eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rabka-ZdrójDostawa w formie leasingu operacyjnego używanego pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16m3



Ogłoszenie z dnia 2024-10-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa w formie leasingu operacyjnego używanego pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16m3

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: "ZAKŁADY KOMUNALNE" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 490076704

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kilińskiego 46 B

1.5.2.) Miejscowość: Rabka-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-700

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 182677395

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zku@rabka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zk.rabka.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-240b8b03-fcc3-4d0c-b9ab-95c82630b308

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa w formie leasingu operacyjnego używanego pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16m3

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-240b8b03-fcc3-4d0c-b9ab-95c82630b308

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00555720

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00303423/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Dostawa w formie leasingu operacyjnego używanego pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16 m3

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00510654

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZK.ZP.01.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego używanego
pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych o pojemności załadunku odpadów 12-16m3
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu
Zamówienia.
3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na koszt i ryzyko Wykonawcy.
4. Ubezpieczenie po stronie Zamawiającego.
5. Wymagania dotyczące leasingu operacyjnego:
a) leasing w walucie PLN
b) rodzaj rat leasingowych: zmienna stopa procentowa
c) okres leasingu: 36 miesięcy
d) wpłata początkowa: 45%
e) czynsze leasingowe: 35 różnych i niezmiennych rat kapitałowych
f) wartość wykupu przedmiotu leasingu po zakończonej umowie leasingu (depozyt gwarancyjny, opłata końcowa, cena zbycia): do 10% pod warunkiem spłacenia przez niego wszelkich należności wynikających z umowy leasingu.
6. Koszty podatku od środków transportowych Zamawiający poniesie na podstawie refaktury.
7. Wykonawca w złożonej ofercie powinien uwzględnić koszty związane z rejestracją samochodu oraz inne koszty, podatki i opłaty związane z realizacją zamówienia, które w trakcie trwania umowy leasingowej zostaną refakturowane na rzecz Zamawiającego.
8. Zamawiający wyraża zgodę, aby integralną część umowy stanowiła tabela opłat i prowizji, zgodnie z której postanowieniami, jeżeli Zamawiający złoży wniosek o wykonanie niestandardowej obsługi umowy lub też jeżeli Zamawiający spóźniał się będzie z płatnościami to zobowiązany będzie do zapłaty określonych w tabeli opłat i prowizji. Opłaty te wystąpić mogą tylko na wniosek lub z winy Zamawiającego i nie powstaną jeżeli umowa będzie prawidłowo realizowana.
9. Zamawiający wyraża zgodę na wystawienie przez Wykonawcę faktur w postaci elektronicznej dotyczących płatności wynikających z realizacji umowy leasingu. Faktury elektroniczne będą Zamawiającemu wysyłane na adres e-mail: zkfaktury@gmail.com Zamawiający dopuszcza również możliwość pobierania faktur w wersji elektronicznej z dedykowanego portalu klienta.
10. Nazwy i kody zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34144510-6 Pojazdy do transportu odpadów
66114000-2 Usługi leasingu finansowego
11. Rozwiązania równoważne:
a) Przedmiot zamówienia został opisany zgodnie z art. 99 ustawy Pzp. W miejscu, gdzie przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system
o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione
w opisie przedmiotu zamówienia). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
b) W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych z zaoferowanymi w ofercie w trakcie realizacji umowy, wymagane jest uzasadnienie tego przypadku w formie pisemnej. Rozwiązania równoważne mogą wystąpić pod warunkiem, że zmiany te nie będą wpływać na oferowany w ofercie przedmiot zamówienia i efekt zakreślony niniejszą SWZ. Mogą to być także przypadki korzystne dla Zamawiającego. Obowiązkiem strony wnoszącej o takie rozwiązanie równoważne (w trakcie realizacji zamówienia jest Zamawiający lub Wykonawca). Nie mogą one jednak zmienić istotnych elementów oferty czy umowy, przykładowo: wydłużenia terminu realizacji, podwyższenia wynagrodzenia w stosunku do tego wymaganego zapisami SWZ.
c) Wykazanie, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego musi nastąpić w złożonej ofercie z podaniem szczegółowych parametrów zaproponowanych materiałów i urządzeń oraz udowodnienia okoliczności wynikających z wcześniejszych zapisów. Stosowanie powyższych rozwiązań równoważnych dotyczy także przypadków, gdy w opisie przedmiotu zamówienia wskutek jakiegoś niedopatrzenia pojawiły się wskazania, o których mowa powyżej.
d) Rozwiązania równoważne wykazane przez Wykonawcę podlegać będą ocenie przez eksperta Zamawiającego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia będzie podstawą do ewentualnego podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nie równoważności” zaproponowanych rozwiązań.
12. Gwarancja: Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na przedmiot zamówienia na okres minimum 6 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego kompletnego przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia stanowi poza cenowe kryterium oceny ofert (Wykonawca może zaproponować wydłużony termin gwarancji, za co uzyska odpowiednią ilość punktów). Kryteria oceny ofert zostały opisane w Rozdziale XVIII SWZ.
13. Powody niedokonania podziału zamówienia na części: Mając na uwadze zakres i nieskomplikowany charakter przedmiotu zamówienia zamówienie jest odpowiednie dla małych przedsiębiorstw. Nie dokonanie podziału przedmiotowego zamówienia na części nie naruszy konkurencji i nie spowoduje ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom, w tym należącym do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw. Podział realizacji zadania na części spowodowałby trudności realizacyjne, zwiększenie kosztów oraz ryzyko nieterminowego wykonania zamówienia. Leasingodawca weryfikuje dostawcę i przedmiot leasingu. Firmy opierając się jedynie o opis przedmiotu zamówienia uwzględniłby większe ryzyko, co przełożyłoby się ostatecznie na cenę oferty. Gdyby okazało się, że nie złożono oferty na dostawę pojazdu ciężarowego do wywozu odpadów komunalnych, to również leasing operacyjny stałby się bezużyteczny. Wybór oferty na samochód bez leasingu jest także nonsensowny.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34144510-6 - Pojazdy do transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 ust. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych. Stosownie do powołanego artykułu Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Uzasadnienie faktyczne:
Cena najkorzystniejszej oferty (463 753,42 zł) przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (369 000,00 zł) i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 463753,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 463753,42 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.