eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUsługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024



Ogłoszenie z dnia 2024-10-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000041

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: S. Żeromskiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 01-882

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 4434820

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bielany.zamowienia@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.um.warszawa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e51e286-dbd6-476f-a891-8643c3e4212f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00557753

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030972/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 Organizacja kompleksowa balu dla seniorów z okazji Bielańskich Dni Seniora

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00479612

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UD-III-WZP.271.34.2024.MMA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 111653,11 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024. Wydarzenie o charakterze zamkniętym dla 499 osób.
Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30 (gotowość do przeprowadzenia imprezy od godz. 17.00) w hali sportowej Centrum Rekreacyjno-Sportowego m.st. Warszawy w Dzielnicy Bielany przy ul S. B. Lindego 20.
2. Lokalizacja (adres):
Warszawa - dzielnica Bielany, hala sportowa Centrum Rekreacyjno-Sportowego m.st. Warszawy w Dzielnicy Bielany przy ul S. B. Lindego 20.
3. Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
• Przygotowanie i wystrój sali z uwzględnieniem podziału sali na 3 strefy: sceniczną, taneczną, konsumpcyjną oraz koordynację całości wydarzenia;
• Zapewnienie obsługi technicznej, nagłośnienia i oświetlenia wraz ze sprzętem, montażem i demontażem urządzeń;
• Przygotowanie, dostarczenie i podanie posiłków;
• Przygotowanie programu artystycznego imprezy;
• Dane techniczne pomieszczeń:
Hala sportowa Centrum Rekreacyjno-Sportowe m. st. Warszawy w Dzielnicy Bielany - prostokątna (45,86m x 27,64m ) o powierzchni 1 267,75 m2 (układ sali w Załączniku nr 8 do SWZ), z dostępem do prądu - III fazy, o zabezpieczeniu 16 amper. Usytuowana na parterze z bezpośrednim wejściem z zewnątrz, bez zaplecza kuchennego.
4. Dostępność dla osób niepełnosprawnych
Teren na którym będzie odbywał się bal jest terenem ogólnodostępnym zapewniającym możliwość uczestnictwa osobom o ograniczonej mobilności.
5. Klauzule społeczne
Zamawiający przewiduje wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych, które zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy – stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
• Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do jej treści – stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ;
• Opis przedmiotu zamówienia - stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ;
7. Termin realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia do 13 października 2024 r.
Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Mając na względzie:
• iż cztery z pięciu złożonych w postępowaniu Ofert podlega odrzuceniu;
• określony w dokumentach zamówienia termin realizacji zamówienia, a mianowicie „Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia do 13 października 2024 r. Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30”;
• wynikające z ustawy Pzp terminy na wykonanie czynności mających na celu wybór najkorzystniejszej oferty i zawarcie umowy;
Zamawiający ustalił, iż dokonanie ponownej oceny ofert Wykonawców prowadzi do wniosku, że następną najwyżej ocenioną ofertą w postępowaniu jest Oferta Wykonawcy KDK Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 00-561), przy czym z uwagi na terminy wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, do których przestrzegania Zamawiający jest zobowiązany przy wykonywaniu wszelkich czynności w postępowaniu, brak jest prawnej możliwości dokonania do dnia 12 października 2024 r., czyli przed terminem realizacji zamówienia - wezwania wskazanego Wykonawcy do złożenia podmiotowych środków dowodowych (zgodnie z ustawą Pzp na niniejszą czynność Zamawiający nie może dać Wykonawcy terminu krótszego niż 5 dni), ich oceny, i przy założeniu, że Wykonawca złoży prawidłowe nie wymagające uzupełnienia lub wyjaśniania podmiotowe środki dowodowe - dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty oraz podpisania umowy (zgodnie z ustawą Pzp Zamawiający w okolicznościach zastanych w przedmiotowym postępowaniu nie mógłby wyznaczyć terminu krótszego niż 5 dni od dnia przesłania (przy użyciu środków komunikacji elektronicznej) zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Powyższe działania powodują, iż co najmniej czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, podpisanie umowy oraz sama realizacja zamówienia nastąpiła by po określonym w SWZ dniu 12 października 2024 r.
Podkreślenia wymaga również fakt, iż na gruncie przepisów Prawa zamówień publicznych zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. To zaś oznacza, że umowa zawarta przez Zamawiającego z wybranym Wykonawcą nie może zawierać innego terminu wykonania zamówienia niż określony w ofercie.
Niezależnie jednak od powyższego, w przedmiotowej sytuacji podkreślenia wymaga, iż projektowane postanowienia umowy nie zawierają stosownych klauzul, które pozwalałyby zmienić termin jej realizacji niezwłocznie po jej podpisaniu. Zamawiający takich zapisów nie przewidział, a przy tym określił termin wykonania zamówienia konkretną datą, a także wskazał, że dniem rozpoczęcia realizacji umowy jest dzień jej podpisania.
Reasumując powyższe, w przedstawionym stanie faktycznym doszło do zbiegu okoliczności powodujących, że nie jest możliwe zawarcie umowy bez naruszenia przepisów Pzp regulujących udzielenie zamówienia (zachowanie terminów ustawowych), w której Wykonawca zobowiązałby się do wykonania zamówienia w terminie, bowiem w momencie jej zawarcia termin już by upłynął. Powyższa wada postępowania nie jest możliwa do usunięcia (po upływie terminu składania i otwarcia ofert) poprzez zmianę terminu realizacji zamówienia po podpisaniu umowy .
Zawarcie takiej umowy byłoby bowiem zawarciem umowy o świadczenie niemożliwe i zgodnie z art. 387 Kodeksu cywilnego z 23.04.1964 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237) dalej k.c. byłaby nieważna. W wyroku z 30.11.2004 r., UZP/ZO/O-2043/04, Arbitrzy nakazali unieważnić postępowanie, gdyż posiedzenie Zespołu Arbitrów odbyło się w dniu, który był dniem wykonania umowy, stwierdzając, iż umowa zawarta w takim przypadku byłaby nieważna na podstawie art. 387 k.c.
Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚC ZNAKÓW CIĄG DALSZY UZASADNIENIA W SEKCJI IX INFORMACJE DODATKOWE.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

