eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OstródaŚwiadczenie usług odbioru, przewozu oraz przechowywania zwłok osób zmarłych w Szpitalu w Ostródzie S.A. - postępowanie nr 4.



Ogłoszenie z dnia 2024-10-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług odbioru, przewozu oraz przechowywania zwłok osób zmarłych w Szpitalu w Ostródzie S.A. - postępowanie nr 4.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital w Ostródzie Spółka Akcyjna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 511398725

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Władysława Jagiełły 1

1.5.2.) Miejscowość: Ostróda

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 89/646-06-71

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpital-ostroda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-ostroda.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bc884189-60f7-4dee-a063-9f490a4d20a4

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług odbioru, przewozu oraz przechowywania zwłok osób zmarłych w Szpitalu w Ostródzie S.A. - postępowanie nr 4.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc884189-60f7-4dee-a063-9f490a4d20a4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00560181

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00530517

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SOSA.ZP.3321.25.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 372500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Odbiór zwłok ciał osób zmarłych z oddziałów szpitalnych lub innego miejsca wskazanego przez Zamawiającego po upływie 2 godzin od czasu zgonu. Podstawą wykonania usługi jest dyspozycja wydana telefonicznie, faksem lub drogą elektroniczną przez uprawnionych pracowników Zamawiającego (pielęgniarkę, pielęgniarkę oddziałową, położną). Wykonawca musi zapewnić na swój koszt i we własnym zakresie wózek oraz worki przystosowane do transportu zwłok. Wydanie zwłok odbywa się na podstawie wypełnionej ,,Karty skierowania zwłok do prosektorium/chłodni’’ – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy.
2) Odbiór, transport, pochowanie lub spopielenie i pochowanie szczątków będących popiołami powstałymi w wyniku spopielenia zwłok dzieci martwo urodzonych bez względu na czas trwania ciąży, a nieodebranych przez rodziców – wykonywane z zastosowaniem przepisów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1910).
3) Udostępnienie Zamawiającemu przeprowadzenia sekcji zwłok w pomieszczeniach spełniających wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej, w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. 1972.17.123).
4) Zapewnienie pomocy technika sekcyjnego w trakcie przeprowadzania sekcji zwłok na wniosek Zamawiającego. Przeprowadzenie sekcji zwłok odbywać się będzie na podstawie ,,Karty sekcyjnej’’ i zlecenia w formie ,,Karty skierowania do sekcji zwłok i obiegu dokumentacji” – sporządzone według wzorów stanowiących załączniki nr 2 i 2a do umowy, przez lekarza wskazanego przez Zamawiającego posiadającego kwalifikacje wymagane w tym zakresie (w czasie – po upływie 12 godzin od stwierdzenia zgonu i przed upływem 60 godzin od stwierdzenia zgonu) i ich udokumentowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Przewożenie transportem Wykonawcy zwłok do prosektorium/chłodni.
6) Zamawiający ma obowiązek przekazywania Wykonawcy na podstawie karty skierowania ciało osoby zmarłej w stanie czystym, schludnym, zabezpieczone (okryte) prześcieradłem.
7) Zwłoki osoby zmarłej powinny zostać oznakowane identyfikatorem przez pielęgniarkę, pielęgniarkę oddziałową, położną z oddziału na którym miał miejsce zgon, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8) Wykonawca zapewnia odbiór zwłok każdorazowo przez dwóch pracowników upoważnionej firmy przewożącej zwłoki do chłodni/prosektorium (zgodnie z aktualnym imiennym wykazem osób uprawnionych do wykonywania umowy w zakresie odbioru i transportu zwłok).
9) Wykonawca ma obowiązek odebrać zwłoki z oddziałów Szpitala w terminie wskazanym przez Zamawiającego w zgłoszeniu telefonicznym, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną, na wózkach przeznaczonych do transportu zwłok. Osoba odbierająca zwłoki zobowiązana jest do zweryfikowania zgodności danych zawartych na karcie skierowania zwłok do chłodni/prosektorium z danymi na identyfikatorze (opaskach identyfikacyjnych). Zgłoszenia będą realizowane zgodnie z harmonogramem przewozów zwłok konsorcjum firm pogrzebowych (zgodnie z złożoną ofertą)*/ jeżeli dotyczy stanowiącym załącznik nr 4 do umowy.
10) Wykonawca odbiera zwłoki od pielęgniarki, pielęgniarki oddziałowej, położnej oraz umieszcza je w specjalnym worku i przekłada do kapsuły/wózka przeznaczonego do przenoszenia zwłok i przewozi samochodem do chłodni/prosektorium.
11) Wykonawca zapewnia transport każdorazowo jednym zwłokom, chyba że środek transportu spełnia wymagania transportu większej ilości zwłok niż jednych.
12) Przechowywanie zwłok zmarłych pacjentów w chłodni nie dłużej niż 72 godziny, chyba że:
a) zwłoki nie mogą zostać wcześniej odebrane przez podmioty uprawnione do pochowania osoby zmarłej, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1947),
b) w związku ze zgonem zostało wszczęte dochodzenie lub śledztwo, a prokurator nie zezwolił na pochowanie zwłok,
c) przemawiają za tym inne, niż wymienione powyżej ważne przyczyny, za zgodą albo na wniosek osoby uprawnionej do pochowania osoby zmarłej,
d) w razie zgonu na chorobę zakaźną,
e) w razie zgonu osoby w czasie odbywania kary pozbawienia wolności.
