Og³oszenie z dnia 2023-12-13
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00100797/01 - Wynik z dnia 2024-02-12
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi gminnej nr 110389L w m. Zawada i P³oskie (od km 1+975,00 do km 3+058,60 w m. Zawada
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Zamo¶æ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368724
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Peowiaków 92
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zamo¶æ
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Che³msko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84 639 29 59
1.5.8.) Numer faksu: 84 639-23-64
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@zamosc.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://ugzamosc.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi gminnej nr 110389L w m. Zawada i P³oskie (od km 1+975,00 do km 3+058,60 w m. Zawada
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1c2238c5-99bc-11ee-9ee7-e2087ac16d09
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00550704
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00053106/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.19 Rozbudowa drogi gminnej nr 110389L w m. Zawada i P³oskie (od km 1+975,00 do km 3+058,60 w m. Zawada)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gminazamosc3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê za po¶rednictwem Platformy zakupowej i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
2. Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ Wykonawcom informacje za po¶rednictwem Platformy.
3. Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie zakupowej tj.:
a. sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
d. w³±czona obs³uga JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f. platformazakupowa.pl dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8
g. oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
4. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z Instrukcj± korzystania z Platformy zakupowej, w szczególno¶ci za sytuacjê, gdy zamawiaj±cy zapozna siê z tre¶ci± oferty przed up³ywem terminu sk³adania ofert (np. z³o¿enie oferty w zak³adce „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiaj±cego za ofertê handlow± i nie bêdzie brana pod uwagê w przedmiotowym postêpowaniu poniewa¿ nie zosta³ spe³niony obowi±zek narzucony w art. 221 Ustawy
Prawo Zamówieñ Publicznych.
7. Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu Platformy zakupowej znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
8. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z Za³±cznikiem nr 2 do „Rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
9. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z.
*W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
* Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie
10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB.
10. Oferta wraz z jej za³±cznikami musi byæ podpisana elektronicznie:
a) kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub b) podpisem zaufanym,
lub c) podpisem osobistym; przez osobê lub osoby upowa¿nione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z form± reprezentacji Wykonawcy okre¶lon± w rejestrze lub innym dokumencie w³a¶ciwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez upe³nomocnionego przedstawiciela Wykonawcy;
Pozosta³e informacje z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków w rozdziale 7 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 3. Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 RODO, informujê, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest WÓJT GMINY ZAMO¦Æ.
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych – Pani± Aleksandrê Tokarz, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: atokarz@zamosc.org.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy PZP
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) Przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.42.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiaj±cy okre¶li³ wymagania dotycz±ce wydajno¶ci lub funkcjonalno¶ci, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi gminnej nr 110389L w m. Zawada i P³oskie o d³ugo¶ci 1 083,60 m, o przebiegu od drogi powiatowej nr 3214L do dzia³ki nr geod. 658 w m. Zawada, dla zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa drogi gminnej nr 110389L w m. Zawada i P³oskie (od km 1+975,00 do km 3+058,60 w m. Zawada)”, obejmuj±ca:
• budowê dwujezdniowej drogi klasy L o szeroko¶ci 5,50 m o konstrukcji:
warstwa ¶cieralna z betonu asfaltowego AC 11 – 4 cm
warstwa wi±¿±ca z betonu asfaltowego AC 16 – 5 cm
podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwi±zanego C90/3 – 20 cm
warstwa mrozoodporna z mieszanki kruszywa zwi±zanego cementem C 5/6 - 15 cm
