eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałogardZaprojektowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego 4-kondygn., bez podpiwniczenia, zagospodarowanie terenu i infr. techniczna, uzyskanie pozwolenia na budowę i pełnienie nadzoru autorskiego



Ogłoszenie z dnia 2024-10-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zaprojektowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego 4-kondygn., bez podpiwniczenia, zagospodarowanie terenu i infr. techniczna, uzyskanie pozwolenia na budowę i pełnienie nadzoru autorskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIAŁOGARDZKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920050

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: STEFANA KARDYNAŁA WYSZYŃSKIEGO 18

1.5.2.) Miejscowość: Białogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: +48 94 357 99 50

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@tbs-bialogard.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.tbs-bialogard.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Spółka prawa handlowego, w której 100% udziałów stanowi własność Miasta Białogard

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

zarządzanie i administrowanie lokalami mieszkalnymi

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Biuro Obsługi Budownictwa "Zdolińscy" Paweł Zdoliński

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6721834879

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Jagiellonów 1

1.11.4.) Miejscowość: Białogard

1.11.5.) Kod pocztowy: 78-200

1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.11.9.) Numer telefonu: 608-122-128

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdolinscy.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: https://zdolinscy.pl/

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego 4-kondygn., bez podpiwniczenia, zagospodarowanie terenu i infr. techniczna, uzyskanie pozwolenia na budowę i pełnienie nadzoru autorskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3a36a33c-003d-479c-b8e3-4744ea9d8d86

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00552096

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3a36a33c-003d-479c-b8e3-4744ea9d8d86

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia.

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego drogą elektroniczną za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” w zakładce „Formularze” , która jest dostępna na stronie prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3a36a33c-003d-479c-b8e3-4744ea9d8d86

Szczegółowe informacje dotyczące środków komunikacji elektronicznej znajdują się w rozdziale 10 SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem 10 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdzialem 21 SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdzialem 21 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 1/BTBS/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie budynku mieszkalnego wielorodzinnego 1 lub 2-klatkowego, 4-kondygnacyjnego, bez podpiwniczenia, wraz z zagospodarowaniem terenu (parkingi, chodniki, wjazdy, wyjazdy, tereny zielone, nasadzenia zastępcze, miejsce na gromadzenie odpadów komunalnych wraz z pergolą) i infrastrukturą techniczną oraz drogową na terenie dz. nr 712, obręb 0017 przy ul. Konopnickiej w Białogardzie oraz cz. działki 283/2 obręb 0017 m. Białogard ok. 23 m2, co ma na celu pokrycie linii zabudowy z granicą działki od strony ul. Świętochowskiego (w trakcie procedowania przeniesienia własności) wraz z wykonaniem kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót oraz pełnieniem pełnobranżowego nadzoru autorskiego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje

71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 26,9 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem 16 SWZ Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji (dalej „STR) wyłącznie w zakresie etapu II lub III

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości odpowiadającej: 200 000,00 PLN;
2. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
(1) warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie min. dwie dokumentacje projektowe o której mowa w § 4 ust. 1 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2021 r., poz. 2454 ) zatwierdzone w decyzji pozwolenia na budowę, których zakres (każdej z nich) obejmował: zaprojektowanie budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3 wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną.
(2) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji m.in.:
a) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń (min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, zatwierdzonej w decyzji pozwolenia na budowę, której zakres obejmował: zaprojektowanie budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3wraz z zagospodarowaniem terenu;
b) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń
(min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, której zakres obejmował: zaprojektowanie budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3;
c) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń (min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, której zakres obejmował: zaprojektowanie instalacji „sanitarnych” wewnętrznych i zewnętrznych dla budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3;
d) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, której zakres obejmował: zaprojektowanie instalacji elektrycznych dla budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3;
e) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, której zakres obejmował: zaprojektowanie instalacji telekomunikacyjnych dla budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3;
f) co najmniej dwie osoby, które obejmą funkcję projektanta i projektanta sprawdzającego, posiadające uprawnienia budowlane w specjalności drogowej (min. 2 lata od daty uzyskania), o doświadczeniu obejmującym wykonanie co najmniej jednej usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej, której zakres obejmował: zaprojektowanie zjazdu, parkingu i drogi wewnętrznej dla budynku mieszkalnego lub mieszkalno-usługowego wielorodzinnego co najmniej 4-kondygnacyjnego o kubaturze budynku min. 4.000 m3.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych poza oświadczeniem, o którym mowa w pkt 7.1 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
(1) wykaz usług (w odniesieniu do warunku określonego w pkt 5.1.2. ppkt 1 SWZ), wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ). Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
(2) wykaz osób (w odniesieniu do warunku określonego w pkt 5.1.2. ppkt 2 SWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ;
(3) informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (w odniesieniu do warunku określonego w pkt 5.1.1. SWZ), potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Na ofertę składają się następujące oświadczenia i dokumenty:
1. Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór stanowiący załącznik nr 3 do SWZ (Zamawiający nie udostępnia interaktywnego Formularza ofertowego, który oferuje Platforma e-zamówienia);
2. Oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt 7.1. SWZ – wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ;
3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2 SWZ (załącznik nr 5 do SWZ - jeżeli dotyczy);
4. Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 8.4 SWZ (załącznik nr 8 do SWZ -jeżeli dotyczy).
5. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt 8.8 SWZ (załącznik nr 4a do SWZ - jeżeli dotyczy),
.6. Potwierdzenie Dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
(1) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
LUB
(2) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt (1) powyżej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3 500,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące pięćset). Szczegółowe informacje zawarto w rozdziale 11 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z postanowieniami rozdziału 9 SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z paragrafem 14 załącznika nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-04 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3a36a33c-003d-479c-b8e3-4744ea9d8d86

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-04 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.