Ogłoszenie z dnia 2024-10-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00509822/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA I MONTAŻ DEPOZYTORA KLUCZY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050252820
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 65
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-003
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.kwp@bk.policja.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.podlaska.policja.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.platformazakupowa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
DOSTAWA I MONTAŻ DEPOZYTORA KLUCZY2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b875677-2b80-407f-9c2a-4ab3f142268a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00549203
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00219092/36/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa i montaż depozytora kluczy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00509822
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 48/C/24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż depozytora kluczy na potrzeby Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Wydział w Białymstoku przy ul. Warszawskiej 65 spełniających wszystkie wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 3 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 44421721-7 - Kasety depozytowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
44522200-7 - Klucze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej w dniu 04.10.2024 r. Zamawiający zauważył, że w SWZ w załączniku nr 3 (szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia) znalazł się zapis, w którym błędnie zostały podane jednostki miary dla skrytek depozytora: „Depozytor musi mieć możliwość przechowywania co najmniej 180 kompletów kluczy na brelokach oraz posiadać 20 skrytek o minimalnych wymiarach 320cm x 220cm x 80cm (…)”. Intencją Zamawiającego było zakupienie depozytora z 20 skrytkami o minimalnych wymiarach: 320 mm x 220 mm x 80 mm, bo takie urządzenie było specyfikowane, wyceniane i spełniające pozostałe wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wprawdzie podanie wymiarów w cm wydaje się być błędem oczywistym (co potwierdza zarówno kwota złożonych ofert, jak i oświadczenie jednego z Wykonawców), jednakże na tym etapie postępowania nie jest możliwa modyfikacja zapisów SWZ i zapisy te pozostają wiążące dla Wykonawców i Zamawiającego.W związku z powyższym Zamawiający stwierdził, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, gdyż w sposób wadliwy został opisany przedmiot zamówienia. Zgodnie z art. 99 Pzp przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Z treści złożonych ofert, jak i późniejszych wyjaśnień wynika, że przedmiot zamówienia został opisany z naruszeniem tych zasad. Jeden z Wykonawców zaoferował bowiem urządzenie ze skrytkami o minimalnych wymiarach: 320mm x 220mm x 80mm (zgodnie z logiką i intencją Zamawiającego), natomiast drugi ze skrytkami o minimalnych wymiarach: 320cm x 220cm x 80cm (zgodnie z błędnymi zapisami SWZ). Błędne zapisy SWZ w tym zakresie uniemożliwiły Zamawiającemu rzetelną ocenę złożonych ofert zachowując zasadę równego traktowania Wykonawców.
Na danym etapie postępowania Zamawiający nie może zastosować żadnej z procedur sanacyjnych przewidzianych ustawą Pzp. Treść SWZ nie może już zostać zmieniona, a zatem wada postępowania ma charakter nieusuwalny - jest niemożliwa do wyeliminowania zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę. A skoro, zgodnie z art. 457 Pzp, jeżeli Zamawiający udzieli zamówienia z naruszeniem ustawy Pzp umowa taka podlega unieważnieniu, spełnione są wszystkie przesłanki nakazujące Zamawiającemu unieważnienia postępowania.
W związku z tym, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, podlega ono unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- ZK-DZP.262.105.2024 Zakup stanowisk dydaktycznych z platformą w postaci uniwersalnej płytki montażowej do Laboratorium Metrologicznego Wydziału Elektrycznego w ramach projektu "PB 5.0"
- Post. o udzielenie zam. publicznego na dostawę Testów alergologicznych IgE oraz testów Iga i IgG do diagnostyki schorzeń autoimmunologicznych metodą immunoenzymatyczną wraz z dzierżawą sprzętu
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę obłożeń jednorazowego użytku
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do sterylizacji
- Wykonanie dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego dla zadania "Modernizacja Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku"
- Wykonanie usługi stałej ochrony fizycznej terenu, zewnętrznej i wewnętrznej budynków Uniwersytetu w Białymstoku
więcej: przetargi w Białymstoku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.