warstwa ulepszonego pod³o¿a z mieszanki kruszywa zwi±zanego cementem C 1.5/2 - 16 cm
• budowê doj¶æ do furtek i powierzchni brukowanej pod planowane wiaty przystankowe z kostki brukowej betonowej koloru szarego – 6cm
• budowê dwustronnych poboczy gruntowych o szeroko¶ci 0,75 m i d³ugo¶ci 1 083,60 m (obustronne), wzmocnionych kruszywem niezwi±zanym C 90/3 – 20 cm
• budowê/ przebudowê zjazdów indywidualnych o nawierzchni z betonowej kostki brukowej betonowej koloru szarego – 8 cm
• budowê skrzy¿owania drogi gminnej nr 110389L z drog± wewnêtrzn± dz. geod. nr 1244 obr. Zawada w km 2+187,48
• w³±czenie drogi gminnej nr 110389L do drogi powiatowej nr 3214L w km 3+060,96
• budowê odwodnienia (kanalizacja deszczowa ze studzienkami ¶ciekowymi (wpustami)) - odprowadzanie wód powierzchniowych bêdzie realizowane przez zaprojektowan± kanalizacjê deszczow± poprzez wpusty deszczowe, a nastêpnie woda bêdzie kierowana poprzez przykanaliki do studni ch³onnych usytuowanych w pasie drogi
• demonta¿ opraw o¶wietleniowych na istniej±cych s³upach bêd±cych w³asno¶ci± PGE Zamo¶æ (po demonta¿u ww. opraw o¶wietleniowych na s³upach zostanie tylko istniej±ca linia energetyczna napowietrzna)
• budowê o¶wietlenia ulicznego wraz z oprawami typu LED
• likwidacjê kolizji z sieciami i urz±dzeniami uzbrojenia podziemnego
• wykonanie znaków pionowych i poziomych oraz BDR zgodnie
z zatwierdzonym projektem sta³ej organizacji ruchu
Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, w szczególno¶ci ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. 2023 poz. 682 z pó¼n. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami, instrukcjami producentów stosowanych urz±dzeñ i materia³ów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
Materia³y dostarczone i u¿yte przez Wykonawcê powinny odpowiadaæ, co do jako¶ci wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, okre¶lonym w art. 10 Ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U.2023 poz. 682 z pó¼n. zm.)
Wykonanie przedmiotu zamówienia musi byæ równie¿ zgodne z wszystkimi aktami prawnymi w³a¶ciwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowi±zuj±cymi normami i wytycznymi.
Szczegó³owy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w projekcie architektoniczno-budowlanym, projekcie technicznym i projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót stanowi±cych za³±czniki do SWZ oraz w Polskich Normach lub aprobatach technicznych.
Udostêpniona przez Zamawiaj±cego w postêpowaniu przetargowym dokumentacja projektowa dotyczy d³u¿szego odcinka drogi, ni¿ Wykonawca w ramach niniejszego zadania ma wykonaæ. Zakres robót budowlanych objêty rycza³tem dotyczy odcinka drogi gminnej nr 110389L od km 1+975,00 do km 3+058,60 w m. Zawada.
Zadania s± wspó³finansowane ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg
D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y stanowi kryterium oceny ofert.
Zamawiaj±cy okre¶la minimalny okres gwarancji wynosz±cy 36-miesiêcy a maksymalny 60 miesiêcy. W przypadku gdy Wykonawca poda d³u¿szy ni¿ 60-miesiêczny okres gwarancji, ocenie bêdzie podlega³ okres 60-miesiêczny.
Bieg gwarancji liczony bêdzie od daty protoko³u odbioru koñcowego.
Zamawiaj±cy wymaga bezp³atnego serwisu gwarancyjnego przez ca³y okres trwania gwarancji.
Zamawiaj±cy wymaga, aby okres udzielonej rêkojmi by³ równy okresowi gwarancji.
Zamawiaj±cemu przys³uguj± pe³ne uprawnienia z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne wynikaj±ce z przepisów kodeksu cywilnego w terminach w nim okre¶lonych – niezale¿nie od uprawnieñ z tytu³u gwarancji.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny, ich waga i sposób punktacji dla ka¿dej z ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu:
KRYTERIUM/Max. ilo¶æ punktów/Waga/Max. ocena w kryterium
1. Cena oferty/100 pkt/60%/60 pkt
2. D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y/100 pkt/40%/40 pkt
2. Wybór najkorzystniejszej oferty nast±pi zgodnie z ustaw± na podstawie powy¿szych kryteriów. Zamawiaj±cy zastosuje w ocenie zaokr±glenie wyników do dwóch miejsc po przecinku.
3. Ocena ofert w poszczególnych kryteriach bêdzie dokonywana wed³ug nastêpuj±cych zasad:
1) CENA OFERTY - to cena brutto, zgodnie z za³. nr 1 do SWZ, okre¶lona do dwóch miejsc po przecinku. Ocena ofert w kryterium ceny bêdzie ustalona wg wzoru:
C = (Cmin/Co * 100 pkt) x 60
gdzie:
C – ocena w kryterium „cena oferty”
Cmin - najni¿sza proponowana spo¶ród wszystkich z³o¿onych w postêpowaniu ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu „cena oferty”
Co - cena oferty ocenianej
2) D£UGO¦Æ OKRESU GWARANCJI JAKO¦CI NA WYKONANE ROBOTY BUDOWLANE ORAZ DOSTARCZONE I WBUDOWANE MATERIA£Y
W przypadku zaoferowania minimalnej d³ugo¶ci okresu gwarancji tj. 36 miesiêcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów.
