Og³oszenie z dnia 2023-12-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00030942/01 - Wynik z dnia 2024-01-12
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namys³owskiego w latach 2024 – 2026 .
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Namys³owski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421963
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolno¶ci 12A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Namys³ów
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 410 36 95
1.5.8.) Numer faksu: 77 410 39 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.namyslow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namys³owskiego w latach 2024 – 2026 .
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f9f1c296-927a-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00549812
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00038967/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie Powiatu Namys³owskiego w latach 2024-2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f9f1c296-927a-11ee-ba3b-4e891c3846853.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê w jêzyku polskim, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiaj±cy nie przewiduje komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Dokumentacja niniejszego postêpowania zosta³a opublikowana na Platformie. Szczegó³owe informacje o sposobie porozumiewania siê zamawiaj±cego z wykonawcami oraz sposobie przekazywania o¶wiadczeñ i dokumentów zwarte s± w pkt 8 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust.2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dziennik Urzêdowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016 r. (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), informuje, ¿e:
1) Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Zamawiaj±cy oraz Starostwo Powiatowe w Namys³owie z siedzib± w Plac Wolno¶ci 12a, 46-100 Namys³ów. Wyznaczony zosta³ kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@namyslow.pl, lub tradycyjn± poczta na adres Zamawiaj±cego lub Starostwa.
2) Cele przetwarzania danych osobowych: realizacja niniejszej umowy.
3) Kategorie danych osobowych: imiê, nazwisko, dane adresowe, dane identyfikuj±ce osobê, ¶wiadectwa i uprawnieninia niezbêdne do wykonywania pracy, inne dane niezbêdne do realizacji umowy.
4) ¬ród³em danych jest Wykonawca.
5) Odbiorcy danych – odbiorcami danych s± podmioty wskazane w przepisach prawa. Odbiorcami mog± byæ: organy kontroli (RIO, NIK, CBA i inne), Instytucje finansuj±ce, S±dy, Policja.
6) Dane osobowe bêd± przechowywane przez 5 lat po zakoñczeniu umowy. Wykonawca posiada nastêpuj±ce prawa w odniesieniu do danych osobowych:
a) prawo do ¿±dania dostêpu do danych osobowych,
b) prawo do sprostowania danych osobowych,
c) prawo ¿±dania ograniczenia przetwarzania danych.
7) Wykonawca posiada prawo do z³o¿enia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
8) Podanie danych osobowych w zakresie realizacji niniejszej umowy jest obligatoryjne.
9) Przekazanie danych do pañstwa trzeciego – nie dotyczy.
Wiêcej informacji w pkt 1.4 SWZ.
10) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji – nie jest stosowane.
11) Dodatkowe informacje na temat wykorzystania i zabezpieczania danych osobowych Wykonawcy, przys³uguj±cych uprawnieñ i warunków skorzystania z nich znajduj± siê na stronie: https://namyslow.pl/1/strona-glowna.html (zak³adka Ochrona Danych Osobowych RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZM.272.11.2023.AK-G.
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych i le¿±cych przy nich chodników na terenie powiatu namys³owskiego, zgodnie z wykazem stanowi±cym za³±cznik do SWZ o nazwie: 10 Za³±cznik nr 4 Standardy zimowego utrzymania, zestawienie dróg i chodników do zimowego utrzymania, w latach 2024 – 2026, obejmuj±cych trzy sezony zimowe: 01.01.2024 r.-15.04.2024 r., 01.11.2024 r. – 15.04.2025 r. i 01.11.2025 r. – 15.04.2026 r.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia polegaj±cy na wyszczególnieniu prac do wykonania przedstawiony jest w za³±czniku do formularza oferty o nazwie: 04 Za³±cznik nr 1.2 Formularz cenowy – Zimowe utrzymanie dróg i chodników.
3. Kody i nazwy wed³ug Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:
90620000 - 9 Us³ugi od¶nie¿ania.
Dodatkowe kody CPV:
90630000 - 2 Us³ugi usuwania oblodzeñ.
