eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzastaryUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetu w wysokości 1 300 000,00 PLN



Ogłoszenie z dnia 2024-10-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetu w wysokości
1 300 000,00 PLN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czastary

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 25685485000000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wolności 29

1.5.2.) Miejscowość: Czastary

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-410

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@czastary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czastary.biuletyn.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/983610

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetu w wysokości
1 300 000,00 PLN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-458dbcc4-39c8-4f66-b838-603f41eb6c5f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00554927

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040347/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetu w wysokości 1 300 000,00 PLN

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00504753

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ITOŚ.271.5.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego w 2024 roku deficytu budżetu w wysokości 1 300 000,00 PLN, na warunkach
i zasadach określonych w SWZ oraz dokumentach zamówienia.
2. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1) Kredyt będzie udzielony i rozliczany w złotych polskich (PLN).
2) Kwota kredytu wynosi 1 300 000,00 zł. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania w całości przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji
i opłat z tego tytułu.
3) Planowany okres kredytowania: do 31 grudnia 2034 r. W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z dowolnej części kwoty kredytu harmonogram spłaty ulegnie zmianie. Nowe transze spłat oraz terminy zostaną uzgodnione pomiędzy stronami po dokonaniu wypłaty ostatniej transzy kredytu.
4) Okres uruchomienia kredytu: środki z udzielonego kredytu zostaną postawione do dyspozycji w całości na żądanie. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wypłaty kredytu w transzach. Wykonawca dokona wypłaty całości kredytu lub jego części na rzecz Zamawiającego w terminie 48 godzin od godziny przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego dyspozycji wypłaty środków.
5) Spłata rat kredytu wraz z odsetkami następować będzie w terminach określonych w harmonogramie spłat rat kapitałowych i odsetek - tabela dostępna w SWZ.
6) Karencja w spłacie należności głównej kredytu do dnia 30 marca 2025 roku.
7) Odsetki kredytu zmienne, naliczane od dnia uruchomienia kredytu. Spłata odsetek następować będzie miesięcznie – ostatniego dnia każdego miesiąca, natomiast spłata rat kapitałowych następować będzie kwartalnie.
8) Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej stopie procentowej WIBOR 3M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 3- miesięcznych, wyliczona stawka ustalona na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego kwartału i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-go dnia następnego kwartału oraz stałej marży banku. Marża banku będzie stała i nie podlegająca zmianie przez cały okres wykonywania zamówienia.
9) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu
w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365) oraz 366/366 ) w roku przestępnym)
10) Wykonawca przez cały okres kredytowania nie będzie pobierał żadnych innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu.
11) Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od niewykorzystanej części kredytu.
12) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobrania przez bank prowizji/opłaty za udzielenie kredytu (lub jakiejkolwiek innej prowizji/opłaty pobieranej przez bank w związku z zawieraną umową kredytową i/lub uruchomieniem kredytu). Oferta, w której przewidziana zostanie prowizja/opłata zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią zamówienia.
13) Wykorzystanie kredytu będzie następowało na podstawie dyspozycji Zamawiającego.
14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, w trakcie obowiązywania umowy, dokonania zmian w harmonogramie spłaty kredytu – w tym wydłużenie terminu spłaty kredytu. Wszystkie zmiany będą dokonywane po uprzednim uzgodnieniu nowego harmonogramu spłaty kredytu pomiędzy stronami umowy. Przesłanką do zmiany harmonogramu spłaty kredytu będą uwarunkowania wynikające z obowiązku zachowania przez zamawiającego wymogów zawartych w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.).
15) Zamawiający zastrzega sobie (bez uprzedniej dyspozycji) możliwość wcześniejszej spłaty (w dowolnym terminie) całości lub części kredytu wraz z należnymi odsetkami naliczonymi do dnia dokonania wcześniejszej spłaty bez żadnych dodatkowych kosztów (prowizji, opłat itp.).
16) Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
17) Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
18) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
19) U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
20) U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.
21) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelność, forfaitingu, faktoringu .eFinancingu, leasingu.
22) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
23) Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze partnerstwa publiczno-prawnego.
24) W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.
25) Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w terminie wskazanym w rozdziale XX SWZ. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego.
26) Zamawiający dopuszcza umieszczenie w umowie kredytowej zapisu: w sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 3M będzie równa lub mniejsze 0 (słownie: zero), zatem oprocentowanie w tym okresie będzie równe marży banku.
27) Spłata odsetek będzie następowała w następujący sposób:
a) wykonawca będzie naliczał odsetki i każdorazowo informował zamawiającego na piśmie lub na podany odrębnie adres poczty elektronicznej w okresach miesięcznych począwszy od pierwszego dnia rozdysponowania jakiejkolwiek kwoty kredytu,
b) rata kapitałowa będzie płatna zgodnie z tabelą spłat raty kapitałowej i odsetek, odsetki będą płatne miesięcznie – ostatniego dnia każdego miesiąca,
c) odsetki nie mogą podlegać kapitalizacji.
28) Prawne zabezpieczenie kredytu będzie stanowił weksel własny in blanco wystawiony przez zamawiającego wraz z deklaracja wekslową, który może zawierać kontrasygnatę skarbnika.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 409022,49 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 409678,01 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 409022,49 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AURET BANK SPÓŁDZIELCZY

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000502670

7.3.3) Ulica: SENATORSKA

7.3.4) Miejscowość: ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI

7.3.5) Kod pocztowy: 95-070

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 409022,49 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2034-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.