w postępowaniu o zamówienie publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów Ustawy oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, a w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 21.7 Wykonawca ma prawo:
a) dostępu do swoich danych. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
b) ich sprostowania lub uzupełnienia – na podstawie art. 16 RODO.
Zgodnie z art. 19 ust. 2 Ustawy skorzystanie z tego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą;
c) żądać ograniczenia ich przetwarzania – na podstawie art. 18 ust. 1 RODO Wystąpienie z przedmiotowym żądaniem, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
21.8 Wykonawcy nie przysługuje:
a) prawo do usunięcia danych osobowych – w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – na podstawie art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
21.9 Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
21.10 Wykonawca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych jego dotyczących narusza przepisy RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.23.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zimowe utrzymanie jezdni oraz chodników na drogach powiatowych na terenie miasta Tczewa, Gminy Tczew i Gminy Subkowy.
4.5.1 JEZDNIE
a) Łączna długość dróg powiatowych objętych zimowym utrzymaniem wynosi 107,159 km.
b) Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za roboczogodzinę pracy jednego nośnika z piaskarką i pługiem (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem lub posypywanie) w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu koparko-ładowarki (poj. pow. 1 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę skuwania lodu młotem hydraulicznym w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania pługiem ciężkim w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu ładowarki (poj. pow. 3 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia.
4.5.2 CHODNIKI
a) Powierzchnia chodników objęta usługą zimowego utrzymania wynosi: miasto Tczew: 10 666 m2, gmina Tczew: 13 560 m2, gmina Subkowy: 2 662 m2.
b) Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem),
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Tczewa),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 1 godziny od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Tczewa).

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

3.9 Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.
1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) do 30% podstawowego zakresu zamówienia.
2) Prawo opcji zostanie przez Zamawiającego uruchomione pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Powiatu Tczewskiego na ten cel.
3) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed terminem rozpoczęcia świadczenia usług objętych opcją, w formie pisemnego oświadczenia.
4) W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca jest zobowiązany do jego wykorzystania na warunkach określonych w umowie podstawowej, w szczegól-ności przy zastosowaniu cen jednostkowych zawartych w ofercie Wykonawcy.
5) Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
6) Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, określonego w pkt 1).
7) Uruchomienie opcji nie wymaga zmiany umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur częściowych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zimowe utrzymanie jezdni oraz chodników na drogach powiatowych na terenie miasta Pelplin, Gminy Pelplin i Gminy Morzeszczyn.
4.6.1 JEZDNIE
a) Łączna długość dróg powiatowych objętych zimowym utrzymaniem wynosi 42,393 km.
b) Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za roboczogodzinę pracy jednego nośnika z piaskarką i pługiem (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem lub posypywanie) w gotowości wyjazdu w ciągu maksymalnie 1,5 godziny od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę skuwania lodu młotem hydraulicznym w gotowości wyjazdu w ciągu 3 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania pługiem ciężkim w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu koparko-ładowarki (poj. pow. 1 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu ładowarki (poj. pow. 3 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia.
4.6.2 CHODNIKI
a) Powierzchnia chodników objęta usługą zimowego utrzymania wynosi: miasto Pelplin: 1 100 m2, gmina Pelplin: 2 884 m2, gmina Morzeszczyn: 1 321 m2.
b) Wynagrodzenie wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem).
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 1 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Pelplin),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 1 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Pelplin).

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

3.9 Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.
1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) do 30% podstawowego zakresu zamówienia.
2) Prawo opcji zostanie przez Zamawiającego uruchomione pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Powiatu Tczewskiego na ten cel.
3) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed terminem rozpoczęcia świadczenia usług objętych opcją, w formie pisemnego oświadczenia.
4) W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca jest zobowiązany do jego wykorzystania na warunkach określonych w umowie podstawowej, w szczegól-ności przy zastosowaniu cen jednostkowych zawartych w ofercie Wykonawcy.
5) Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
6) Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, określonego w pkt 1).
7) Uruchomienie opcji nie wymaga zmiany umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur częściowych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zimowe utrzymaniu jezdni oraz chodników na drogach powiatowych na terenie miasta i Gminy Gniew
4.7.1 JEZDNIE
a) Łączna długość dróg powiatowych objętych zimowym utrzymaniem wynosi 39,224 km.
b) Wynagrodzenie Wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za roboczogodzinę pracy jednego nośnika z piaskarką i pługiem (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem lub posypywanie) w gotowości wyjazdu w ciągu 1,5 godziny od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu koparko-ładowarki (poj. pow. 1 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania pługiem ciężkim w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia,
− za roboczogodzinę odśnieżania przy użyciu ładowarki (poj. pow. 3 m3) w gotowości wyjazdu w ciągu 2 godzin od zgłoszenia.
4.7.2 CHODNIKI
a) Powierzchnia chodników objęta usługą zimowego utrzymania wynosi: 13 384 m2 (miasto Gniew: 5 453 m2, gmina Gniew: 7 931 m2);
b) Wynagrodzenie wykonawcy w trakcie trwania umowy będzie obliczane w następujący sposób:
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 3 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (poza miastem).
− za odśnieżenie i posypanie materiałami uszarstniającymi chodników w gotowości reakcji w ciągu 1 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Gniew),
− za skucie lodu na chodnikach w gotowości reakcji w ciągu 1 godzin od otrzymania zlecenia - za 1 m2 (na terenie miasta Gniew).