4. Zimowe utrzymanie dróg na terenie powiatu namys³owskiego polegaæ bêdzie na od¶nie¿aniu i zwalczaniu ¶lisko¶ci zimowej na drogach i chodnikach, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi i standardami zimowego utrzymania dróg.
5. Zamawiaj±cy zapewnia GPS-y do zamontowania w sprzêcie Wykonawcy do zimowego utrzymania dróg.
6. Wykonawca zobowi±zany jest we w³asnym zakresie i na w³asny koszt zabezpieczyæ odpowiedni sprzêt i materia³y do wykonywania przedmiotu zamówienia (od¶nie¿ania i zwalczania ¶lisko¶ci zimowej na drogach i chodnikach).
7. Wykonawca zobowi±zany jest do sta³ego i bie¿±cego monitorowania stanu dróg i podejmowania w porozumieniu z koordynatorem Zamawiaj±cego decyzji o wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dokonywaæ bêdzie wyrywkowych kontroli realizacji prac okre¶lonych w przedmiocie zamówienia. Niewykonanie, zaniechanie lub nienale¿yte wykonania przedmiotu zamówienia bêdzie podstaw± do naliczenia kar umownych.
8. Do zadañ Wykonawcy nale¿y w szczególno¶ci:
1) Wykonywanie us³ug zgodnie z ustaw± z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2023 poz. 645 z pó¼n. zmianami), ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r., poz. 1047 z pó¼n. zmianami), specyfikacjami technicznymi, wszelkimi niezbêdnymi przepisami, obowi±zuj±cymi Polskimi Normami oraz zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej zapewniaj±c bezpieczne i higieniczne warunki pracy, stosuj±c wyroby posiadaj±ce stosowne aprobaty techniczne.
2) Sta³e i bie¿±ce monitorowanie (¶ledzenie) warunków pogodowych.
3) Sta³e i bie¿±ce monitorowanie stanu dróg i podejmowanie w porozumieniu z koordynatorem Zamawiaj±cego decyzji o wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
4) Bezzw³oczne informowanie Zamawiaj±cego o wszelkich przeszkodach uniemo¿liwiaj±cych i utrudniaj±cych wykonanie zadania.
5) Dysponowanie osobami posiadaj±cymi zdolno¶ci, do¶wiadczenie, wiedzê oraz wymagane uprawnienia, a tak¿e zabezpieczenie odpowiedniego sprzêtu i materia³ów (piasek, sól drogowa w proporcjach 1:4) do wykonywania przedmiotu zamówienia (od¶nie¿ania i zwalczania ¶lisko¶ci zimowej na drogach) we w³asnym zakresie i na w³asny koszt.
6) Zachowanie standardów zimowego utrzymania na drogach powiatowych.
7) Sta³e i bie¿±ce utrzymanie sprzêtu w sta³ej sprawno¶ci technicznej. W razie awarii sprzêtu Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ sprzêt zastêpczy bez dodatkowego wynagrodzenia.
8) Wykonywanie us³ug zgodnie z zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej zapewniaj±c bezpieczne i higieniczne warunki pracy w tym dla u¿ytkowników dróg.
9) Ponoszenie odpowiedzialno¶ci i wszelkich kosztów z tytu³u strat materialnych powsta³ych w zwi±zku z zaistnieniem zdarzeñ losowych i z tytu³u odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody oraz nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dot. pracowników, osób trzecich, u¿ytkowników dróg bêd±cych przedmiotem niniejszego zamówienia - powsta³e w zwi±zku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia.
10) Zapewnienie materia³ów i sk³adowiska materia³ów do zwalczania ¶lisko¶ci oraz dostêpu do niego na w³asny koszt i we w³asnym zakresie.
11) Zapewnienie, w przypadku nasilenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, ca³odobowej realizacji przedmiotu zamówienia, przy zachowaniu zasady wymiany operatorów (kierowców) przez ich zmienników.