W przypadku zaoferowania maksymalnej d³ugo¶ci okresu gwarancji tj. 60 miesiêcy, Wykonawca otrzyma czterdzie¶ci (40) punktów.
W przypadku zaoferowania gwarancji pomiêdzy 36 a 60 miesiêcy Wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:
G = Go / G max. x 40
gdzie:
G – ocena w kryterium „d³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y”
G max. - najd³u¿szy oferowany okres gwarancji,
Go - okres gwarancji podany w badanej ofercie
UWAGA:
1. Je¿eli Wykonawca zadeklaruje inny ni¿ wskazany powy¿ej okres gwarancji lub nie zadeklaruje ¿adnego okresu, to zostanie mu przyznane 0 pkt, a okres gwarancji wykonawczej zostanie przyjêty jako najkrótszy przewidziany do oceny.
2. Zaoferowanie okresu gwarancji d³u¿szego ni¿ 60 m-cy zostanie zaakceptowane i przyjête do realizacji w przypadku wyboru tej oferty, ale do oceny oferty przyjêty bêdzie okres najd³u¿szy podany w SWZ tj. 60 m-cy.
4. Ocena ka¿dej z ofert, jest to suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria wymienione w ust. 1 i 3 wg wzoru: P=C+G
gdzie:
P – suma punktów
C – ocena w kryterium „cena oferty”
G - ocena w kryterium „d³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y”
5. Z zastrze¿eniem ust. 6 Zamawiaj±cy wybierze Wykonawcê zamówienia, którego oferta:
1) odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp;
2) odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ;
3) wi±¿e Wykonawcê zgodnie z rozdz. XI SWZ (lub Wykonawca zgodzi³ siê na przed³u¿enie zwi±zania ofert± lub nast±pi³a okoliczno¶æ, o której mowa w ust. 8);
4) zosta³a uznana za najkorzystniejsz± w oparciu o podane wy¿ej kryteria wyboru.
6. W sytuacji, gdy Zamawiaj±cy nie bêdzie móg³ dokonaæ wyboru najkorzystniejszej oferty ze wzglêdu na to, ¿e co najmniej dwie z³o¿one oferty uzyska³y tak± sam± ³±czn± ocenê wybierze ofertê o cenie ni¿szej.
Gdy za¶ równie¿ ceny ofert bêd± takie same - wezwie on Wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± zaoferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach – pod rygorem odrzucenia takiej oferty.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: D³ugo¶æ okresu gwarancji jako¶ci na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materia³y
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu;
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez zamawiaj±cego w og³oszeniu o zamówieniu.
2. Warunki udzia³u w postêpowaniu ustanowione przez Zamawiaj±cego:
1) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
- ZAMAWIAJ¡CY NIE STAWIA SZCZEGÓ£OWEGO WARUNKU W TYM ZAKRESIE,
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
- ZAMAWIAJ¡CY NIE STAWIA SZCZEGÓ£OWEGO WARUNKU W TYM ZAKRESIE,
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
4) Wykonawca spe³ni warunek je¶li posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej na kwotê minimum 2 000 000,00 z³ (OC firmy).
5) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
a) posiadanie niezbêdnej wiedzy i do¶wiadczenia, tj.:
- ZAMAWIAJ¡CY ¯¡DA BY WYKONAWCA:
nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, przed up³ywem terminu sk³adania ofert o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ nale¿ycie co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi/ulicy o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci co najmniej 3.000.000,00 z³ KA¯DA
oraz do³±czy dowody (referencje) okre¶laj±ce, czy roboty budowlane zosta³y wykonane lub w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane nale¿ycie.
