Og³oszenie z dnia 2024-10-18
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00594281/01 - Wynik z dnia 2024-11-14
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Bia³ostocka pochodz±cych z posesji niezamieszka³ych i Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Czarna Bia³ostocka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659036
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Torowa 14 A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Czarna Bia³ostocka
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-020
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857131340
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@czarnabialostocka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Bia³ostocka pochodz±cych z posesji niezamieszka³ych i Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-cea41382-962a-455b-a0a9-8e7d5d0bbb31
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00552931
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00030108/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.11 Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Bia³ostocka pochodz±cych z posesji niezamieszka³ych i Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (1 rok)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cea41382-962a-455b-a0a9-8e7d5d0bbb313.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej przetargi@czarnabialostocka.pl . Adres strony internetowej, na której bêd± udostêpniane zmiany i wyja¶nienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia: https://bip-
um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl w zak³adce „Zamówienia publiczne"
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która dostêpna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ (dotyczy sk³adania ofert), oraz pocz elektr: przetargi@czarnabialostocka.pl .
2.Oferty/wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêp, zawiadomienia, wezwania, zadawanie pytañ oraz ogólne informacje,Zamawiaj±cy i Wykonawcy przekazuj± powo³uj±c siê nr og³oszenia (BZP) lub nr refer postêp tj. Or.271.13.2024. 3.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêp o udzielenie zamów publicz, musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na P.
e-Zamówienia.Wykonawca posiadaj±cy konto na P. e-Zamówienia ma dostêp do formu: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komun. 4. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêp z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na P. e- Zamówienia oraz zalogowania siê na P. e-Zamówienia. Do korzystania z
„Formularza do komunikacji”s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokum zamów wystarczaj±ce jest posiadanie tzw.
konta uproszczonego na P. e-Zamówieniach. Zamawiaj±cy wymaga aby komuni miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiad, wnioski, zawiadomienia oraz inform, przekazywane by³y w formie elektro. 5. Zamawiaj±cy nie ponosi odpowiedzialno¶ci za z³o¿enie oferty w sposób niezgodny z SWZ. 6. Wymagania techn i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokum elektron, elektron kopii dokum i o¶wiadczeñ oraz inform przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania
z P. e-Zamówieñ. 7.Zamawiaj±cy przekazuje link do postêp oraz ID postêpo jako inform do niniejszej SWZ. Dane postêpow mo¿na wyszukaæ równie¿ ze strony g³ównej P. e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowanie/konkurs”). 8. Za datê i godz przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokum elektron, o¶wiad lub elektron kopii dokum lub o¶wiad oraz innych inform przyjmuje siê datê ich przekazania na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl lub datê ich przekazania za pomoc± pocz elektron z zastrze¿eniem, i¿ ofertê wraz z za³±cz okre¶lonymi w roz X. SWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podst art 226 ust.1 pkt6 Pzp, mo¿na przekazaæ
wy³±cznie na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl Dokum sk³adane w formie elektron lub w postaci elektron musz± byæ opatrzone podp
elektron, podp zaufanym lub podp osob (zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp). Ofertê, o¶wiadczenia o których mowa w art.125 ust.1 Pzp., p¶d, pe³nomocnictwa sporz±dza siê w postaci elektr, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach.txt,.rtf,.pdf,.doc,.docx,.odt. Zalecany przez Zamawiaj±cego format danych - .pdf. 9. Komuni w postêp, z wy³±czeniem
sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektro za po¶rednictwem “Formularze”n(„Formularze do komunikacji”). Za po¶red „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komun umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cz do przesy³ania wiadomo¶ (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±cz zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania doku
elektr za pomoc± poczty elektr, na wskazany w pkt. 1 adres e-mail. Sposób sporz±dzania dok elektr musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozp MRPiT z dn 23.12.2020 r. w sprawie p¶d oraz innych dokum lub o¶wiad, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy oraz rozp PRM z dn 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporz±dz i przekazyw inform oraz wymagañ tech