12) Zabezpieczenie sprzêtu wraz z operatorami (kierowcami) posiadaj±cymi stosowne kwalifikacje gwarantuj±ce prawid³owe wykonanie przedmiotu zamówienia.
13) Zapewnienie sta³ej ³±czno¶ci telefonicznej z Zamawiaj±cym. Wymagany jest telefon komórkowy w ka¿dym no¶niku sprzêtu.
14) Przed rozpoczêciem ka¿dego sezonu zimowego - przed³o¿enie Zamawiaj±cemu aktualnego wykazu sprzêtu, operatorów i kierowców oraz aktualnych numerów telefonów Wykonawcy i jego pracowników.
15) Na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego (telefoniczne lub ustne) - delegowanie swojego koordynatora wraz z samochodem do uczestniczenia w kontroli.
16) Udostêpnienie na w³asny koszt samochodu do dokonywania kontroli 4 razy w miesi±cu celem oceny wykonywanych prac – w okresie prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg.
9. Uznaje siê, ¿e wszelkie koszty zwi±zane z wype³nieniem wymagañ okre¶lonych w przedmiocie zamówienia nie podlegaj± odrêbnej zap³acie i bêd± uwzglêdnione w cenach jednostkowych netto jakie zaproponuje Wykonawca w cenniku.
10. Zamawiaj±cy dokonywaæ bêdzie wyrywkowych kontroli realizacji prac okre¶lonych w przedmiocie zamówienia. Niewykonanie, zaniechanie lub nienale¿yte wykonanie przedmiotu zamówienia bêdzie podstaw± do naliczenia kar umownych.
11. Sk³adaj±cy oferty wykonawcy zobowi±zani s± do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowi±zuj±cymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mog± wp³ywaæ lub odnosiæ siê do dzia³añ podejmowanych w zwi±zku z zamówieniem publicznym i w nastêpstwie podpisania umowy.
12. Wykonawcy s± odpowiedzialni za staranne zaznajomienie siê ze SWZ wraz z jej za³±cznikami, wszelkimi zmianami do SWZ sporz±dzonymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotycz±cych poszczególnych warunków i obowi±zków, które mog± w jakikolwiek sposób oddzia³ywaæ na sumê czy istotê oferty lub na wykonywanie prac.
13. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
14. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zawarto w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych za³±cznik do SWZ.
15. Miejsce realizacji zamówienia: drogi powiatowe Powiatu Namys³owskiego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90620000-9 - Us³ugi od¶nie¿ania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Us³ugi usuwania oblodzeñ
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wszyscy wykonawcy maj± obowi±zek z³o¿enia wraz z ofertami dokumentów i o¶wiadczeñ, wymienionych w pkt. 5.2 niniejszej SWZ, które podlegaj± analizie i ocenie.
2. W pierwszej kolejno¶ci badane bêd± o¶wiadczenia wstêpne (o¶wiadczenia wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego). Do o¶wiadczeñ wstêpnych wszystkich wykonawców ma zastosowanie art. 128 ustawy.
3. Zgodnie z art. 128 ust. 1 ustawy, je¿eli wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego, jest ono niekompletne lub zawiera b³êdy, obowi±zkiem zamawiaj±cego bêdzie wezwanie wykonawcy do jego z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na ich z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania. Zamawiaj±cy ma tak¿e prawo do ¿±dania wyja¶nieñ tre¶ci o¶wiadczeñ wstêpnych (art. 128 ust. 4 ustawy). Zamawiaj±cy zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 2) lit c) odrzuci ofertê wykonawcy, który nie z³o¿y o¶wiadczenia wstêpnego w przewidzianym terminie (wyznaczonym w trybie art. 128 ust. 1 ustawy).
4. W drugiej kolejno¶ci dokonywana bêdzie ocena ofert wszystkich wykonawców.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onych ofert oraz przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych sk³adanych dokumentów lub o¶wiadczeñ. Niedopuszczalne jest prowadzenie miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± negocjacji dotycz±cych z³o¿onej oferty oraz, z uwzglêdnieniem art. 223 ust. 2 i art. 187 ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej tre¶ci.
