Ogłoszenie z dnia 2023-12-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00514300/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-26
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi, utrzymanie czystości
i porządku oraz utrzymanie terenów zielonych na terenie Gminy Bobolice oraz obsługa stadionu miejskiego w Bobolicach w ..."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bobolice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920558
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Bobolice
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-020
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@bobolice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bobolice.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/bobolice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi, utrzymanie czystościi porządku oraz utrzymanie terenów zielonych na terenie Gminy Bobolice oraz obsługa stadionu miejskiego w Bobolicach w ..."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-013468e6-8c78-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00553356
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00027524/15/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi, utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie terenów zielonych na terenie gminy Bobolice oraz obsługa stadionu miejskiego w Bobolicach w 2024 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00514300
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.13.2023.SZ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi, utrzymanie czystości i porządku oraz utrzymanie terenów zielonych na terenie Gminy Bobolice oraz obsługa stadionu miejskiego w Bobolicach w 2024 roku”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ: Rozdział B „Opis przedmiotu zamówienia”. Przedmiot zamówienia składa się z 4 następujących zadań:
ZADANIE NR 1: Całoroczna obsługa i administrowanie cmentarzami komunalnymi położonymi na terenie Gminy Bobolice w 2024 roku.
ZADANIE NR 2: Administrowanie i bieżące utrzymanie Stadionu Miejskiego w Bobolicach w 2024 roku.
ZADANIE NR 3: Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni na obszarze Gminy Bobolice w 2024 roku.
ZADANIE NR 4: Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Bobolice w 2024 roku.
Wszystkie zapisy SWZ i załączniki dotyczące przedmiotu zamówienia rozpatrywać należy łącznie – wraz z wszystkimi załączonymi dokumentami (kompleksowo).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77313000-7 - Usługi utrzymania parków
77341000-2 - Okrzesywanie drzew
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
63712100-4 - Usługi w zakresie obsługi dworców i przystanków autobusowych
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
90620000-9 - Usługi odśnieżania
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
77320000-9 - Usługi utrzymania terenów sportowych
90910000-9 - Usługi sprzątania
16150000-1 - Walce do wyrównywania trawników lub boisk sportowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Po dokonaniu badania oferty w w/w zamówieniu publicznym oferta firmy GZK Sp. z o.o. zostaje odrzucona, ponieważ zawiera błędy w obliczeniu ceny oraz jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10), zgodnie z którym „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli (...) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu. Wykonawca w Formularzu cenowym dla Zadania nr 4 – Załącznik nr 17 do SWZ, dokonał błędnych wyliczeń w kilku pozycjach, co po zsumowaniu przedstawia cenę łaczną brutto dla tego zadania inną niż podana w Formularzu ofertowym. W Formularzu oferty Wykonawca Oświadcza, że po zapoznaniu się z warunkami prowadzonego postępowania wykonamy zamówienie publiczne zgodnie z SWZ, obowiązującymi przepisami oraz normami i należytą starannością, zgodnie z poniższymi cenami dla poszczególnych zadań (…) zgodnie z Formularzem cenowym (…), odpowiednim załącznikem dla danego zadania. W dokumentach zamówienia nie określono formularza cenowego jako przedmiotowy środek dowodowy, i z uwagi na zawarte w nim ceny jednostkowe jest on oceniony jako element oferty. W świetle obowiązujących przepisów brak jest podstawy prawnej do uzupełnienia elementu oferty zawierającego ceny jednostkowe będące podstawą rozliczeń z Wykonawcą w trakcie realizacji. Oferta musi zostać więc odrzucona z uwagi na brak przepisu zezwalającego na jej uzupełnienie Zamawiający odrzucił ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5), zgodnie z którym „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli (...) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Wykonawca nie załączył do Formularza cenowego dla Zadania nr 4 Załącznika nr 1, z którego obliczeń należało wpisać kwotę w wierszu 22, kolumna 8 do Formularza cenowego. Formularz cenowy jest więc integralną częścią oferty. Zgodnie z ustawą Pzp złożonej oferty nie można zmieniać lub uzupełniać. Tym samym, nie jest możliwe wezwanie w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp do złożenia brakującego załącznika dla formularza cenowego, gdyż nie jest on dokumentem, o którym mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy. Obowiązkiem Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia jest złożenie oferty potwierdzającej realizację pełnego zakresu zamówienia, w sposób wymagany przez Zamawiającego, za określoną cenę. Brak więc tego załącznika do formularza uniemożliwia Zamawiającemu zbadanie oferty pod względem zgodności z wymaganiami określonymiw SWZ. W związku z powyższym brak złożenia wraz z ofertą formularza cenowego (i jego załącznika) przez Wykonawcę jest nieusuwalny i powoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Ponadtwo Wykonawca dokonał zmian w Formularzu cenowym dla Zadania nr 3 – Załacznik nr 16 do SWZ, w którym w wierszu 8 i 12 zmienił w kolumnie 3, 4 i 6 wartości i jednostkę miary podaną w dokumentacji przez Zamawiającego. Błędem w obliczeniu ceny jest zastosowanie niewłaściwych jednostek miar, niewłaściwych ilości lub zakresu czynności. Cena została skalkulowana w sposób, który nie uwzględnia cech przedmiotu zamówienia, jego zakresu i warunków realizacji. Punktem wyjścia do skalkulowania ceny jest inny stan faktyczny niż wynika z OPZ. Powyższe wskazuje, że chodzi o błąd, który, czyni podstawę wyceny zamówienie, które nie odpowiada opisowi przedmiotu zamówienia, a więc temu, czego oczekuje Zamawiający. Zamawiajacy w obecnej sytuacji odrzuca ofertę Wykonawcy Gminny Zakład Komunalny
Sp. z o.o. w Bobolicach, ul. Reymonta 3, 76-020 Bobolice. Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 ust. 6, zgodnie z którym postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zamieścił w dokumentacji postępowania Formular ... cd w Zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania na stronie prowadzonego postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
INNE PRZETARGI BOBOLICE
więcej: przetargi BOBOLICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- F-261.6.2024 Kompleksowe sprzątanie pomieszczeń biurowych w Sądzie Rejonowym w Grójcu oraz sprzątanie terenu zewnętrznego wokół budynku wraz z pielęgnacją zieleni
- Usługa kompleksowa sprzątania terenów zewnętrznych i zieleni wokół budynków przy ul. Topolowa - Niska -Akacjowa - Zagajnikowa.
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu gminy Sosnowica w 2025 roku.
- Usługi utrzymania czystości w siedzibie Kuratorium Oświaty w Łodzi oraz delegaturze Kuratorium w Skierniewicach
- Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Tuplice w 2025 roku
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Siemiątkowo w 2025 r.
więcej: Walce do wyrównywania trawników lub boisk sportowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.