eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OsielskoPe³nienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie Szko³y Podstawowej w Niemczu



Og³oszenie z dnia 2024-10-22

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie Szko³y Podstawowej w Niemczu

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Osielsko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350688

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Szosa Gdañska 55A

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Osielsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-031

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: justyna.janicka@osielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.osielsko.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie Szko³y Podstawowej w Niemczu

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-55753ef6-5faf-48bf-9ef8-5af92873d1ef

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00558798

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00042363/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie Szko³y Podstawowej w Niemczu

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-55753ef6-5faf-48bf-9ef8-5af92873d1ef

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: justyna.janicka@osielsko.pl (w zakresie np. zadawania pytañ dot. wyja¶nienia tre¶ci SWZ, przekazywania wezwañ i zawiadomieñ). Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). „Formularz do komunikacji” umo¿liwia w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
Szczegó³owe informacje znajduj± siê w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 - 3 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Osielsko ul. Szosa Gdañska 55A, 86-031 Osielsko tel. 52 324-18-00;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Osielsko jest Pani Violetta D±browska, wybory@osielsko.pl, tel. 52 324-18-80;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Pe³nienie funkcji inspektora nadzoru przy budowie Szko³y Podstawowej w Niemczu”, znak: IiZP.271.U.5.2024 prowadzonym w trybie podstawowym;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Pani/Pana;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo do ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych dotycz±cych Pani/Pana narusza przepisy RODO;
9. nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IiZP.271.U.5.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest pe³nienie wielobran¿owego nadzoru inwestorskiego podczas realizacji robót budowlanych zwi±zanych z zadaniem inwestycyjnym pn.: Budowa Szko³y Podstawowej w Niemczu.

1.1 Pe³nienie funkcji Inspektora Nadzoru polega miêdzy innymi na:
- ¶wiadczeniu us³ug nadzoru inwestorskiego przy Inwestycji,
- zwo³ywaniu i prowadzeniu cotygodniowych rad budowy w trakcie trwania Inwestycji;
- kontroli i rozliczeniu Inwestycji,
- raportowaniu do Zamawiaj±cego,
- koordynacji dzia³añ wszystkich stron uczestnicz±cych w procesie inwestycyjnym, w tym zapewnieniu koordynacji miêdzy wszystkimi bran¿ami na etapie wykonawstwa,
- sprawowaniu pieczy nad realizacj± nadzoru autorskiego przez Projektanta,
- udziale w przegl±dach technicznych i odbiorach Inwestycji,
- nadzorze nad uzyskaniem przez Wykonawcê robót budowlanych wszelkich niezbêdnych zezwoleñ oraz opinii wymaganych przez prawo, niezbêdnych do pe³nego zakoñczenia Inwestycji;
- nadzorze nad zg³oszeniem przez Wykonawcê robót zawiadomienia o zakoñczeniu robót budowlanych lub uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na u¿ytkowanie oraz innych pozwoleñ wymaganych przepisami prawa niezbêdnych dla wykonania obiektu i jego u¿ytkowania.
- sprawdzeniu kompletno¶ci i poprawno¶ci dokumentacji powykonawczej, dostarczonej przez Wykonawcê robót;
- nadzorowaniu przekazania przez Wykonawcê robót obiektu Zamawiaj±cemu do u¿ytkowania;
- udziale w przegl±dach gwarancyjnych w okresie od oddania obiektu do u¿ytkowania do zakoñczenia okresu gwarancji Wykonawcy robót,
- pe³nieniu funkcji Inspektora Nadzoru w odniesieniu do robót dodatkowych, zamiennych lub realizowanych w trybie art. 455 ust. 1,2 ustawy PZP oraz zleconych Wykonawcy na podstawie dodatkowych poleceñ, w trakcie trwania umowy zawartej z Inspektorem Nadzoru.

1.2 Wykonawca zapewni osoby odpowiedzialne za realizacjê przedmiotu umowy w specjalno¶ciach:
- konstrukcyjno – budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji cieplnych, sieci i instalacji wentylacyjnych, sieci i instalacji gazowych, sieci i instalacji wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych oraz elektroenergetycznych,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych.