6. Zamawiaj±cy poprawi w ofercie:
1) oczywiste omy³ki pisarskie,
2) oczywiste omy³ki rachunkowe, z uwzglêdnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omy³ki polegaj±ce na niezgodno¶ci oferty z dokumentami zamówienia, niepowoduj±ce istotnych zmian w tre¶ci oferty
- niezw³ocznie zawiadamiaj±c o tym Wykonawcê, którego oferta zosta³a poprawiona.
7. Po dokonaniu ww. czynno¶ci Komisja dokona oceny ofert wed³ug kryteriów opisanych w niniejszej SWZ.
8. Za najwy¿ej ocenion± zostanie uznana oferta, która uzyska³a najwy¿sz± liczbê punktów - sumê punktów przyznanych na podstawie obliczeñ na podstawie kryteriów oceny ofert.
9. Je¿eli dwie lub wiêcej ofert uzyska taka sam± liczbê punktów, Zamawiaj±cy za najwy¿ej ocenion± uzna ofertê, która zawiera najni¿sz± cenê.
10. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty, je¿eli zawieraj± one takie same ceny, do z³o¿enia w okre¶lonym terminie ofert dodatkowych.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji (przyst±pienia do pracy)
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilo¶æ sprzêtu
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
a) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:Nie dotyczy.
b) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Nie dotyczy.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Nie dotyczy.
d) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
- dysponowanie w celu realizacji zamówienia odpowiedni± baz± materia³owo – sprzêtow± oraz odpowiednim placem sk³adowym na mieszankê piasku i soli na terenie Powiatu Namys³owskiego.
Warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (niniejsza zasada ma odpowiednio zastosowanie równie¿ w przypadku Wykonawcy samodzielnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienie, tzn. niedopuszczalne jest ³±czenie zasobów tego Wykonawcy i zasobu podmiotu trzeciego w celu wykazania warunku).
- dysponowanie w celu realizacji zamówienia odpowiednim sprzêtem na terenie Powiatu Namys³owskiego, w tym co najmniej:
- no¶nikami sprzêtu – min. 3 szt.,
- piaskarkami – min. 3 szt.,
- p³ugami do ¶niegu – min. 3 szt.,
- koparko-³adowark± lub równiark± – min. 1 szt.
Warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci samodzielnie przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot trzeci na zasoby którego powo³uje siê Wykonawca (niniejsza zasada ma odpowiednio zastosowanie równie¿ w przypadku Wykonawcy samodzielnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienie, tzn. niedopuszczalne jest ³±czenie zasobów tego Wykonawcy i zasobu podmiotu trzeciego w celu wykazania warunku).
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub o¶wiadczenia, o których mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca wraz z formularzem oferty sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy, wg za³±cznika nr 1.1. do SWZ lub wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Wype³niony i podpisany formularz oferty wg za³±cznika Nr 1 do SWZ.2. Wype³nione i podpisane o¶wiadczenie wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ lub Wype³nione i podpisane o¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ.
3. Wype³niony i podpisany formularz cenowy wg za³±cznika Nr 1.2 do SWZ.
4. Wype³nione i podpisane o¶wiadczenie i zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ (je¶li dotyczy).
5. Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik (je¶li dotyczy).
6. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¶li dotyczy)*.
7. Uzasadnienie tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¶li dotyczy).
8. Dokumenty rejestrowe lub wskazanie w o¶wiadczeniu wykonawcy wg za³±cznika Nr 1.1 do SWZ i zobowi±zaniu podmiotu udostêpniaj±cego zasoby wg za³±cznika Nr 1.3 do SWZ, sk±d Zamawiaj±cy mo¿e je pobraæ samodzielnie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez Zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.2. Przepisy ustawy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenie wykonawcy, o którym mowa wy¿ej w niniejszej SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej (o ile zosta³ sformu³owany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, zostanie spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i wykona elementy przedmiotu zamówienia, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia (o ile zosta³y sformu³owane) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± elementy przedmiotu zamówienia, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadkach, o których mowa wy¿ej w pkt. 4 i 5, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które elementy przedmiotu zamówienia wykonaj± poszczególni wykonawcy.
