Ogłoszenie z dnia 2024-10-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00479612/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Bielany
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525964000041
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: S. Żeromskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-882
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 22 4434820
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bielany.zamowienia@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.um.warszawa.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 20242.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e51e286-dbd6-476f-a891-8643c3e4212f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00557753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030972/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Organizacja kompleksowa balu dla seniorów z okazji Bielańskich Dni Seniora
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00479612
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: UD-III-WZP.271.34.2024.MMA
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 111653,11 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na kompleksowej organizacji imprezy zamkniętej pod nazwą - Bielański Międzypokoleniowy Bal dla mieszkańców Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy w ramach Bielańskich Dni Seniora 2024. Wydarzenie o charakterze zamkniętym dla 499 osób.
Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30 (gotowość do przeprowadzenia imprezy od godz. 17.00) w hali sportowej Centrum Rekreacyjno-Sportowego m.st. Warszawy w Dzielnicy Bielany przy ul S. B. Lindego 20.
2. Lokalizacja (adres):
Warszawa - dzielnica Bielany, hala sportowa Centrum Rekreacyjno-Sportowego m.st. Warszawy w Dzielnicy Bielany przy ul S. B. Lindego 20.
3. Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
• Przygotowanie i wystrój sali z uwzględnieniem podziału sali na 3 strefy: sceniczną, taneczną, konsumpcyjną oraz koordynację całości wydarzenia;
• Zapewnienie obsługi technicznej, nagłośnienia i oświetlenia wraz ze sprzętem, montażem i demontażem urządzeń;
• Przygotowanie, dostarczenie i podanie posiłków;
• Przygotowanie programu artystycznego imprezy;
• Dane techniczne pomieszczeń:
Hala sportowa Centrum Rekreacyjno-Sportowe m. st. Warszawy w Dzielnicy Bielany - prostokątna (45,86m x 27,64m ) o powierzchni 1 267,75 m2 (układ sali w Załączniku nr 8 do SWZ), z dostępem do prądu - III fazy, o zabezpieczeniu 16 amper. Usytuowana na parterze z bezpośrednim wejściem z zewnątrz, bez zaplecza kuchennego.
4. Dostępność dla osób niepełnosprawnych
Teren na którym będzie odbywał się bal jest terenem ogólnodostępnym zapewniającym możliwość uczestnictwa osobom o ograniczonej mobilności.
5. Klauzule społeczne
Zamawiający przewiduje wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych, które zostały zawarte w Projektowanych postanowieniach umowy – stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
• Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do jej treści – stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ;
• Opis przedmiotu zamówienia - stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ;
7. Termin realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia do 13 października 2024 r.
Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79952000-2 - Usługi w zakresie organizacji imprez
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Mając na względzie:• iż cztery z pięciu złożonych w postępowaniu Ofert podlega odrzuceniu;
• określony w dokumentach zamówienia termin realizacji zamówienia, a mianowicie „Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany od dnia podpisania umowy do dnia do 13 października 2024 r. Bal odbędzie się w dniu 12 października 2024 r. w godz. 18:00 - 23:30”;
• wynikające z ustawy Pzp terminy na wykonanie czynności mających na celu wybór najkorzystniejszej oferty i zawarcie umowy;
Zamawiający ustalił, iż dokonanie ponownej oceny ofert Wykonawców prowadzi do wniosku, że następną najwyżej ocenioną ofertą w postępowaniu jest Oferta Wykonawcy KDK Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 00-561), przy czym z uwagi na terminy wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, do których przestrzegania Zamawiający jest zobowiązany przy wykonywaniu wszelkich czynności w postępowaniu, brak jest prawnej możliwości dokonania do dnia 12 października 2024 r., czyli przed terminem realizacji zamówienia - wezwania wskazanego Wykonawcy do złożenia podmiotowych środków dowodowych (zgodnie z ustawą Pzp na niniejszą czynność Zamawiający nie może dać Wykonawcy terminu krótszego niż 5 dni), ich oceny, i przy założeniu, że Wykonawca złoży prawidłowe nie wymagające uzupełnienia lub wyjaśniania podmiotowe środki dowodowe - dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty oraz podpisania umowy (zgodnie z ustawą Pzp Zamawiający w okolicznościach zastanych w przedmiotowym postępowaniu nie mógłby wyznaczyć terminu krótszego niż 5 dni od dnia przesłania (przy użyciu środków komunikacji elektronicznej) zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Powyższe działania powodują, iż co najmniej czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, podpisanie umowy oraz sama realizacja zamówienia nastąpiła by po określonym w SWZ dniu 12 października 2024 r.
Podkreślenia wymaga również fakt, iż na gruncie przepisów Prawa zamówień publicznych zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy musi być tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. To zaś oznacza, że umowa zawarta przez Zamawiającego z wybranym Wykonawcą nie może zawierać innego terminu wykonania zamówienia niż określony w ofercie.