dla dokum elektro oraz ¶rod komu elektron w postêp o udzielenie zamó publi lub konkursie. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewn i wewn) dodaje siê do przes³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokum wraz z wygenerowanym plikiem podp (typ zewn) lub dokum z wszytym podp (typ wewnêtrzny). Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpo przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 roz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprochrony osób fiz w zwi±zku z przetwarzaniem dan osob i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne roz. o ochronie da¬nych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Roz”, informujê, ¿e: 1.Admin Pani/Pana dan oso jest Gmina Cz B reprezentowana przez Burmistrza Cz B z siedzib±: ul. Torowa 14A, 16-020 Cz B, tel.: 85 713 13 40, e-mail: um@czarnabialostocka.pl. 2.W sprawach z zakresu ochrony dan oso mo¿e siê Pan/i kontaktowaæ siê z IOD pod adresem e-mail: iod@dbajodane.pl 3.Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêp o udzielenie zp. 4.Dane osob bêd± przechowywane przez okres zg. z art. 78 ust. 1 i 4 ust. z dnia z dnia 11.09.2019 r.– Pzp (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z
pó¼n. zm.)zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zak postêpowania o udzielenie zam, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas obowi±zywania umowy. 5.Podstaw± prawn± przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 it. c) ww. Roz w zwi±zku z przepisami PZP. 6.Odbiorcami Pan/i danych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dok postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP. 7.Ob podania przez Pan/i danych osobowych bezpo¶rednio Pan/i
dotycz±cych jest wymogiem ust okre¶lonym w przepisach PZP, zwi±zanym z udzia³em w post o udzielenie zam publ; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z PZP. 8.Osoba, której dane dotycz± ma prawo do: dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz mo¿liwo¶ci ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,w przypadku gdy przetw danych odbywa siê z naruszeniem przep Roz s³u¿y prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa UODO, ul. Stawki 2, 00-193 Wawa,9.Osobie, której
dane dotycz± nie przys³uguje: w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Roz prawo do usuniêcia dan osob; prawo do przenoszenia dan osob, o którym mowa w art. 20 Roz;na podstawie art. 21 Roz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania dan osob. 10.W przypadku gdy wykonanie obow, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Admin mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodat inf maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zam publ. 11.Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia dan oso, o którym mowa w art. 16 Roz, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postê o udzielenie zam publ lub konkursu ani zmian± post. umowy w zakresie niezgodnym z PZP. 12.Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, nie ogranicza przetwarzania dan osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zam publ. 13.W przypadku dan osob
zamieszczonych przez Admin w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Roz, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Admin.14. Od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zam, w przypadku gdy wniesienie ¿±dania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, spowoduje ograniczenie przetwarzania dan osob zawartych w protok i za³± do protok, Admin nie
udostêpnia tych danych zawartych w protok i w za³ do protok, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Roz. 15.W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Admin mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych inf maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zam. 16.Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do
sprostowania lub uzup, o którym mowa w art. 16 Roz, nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protok oraz jego za³. 17.Ponadto informujemy, i¿ w zwi±zku z przetwarzaniem Pan/i danych osobowych nie podlega Pan/i decyzjom, które siê opieraj± wy³±cznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Ro
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.13.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji - znajduje siê w Za³±czniku nr 1 do SWZ
1. Informacje ogólne
1.1 Przedmiot zamówienia
a) Obiekty u¿yteczno¶ci publicznej stanowi±ce w³asno¶æ Gminy Czarna Bia³ostocka:
- odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych),
- odbiór i transport odpadów komunalnych zbieranych selektywnie (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szk³o, Bio),
- wyposa¿enie miejsc zbiórki odpadów w pojemniki do zbierania odpadów niesegregowanych (zmieszanych) i segregowanych (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szk³o, Bio), oraz w worki na odpady segregowane, zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Klimatu i ¦rodowiska w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów z dnia 10 maja 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 906 t.j.), oraz odbiór i transport,
- podstawienie w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego miejscach kontenerów na odpady niesegregowane (zmieszanych) i segregowanych (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szk³o, Bio) oraz ich odbiór i transport,
b) Nieruchomo¶ci niezamieszka³e, które zosta³y objête gminnym systemu zorganizowanym przez Gminê Czarna Bia³ostocka – s± to nieruchomo¶ci, na których nie zamieszkuj± mieszkañcy a powstaj± odpady komunalne m.in. podmioty prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±, placówki o¶wiatowe.