b) dysponowanie osobami, skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia
publicznego, tj.:
- ZAMAWIAJ¡CY ¯¡DA BY WYKONAWCA DYSPONOWA£:
• STANOWISKO: min. 1 osoba – kierownik budowy
UPRAWNIENIA: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia
Wymagane DO¦WIADCZENIE kierownik budowy: pe³nienie funkcji kierownika budowy w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej przy realizacji robót polegaj±cych na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi/ulicy o nawierzchni bitumicznej o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 3.000.000,00 z³ brutto
• STANOWISKO: min. 1 osoba – kierownik robót bran¿y sanitarnej
UPRAWNIENIA: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci wodoci±gowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia
• STANOWISKO: min. 1 osoba – kierownik robót bran¿y elektrycznej
UPRAWNIENIA: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objêtymi przedmiotem zamówienia
c) SPRZÊT:
- ZAMAWIAJ¡CY NIE STAWIA SZCZEGÓ£OWEGO WARUNKU W TYM ZAKRESIE,
UWAGA:
1) W przypadku, gdy zamówienia o wy¿ej opisanym zakresie by³y zrealizowane ³±cznie z innymi zakresami robót, Wykonawca musi bezwzglêdnie wykazaæ wielko¶æ i zakres tylko tych robót, które jako zadanie wymienione wy¿ej potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u w niniejszym postêpowaniu.
2) Zamawiaj±cy w celu udokumentowania spe³nienia warunku do¶wiadczenia nie dopuszcza sumowania wielko¶ci zadañ z ró¿nych okresów, ró¿nych inwestycji tego samego lub ró¿nych Zamawiaj±cych.
3) Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia nabyte w innych ni¿ Rzeczpospolita Polska pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, pañstwach cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, wówczas Wykonawca na w³asny koszt zapewni t³umacza jêzyka polskiego, który zapewni sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, a tak¿e zapewni t³umaczenie na bie¿±co wszystkich dokumentów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowego zamówienia wytworzonych zarówno przez Wykonawcê, jak i dostarczonych przez Zamawiaj±cego.
4) Zamawiaj±cy wymaga, aby nadzór nad realizacj± robót objêtych przedmiotem zamówienia odbywa³ siê co najmniej przez osobê wykazan± przez Wykonawcê na potwierdzenie spe³nienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Warunek udzia³u w postêpowaniu dotycz±cy odpowiednio sytuacji finansowej i/lub kwalifikacji zawodowych i/lub do¶wiadczenia musi byæ spe³niony:
1) przez Wykonawcê samodzielnie, lub
2) przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby;
3) a w przypadku Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie – ³±cznie przez wykonawców ubiegaj±cych siê o zamówienie, z zastrze¿eniem: „w odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane”. Celem potwierdzenia Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie s± zobowi±zani do oferty do³±czyæ o¶wiadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp – za³. nr 3 do SWZ.
UWAGA: nie jest dopuszczalne ³±czenie (sumowanie) wymaganego do¶wiadczenia w ramach do¶wiadczenia ró¿nych podmiotów wskazanych w pkt 1-3 lub z ró¿nych przedsiêwziêæ jednego z podmiotów wy¿ej wymienionych.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. Wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych, lub na sytuacji finansowej podmiotów o których mowa w ust. 3 pkt 2 musi dostarczyæ Zamawiaj±cemu dowód dysponowania tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, a w szczególno¶ci dokumentów, które okre¶laj±:
1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób i okres udostêpniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) czy i w jakim zakresie podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
6. Po up³ywie terminu sk³adania ofert Wykonawca nie mo¿e powo³ywaæ siê na zdolno¶ci podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania oferty nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby do³±czaj±c do oferty dokument, o którym mowa w ust. 5.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenia Wykonawcy o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej - sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji (je¶li spe³nione bêd± warunki art. 274 ust. 4 Pzp Zamawiaj±cy samodzielnie uzyska dokument za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych);
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
b) wykaz robót budowlanych wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie; w/g za³. nr 6 do SWZ.
Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim s±:
1) s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane;
2) je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów
- o¶wiadczenie Wykonawcy;
3) je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych,
wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa wy¿ej ma dotyczyæ robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
W przypadku, gdy Zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, wskazane w wykazie zosta³y wcze¶niej wykonane, Wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów. W razie konieczno¶ci, szczególnie gdy wykaz lub dowody, budz± w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cego lub gdy z po¶wiadczenia albo z innego dokumentu wynika, ¿e zamówienie nie zosta³o wykonane lub zosta³o wykonane nienale¿ycie, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê bezpo¶rednio do w³a¶ciwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane by³y lub mia³y zostaæ wykonane, o przed³o¿enie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpo¶rednio Zamawiaj±cemu.