1.3 W szczególno¶ci do obowi±zków Inspektora Nadzoru nale¿y:
1) udzia³ w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiaj±cego placu budowy, na zasadach okre¶lonych w umowie z Wykonawc± robót budowlanych,
2) reprezentowanie Zamawiaj±cego na budowie,
3) pe³nienie nadzoru inwestorskiego w ramach zawartej umowy,
4) monitorowanie inwestycji zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
5) akceptowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego Wykonawcy robót oraz jego zmian w terminie do 5 dni roboczych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poni¿sze:
a) czy wydajno¶æ zaplanowanych do wykorzystania zasobów ludzkich i sprzêtowych jest wystarczaj±ca do zrealizowania Robót w terminie przewidzianym w poleceniu dla Wykonawcy Robót i czy harmonogram rzeczowo-finansowy robót zawiera ¶cie¿kê krytyczn±,
b) czy jest realny w aspekcie sezonowo¶ci robót i innych okre¶lonych przeszkód,
c) czy kolejno¶æ robót jest zgodna z przedstawionym harmonogramem rzeczowo- finansowym, wymaganiami poleceñ wystawionych Wykonawcy Robót, prawid³owa pod wzglêdem technologii prowadzenia robót i pozwala na koordynacjê robót z innymi wykonawcami (je¶li inni wykonawcy wystêpuj±),
d) czy Wykonawca robót przewiduje rozs±dne rezerwy czasu ze wzglêdu na ograniczenia mo¿liwo¶ci prowadzenia robót wynikaj±ce z wymagañ SST (np.: prowadzenie robót w niskich temperaturach),
e) czy harmonogram rzeczowo-finansowy zawiera rozs±dne rezerwy czasowe w zwi±zku z konieczno¶ci± podjêcia czynno¶ci administracyjnych przez organy administracji wydaj±ce decyzje administracyjne w zwi±zku z procesem inwestycyjnym;
6) monitorowanie, przez ca³y czas trwania Inwestycji wywi±zywania siê Wykonawcy robót budowlanych z obowi±zku przestrzegania odpowiednich norm i przepisów z zakresu ochrony ¶rodowiska i ochrony przyrody, ustawy o zapobieganiu szkodom w ¶rodowisku i ich naprawie oraz z przestrzegania wydanych dla Inwestycji decyzji z zakresu ochrony ¶rodowiska i ochrony przyrody i w razie stwierdzenia nieprawid³owo¶ci podejmowania stosownych dzia³añ zmierzaj±cych do niezw³ocznej poprawy sytuacji.
7) organizacja, nadzór i koordynacja ca³ego procesu inwestycyjnego objêtego realizacj± robót budowlanych i dostaw podczas realizacji przedsiêwziêcia,
8) informowanie Zamawiaj±cego na bie¿±co o postêpach prac,
9) kontrola zgodno¶ci wykonywanych robót z dokumentacj± projektow±, pozwoleniami na budowê, wydanymi decyzjami administracyjnymi, zasadami sztuki i wiedzy in¿ynierskiej,
10) kontrola jako¶ciowa robót i materia³ów budowlanych. Inspektor zatwierdza kartê materia³ow±. Karta jest elementem dokumentacji powykonawczej dostarczanej przez Wykonawcê Zamawiaj±cemu.
11) sprawdzanie dokumentów, zezwoleñ, deklaracji zgodno¶ci, certyfikatów itd., w celu unikniêcia u¿ycia materia³ów uszkodzonych lub niemaj±cych wymaganych certyfikatów,
12) sprawowanie kontroli nad sposobem sk³adowania i przechowywania materia³ów,
13) sprawdzanie poprawno¶ci wykonania i odbieranie robót ulegaj±cych zakryciu lub zanikaj±cych niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w ci±gu 24h od zg³oszenia przez Wykonawcê robót, co zostaje potwierdzone wpisem do dziennika budowy,
14) kontrolowanie prawid³owo¶ci prowadzenia dziennika budowy i dokonywanych w nim wpisów stwierdzaj±cych wszystkie okoliczno¶ci maj±ce znaczenie dla oceny w³a¶ciwego wykonania robót,
15) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urz±dzeñ technicznych,
16) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniêtych wad,
17) informowanie Zamawiaj±cego o konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, uzupe³niaj±cych, zamiennych i innych,