Niezależnie jednak od powyższego, w przedmiotowej sytuacji podkreślenia wymaga, iż projektowane postanowienia umowy nie zawierają stosownych klauzul, które pozwalałyby zmienić termin jej realizacji niezwłocznie po jej podpisaniu. Zamawiający takich zapisów nie przewidział, a przy tym określił termin wykonania zamówienia konkretną datą, a także wskazał, że dniem rozpoczęcia realizacji umowy jest dzień jej podpisania.
Reasumując powyższe, w przedstawionym stanie faktycznym doszło do zbiegu okoliczności powodujących, że nie jest możliwe zawarcie umowy bez naruszenia przepisów Pzp regulujących udzielenie zamówienia (zachowanie terminów ustawowych), w której Wykonawca zobowiązałby się do wykonania zamówienia w terminie, bowiem w momencie jej zawarcia termin już by upłynął. Powyższa wada postępowania nie jest możliwa do usunięcia (po upływie terminu składania i otwarcia ofert) poprzez zmianę terminu realizacji zamówienia po podpisaniu umowy .
Zawarcie takiej umowy byłoby bowiem zawarciem umowy o świadczenie niemożliwe i zgodnie z art. 387 Kodeksu cywilnego z 23.04.1964 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237) dalej k.c. byłaby nieważna. W wyroku z 30.11.2004 r., UZP/ZO/O-2043/04, Arbitrzy nakazali unieważnić postępowanie, gdyż posiedzenie Zespołu Arbitrów odbyło się w dniu, który był dniem wykonania umowy, stwierdzając, iż umowa zawarta w takim przypadku byłaby nieważna na podstawie art. 387 k.c.
Z UWAGI NA OGRANICZONĄ ILOŚC ZNAKÓW CIĄG DALSZY UZASADNIENIA W SEKCJI IX INFORMACJE DODATKOWE.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Tym samym ziściła się przesłanka wskazujące na niemożliwość świadczenia. Podkreślić bowiem trzeba, że zgodnie ze stanowiskiem doktryny, niemożliwość świadczenia to tzw. niemożliwość obiektywna.
Świadczenie jest niewykonalne wówczas, gdy nie jest w stanie spełnić go ani dłużnik, ani nikt inny, a taka ocena uzasadniona jest ograniczeniami wynikającymi z praw natury oraz stanu wiedzy i techniki (tak np: w wyrokach SA w Poznaniu z 27.5.1992 r., I ACr 162/92, SN z 22.11.1973 r., III CRN 255/73, SN z 8.5.2002 r., III CKN 1015/99). Ujęcie obiektywne niemożliwości świadczenia nakazuje przywiązywanie wagi nie do sytuacji konkretnego dłużnika, tylko do samego świadczenia (jego przedmiotu). Świadczenie ma być niemożliwe do spełnienia przede wszystkim z przyczyn fizycznych, np. przypadek nieistnienia indywidualnie oznaczonego przedmiotu świadczenia.
Warto także zwrócić uwagę na wyrok Sądu Najwyższego z 29.11.2013 r., I CSK 124/13, w którym wskazano, iż art. 387k.c. reguluje skutki prawne niemożności spełnienia świadczenia określonego przez strony, a nie skutki niemożności dochowania przez strony zastrzeżonego w umowie terminu spełnienia świadczenia.
Z powyższej analizy wynika zatem, iż nie jest możliwe zawarcie umowy o zamówienie publiczne po upływie terminu jej realizacji jedynie wówczas, gdy w związku z upływem owego terminu świadczenie stało się obiektywnie niemożliwe, oraz gdy Zamawiający nie przewidział w umowie możliwości zmiany terminu jej realizacji. Zatem wada ta skutkuje niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
Tym samym zmaterializowała się przesłanka unieważnienia postępowania, o której mowa powyżej.
Należy również zaznaczyć, że zaistnienie przywołanej przesłanki nie pozostawia Zamawiającemu innej możliwości działania jak tylko zakończenie postępowania poprzez jego unieważnienie. W przepisie tym "chodzi więc o takie uchybienia proceduralne, które nie mogą być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie lub powtórzenie nieprawidłowej czynności." H. Nowak, M. Winiarz (red.),"Prawo zamówień publicznych. Komentarz", Warszawa 2021. Zamawiający zidentyfikowawszy taką wadę, nie ma obowiązku dalszego badania ofert i nie ma możliwości innego rozstrzygnięcia postępowania jak tylko poprzez jego unieważnienie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.261.62.2024 - kompleksową organizację i obsługę XII Ogólnopolskiego Dnia Informacyjnego Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności, odbywającego się w dniu 14.01.2025 roku w Warszawie.
- Obsługa techniczno-logistyczna urządzeń promocyjnych w 2025 roku
- Przeprowadzenie kampanii podsumowującej III edycję Funduszy Norweskich i EOG w Polsce oraz 20- lecie ich działania w Polsce
- Organizacja wydarzenia pn. Edukacja nieformalna, kluczem w rozwoju osobistym i karierze zawodowej, finansowanego w ramach projektu: "Zbudowanie systemu koordynacji i (...)"
- "Kompleksowa obsługa imprezy integracyjnej"
- Bieżąca obsługa techniczna nieruchomości Książnicy Pomorskiej im. Stanisława Staszica w Szczecinie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.