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; w/g za³. nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
formularz ofertowy, pe³nomocnictwo (je¶li dotyczy)SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci:100 000,00 PLN (s³ownie z³: sto tysiêcy z³otych 00/100)
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
3. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Bank PKO Bank Polski SA
Nr: 91 1020 3147 0000 8002 0144 0320
z adnotacj±: „Wadium – Znak sprawy: RI.271.42.2023”.
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy uzna wadium, które zostanie zaksiêgowane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia Wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej – przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub porêczenia gwarancja lub porêczenie musi byæ nieodwo³alne, bezwarunkowe i p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
a) nazwê: daj±cego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotê wadium,
c) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia kwoty wskazanej w gwarancji/porêczeniu na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego w sytuacjach zatrzymania wadium okre¶lonych w przepisach ustawy Pzp.
7. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium okre¶lono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
18. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (równie¿ spó³ki cywilne):1) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika co najmniej do reprezentowania ich w postêpowaniu;
2) tre¶æ pe³nomocnictwa Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie winna:
a) identyfikowaæ wszystkich Wykonawców;
b) wskazywaæ jakiego postêpowania dotyczy;
c) wskazywaæ ustanowionego pe³nomocnika;
d) okre¶laæ zakres umocowania pe³nomocnika;
e) zwieraæ o¶wiadczenie o przyjêciu wspólnej solidarnej odpowiedzialno¶ci za wykonanie lub nienale¿yte wykonanie zamówienia;
f) byæ podpisana przez osoby upowa¿nione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców i w formie orygina³u lub w kopii po¶wiadczonej notarialnie musi znajdowaæ siê w ofercie wspólnej Wykonawców; pe³nomocnictwo mo¿e byæ udzielone w szczególno¶ci: ³±cznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument) albo oddzielnie przez ka¿dego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców);
3) je¶li pe³nomocnik Wykonawców udzieli „dalszego pe³nomocnictwa”, upowa¿nienie do wykonania takiej czynno¶ci powinno jasno wynikaæ z pe³nomocnictwa Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
4) Wykonawcy solidarnie odpowiadaj± za podpisanie umowy, wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
5) w ofercie powinien byæ podany adres do korespondencji i kontakt telefoniczny z pe³nomocnikiem; korespondencja dokonywana bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako Pe³nomocnik;
6) po¶wiadczenie dokumentów odbywa siê zgodnie z zapisami niniejszej SWZ, oraz stosownych przepisów;
7) oferta wspólna sk³adana przez dwóch lub wiêcej Wykonawców winna spe³niaæ ni¿ej wymienione wymagania:
a) formularz oferty i dokumenty podmiotowe sk³ada wy³oniony LIDER (pe³nomocnik);
b) dokumenty, dotycz±ce w³asnej firmy, takie jak np.: o¶wiadczenie o braku podstaw do
wykluczenia i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± we w³asnym imieniu (powy¿sze dotyczy równie¿ wspólników spó³ki cywilnej);
c) kopie dokumentów dotycz±cych ka¿dego z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± musz± byæ po¶wiadczone za zgodno¶æ z orygina³em przez osobê lub osoby upowa¿nione do reprezentowania tych Wykonawców;
8) za³±czone do oferty dokumenty powinny potwierdzaæ, ¿e osoby podpisuj±ce pe³nomocnictwo s± uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli w imieniu Wykonawcy;
9) je¿eli oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o uzyskanie zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± (zwani dalej konsorcjum) bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê reguluj±c± wspó³pracê, która powinna zawieraæ:
a) okre¶lenie cz³onków konsorcjum;
b) wskazanie celu gospodarczego ustanowienia konsorcjum, w sposób precyzyjny wskazaæ nazwê inwestycji, jej lokalizacjê, okre¶lenie inwestora (zamawiaj±cego);
c) okre¶lenie udzia³u stron umowy w realizacji przedmiotu zamówienia;
d) szczegó³owy podzia³ prac, który jasno okre¶li punkty styku miêdzy konsorcjantami podczas realizacji przedmiotu zamówienia;
e) okre¶lenie lidera Konsorcjum, jego praw i obowi±zków;
