Ogłoszenie z dnia 2024-10-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wymiana pieca zalanego podczas powodzi we wrześniu 2024 r. w Publicznej szkole Podstawowej nr 1 w Głuchołazach – dostawa i montaż
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholazy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana pieca zalanego podczas powodzi we wrześniu 2024 r. w Publicznej szkole Podstawowej nr 1 w Głuchołazach – dostawa i montaż2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4236314e-327a-4547-901c-45c8e8dcdcaf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00550969
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00043709/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Wymiana pieca zalanego podczas powodzi we wrześniu 2024 r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Głuchołazach – dostawa i montaż
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W dniach 14 i 15 września 2024r. w mieście i gminie Głuchołazy miała miejsce powódź, która zniszczyła i uszkodziła wiele obiektów użyteczności publicznej i obiektów infrastruktury.
Między innymi woda zalała kotły gazowe w Podstawowej Szkole Publicznej w Głuchołazach. W związku z tym że koszt naprawy istniejącego ogrzewania przewyższyłby koszty zakupu instalacji nowych urządzeń podjęto decyzję o wymianie pieca w PSP nr 1 w Głuchołazach.
Burmistrz Głuchołaz- kierownik Zamawiającego Gminy Głuchołazy podjął decyzję o zakupie nowych urządzeń.
W związku z koniecznością natychmiastowego uruchomienia placówki i zbliżającego się okresu grzewczego zadecydowano o wyborze trybu niekonkurencyjnego – zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 305 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2024 poz. 1320) w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
c.d. w pkt Informacje dodatkowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.22.2024.JSz
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 162600 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem niniejszego postępowania jest wymiana 2 sztuk kotłów gazowych wraz z osprzętem po zalaniu podczas powodzi we wrześniu 2024r.
Lokalizacja:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Głuchołazach na ul. M.C. Skłodowskiej 7, dz. nr 447
Parametry kotłów gazowych:
Dwa kotły gazowe w ujęcie kaskadowym o maksymalnej znamionowej mocy grzewczej 200 kW i 300kW. Kotły zlokalizować należy w miejscu zdemontowanych kotłów, podłączając je wspólnym przewodem powietrzno-spalinowym do istniejącego komina. Odległości montażu kotłów gazowych oraz jego posadowienie zgodnie z zaleceniem producenta. Kotły doposażyć w automatykę producenta, która pozwoli na sterownie kotłami automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej, pracy pomp obiegowych.
W cenie za realizację zamówienia Wykonawca musi uwzględnić demontaż i utylizacje starych kotłów gazowych.
Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, jednak wizja lokalna nie jest warunkiem koniecznym do przeprowadzenia negocjacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kotłów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 199998 PLN
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): I. Bergiel G. Tokarczyk INST-BUD. BB S.C
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: INST BUD. BB S.C. Ireneusz Bergiel
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7532469741
7.3.4) Miejscowość: Wierzbie 148
7.3.5) Kod pocztowy: 48-316
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
INST-BUD.BB S.C. IRENEUSZ BERGIEL, GRZEGORZ TOKARCZYK
jakie przetargi wygrała firma
INST-BUD.BB S.C. IRENEUSZ BERGIEL, GRZEGORZ TOKARCZYK
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 199998 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-11-158.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
O dopuszczalności udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w związku z wystąpieniem powodzi wypowiedział się Urząd Zamówień Publicznych w swojej opinii opublikowanej na stronie UZP:
https://www.gov.pl/web/uzp/dopuszczalnosc-udzielenia-zamowienia-w-trybie-negocjacji-bez-ogloszenia-oraz-w-trybie-z-wolnej-reki-w-zwiazku-z-wystapieniem-powodzi4
W kontekście zaistnienia zdarzeń losowych o charakterze ekstremalnym, do jakich zaliczyć można powódź, należało zwrócić uwagę na przesłankę udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, o której mowa w art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp (dla postępowań o wartości równej lub przekraczającej progi unijne, art. 305 pkt 1 ustawy Pzp dla postępowań o wartości mniejszej niż progi unijne), odnoszącej się do konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia. Zgodnie z treścią art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Cechą charakterystyczną zamówienia jest konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. Na gruncie tego przepisu konsekwencją wystąpienia wyjątkowej sytuacji musi być bowiem konieczność natychmiastowego podjęcia działań niezbędnych do ograniczenia bezpośrednich skutków wystąpienia zdarzenia nieprzewidzianego. Określenie „natychmiast” wskazuje na maksymalny priorytet i szybkość.
Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że realizacja niniejszego zamówienia musiała się odbyć w trybie natychmiastowym. Potrzeba zamontowania i uruchomienia pieca grzewczego w okresie grzewczym (październik-listopad) w szkole podstawowej jest niezbędne w celu realizacji zajęć szkolnych i uczęszczania dzieci do szkoły.
Jedynie szybka reakcja i natychmiastowa realizacja zamówienia pozwoli na realizacje programu nauczania i przywrócenie placówki do funkcjonowania.
Okres jesienny i spadek temperatury nie pozwoliłby na naukę dzieci w szkole.
Szczególnie dla dzieci dotkniętych traumatycznymi wydarzeniami z wrześniowej powodzi powrót do rutyny (powrót nauki w szkole) stanowi bardzo ważny element normalizacji ich życia.
Zaniechanie udzielenia zamówienia i jego wykonywania w trybie natychmiastowym spowodowałoby wstrzymanie nauczania lub konieczność realizacji nauki w trybie zdalnym. Jednym z obowiązków szkoły jest bowiem zapewnienie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków podczas pobytu w obiekcie szkolnym i w każdych warunkach atmosferycznych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji narodowej i Sportu z 31 grudnia 2022 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach , klasy szkolne i inne przeznaczone do nauki pomieszczenia winny mieć właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie.
Brak możliwości zastosowania innych trybów z ustawy Pzp wiąże się z możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów.
Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców wykonywanymi w ustalonych ustawa terminach.
Realizacja zamówienia w trybie konkurencyjnym np.: w trybie podstawowym bez negocjacji, wydłuża jednak postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia. Konieczność sporządzenia dokumentów zamówienia, wyznaczenie ustalonego ustawą, chociażby minimalnego terminu na składanie ofert oraz możliwość składania zapytań do SWZ czyni niemożliwym udzielenia zamówienia natychmiast po określeniu potrzeb zamawiającego.
Natomiast konieczność realizacji zamówienia szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia.
INNE PRZETARGI Z GŁUCHOŁAZÓW
- Sukcesywna dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku i opakowań farmaceutycznych
- Opieka serwisowa oprogramowania Infomedica/AMMS oraz serwis systemu bazodanowego Oracle
- Zakup i dostawa hali namiotowej oraz maszyny do utrzymania lodowiska w Głuchołazach
więcej: przetargi w Głuchołazach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Efektywne systemy ciepłownicze
- Wymiana urządzeń w kotłowni w Centrum Administracyjnym Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Kłodzku.
- Wymiana kotła gazowego wraz z osprzętem z dostosowaniem do istniejącej instalacji w kotłowni budynku przy ul. Krzyżanowskiego 44 obsługującej budynki Krzyżanowskiego 42, 44 i 46 w Warszawie.
- Modernizacja kotłowni wraz z budową instalacji klimatyzacji w budynku świetlicy wiejskiej w Bogdaszowicach ul. Główna 13
- Przebudowa istniejących kotłowni gazowych w budynku SP nr 1 w Kątach Wrocławskich przy ul. 1-Maja 59 oraz w budynku SP nr 1 w Kątach Wrocławskich przy ul. Żeromskiego 3
- "Budowa budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Ośrodka Pomocy Społecznej w Wojciechowie"
więcej: Instalowanie kotłów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.