- odbiór i transport odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych),
- odbiór i transport odpadów komunalnych zbieranych selektywnie (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szk³o, Bio),
- wyposa¿enie w³a¶cicieli nieruchomo¶ci niezamieszka³ych w worki (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szk³o i Bio), zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Klimatu i ¦rodowiska w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów z dnia 10 maja 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 906 t.j.).
c) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowany w Czarnej Bia³ostockiej przy ul. Sosnowa 21 :
- odbiór i transport nw. odpadów:
• bioodpadów,
• odpadów z papieru, w tym z tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i z tektury,
• tworzyw sztucznych, odpadów z tworzyw sztucznych, odpadów wielomateria³owych,
• metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali,
• odpadów ze szk³a, w tym odpadów opakowaniowych ze szk³a (kolorowe i bezbarwne),
• tekstyliów i odzie¿y,
• zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego,
• odpadów wielkogabarytowych,
• zu¿ytych baterii i akumulatorów,
• zu¿ytych opon,
• przeterminowanych lekarstw,
• odpadów budowlanych i rozbiórkowych z gospodarstw domowych,
• odpadów niebezpiecznych i chemikaliów z gospodarstw domowych,
• odpadów niekwalifikuj±ce siê do odpadów medycznych powsta³ych
w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych
w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,
w szczególno¶ci ig³y i strzykawki.
- wyposa¿enie punktu w odpowiednie pojemniki i kontenery do zbierania odpadów,
- obs³uga Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
d) Odbieranie ze wskazanych przez Zamawiaj±cego punktów odpadów typu: przeterminowane leki, zu¿yte baterie i akumulatory,
e) Sporz±dzenie i dystrybucja harmonogramu odbioru odpadów,
f) Dostarczanie materia³ów informacyjnych w³a¶cicielom nieruchomo¶ci, przygotowanych przez Zamawiaj±cego.
1.2 Na terenie nieruchomo¶ci niezamieszka³ych obowi±zywaæ bêdzie system mieszany workowo-pojemnikowo-kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych.
1.3 Instalacje, w szczególno¶ci instalacje komunalne, do których podmiot odbieraj±cy odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci jest obowi±zany przekazaæ odebrane odpady komunalne.
Ca³y strumieñ odebranych odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Bia³ostocka podczas okresu trwania umowy nale¿y kierowaæ do instalacji:
a) ZUOK w Bia³ymstoku – rozumie siê przez to Zak³ad Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Bia³ymstoku, adres ul. Gen. W³adys³awa Andersa 40 F,
b) ZUOK w Hryniewiczach – rozumie siê przez to Zak³ad Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach, adres 16-061 Juchnowiec Ko¶cielny.
1.4 Wymogi dotycz±ce przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych:
a) Wykonawca odbieraj±cy odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci obowi±zany jest przekazywaæ niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do w³a¶ciwej dla danej frakcji odpadów instalacji tj. ZUOK Bia³ystok i/lub ZUOK Hryniewicze.
b) W przypadku awarii instalacji wskazanych w pkt. a), Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dostarczenia odpadów na w³asny koszt do innej instalacji komunalnej zlokalizowanej najbli¿ej terenu Gminy Czarna Bia³ostocka.