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

3.9 Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji.
1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) do 30% podstawowego zakresu zamówienia.
2) Prawo opcji zostanie przez Zamawiającego uruchomione pod warunkiem zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Powiatu Tczewskiego na ten cel.
3) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed terminem rozpoczęcia świadczenia usług objętych opcją, w formie pisemnego oświadczenia.
4) W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca jest zobowiązany do jego wykorzystania na warunkach określonych w umowie podstawowej, w szczegól-ności przy zastosowaniu cen jednostkowych zawartych w ofercie Wykonawcy.
5) Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
6) Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji, określonego w pkt 1).
7) Uruchomienie opcji nie wymaga zmiany umowy

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur częściowych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 Ustawy w zakresie zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi sprawnymi jednostkami (sprzętem/urządze-niami) w celu realizacji przedmiotu zamówienia:
dotyczy części zamówienia nr 1:
a) dwie piaskarki podstawowe o pojemności zasobnika min. 4 m3, posiadające automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających oraz automatyczne bezstopniowe lub stopniowe sterowanie szerokością posypywania od 2 do 7 m z możliwością posypywania asymetrycznego,
b) dwa samochody z zamontowanymi pługami, o ładowności min. 8 ton (w tym jeden z napędem na trzy osie), umożliwiające zamontowanie i właściwą pracę piaskarek z pługiem,
c) dwa samochody rezerwowe o ładowności min. 8 ton do świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu podstawowego,
d) dwie piaskarki rezerwowe do świadczenia usług w przypadku awarii piaskarki podstawowej o pojemności zasobnika min. 4 m3, posiadające automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających,
e) min. trzy ładowarki: jedną o pojemności ładowacza powyżej 3 m3 i dwie koparko-ładowarki o pojemności ładowacza powyżej 1 m3,
f) młot hydrauliczny montowany na sprzęcie umożliwiający skuwanie lodu,
g) samochód z napędem minimum na trzy osie z zamontowaną czołownicą i pługiem ciężkim dwustronnym do interwencyjnego usuwania zasp śnieżnych;
dotyczy części zamówienia nr 2:
a) jedną piaskarkę lub solarko-piaskarkę o pojemności zasobnika min. 4 m3,
b) jeden samochód o ładowności min. 8 ton (ciągnik rolniczy z napędem na 2 osie o mocy min. 80 KM), umożliwiający zamontowanie i właściwą pracę piaskarki z pługiem,
c) w przypadku awarii pojazdu podstawowego, samochód (ciągnik) rezerwowy do świadczenia usług, posiadający automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających od 10 do 30 g/m2 oraz automatyczne bezstopniowe lub stopniowe sterowanie szerokością posypywania od 2 do 7 m z możliwością posypywania asymetrycznego,
d) min. dwie ładowarki: jedną o pojemności ładowacza powyżej 3 m3 i jedną koparko-ładowarkę o pojemności ładowacza powyżej 1 m3,
e) młot hydrauliczny montowany na sprzęcie umożliwiający skuwanie lodu,
f) samochód z napędem minimum na trzy osie z zamontowaną czołownicą i pługiem ciężkim dwustronnym do interwencyjnego usuwania zasp śnieżnych;
dotyczy części zamówienia nr 3:
a) jedną piaskarkę lub solarko-piaskarkę o pojemności zasobnika min. 4 m3,
b) jeden samochód o ładowności min. 8 ton (ciągnik rolniczy z napędem na 2 osie o mocy min. 80 KM) umożliwiający zamontowanie i właściwą pracę piaskarki z pługiem,
c) w przypadku awarii pojazdu podstawowego samochód (ciągnik) rezerwowy do świadczenia usług, posiadający automatyczny system sterowania zapewniający stabilność wydatku posypywania niezależnie od zmiany prędkości nośnika i szerokości posypywania, automatyczne bezstopniowe lub stopniowe dozowania mieszanek uszarstniających od 10 do 30 g/m2 oraz automatyczne bezstopniowe lub stopniowe sterowanie szerokością posypywania od 2 do 7 m z możliwością posypywania asymetrycznego,
d) minimum dwie ładowarki: jedną o pojemności ładowacza powyżej 3 m3 i jedną koparko-ładowarkę o pojemności ładowacza powyżej 1 m3,
e) samochód z napędem minimum na trzy osie z zamontowaną czołownicą i pługiem ciężkim dwustronnym do interwencyjnego usuwania zasp śnieżnych.
UWAGA: Zamawiający informuje, że w przypadku złożenia oferty na kilka części zamówienia, liczba sprzętu musi się stosownie sumować.
2) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 Ustawy w zakresie zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że wykonał, w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 zamówienia, których głównym przedmiotem było zimowe utrzymanie dróg, odpowiednio:
dotyczy części zamówienia nr 1:
każde o wartości min. 300.000,00 PLN;
dotyczy części zamówienia nr 2 i 3:
każde o wartości min. 100.000,00 PLN.
UWAGA: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część zamówienia, wystarczające jest udokumentowanie wykonania dwóch zamówień o najwyższej wymaganej wartości, tj. np. składając ofertę na wszystkie części zamówienia wystarczające jest udokumentowanie dwóch zamówień o wartości co najmniej 300 000,00 PLN każde.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.2.1 odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
UWAGA:
1) Zgodnie z art. 127 ust. 1 Ustawy, Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych środków. Z uwagi na powyższe Zamawiający nie wezwie do złożenia dokumentu określonego w pkt 8.2.1 SWZ, jeżeli będzie mógł go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych rejestrów, a Wykonawca wskaże w ofercie niezbędne, dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 8.2.1 SWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono jego upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Niniejszy dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentu o którym mowa w pkt 8.2.1 ppkt 2 SWZ, zastępuje się go odpowiednio oświadczeniem Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone – odpowiednio: pod przysięgą, przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Niniejszy dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.2.2 Oświadczenie o dysponowaniu sprawnymi jednostkami sprzętu w celu realizacji przedmiotu zamówienia (według wzoru: Załącznik Nr 4(1) / 4(2) / 4(3) do SWZ – Oświadczenie o spełnianiu warunku w zakresie zdolności technicznej).
8.2.3 Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (według wzoru: Załącznik Nr 5(1) / 5(2-3) do SWZ – Wykaz usług wykonanych) wraz z dowodami określającymi, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

