eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KlembówZakup równiarki drogowej oraz walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów



Ogłoszenie z dnia 2024-10-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup równiarki drogowej oraz walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Klembów

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Klembowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668150

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gen. Franciszka Żymirskiego 38

1.5.2.) Miejscowość: Klembów

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-205

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: (29) 753-88-00

1.5.8.) Numer faksu: (29) 777-90-85

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@klembow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.klembow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bc4d770b-fb97-4207-95be-f679a64a5981

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup równiarki drogowej oraz walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc4d770b-fb97-4207-95be-f679a64a5981

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00550589

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00016919/21/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.5 Zakup równiarki drogowej na potrzeby Gminy Klembów

1.2.6 Zakup walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00496735

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.24.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 459000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pn.: Zakup równiarki drogowej oraz walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów.

Minimalne wymagania techniczno-użytkowe dla przedmiotu zamówienia:

W zakresie Części I. Zakup równiarki drogowej na potrzeby Gminy Klembów:
1) Rok produkcji: nie starsza niż 1990 r.;
2) Napęd: 6x6;
3) Silnik: diesel;
4) Ilość cylindrów: minimum – 6;
5) Ogumienie: minimum - 60% ogumienia;
6) Stan techniczny: sprawna technicznie, gotowa do pracy;
7) Wymagania serwisowe: po wymianie płynów eksploatacyjnych, m.in.: olej, filtry, itp.;
8) Wyposażenie: zrywak, lemiesz poprzeczny regulowany hydr./lub hydr. oraz czołowy;
9) Motogodziny: maksymalnie – 12 500 mth.

Wszystkie zapisy dotyczące ww. przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone w Projektowanych Postanowieniach Umowy (wzór Umowy), stanowiących załącznik nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ).

Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z formularzem oferty, wypełnionych minimalnych wymagań techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 3 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 43221000-8 - Równiarki drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43300000-6 - Maszyny i sprzęt budowlany

4.5.5.) Wartość części: 324000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pn.: Zakup równiarki drogowej oraz walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów.

Minimalne wymagania techniczno-użytkowe dla przedmiotu zamówienia:

W zakresie Części II. Zakup walca drogowego na potrzeby Gminy Klembów:
1) Rok produkcji: nie starszy niż 1990 r.;
2) Motogodziny: maksymalnie – 12 500 mth;
3) Waga operacyjna: minimum - 6000 kg;
4) Max. waga: 10 000 kg;
5) Silnik: diesel;
6) Moc silnika: min. 75 km;
7) Szerokość robocza: min. 1500 mm;
8) Dwie prędkości jazdy;
9) Dwa rodzaje wibracji;
10) Przedni walec stalowy;
11) Tylne ogumienie: minimum – 60%;
12) Wymagania serwisowe: po wymianie płynów eksploatacyjnych, m.in.: olej, filtry, itp.;
13) Stan techniczny: sprawny technicznie, gotowy do pracy.

Wszystkie zapisy dotyczące ww. przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone w Projektowanych Postanowieniach Umowy (wzór Umowy), stanowiących załącznik nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ).

Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z formularzem oferty, wypełnionych minimalnych wymagań techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia, stanowiących załącznik nr 3 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 43312400-7 - Walce drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

43300000-6 - Maszyny i sprzęt budowlany

4.5.5.) Wartość części: 135000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z treścią art. 255 pkt 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), Zamawiający – Gmina Klembów unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji (w zakresie przedmiotowej części), ponieważ: „wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć”.
Unieważnienie postępowania nastąpiło na skutek zmian otoczenia rynkowego w zakresie usług równania i wałowania dróg gruntowych. W momencie podejmowania decyzji o zakupie równiarki drogowej, Zamawiający miał trudności z pozyskaniem usługodawców w zakresie równania dróg gruntowych. Ponadto jakość świadczonych usług nie była zadawalająca. W ostatnim czasie Zamawiający rozstrzygnął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa kruszyw drogowych oraz usługa równania dróg gminnych w 2024 roku w Gminie Klembów”, w którym oferty złożyło 2 Wykonawców, co pokazuje, że na lokalnym rynku są Wykonawcy zainteresowani świadczeniem dostaw i usług dla Zamawiającego. Ponadto wybrany Wykonawca w powyżej wymienionym postępowaniu świadczy usługi dla Zamawiającego w zakresie równania dróg gruntowych w stopniu zadawalającym. Biorąc powyższe pod uwagę, zakup równiarki drogowej przez Zamawiającego nie leży w interesie publicznym.
W przedmiotowym postępowaniu w zakresie Części I – wpłynęły 4 oferty.

W świetle przedstawionych okoliczności, Zamawiający postanowił jak na wstępie.
Zgodnie z art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), Zamawiający zawiadamia równocześnie Wykonawców o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji - podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje o unieważnieniu postępowania, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Zamawiający oznajmia, że dopełni formalności związanej z art. 262 Ustawy Pzp, cyt.: „W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający niezwłocznie zawiadamia wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.”.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 299997,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 433698,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), Zamawiający – Gmina Klembów unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji (w zakresie przedmiotowej części), ponieważ: „cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (…)”.
W niniejszym postępowaniu, zgodnie z informacją Zamawiającego podaną do publicznej wiadomości (na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy w Klembowie), Zamawiający – Gmina Klembów, na sfinansowanie zamówienia w zakresie przedmiotowej części, zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości - 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 groszy).
W przedmiotowym postępowaniu w zakresie Części II – wpłynęły 3 oferty. Ceny ofert przekroczyły kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

W świetle przedstawionych okoliczności, Zamawiający postanowił jak na wstępie.
Zgodnie z art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), Zamawiający zawiadamia równocześnie Wykonawców o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji - podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje o unieważnieniu postępowania, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Zamawiający oznajmia, że dopełni formalności związanej z art. 262 Ustawy Pzp, cyt.: „W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający niezwłocznie zawiadamia wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.”.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 153627,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 231240,00 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Brak informacji dodatkowych

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.