7. Przedsiêbiorców, prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej równie¿ zalicza siê do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Spó³ka cywilna jest bowiem umow±, w której wspólnicy zobowi±zuj± siê d±¿yæ do osi±gniêcia wspólnego celu gospodarczego przez dzia³anie w sposób oznaczony, w szczególno¶ci przez wniesienie wk³adów. Umowa spó³ki cywilnej nie tworzy w stosunkach gospodarczych nowego podmiotu, posiadaj±cego osobowo¶æ prawn± lub zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych. Spó³ka cywilna nie jest równie¿ przedsiêbiorc± w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców (Dz. U. z 2023 r., poz. 221 z pó¼n. zmianami). W ¶wietle art. 4 ust. 2 z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiêbiorców, przedsiêbiorcami s± wspólnicy spó³ki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich dzia³alno¶ci gospodarczej. Umowa spó³ki cywilnej kreuje zatem wy³±cznie, funkcjonuj±cy pomiêdzy wspólnikami, stosunek zobowi±zaniowy (patrz: wyrok S±du Najwy¿szego z 28 pa¼dziernika 2003 r., sygn. I CK 201/02).
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W nastêpuj±cych przypadkach:1. Zmiana terminu realizacji umowy:
1) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu przed³u¿aj±cego siê okresu zimowego wykraczaj±cego poza okre¶lony termin realizacji zamówienia,
2) je¿eli zmiana jest konieczna z przyczyn losowych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê zamówienia w zak³adanym terminie,
3) w przypadkach zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy lub ¶wiadczenia Stron,
4) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu na³o¿enia na Wykonawcê przez organy pañstwa obowi±zku realizacji ¶wiadczeñ,
5) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu zmian lub wprowadzenia przepisów prawa, wydania przez w³adze zarz±dzeñ, decyzji lub innych aktów skutkuj±cych obowi±zkiem wstrzymania, zaniechania lub ograniczenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w ca³o¶ci lub w czê¶ci na czas okre¶lony lub nieokre¶lony jak równie¿ wprowadzenia zakazu lub ograniczeñ w korzystaniu z lokali nale¿±cych do Wykonawcy,
6) je¿eli zmiana jest konieczna z powodu dzia³ania si³y wy¿szej. Pod pojêciem si³y wy¿szej Strony rozumiej± nadzwyczajne niezale¿ne od woli Stron zdarzenia, których wyst±pieniu nie mo¿na by³o zapobiec, w szczególno¶ci powód¼, po¿ar, huragan, trzêsienie ziemi, epidemie, decyzje i zarz±dzenia w³adz wprowadzaj±ce ograniczenia lub restrykcje, w tym stany epidemii, kwarantanny, stany klêski ¿ywio³owe, stan wyj±tkowe, zamieszki, niezwyk³e i nieprzewidziane okoliczno¶ci niezale¿ne od strony, która siê na nie powo³uje i których konsekwencji mimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o unikn±æ w szczególno¶ci niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, klêsk ¿ywio³owych, katastrofy budowlanej, stany epidemii i kwarantanny uniemo¿liwiaj±cych terminowe wykonanie przedmiotu umowy.
2. Zmiany zakresu:
1) w przypadkach wyst±pienia si³y wy¿szej,
2) konieczno¶æ rezygnacji z czê¶ci prac na rzecz wykonania w ich miejsce zwiêkszonej ilo¶ci innych prac ujêtych w dokumentacji zamówienia,
3) konieczno¶æ rezygnacji z czê¶ci prac na rzecz wykonania w ich miejsce prac nieujêtych w dokumentacji zamówienia.