3.12 W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie przedmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia zgodności z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

18.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na następujące kwoty:
1) dotyczy części zamówienia nr 1: 7.000,00 PLN (słownie złotych: siedem tysięcy 00/100);
2) dotyczy części zamówienia nr 2: 1.500,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc pięćset 00/100);
3) dotyczy części zamówienia nr 3: 1.500,00 PLN (słownie złotych: jeden tysiąc pięćset 00/100).
18.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymane nieprzerwanie do dnia terminu związania ofertą.
18.3 Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
18.3.1 pieniądzu,
18.3.2 gwarancjach bankowych,
18.3.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
18.3.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.).
18.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Tczewie: 28 8345 0006 2002 0000 4564 0003.
Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – przetarg nr ZP.272.23.2024 (dot. … części zamówienia)”.
18.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt SWZ: 18.3.2 – 18.3.4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, który powinien zawierać następujące elementy:
a) nazwę Zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (poręczyciela/Wystawcy) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem (np. nazwa zadania, znak postępowania),
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania ofertą z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
e) treść art. 98 ust. 6 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego,
f) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty całej kwoty wadium w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie,
g) w przypadku oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) – informację identyfikującą wszystkie podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty.
Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty w trybie art. 226 ust. 1 pkt 14 Ustawy, to jest z uwagi na wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy.
18.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 18.4 SWZ.
18.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa Ustawa.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

10.1 W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia w trybie art. 58 ust. 1 Ustawy (np. Konsorcjum bądź spółka cywilna), ustanawiają oni Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy, na podstawie art. 58 ust. 2 Ustawy. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
10.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu, w zakresie określonym w Rozdziale 7 SWZ.
10.3 Zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ.
10.4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, zgodnie z art. 445 ust. 1 Ustawy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

dotyczy wszystkich części zamówienia
1. Wszystkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej i zgody obu stron pod rygorem nieważności takich zmian i będą one dopuszczalne wyłącznie w granicach i na zasadach unormowania zawartego w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Niniejsza umowa będzie mogła zostać zmieniona w zakresie:
a) kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego - w szczególności osób nadzorujących prowadzenie prac;
b) udzielenia dodatkowych usług na zasadach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku ostrego ataku zimy i konieczności zwiększenia przedmiotowego zakresu usług;
c) niezależnie od § 15 ust. 2 lit. b – w trybie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, to jest bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż 10% wartości niniejszej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy;
d) zmiany zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcy na zasadach, o których mowa w § 11 niniejszej Umowy;
e) konieczności zmiany kwoty podatku VAT (odpowiednio podwyższenia lub obniżenia), w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT.
3. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
4. Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-24 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_tczew

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-24 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-22

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.