1.5 Nieruchomo¶ci niezamieszka³e zosta³y w³±czone do sytemu gminnego od 01 stycznia 2023 r. Szczegó³owy wykaz posesji, z których odbierane bêd± odpady komunalne Zamawiaj±cy przeka¿e Wykonawcy po podpisaniu umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zmiany liczba nieruchomo¶ci, z których bêd± odbierane odpady komunalne. Ich liczba mo¿e wzrosn±æ lub zmaleæ w ci±gu realizacji zamówienia w zale¿no¶ci od deklaracji, jakie zostan± z³o¿one przez w³a¶cicieli. W przypadku zg³oszenia przez Zamawiaj±cego nowej posesji Wykonawca uwzglêdni wskazany adres przy najbli¿szym odbiorze odpadów. Liczba w³a¶cicieli nieruchomo¶ci niezamieszka³ych, objêtych systemem – 105 ( stan na dzieñ 31.08.2024 r.) z tego 90 % zlokalizowana na terenie miasta Czarna Bia³ostocka, 10 % inne miejscowo¶ci m.in. Czarna Wie¶ Ko¶cielna, Niemczyn, Machnacz, Wólka Ratowiecka.
1.6 Wykonawca zobowi±zany jest do odbioru i transportu odpadów komunalnych tj.:
a) zmieszanych odpadów komunalnych (kod 20 03 01),
b) bioodpadów (kod 20 01 08, 20 02 01),
c) papieru i tektury (kod 15 01 01; 20 01 01),
d) szk³a (kod 15 01 07; 20 01 02),
e) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateria³owych (kod 20 01 39; 15 01 02; 20 01 40; 15 01 04; 15 01 05; 20 01 99ex),
f) odpadów tekstyliów i odzie¿y (kod 20 01 11, 20 01 10),
g) zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego (kod 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36),
h) odpadów wielkogabarytowych (kod 20 03 07),
i) zu¿ytych opon (kod 16 01 03),
j) zu¿ytych baterii i akumulatorów (kod 20 01 33, 20 01 34*),
k) przeterminowanych leków (kod 20 01 32),
l) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (kod odpadu: 17 01 07, 17 01 02, 17 06 04, 17 09 04),
m) odpadów niebezpiecznych (kod odpadu: 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 25, 20 01 26*, 20 01 27*, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 30, 20 01 34, 20 01 80).
n) odpadów wytworzonych podczas iniekcji domowych tj. zu¿yte ig³y, strzykawki (kod ex 20 01 99).
Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ wprowadzania nowych kodów odbieranych odpadów, bez mo¿liwo¶ci negocjacji ceny wykonywanej us³ugi.
ci±g dalszy opisu przedmiotu zamówienia - znajduje siê w Za³±czniku nr 1 do SWZ
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90500000-2 - Us³ugi zwi±zane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513100-7 - Us³ugi wywozu odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych
90511000-2 - Us³ugi wywozu odpadów
90512000-9 - Us³ugi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Emisja spalin
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± ni¿ej okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie precyzuje w tym zakresie ¿adnych szczegó³owych wymagañ, których spe³nianie Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ.
2) W zakresie kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy posiadaj± uprawienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej tj.:
a) wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Czarnej Bia³ostockiej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na podstawie ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399).
b) aktywny wpis do rejestru podmiotów wprowadzaj±cych produkty, produkty w opakowaniach i gospodaruj±cych odpadami (Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami), o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 203 r. poz. 1587) w zakresie transportu odpadów objêtych przedmiotem zamówienia.
3) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca posiada³ dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 300.000,00 z³ w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.
4) W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ co najmniej:
a) dwoma pojazdami specjalistycznymi typ ¶mieciarka do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników;
b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Zamawiaj±cy dopuszcza odbiór selektywnie zebranych odpadów co najmniej dwoma pojazdami wielokomorowymi;
c) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej;
d) oprogramowaniem umo¿liwiaj±cym generowanie raportów miesiêcznych wraz z aktualnymi licencjami na ww. oprogramowanie;
e) pojemnikami do gromadzenia odpadów na terenie Gminy Czarna Bia³ostocka zgodnymi z opisem przedmiotu zamówienia, posiadaj±cymi certyfikat zgodno¶ci z norm± EN – 840 lub równowa¿n±;
f) kontenerami do gromadzenia odpadów komunalnych o poj. min. KP7;
g) odpowiednio usytuowan± baz± magazynowo - transportow±.
Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu logo i nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego umo¿liwiaj±ce trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cych weryfikacjê tych danych przez Zamawiaj±cego. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Dopuszcza siê wyposa¿enie pojazdów w urz±dzenie do wa¿enia odpadów komunalnych. Pojazdy do odbioru odpadów musz± mieæ zamontowan± kamerê lub urz±dzenia rejestruj±ce z uwidocznion± dat± wykonania zdjêcia lub filmu, która umo¿liwi monitorowanie i kontrolê segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomo¶ci.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek zostanie uznany przez zamawiaj±cego za spe³niony, je¿eli wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln± bêd± spe³niaæ go ³±cznie.
W przypadku powo³ania siê przez Wykonawcê na zasoby innych podmiotów ww. warunek zostanie uznany przez zamawiaj±cego za spe³niony, je¿eli podmiot ten lub podmioty te lub wykonawca bêd± spe³niaæ go ³±cznie.
UWAGA
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane. (art. 117 pzp)
3. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów,
w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postêpowania, którego wzór stanowi Za³±cznik nr 3 i 4 do SWZ. O¶wiadczenia te sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt. 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
3. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ od Wykonawcy z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) O¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2) W celu potwierdzania spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca sk³ada:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 4 Pzp sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem. Powy¿szy dokument sk³ada na wezwanie ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby;
b) w celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej wykazu narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami – zgodnie z Za³±cznikiem nr 6 do SWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± na wezwanie jeden wspólny wykaz.
c) op³aconej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê co najmniej 300.000,00 z³
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium.2. Zamawiaj±cy wymaga, aby wadium wniesione zosta³o przed up³ywem terminu sk³adania ofert w kwocie 4.200,00 PLN (s³ownie: cztery tysi±ce dwie¶cie z³otych 00/100 PLN) i utrzymane zosta³o nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Wadium wniesione w pieni±dzu bêdzie wniesione skutecznie, je¿eli rachunek bankowy Zamawiaj±cego zostanie uznany kwot± wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert)
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego: Nr 35 1020 1332 0000 1102 0280 9606.
5. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 462, z po¼n. zm.).
Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 5 ppkt 2) 3) 4), Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu.
7. W przypadku wniesienia wadium w innej formie ni¿ w pieni±dzu, z tre¶ci gwarancji i porêczeñ musi wynikaæ bezwarunkowe, nieodwo³alne i na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego (beneficjenta) zobowi±zanie Gwaranta do zap³aty na rzecz Zamawiaj±cego kwoty wadium w okoliczno¶ciach skutkuj±cych zatrzymaniem wadium okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy, zostanie odrzucona
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia o których mowa w rozdziale X pkt. 1 SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj±, brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenia, z których wynika, które us³ugi wykonuj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 8 do SWZ.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w projektowanych postanowieniach umowy, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi±cych Za³±cznik nr 2 do SWZ.2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, które zostan± wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi±cych Za³±cznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swojej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
5. Zakazuje siê istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zmiana bêdzie dotyczy³a nastêpuj±cych zdarzeñ:
1) Wyst±pienia zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy.
2) Wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
3) Wyst±pienia konieczno¶ci zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy zamawiaj±cy uzna, ¿e osoby te nie wykonuj± nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tych osób, na inne spe³niaj±ce na dzieñ sk³adania ofert warunki okre¶lone w specyfikacji, w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku zamawiaj±cego,
4) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy a tak¿e z np. wyst±pienia zw³oki w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ,
5) Wyst±pienia konieczno¶ci wprowadzenia zmian spowodowanych nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegó³owym opisem,
b) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego),
c) zmiany danych teleadresowych,
d) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT,
6. W przypadku wyst±pienia któregokolwiek ze zdarzeñ wymienionych w pkt.5 termin realizacji przedmiotu umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci.
7. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmian w zakresie powierzenia czê¶ci lub ca³o¶ci wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom, poprzez:
1) w przypadku nie przewidzenia podwykonawców w momencie sk³adania oferty, wprowadzenie ich podczas realizacji zamówienia,
2) rozszerzenie krêgu podwykonawców,
3) zmianê lub wykre¶lenie podwykonawcy,
4) zmianê zakresu prac powierzonych podwykonawcy,
8. Warunki zmian:
1) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiaj±cego,
2) uzasadnienie zmian – prawid³owa realizacja przedmiotu umowy,
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-28 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-28 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-26
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów postêpowania.2. Zamawiaj±cy nie wymaga wizji lokalnej.
3. Dla przedmiotowego postêpowania nie ma zastosowania ¿adna z sytuacji okre¶lonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 pzp. W zwi±zku z powy¿szym nie zachodzi konieczno¶æ komunikowania siê z Wykonawc± w sposób inny ni¿ przewidziany w niniejszej SWZ.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielania zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy.
5. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 95 Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, je¿eli wykonanie tych czynno¶ci polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465): osób zaanga¿owanych bezpo¶rednio przy odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci znajduj±cych siê w granicach administracyjnych Gminy Czarna Bia³ostocka (kierowców samochodów odbieraj±cych odpady oraz pracowników zajmuj±cych siê odbiorem odpadów) w okresie realizacji umowy. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiaj±cy pozostawia w gestii Wykonawcy.
1) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób:
a) Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy przeka¿e Zamawiaj±cemu, ujête w formie wykazu informacje o osobach zatrudnionych. Wykaz powinien zawieraæ imiê i nazwisko pracownika, wymiar zatrudnienia oraz informacjê o wykonywanych czynno¶ciach/stanowisko pracy. Wraz z wykazem Wykonawca przekazuje o¶wiadczenie, ¿e wymienione osoby zatrudnione s± na podstawie umowy o pracê.
2) Uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³nienia przez Wykonawcê wymagañ zwi±zanych z zatrudnieniem osób:
a) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia, przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez Wykonawcê czynno¶ci, w celu weryfikacji, czy osoby wykonuj±ce czynno¶ci przy realizacji zamówienia s± osobami wskazanymi przez Wykonawcê. W celu weryfikacji zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê Zamawiaj±cy na podstawie art. 438 ust. 2 ustawy Pzp mo¿e ¿±daæ przed³o¿enia :
- o¶wiadczenia zatrudnionego pracownika
- o¶wiadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracê,
- po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em kopii umowy o pracê zatrudnionego pracownika,
- innych dokumentów zawieraj±cych informacje niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê w tym zawieraj±cych dane osobowe- w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê i zakres obowi±zków pracownika.
4) Sankcje z tytu³u niespe³nienia wymagañ, o których mowa w art. 95 ust 1 pzp:
a) Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêdzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych w wysoko¶ci 0,1% ceny ofertowej brutto w ka¿dym przypadku stwierdzenia uchybienia;
b) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego terminach ¿±danych dowodów, w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych pracê przy realizacji zamówienia.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- US£UGA WYNAJMU KOMPAKTORA DEDYKOWANEGO NA SK£ADOWISKO ODPADÓW WRAZ Z OBS£UG¡ I PALIWEM DLA M.P.G.O. MUNDO SP. Z O.O. W LUBINIE
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów i obiektów zarz±dzanych przez G³ogowskie Obiekty Us³ugowe w G³ogowie".
- Transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych do Instalacji
- Odbiór transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszka³ych z terenu gminy Abramów
- Sukcesywny odbiór i zagospodarowanie odpadów ulegaj±cych biodegradacji o kodzie 20 02 01
- ¦wiadczenie us³ugi polegaj±cej na odbiorze i zagospodarowaniu segregowanych oraz niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu SP ZOZ w Proszowicach.
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.