eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi DrzycimKredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Drzycim na 2023 rok.



Ogłoszenie z dnia 2023-12-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Drzycim na 2023 rok.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DRZYCIM

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351009

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podgórna 10

1.5.2.) Miejscowość: Drzycim

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-140

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: 523317079

1.5.8.) Numer faksu: 523317079

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@drzycim.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.drzycim.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/drzycim/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Drzycim na 2023 rok.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7608b188-89d3-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00560908

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042083/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Kredyt na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Drzycim na 2023 rok

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00507766

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIRG.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 748400,77 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy zł 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu.
4.2. Szczegółowe warunki zamówienia, w tym standardy jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
a) Spłata kapitału następować będzie w ratach kwartalnych w wysokościach i terminach określonych według harmonogramu
stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów, do wcześniejszej spłaty części
lub całości kredytu.
W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji.
c) W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, Wykonawca i Zamawiający ustalą nowy harmonogram spłat
zgodnie z wnioskiem Zamawiającego w formie aneksu do umowy, bez pobierania dodatkowych opłat.
d) Uruchomienie kredytu planuje się w jednej transzy w terminie do 31 grudnia 2023 roku.
e) Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się
złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie.
f) Wypłata kredytu nastąpi na rachunek Zamawiającego prowadzony w banku wybranym do obsługi bankowej budżetu
gminy.
g) Odsetki spłacane będą tylko od kwoty faktycznie uruchomionego (wypłaconego) kredytu.
h) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
i) Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M będące średnią arytmetyczną ze wszystkich dni miesiąca
poprzedzającego okres rozliczeniowy, powiększonej o marżę Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy. Średnią
arytmetyczną stawki WIBOR 1M należy wyliczać jako sumę stawek WIBOR 1M notowanych w miesiącu poprzedzającym
okres rozliczeniowy, a w przypadku gdy w danym dniu nie ustalono notowań stawki WIBOR 1M, obowiązuje stawka WIBOR
1M z dnia poprzedzającego dzień, w którym było prowadzone ostatnie notowanie stawki, podzielona przez ilość dni
miesiąca, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
j) W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M, o której mowa w pkt 4.2 lit. i osiągnie poziom poniżej 0 (zera) strony umowy
zgodnie postanawiają, że do osiągnięcia przez tę stawkę wartości dodatniej do wyliczenia oprocentowania kredytu zostanie
zastosowana stawka równa 0 (zero).
k) Wysokość marży Wykonawcy pozostaje niezmienna w całym okresie kredytowania.
l) O wysokości odsetek do spłaty od zaciągniętego kredytu Wykonawca poinformuje zamawiającego na piśmie z
wyszczególnieniem zmiennej stawki WIBOR 1M do 5 dnia kalendarzowego następnego miesiąca po miesiącu, za który
odsetki zostały naliczone.
m) Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w poszczególnych miesiącach, a rok równy
365 dni.
n) Odsetki naliczane są od uruchomionej kwoty kredytu począwszy od dnia wypłaty kredytu/transzy kredytu do dnia
poprzedzającego jego faktyczną spłatę (spłatę raty) włącznie.
o) Odsetki płatne miesięcznie do 10 dnia kalendarzowego następnego miesiąca po miesiącu, za który odsetki zostały
naliczone. Spłata ostatniej raty odsetkowej nastąpi w terminie całkowitej spłaty kredytu.
p) W przypadku, gdy termin spłaty kredytu/odsetek od kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym
dniem roboczym dla Zamawiającego, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym
dniu roboczym po tym dniu. Należy przy tym uwzględnić, że jest to termin maksymalny i istnieje możliwość wcześniejszej
spłaty raty kredytu, co nie wymaga każdorazowej zmiany Harmonogramu spłaty.
q) Za datę spłaty odsetek oraz rat kapitału uznaje się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.
r) Koszty wynikające z obsługi kredytu Zamawiający pokrywa tylko do wysokości odsetek od uruchomionego kredytu.
Wszystkie pozostałe czynności wykonywane przy obsłudze kredytu przez Wykonawcę, w tym m.in. uruchomienie i
postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego, otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego kredytu, przelanie środków
pieniężnych z tytułu kredytu/transzy kredytu, wystawianie opinii bankowych dotyczących realizacji przez Zamawiającego
zobowiązań z tytułu kredytu są bezpłatne dla Zamawiającego.
4.3 Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
4.4 Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej.
4.5 Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
66113000-5 – usługi udzielania kredytu
4.6 Przedmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
4.6. Uzasadnienie braku podziału na części.
Niniejsze zamówienie nie zostało podzielone na części, gdyż zamówienie to jest w całości usługą bankową jednego rodzaju.
Specyfika niniejszego zamówienia, polegająca na usłudze udzielenia kredytu, uniemożliwia podział tego zamówienia na
części, zarówno na zasadzie jakościowej jak i na zasadzie ilościowej. Podział tego zamówienia na części na zasadzie
ilościowej jest sprzeczny z potrzebami samego Zamawiającego i może wiązać się z większymi kosztami uzyskania kredytu
po stronie Zamawiającego. Również nie jest możliwe dokonanie podziału tego zamówienia na części na zasadzie
jakościowej z uwzględnieniem poszczególnych jego składników, gdyż jest to usługa bankowa w całości jednego rodzaju,
polegająca na udzieleniu kredytu

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 666850,36 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 666850,36 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 666850,36 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Osiu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5591288968

7.3.3) Ulica: ul. Dworcowa 8

7.3.4) Miejscowość: Osie

7.3.5) Kod pocztowy: 86-150

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 666850,36 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.