f) postanowienia dotycz±ce wyga¶niêcia umowy konsorcjum, okre¶lenie czasu obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia oraz czas trwania gwarancji jako¶ci. Konsorcjum winno byæ powo³ane najpó¼niej w dniu up³ywu terminu sk³adania ofert;
10) wype³niaj±c formularz oferty jak równie¿ inne dokumenty powo³uj±ce siê na Wykonawcê; w miejscu „np. nazwa i adres Wykonawcy” nale¿y wpisaæ dane Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie;
11) wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± i maj± do nich zastosowanie zasady okre¶lone w niniejszym ustêpie. Spó³ka cywilna ubiegaj±ca siê o zamówienie musi wyznaczyæ pe³nomocnika do jej reprezentowania.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Stosownie do art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przewiduje siê mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ niniejszej umowy w nastêpuj±cych przypadkach:1) konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych, które wynik³y w trakcie realizacji zadania - nale¿y przez to rozumieæ roboty, które nie zosta³y ujête w dokumentacji projektowej oraz STWiORB, jednak¿e s± niezbêdne do prawid³owego wykonania zamówienia, których wykonanie sta³o siê konieczne na skutek sytuacji niemo¿liwej wcze¶niej do przewidzenia. Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ zamówienia dodatkowe przy jednoczesnym zachowaniu tych samych norm, standardów i parametrów technicznych co w zamówieniu podstawowym – w zakresie zmiany warto¶ci umowy i terminu realizacji
2) konieczno¶æ zaniechania czê¶ci robót budowlanych - nale¿y przez to rozumieæ czê¶æ robót (elementów) wchodz±cych w zakres przedmiotu zamówienia, od których realizacji Zamawiaj±cy odst±pi³, w sytuacji, gdy ich wykonanie jest zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami - w zakresie zmiany warto¶ci umowy
3) gdy wyst±pi brak na rynku dostêpnych materia³ów lub urz±dzeñ, oferowanych w ofercie Wykonawcy, które mog± byæ zast±pione innymi materia³ami lub urz±dzeniami spe³niaj±cymi wymagania Zamawiaj±cego okre¶lone w dokumentacji postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawca i Zamawiaj±cy mog± postanowiæ o zmianie sposobu ¶wiadczenia Wykonawcy okre¶lonego w umowie, w szczególno¶ci mog± postanowiæ o zmianie materia³ów lub urz±dzeñ, które maj± byæ wykorzystane przez Wykonawcê przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy – w zakresie zmiany warto¶ci umowy i terminu realizacji
4) w zakresie terminu wykonania umowy wynikaj±ce z:
• przestojów lub opó¼nieñ zale¿nych od Zamawiaj±cego – zmiana o czas przestoju, opó¼nienia zale¿nego od Zamawiaj±cego
• wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonywanie robót – fakt ten musi zostaæ zg³oszony Zamawiaj±cemu i zostaæ potwierdzony przez inspektora nadzoru w dzienniku budowy – zmiana o udokumentowany czas wystêpowania warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót
• poleceñ wydawanych przez inspektora nadzoru inwestorskiego lub nadzór autorski maj±cych wp³yw na termin wykonania, lecz nie wynikaj±cych z uchybieñ Wykonawcy – zmiana o termin przewidziany przez inspektora nadzoru na wykonanie polecenia
• wyst±pienia na terenie budowy niewybuchów, niewypa³ów lub znalezisk archeologicznych, które wymaga³y wstrzymania wykonywania robót budowlanych przez Wykonawcê – zmiana o czas, w którym Wykonawca nie móg³ wykonywaæ robót
• wyst±pienia niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów w stosunku do danych wynikaj±cych z dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiaj±cego, co spowodowa³o wstrzymanie wykonywania robót budowlanych, zmianê dokumentacji projektowej lub zwiêkszenie zakresu robót lub wprowadzenie rozwi±zañ zamiennych
• wyst±pienia istotnego b³êdu w dokumentacji projektowej – termin umowny mo¿e zostaæ wyd³u¿ony o czas niezbêdny na usuniêcie wad w projekcie,
• konieczno¶ci uzyskania decyzji, uzgodnieñ i/lub opinii mog±cych spowodowaæ wstrzymanie robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy – zmiana o czas, w którym Wykonawca nie móg³ wykonywaæ robót, zwi±zany z oczekiwaniem na uzyskanie decyzji, uzgodnieñ lub opinii
• zwiêkszenia zakresu przedmiotu umowy (udzielenia robót dodatkowych, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp lub zwiêkszenia zakresu na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp)
• zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy (udzielenie robót zaniechanych)
(.....)