13) Nieodpłatne wydawanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dokumentacją, zwłok pacjentów osobie uprawnionej do pochówku w stanie zapewniającym zachowanie godności należnej osobie zmarłej.
14) Zamawiający nie ponosi kosztów przechowywania zwłok zmarłych pacjentów w chłodni powyżej 72 godzin.
15) Zwłoki osoby zmarłej Wykonawca wydaje rodzinie lub podmiotowi uprawnionemu, który przedstawi kartę/akt zgonu.
16) Rodzina lub podmioty uprawnione do pochowania mają swobodny wybór firmy świadczącej usługi pogrzebowe, za które to czynności podmioty te ponoszą odpłatność we własnym zakresie.
17) Jeżeli nikt uprawniony nie zgłosi się po zwłoki w ciągu 72 godzin od chwili zgonu, Wykonawca powiadamia o tym Zamawiającego w celu podjęcia przez niego decyzji, co do dalszego postępowania ze zwłokami.
18) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) świadczenia usług 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu,
b) posiadania minimum 5 stanowisk do przechowywania zwłok ludzkich oraz salę sekcyjną,
c) wykonania toalety pośmiertnej pacjentów (umycie, ubranie),
d) prowadzenia ewidencji zawierającej wszystkie dane ze zlecenia transportu zwłok, ewidencji czasu przechowywania zwłok w chłodni (imię i nazwisko zmarłego, oddział zgłaszający zgon, data i godzina zgłoszenia oraz odebrania zwłok zmarłego, data i godzina wydania zwłok osobie upoważnionej do pochówku wraz z danymi personalnymi tej osoby),
e) zapewnienia poufności informacji pochodzących od Zamawiającego, w tym danych osobowych oraz informacji dotyczących leczenia pacjentów, uzyskanych w związku z realizacją umowy,
f) godnego zachowania i postępowania ze zwłokami,
g) dołączania do faktur za wykonane czynności wyciągu ewidencji stanowiącej podstawę wyliczenia wynagrodzenia Wykonawcy,
h) zapewnienia na własny koszt zaopatrzenia prosektorium w środki czystości i dezynfekcyjne, formalinę, narzędzia, szkiełka, odzież roboczą i ochronną dla lekarza wykonującego sekcje zwłok, jak również worki przystosowane do przewożenia zwłok oraz pojemniki (trwałe) do przewożenia dzieci martwo urodzonych,
i) zapewnienia na własny koszt sprzętu i urządzeń niezbędnych do wykonania sekcji zwłok,
j) odbierania zwłok zmarłych pacjentów na wózkach przeznaczonych do transportu zwłok we własnym zakresie i na swój koszt,
k) zapewnienia technika sekcyjnego do pomocy przy przeprowadzaniu sekcji zwłok w terminie uzgodnionym z lekarzem przeprowadzającym sekcję,
l) zapewnienia technika sekcyjnego wykonującego czynności pomocnicze, polegające m.in. na przygotowaniu zwłok do sekcji, rozebraniu zwłok, ułożeniu zwłok na stole i innych niezbędnych czynności po wykonaniu sekcji zwłok,
ł) odpowiedzialności za prawidłowy transport oraz przechowywanie zwłok pacjenta zgodnie z wymogami sanitarnymi,
m) przewozu tam i z powrotem zwłok w celu przeprowadzenia sekcji zwłok do miejsca wskazanego przez Zamawiającego.
19) Wykonawca nie może żądać od rodziny zmarłego jakichkolwiek zobowiązań z jej strony dotyczących zakupu asortymentów pogrzebowych i organizowania pochówku.
20) Zamawiający ma prawo wglądu i kontroli wykonywanych usług oraz zapisów w księdze ewidencji dotyczących zgonów pacjentów zmarłych w szpitalu Zamawiającego.
21) Osoby wykonujące zamówienie muszą być odpowiednio ubrane, posiadać dokument identyfikacyjny zawierający dane Wykonawcy oraz imię i nazwisko, zdjęcie osoby wykonującej czynności związane z realizacją niniejszego zamówienia. Dokument identyfikacyjny należy okazywać osobie wydającej zwłoki.
22) Wykonawca zobowiązany jest raz w miesiącu dostarczać Zamawiającemu aktualny Wykaz osób uprawnionych do odbierania i transportu zwłok.
4. Usługa będzie świadczona zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
1) ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 799 z późn. zm.),
2) ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2024 r. poz.581),
3) ustawą z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2024 r. poz. 576 ),
4) ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 2069 z późn. zm.).
5) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016),
6) rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 3 sierpnia 1961 r. w sprawie stwierdzenia zgonu i jego przyczyny (Dz. U. 1961.39.202),
7) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie sposobu postępowania podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne ze zwłokami pacjenta w przypadku śmierci pacjenta (Dz. U. z 2012 r. poz. 420),
8) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz. U. z 2021, poz. 1910),
9) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. z 2024 r., poz. 798)
10) rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 kwietnia 1972 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach anatomii patologicznej, w prosekturach oraz w pracowniach histopatologicznych i histochemicznych (Dz. U. 1972.17.123).

4.5.3.) Główny kod CPV: 33942000-5 - Środki transportu zwłok

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85112000-7 - Dodatkowe usługi szpitalne

98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 402300,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): DOM PRZEDPOGRZEBOWY CHARONN Ryszard Lisowski

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Partner I Konsorcjum: ,,Syriusz'' Joanna Pawłowska, Sebastian Pawłowski; Partner II Konsorcjum: EFEZ Usługi Pogrzebowe Mirosław Błażejewski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 741-100-54-97

7.3.3) Ulica: ul. Paderewskiego 2b

7.3.4) Miejscowość: Ostróda

7.3.5) Kod pocztowy: 14-100

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 402300,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.