eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wisznia MałaZakup i dostawę w formie leasingu operacyjnego samochodu osobowo - dostawczego dla potrzeb Zamawiającego



Ogłoszenie z dnia 2024-10-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawę w formie leasingu operacyjnego samochodu osobowo – dostawczego dla potrzeb Zamawiającego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Wiszni Małej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000770896

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szkolna 1

1.5.2.) Miejscowość: Wisznia Mała

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-114

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: natalia@prudenspdp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: oksir.wiszniamala.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://prudenspdp.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawę w formie leasingu operacyjnego samochodu osobowo – dostawczego dla potrzeb Zamawiającego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0a669d31-e3f6-479c-b12a-393e634028af

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00558837

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00016563/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 DOSTAWA W FORMIE LEASINGU OPERACYJNEGO NOWEGO SAMOCHODU OSOBOWEGO DLA OKSIR WISZNIA MAŁA

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00489250

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/TP/02/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 168000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu osobowo – dostawczego dla potrzeb Zamawiającego.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do nabycia i oddania do używania zamawiającemu samochodu spełniającego wymagania określone w Załączniku Nr 2 do SWZ – Opis przedmiotu leasingu.
3. Wymagania dotyczące leasingu operacyjnego:
a) Leasing rozliczany w złotych polskich.
b) Raty leasingowe równe.
c) Okres leasingu – 60 miesięcy.
d) Wartość czynszu inicjalnego/opłata wstępna – do 20 000,00 złotych brutto
e) Wartość wykupu przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy leasingu – do 10 000 złotych brutto.
f) Wszystkie przeglądy serwisowe wynikające z zaleceń producenta w okresie gwarancji realizowane na koszt Wykonawcy, zawierające wszystkie koszty części, materiałów eksploatacyjnych oraz robociznę. Zamawiający, przez pełną obsługę serwisową pojazdu, w okresie trwania gwarancji (w cenie oferty), rozumie wymianę płynów eksploatacyjnych, filtrów i innych materiałów naturalnie zużywających się np. tarczy hamulcowych czy klocków hamulcowych oraz dokonywanie przeglądów pojazdów zgodnie z polityką serwisową producenta. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest by w cenie oferty zapewnić pełną obsługę gwarancyjną, tzn. wymianę części, których zużycie wynika z awarii pojazdów a nie z winy Zamawiającego. Natomiast obsługa serwisowa dotycząca, np. wymiany elementów pojazdów dokonywana z winy Zamawiającego, np. w skutek nieprawidłowego użytkowania pojazdu, uszkodzenia mechanicznego, przeprowadzona będzie zgodnie z zapisami lit. f) na koszt Zamawiającego.
g) Podstawą refakturowania ewentualnych kosztów naprawy, będzie pisemne uzasadnienie Autoryzowanego Serwisu Obsługi lub uprawnionego rzeczoznawcy powoływanego przez Wykonawcę, które jednoznacznie wskaże na nieprawidłową eksploatację pojazdu przez Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34136000-9 - Samochody półciężarowe

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

66000000-0 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne: art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) – „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.

Uzasadnienie faktyczne:

W postępowaniu wpłynęła tylko 1 oferta z kwotą ofertową 271 008,15 złotych brutto Kwota ww. oferty przekraczała kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia, w związku z powyższym Zamawiający zweryfikował budżet jednostki oraz założenia do Wieloletnich Prognoz Finansowych w celu możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. Dodatkowo zweryfikował, czy możliwe jest zmiana budżetu w celu realizacji ww. zamówienia, biorąc pod uwagę charakter i okoliczności udzielanego zamówienia oraz uwzględniając wiążące go przepisy i zasady dotyczące gospodarowania środkami finansowymi. Należy w związku z czym uznać, że Zamawiający podjął wystarczające działania, mające na celu zbadanie, czy istnieje obiektywna możliwość zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty. Zamawiający po analizie możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na realizację zamówień do ceny złożonej oferty stwierdził, że nie jest możliwe zwiększenie budżetu Zamawiającego w celu wyboru oferty, która niemal dwukrotnie przekracza kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia.

Zamawiający ma prawo do ustalenia, czy w danych warunkach rynkowych zwiększenie budżetu w celu wyboru oferty z ceną przekraczającą kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia mieści się w możliwościach finansowych Zamawiającego oraz jest uzasadnione pod względem ekonomicznym. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający ocenił, że zwiększenie kwoty na realizację zamówienia ponad dwukrotnie, nie pozwoli Zamawiającemu przestrzegać zasad dotyczących efektywnego, oszczędnego i celowego wydatkowania środków publicznych. Z ww. przyczyn, Zamawiający uznał za nieuzasadnione zwiększenie kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia.

Prawidłowość powyższego działania potwierdza m. in. pogląd wyrażony w wyroku z dnia 22 lipca 2022 r. XXIII Zs 73/22, w którym wskazano, że decyzja co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia należy do zamawiającego, bowiem to zamawiający podejmuje decyzję o wszczęciu postępowania i o budżecie na ten cel przeznaczony, a kwestia faktycznych zasobów finansowych zamawiającego nie ma w tej kwestii znaczenia. Ewentualne zmiany co do możliwości zwiększenia kwot przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia są czynnościami leżącymi po stronie zamawiającego i w zależności od jego statusu prawnego podlegają decyzji własnej zamawiającego lub są uzależnione od innych podmiotów, w szczególności od dysponentów budżetowych określonego stopnia.

Zamawiający oceniając pozostające w postępowaniu oferty, które wstępnie potwierdzały brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu, ustalił, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Należy w związku z czym uznać, że Zamawiający podjął wystarczające działania, mające na celu zbadanie, czy istnieje obiektywna możliwość zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty.


Z powyższych przyczyn decyzja o unieważnieniu postępowania jest uzasadniona i konieczna.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.