CIĄG DALSZY UZASADNIENIA FAKTYCZNEGO:
Tym samym ziściła się przesłanka wskazujące na niemożliwość świadczenia. Podkreślić bowiem trzeba, że zgodnie ze stanowiskiem doktryny, niemożliwość świadczenia to tzw. niemożliwość obiektywna.
Świadczenie jest niewykonalne wówczas, gdy nie jest w stanie spełnić go ani dłużnik, ani nikt inny, a taka ocena uzasadniona jest ograniczeniami wynikającymi z praw natury oraz stanu wiedzy i techniki (tak np: w wyrokach SA w Poznaniu z 27.5.1992 r., I ACr 162/92, SN z 22.11.1973 r., III CRN 255/73, SN z 8.5.2002 r., III CKN 1015/99). Ujęcie obiektywne niemożliwości świadczenia nakazuje przywiązywanie wagi nie do sytuacji konkretnego dłużnika, tylko do samego świadczenia (jego przedmiotu). Świadczenie ma być niemożliwe do spełnienia przede wszystkim z przyczyn fizycznych, np. przypadek nieistnienia indywidualnie oznaczonego przedmiotu świadczenia.
Warto także zwrócić uwagę na wyrok Sądu Najwyższego z 29.11.2013 r., I CSK 124/13, w którym wskazano, iż art. 387k.c. reguluje skutki prawne niemożności spełnienia świadczenia określonego przez strony, a nie skutki niemożności dochowania przez strony zastrzeżonego w umowie terminu spełnienia świadczenia.
Z powyższej analizy wynika zatem, iż nie jest możliwe zawarcie umowy o zamówienie publiczne po upływie terminu jej realizacji jedynie wówczas, gdy w związku z upływem owego terminu świadczenie stało się obiektywnie niemożliwe, oraz gdy Zamawiający nie przewidział w umowie możliwości zmiany terminu jej realizacji. Zatem wada ta skutkuje niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
Tym samym zmaterializowała się przesłanka unieważnienia postępowania, o której mowa powyżej.
Należy również zaznaczyć, że zaistnienie przywołanej przesłanki nie pozostawia Zamawiającemu innej możliwości działania jak tylko zakończenie postępowania poprzez jego unieważnienie. W przepisie tym "chodzi więc o takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności." H. Nowak, M. Winiarz (red.),"Prawo zamówień publicznych. Komentarz", Warszawa 2021. Zamawiający zidentyfikowawszy taką wadę, nie ma obowiązku dalszego badania ofert i nie ma możliwości innego rozstrzygnięcia postępowania jak tylko poprzez jego unieważnienie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.