3. Zmiany osób i podmiotów:
1) konieczno¶æ zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymuj±ce siê co najmniej równowa¿nymi uprawnieniami,
2) konieczno¶æ zmiany podwykonawcy, powierzenia wykonania czê¶ci zakresu umowy podwykonawcy lub zmiany zakresu wykonania czê¶ci zamówienia przez podwykonawcê.
4. Zmiany terminów i warunków p³atno¶ci:
1) bêd±ce nastêpstwem wszelkich zmian wprowadzanych przez strony do umowy,
2) bêd±ce nastêpstwem korzystnych dla Zamawiaj±cego rozwi±zañ zaproponowanych przez Wykonawcê,
3) konieczno¶æ zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy na skutek nieprzewidzianych wcze¶niej okoliczno¶ci lub inne zmiany bêd±ce nastêpstwem zmian umowy i wytycznych dotycz±cych realizacji zamówienia lub innych dokumentów determinuj±cych zmiany.
5. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy:
1) gdy na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê, bêd± mia³y wp³yw zmiany:
a) zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê, z tym zastrze¿eniem, ¿e wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu wykonawcy wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych niniejsze zamówienie do wysoko¶ci obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia,
b) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, z tym zastrze¿eniem, ¿e wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych niniejsze zamówienie,
Wiêcej informacji w pkt. 18 SWZ.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-21 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl./
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-21 11:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-01-19
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Wykonawca jest zobowi±zany do wykonywania przedmiotu zamówienia w terminie: sezony zimowe: od 01.01.2024 r. do 15.04.2024 r., od 01.11.2024 r. do 15.04.2025 r. i 01.11.2025 r. – 15.04.2026 r.Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), w celu przeciwdzia³ania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainê rozpoczêtej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listê, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa
narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), stosuje siê sankcje polegaj±ce m.in. na wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy.
7. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami), z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy
wyklucza siê:
1) wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami);
2) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2023 r., poz. 1124 z pó¼n. zmianami) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie
bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami);
3) wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz.U. z 2023 r., poz. 120 z pó¼n. zmianami), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk±
dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z pó¼n. zmianami).
INNE PRZETARGI Z NAMYS£OWA
- Dostosowanie Domu Dziecka "Szansa" przy ul. Pu³askiego 3b w Namys³owie do wymagañ p.po¿.
- ¦wiadczenie specjalistycznych us³ug opiekuñczych, dla osób z zaburzeniami psychicznymi, z tym dla dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju, w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Namys³ów
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach zadania pn.: "Przebudowa dachu budynku warsztatów szkolnych Zespo³u Szkó³ Mechanicznych w Namys³owie".
- Budowa instalacji sieci okablowania strukturalnego, w ramach zadania p.n. "Modernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej w Namys³owie" - O¶rodek Pomocy Spo³ecznej w Namys³owie
- Bie¿±ce utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu namys³owskiego w latach 2025 - 2026
wiêcej: przetargi w Namys³owie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Us³uga sprz±tania pomieszczeñ biurowych i terenu przyleg³ego Elbl±skiego Centrum Us³ug Spo³ecznych"
- Utrzymanie czysto¶ci w obiektach i na terenach Narodowego Funduszu Zdrowia - £ódzkiego Oddzia³u Wojewódzkiego.
- us³uga utrzymania czysto¶ci i porz±dku w budynkach mieszkalnych i ich otoczeniu, administrowanych i zarz±dzanych przez Zak³ad Budynków Miejskich w Cieszynie Sp. z o. o.
- wykonywanie us³ug w zakresie utrzymania czysto¶ci na terenach niezabudowanych Miasta Gliwice. (Pe³na nazwa zadania w dokumentacji).
- Wykonanie prac w zakresie sta³ego utrzymania czysto¶ci nieruchomo¶ci Gminnych i TBS administrowanych przez Zarz±d Budynków Miejskich II Towarzystwo Budownictwa Spo³ecznego Sp. z o.o. w Gliwicach.
- Na zawarcie umów ramowych na wykonanie robót budowlanych, w podziale na 3 czê¶ci
wiêcej: Us³ugi od¶nie¿ania »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.