18) przeprowadzanie regularnych inspekcji terenu budowy sprawdzaj±cych, co najmniej prawid³owo¶æ i jako¶æ wykonywanych robót, zabezpieczenie bezpieczeñstwa i zdrowia,
19) wydawanie zgodnie z warunkami umowy Wykonawcy robót, Kierownikowi budowy poleceñ dotycz±cych: usuniêcia nieprawid³owo¶ci lub zagro¿eñ, wykonania prób lub badañ tak¿e tych wymagaj±cych odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przekazania otrzymanych od Wykonawcy ekspertyz dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urz±dzeñ technicznych, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy,
20) ¿±danie od Wykonawcy robót, Kierownika budowy dokonania poprawek b±d¼ ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a tak¿e wstrzymania ich dalszego wykonywania w przypadku, gdy ich kontynuacja mog³aby wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem budowlanym lub pozwoleniem na budowê,
21) powiadamianie Wykonawcy robót i Zamawiaj±cego o wykrytych wadach wykonanych robót budowlanych oraz okre¶lenie zakresu robót niezbêdnych do wykonania celem usuniêcia tych wad wraz z podaniem wymaganych terminów ich wykonania,
22) w czasie swojej nieobecno¶ci np. w czasie urlopów i zwolnieñ lekarskich, przekazanie na podstawie stosownego pe³nomocnictwa, swoich obowi±zków wskazanemu przez siebie zastêpcy posiadaj±cemu odpowiednie uprawnienia,
23) zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej w zakresie jej kompletno¶ci zgodno¶ci z obowi±zuj±cymi przepisami i wymogami Zamawiaj±cego okre¶lonymi w umowie. Inspektor zatwierdza dokumentacjê powykonawcz± na pierwszej stronie ka¿dego jej egzemplarza,
24) kontrola prawid³owo¶ci wystawienia faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodno¶ci z harmonogramem i umowami zawartymi z wykonawc± robót budowlanych, kwalifikowanie faktur do zap³aty,
25) powiadamianie Zamawiaj±cego o wszelkich roszczeniach Wykonawców robót budowlanych oraz rozbie¿no¶ciach miedzy dokumentacj± Zamawiaj±cego, a stanem faktycznym na terenie budowy,
26) rozpatrywanie ewentualnych roszczeñ Wykonawców robót budowlanych i przedstawiania stanowiska w odniesieniu do nich Zamawiaj±cemu,
27) rozliczanie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia,
28) w przypadku, gdy wszczêty zostanie spór s±dowy miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawc± robót budowlanych, dotycz±cy realizacji umowy, wsparcie Zamawiaj±cego poprzez przedstawienie wyczerpuj±cych informacji i wyja¶nieñ dotycz±cych sporu,
29) weryfikacja protoko³u konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,
30) dokonanie czynno¶ci odbioru koñcowego inwestycji,
31) je¿eli w okresie realizacji robót zajdzie konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych lub zamiennych nieprzewidzianych umow± zawart± z Wykonawc± to Inspektor Nadzoru powinien niezw³ocznie zawiadomiæ o tym Zamawiaj±cego celem podjêcia decyzji, co do ich zlecenia Wykonawcy,
32) weryfikacja przedmiarów oraz kosztorysów ofertowych na roboty dodatkowe, konieczne oraz zamienne w terminie 7 dni roboczych od dnia ich otrzymania w formie elektronicznej lub papierowej. Weryfikacja prawid³owo¶ci sporz±dzenia kosztorysu nastêpuje poprzez podpis Inspektora Nadzoru na kosztorysie. Inspektor Nadzoru zobowi±zany jest do posiadania dostêpu do aktualnej bazy cenowej np. Sekocenbud.
33) wykonanie wszelkich innych czynno¶ci niewymienionych w niniejszej umowie
o pe³nienie funkcji Inspektora Nadzoru budowlanego, które bêd± konieczne do prawid³owej realizacji zadania.
34) udzia³ w przegl±dach usuniêcia wad w okresie gwarancji i rêkojmi raz w roku, w tym uczestnictwo w odbiorze pogwarancyjnym (ostatecznym zadania).