Pozosta³e zmiany w Informacjach dodatkowych i Projekcie umowy - za³. nr 8 do SWZ
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-01-04 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gminazamosc w zak³adce dotycz±cej odpowiedniego postêpowania w my¶l Ustawy PZP na stronie internetowej prowadzonego postêpowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-04 10:05
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-02-02
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
KLAUZULA WALORYZACYJNA1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu o kwartalny wska¼nik cen produkcji budowlano-monta¿owej liczony do poprzedniego kwarta³u publikowany przez Prezesa GUS. zwany dalej wska¼nikiem GUS
2) w sytuacji, gdy ostatni opublikowany wska¼nik GUS przed dat± z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia (data wp³ywu pisma do Urzêdu Gminy Zamo¶æ) z zastrze¿eniem pkt 6, zmieni siê (narastaj±co) w stosunku do ostatniego opublikowanego wska¼nika GUS przed podpisaniem umowy o poziom przekraczaj±cy 12%, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia;
3) strona po spe³nieniu przes³anek wskazanych w pkt 1-2 mo¿e z³o¿yæ wniosek o zmianê wynagrodzenia w wysoko¶ci wynikaj±cej z wyliczenia:
A x (B% - 12%) = C
GDZIE:
A - pierwotna warto¶æ prac objêtych umow±, wskazana w § 4 ust.1,
B - suma warto¶ci opublikowanych kwartalnie wska¼ników GUS w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia,
C - warto¶æ zmiany
4) strona sk³adaj±c wniosek o zmianê powinna przedstawiæ w szczególno¶ci:
a) wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
b) dowody na to, ¿e wzrost kosztów materia³ów lub us³ug mia³ wp³yw na koszt realizacji zamówienia.
5) ³±czna warto¶æ zmian wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowieñ niniejszego ustêpu oraz § 14 ust. 2, nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 3 % w stosunku do pierwotnej warto¶ci umowy.
6) Strony mog± wyst±piæ z wnioskiem o zmianê wynagrodzenia na podstawie niniejszego ustêpu, nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy od daty podpisania umowy oraz nie pó¼niej ni¿ 1 miesi±c przed terminem obowi±zywania umowy, wskazanym w § 3 ust.1.
7) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustêp wymaga zgodnej woli obu stron wyra¿onej aneksem do umowy.
8) Je¿eli wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane zgodnie z art. 439 ust. 1-3 ustawy Pzp, Wykonawca zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego Podwykonawcy i odpowiednio Podwykonawca dalszemu Podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki: przedmiotem umowy s± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi oraz okres obowi±zywania umowy wraz z aneksami przekracza 6 miesiêcy. Waloryzacja bêdzie siê odbywaæ na analogicznych zasadach jak waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy z zastrze¿eniem, ¿e wska¼niki waloryzacji wynagrodzenia bêd± kalkulowane w odniesieniu do dnia zawarcia umowy pomiêdzy Wykonawc± a Podwykonawc±, lub Podwykonawc±, a dalszym Podwykonawc±.
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków - pozosta³e zmiany umowy opisane w par. 14 umowy - za³. nr 8 do SWZ
INNE PRZETARGI Z ZAMO¦CIA
- ¦wiadczenie us³ugi ochrony osób i mienia na rzecz S±du Rejonowego w Krasnymstawie.
- Przebudowa dróg powiatowych powiatu zamojskiego w zwi±zku z budow± pobocza twardego .
- Dostawa tablic rejestracyjnych do Starostwa Powiatowego w Zamo¶ciu
- Budowa sieci wodoci±gowej w m. P³oskie oraz rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w m. Wólka Panieñska
- Us³ugi serwisowania kontenera sanitarnego bêd±cego w³asno¶ci± zamawiaj±cego, wraz z dostarczeniem, roz³adunkiem, ustawieniem oraz pod³±czeniem zbiornika na wodê w zakresie 2 (dwóch) czê¶ci.
- Dostawa defibrylatorów
wiêcej: przetargi w Zamo¶ciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Cieszków" w ramach inwestycji pn. "Roz¶wietlona Gmina Cieszków" - przetarg IV
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Barg³ów Ko¶cielny
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowo¶ci Wierzbica, gmina Koz³ów
- Modernizacja sto³ówki szkolnej przy Technikum Le¶nym w Bia³owie¿y - I etap
- Prace remontowe dla Zespo³u Szkó³ centrum Kszta³cenia Rolniczego im. Jana Paw³a II w Brzostku
- Budowa drogi le¶nej na odcinku 1,9 km w Nadle¶nictwie Rokita, Le¶nictwo Rokita
wiêcej: Roboty rozbiórkowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.