Szczegó³owy zakres obowi±zków Inspektora Nadzoru zosta³ okre¶lony we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 9 do SWZ.

Zamawiaj±cy za³±cza dokumentacjê projektow± (za³±cznik nr 10), wzór umowy (za³±cznik nr 11) i link do strony internetowej prowadzonego postêpowania dot. robót budowalnych:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37006b47-0eee-4947-a074-5069b2fbe7b5

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71310000-4 - Doradcze us³ugi in¿ynieryjne i budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

71540000-5 - Us³ugi zarz±dzania budow±

71630000-3 - Us³ugi kontroli i nadzoru technicznego

71318000-0 - In¿ynieryjne us³ugi doradcze i konsultacyjne

71521000-6 - Us³ugi nadzorowania placu budowy

71530000-2 - Doradcze us³ugi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsz± ofert± bêdzie oferta, która uzyska najwiêksz± sumê punktów w kryterium „cena” i “ do¶wiadczenie inspektora nadzoru

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: do¶wiadczenie inspektora nadzoru

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej i zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:

a) wykona³ (zakoñczy³) w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie:

- min. 1 us³ugê polegaj±c± na pe³nieniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robot± budowlan± polegaj±c± na budowie/przebudowie/remoncie budynku murowanego o powierzchni u¿ytkowej nie mniejszej ni¿ 4000 m2

Pod pojêciem budowy Zamawiaj±cy rozumie równie¿ odbudowê, rozbudowê, nadbudowê.

W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spe³niaæ samodzielnie minimum jeden z wykonawców.


b) dysponuje nastêpuj±c± osob± posiadaj±c± uprawnienia okre¶lone przepisami Prawa budowlanego do kierowania (nadzorowania) robotami budowlanymi w specjalno¶ci:

- konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeñ,
Osoba ta musi posiadaæ co najmniej 5 – letnie do¶wiadczenie (licz±c od dnia uzyskania uprawnieñ) w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami dla budynku murowanego o powierzchni u¿ytkowej nie mniejszej ni¿ 4000 m2. Do¶wiadczenie to winno obejmowaæ nadzór lub kierowanie budow± od rozpoczêcia do zakoñczenia jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy).

c) dysponuje nastêpuj±cymi osobami posiadaj±cymi uprawnienia okre¶lone przepisami Prawa budowlanego do kierowania (nadzorowania) robotami budowlanymi w specjalno¶ci:

- instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji cieplnych, sieci i instalacji wentylacyjnych, sieci i instalacji gazowych, sieci i instalacji wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych oraz elektroenergetycznych bez ograniczeñ,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych bez ograniczeñ.

Osoby te musz± posiadaæ co najmniej 5 – letnie do¶wiadczenie (licz±c od dnia uzyskania uprawnieñ) w nadzorowaniu lub kierowaniu robotami dla budynku murowanego. Do¶wiadczenie to winno obejmowaæ nadzór lub kierowanie budow± od rozpoczêcia do zakoñczenia jako inspektor nadzoru lub kierownik budowy).


Dopuszcza siê pe³nienie w/w funkcji przez t± sam± osobê pod warunkiem spe³nienia powy¿szych wymagañ.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie warunek ten nale¿y spe³niæ ³±cznie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, zwanej dalej "ustaw±",
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego,
c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy,
d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, dotycz±cej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu,
- sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
5) O¶wiadczenia w³asne Wykonawcy w zakresie wskazanym w SWZ czê¶æ IV ust. 4.3 pkt 1,4,5,6,7 (art. 109 ust. 1 pkt.1, 5, 8, 9 i 10 ustawy Pzp).

2. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Czê¶ci VII ust. 1 pkt 1-5 SWZ

3. W przypadku wykonawców sk³adaj±cych wspólnie ofertê dokumenty, o których mowa w ust.1 sk³adaj± wszyscy wykonawcy.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da:
1) wykazu us³ug wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór za³±cznik nr 5 do SWZ;

2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia (decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego; za¶wiadczenie z Izby In¿ynierów Budownictwa; aktualne, op³acone ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej) niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór za³±cznik nr 6 do SWZ;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Ustala siê wadium w wysoko¶ci: 6.000,00 z³ (sze¶æ tysiêcy z³otych 00/100)
2. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert, w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 Pzp:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).

3. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej, opatrzony podpisem elektronicznym osób uprawnionych do jego wystawienia tj. wystawcê dokumentu.
Dokument ten nie mo¿e zawieraæ postanowieñ uzale¿niaj±cych jego dalsze obowi±zywanie od zwrotu orygina³u dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.

4. Wadium w postaci pieni±dza nale¿y wnie¶æ dokonuj±c wp³aty (przelewu) na konto Zamawiaj±cego :
Bank Spó³dzielczy w Bydgoszczy oddzia³ w Osielsku nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007

Za termin skuteczny wniesienia wadium uznaje siê termin wp³yniêcia pieniêdzy na rachunek Zamawiaj±cego.
Wniesienie wadium w postaci pieni±dza nale¿y dokonaæ z takim wyprzedzeniem, ¿eby wp³ynê³y na rachunek Zamawiaj±cego w wymaganym terminie.

5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub porêczenia Zamawiaj±cy wymaga, aby wystawiona gwarancja by³a bezwarunkowa, nieodwo³alna i p³atna na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego.
Ponadto koniecznym jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, z jej tre¶ci nie mo¿e wynikaæ konieczno¶æ przekazywania ¿±dania zap³aty za po¶rednictwem banku prowadz±cego rachunek Zamawiaj±cego.

6. Nie wniesienie wadium, wniesienie wadium po terminie, w innej postaci ni¿ wskazane w art. 97 ust.7 ustawy lub z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt 3 Pzp, bêdzie przyczyn± odrzucenia oferty w postêpowaniu.
7. Termin wa¿no¶ci wadium wniesionego w innej formie ani¿eli pieni±dz nie mo¿e byæ krótszy od terminu zwi±zania ofert±. Wniesienie wadium o terminie wa¿no¶ci krótszym ani¿eli termin zwi±zania ofert± bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty.
8. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 98 ust. 6 pzp, zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4, wystêpuje odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:
1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.
9. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium zgodnie z unormowaniem art. 98 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty sk³adanej wspólnie przez kilku Wykonawców ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ocena warunków okre¶lonych w pkt. 2.1. SWZ bêdzie dokonana ³±cznie w stosunku do Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia. Ka¿dy z warunków mo¿e byæ spe³niony wspólnie przez jednego, kilku lub wszystkich wykonawców ³±cznie.
W stosunku do ¿adnego z wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± nie mog± zaj¶æ przes³anki wykluczenia okre¶lone w art. 108 ust. 1 Pzp i art. 109 ust. 1 Pzp (w zakresie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego)
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy – „o¶wiadczenie art. 117 ust. 4 Pzp – stanowi±ce za³±cznik nr 8 do SWZ

Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Je¿eli oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiaj±cy bêdzie ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy, w formie aneksu, gdy wyst±pi± okoliczno¶ci, o których mowa w art. art. 455 ust. 1 pkt 1-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ zmiany umowy:
1) w zakresie przed³u¿enia terminu realizacji umowy, spowodowanym si³± wy¿sz± b±d¼ innymi przyczynami natury obiektywnej zwi±zanymi z obowi±zkiem uzyskania odpowiednich zezwoleñ lub decyzji, których przy wykazaniu nale¿ytej staranno¶ci po stronie wykonawcy, nie uda³o siê uzyskaæ w terminie.
2) w zakresie podwykonawstwa
3) zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego, w zwi±zku ze zmian± obowi±zuj±cych przepisów w tym zakresie.
4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 3, warto¶æ wynagrodzenia netto nie zmieni siê, a warto¶æ wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
5. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany umowy w przypadku, gdy nast±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy.
6. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku zmian kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia rozumianych jako wzrost cen lub kosztów, jak i ich obni¿enie wzglêdem cen lub kosztów przyjêtych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie.
1) Zmiana, o której mowa w niniejszym ustêpie mo¿e nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie 6 miesiêcy od dnia podpisania umowy. Zamawiaj±cy dopuszcza dwukrotn± waloryzacjê wynagrodzenia.
2) zmiana kosztów, o której mowa w niniejszym ustêpie, nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 20 % w odniesieniu do cen lub kosztów przyjêtych w ofercie Wykonawcy i dotyczy w szczególno¶ci konieczno¶æ uiszczenia dodatkowych danin publiczno - prawnych, op³at administracyjnych, s±dowych itp., które musz± zostaæ poniesione przez Wykonawcê w zwi±zku z realizacj± zamówienia.
3) Wykonawca jest uprawniony, o ile zaistniej± przes³anki, do wyst±pienia z nastêpnym wnioskiem o waloryzacjê nie wcze¶niej ni¿ po up³ywie pe³nych 6 miesiêcy od daty ostatniej zmiany umowy.
7. Wniosek o zmianê umowy powinien zawieraæ co najmniej:
a) zakres proponowanej zmiany,
b) opis okoliczno¶ci faktycznych uprawniaj±cych do dokonania zmiany,
c) podstawê dokonania zmiany, to jest podstawê wynikaj±c± z przepisów ustawy Pzp lub postanowieñ niniejszej umowy,
d) informacje i dowody potwierdzaj±ce, ¿e zosta³y spe³nione okoliczno¶ci uzasadniaj±ce dokonanie zmian umowy.
8. Dowodami, o których mowa w ust. 7 pkt d, s± wszelkie dokumenty, które uzasadniaj± dokonanie proponowanej zmiany, w tym w szczególno¶ci dokumenty potwierdzaj±ce zmianê kosztu Wykonawcy maj±cy istoty wp³yw na realizacjê zamówienia, dokument potwierdzaj±cy konieczno¶æ uiszczenia dodatkowych danin publiczno – prawnych, op³at administracyjnych, s±dowych, które musz± zostaæ poniesione przez Wykonawcê w zwi±zku z wykonaniem umowy.

ci±g dalszy w § 13 i 14 wzoru umowy stanowi±cego za³±cznik nr 9 do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-06 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: platforma e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-06 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-12-05

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zamawiaj±cy informuje, ¿e na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza siê:
1. wykonawcê oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2. wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3. wykonawcê oraz uczestnika konkursu, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Powy¿sze wykluczenie nastêpowaæ bêdzie na okres trwania ww. okoliczno¶ci. W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, zamawiaj±cy odrzuca wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertê takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do z³o¿enia oferty wstêpnej, oferty podlegaj±cej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a tak¿e nie prowadzi z takim wykonawc± negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udzia³u w konkursie, nie zaprasza do z³o¿enia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Osoba lub podmiot podlegaj±ce wykluczeniu na podstawie ust. 1, które w okresie tego wykluczenia ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udzia³u w konkursie lub bior± udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegaj± karze pieniê¿nej.
Przez ubieganie siê o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udzia³u w konkursie rozumie siê odpowiednio z³o¿enie wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, z³o¿enie oferty, przyst±pienie do negocjacji lub z³o¿enie pracy konkursowej.
Wykonawca wraz z ofert± sk³ada "o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835)" stanowi±ce za³±cznik nr 4 do SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.