eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUsługa zapewnienia ochrony osób i mienia na terenie obiektu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie



Ogłoszenie z dnia 2024-10-23

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zapewnienia ochrony osób i mienia na terenie obiektu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BANKOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010978710

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. ks. Ignacego Jana Skorupki 4

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-546

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@bfg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bfg.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Bankowy Fundusz Gwarancyjny

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

gwarantowanie depozytów oraz prowadzenie przymusowej restrukturyzacji

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa zapewnienia ochrony osób i mienia na terenie obiektu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-339b701f-224d-48c0-b9c2-c1b08144b85d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00560939

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00034419/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługa zapewnienia ochrony osób i mienia na terenie obiektu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w Warszawie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-339b701f-224d-48c0-b9c2-c1b08144b85d

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-339b701f-224d-48c0-b9c2-c1b08144b85d

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-339b701f-224d-48c0-b9c2-c1b08144b85d
2. Komunikacja w prowadzonym postępowaniu, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji i przekazywanie oświadczeń i dokumentów odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) z wykorzystaniem Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl). Zamawiający dopuszcza możliwość komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt 3.5 SWZ.
3. Wykonawca, którzy zamierza wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany lub podpis osobisty oraz konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania, akceptuje warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określone w Regulaminie Platformy e-Zamówienia oraz zobowiązuje się, korzystając z Platformy e-Zamówienia, do przestrzegania postanowień tego regulaminu.
5. Ofertę wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (tj. dokument elektroniczny opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy) przy użyciu Formularza oferty (Załącznik nr 2 do SWZ) udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
6. Komunikacja w prowadzonym postępowaniu odbywa się w szczególności za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych na Platformie e-Zamówienia w zakładce „Formularze” (Formularze do komunikacji). Za pośrednictwem Formularzy do komunikacji odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z Formularzy do komunikacji w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z Formularzy do komunikacji służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Formularzy do komunikacji wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
10. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11. Szczegóły dot. wymagań technicznych oraz organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w pkt 3 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający zobowiązuje uczestnika postępowania, który ujawnia Zamawiającemu (administratorowi) dane osobowe swoich pracowników oraz osób współpracujących, a także osób uprawnionych do reprezentacji uczestnika postępowania bądź osób uprawnionych do składania oświadczeń w imieniu uczestnika postępowania, w związku z udziałem w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, do spełnienia w imieniu administratora względem tych osób obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1, z późn. zm., dalej „rozporządzenie 2016/679″ lub „RODO”), poprzez przekazanie tym osobom informacji określonych poniżej.
2. Zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy Pzp Zamawiający udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu do ich wniesienia.
3. Stosownie do postanowień art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, z późn. zm., Bankowy Fundusz Gwarancyjny informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny z siedzibą w Warszawie przy ul. ks. Ignacego Jana Skorupki 4, 00-546 Warszawa, adres e mail: kancelaria@bfg.pl.
2) W przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych prosimy kontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych, listownie (adres do korespondencji – jak wyżej) albo drogą elektroniczną na adres mailowy: iod@bfg.pl.
3) Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu związanym z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy. Podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochrony danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, z późn. zm.) (dalej „RODO”) oraz następujące przepisy prawa:
- ustawa Pzp;
- rozporządzenie ws. dokumentów;
- ustawa z dnia 14 lica 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Jeżeli jest Pani/Pan uczestnikiem postępowania będącym jednocześnie osobą fizyczną, to obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Panią dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
4. Pozostałe informacje dla uczestników postępowania dotyczące przetwarzania danych osobowych znajduje się w pkt 20 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DAZ/ZP/10/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług ochrony osób i mienia w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1995) (dalej: „ustawa o ochronie osób i mienia”) polegających na:
1.1 w zakresie zamówienia podstawowego (gwarantowanego):
1.1.1 bezpośredniej ochronie fizycznej budynku, w którym znajduje się siedziba Zamawiającego wraz z terenem, na którym usytuowany jest budynek Zamawiającego, zwany dalej „obiektem”,
1.1.2 obsłudze i monitorowaniu funkcjonowania systemów zabezpieczeń technicznych i przeciwpożarowych zainstalowanych w obiekcie;
1.2 w zakresie opcji, o której mowa w art. 441 ustawy Pzp, (dalej” „opcja”):
1.2.1 zwiększeniu obsady pracowników na stanowiskach ochrony lub liczby godzin służby pracowników na stanowiskach ochrony przez uzgodniony okres (opcja przedmiotowo-czasowa),
1.2.2 realizacji konwojów obejmujących transport osób, dokumentów oraz wartości pieniężnych na trasach wskazanych przez Zamawiającego na terenie m.st. Warszawy (opcja przedmiotowo-czasowa),
1.2.3 wydłużeniu okresu realizacji i obowiązywania Umowy maksymalnie o okres kolejnych 24 miesięcy, przy czym wydłużenie to może zostać dokonane dwukrotnie o okresy 12 kolejnych miesięcy (opcja czasowa).
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania w całości lub części opcji. Z tytułu niezrealizowania w całości lub części opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu. Okoliczności skorzystania z prawa opcji zostały określone w § 15 Projektowanych postanowień umowy.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, a szczegółowe warunki i zasady realizacji zamówienia zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Przedmiotem zamówienia w zakresie opcji, o której mowa w art. 441 ustawy Pzp, (dalej” „opcja”) jest:
1.1 zwiększenie obsady pracowników na stanowiskach ochrony lub liczby godzin służby pracowników na stanowiskach ochrony przez uzgodniony okres (opcja przedmiotowo-czasowa),
1.2 realizacja konwojów obejmujących transport osób, dokumentów oraz wartości pieniężnych na trasach wskazanych przez Zamawiającego na terenie m.st. Warszawy (opcja przedmiotowo-czasowa),
1.3 wydłużenie okresu realizacji i obowiązywania Umowy maksymalnie o okres kolejnych 24 miesięcy, przy czym wydłużenie to może zostać dokonane dwukrotnie o okresy 12 kolejnych miesięcy (opcja czasowa).
2. Maksymalny zakres (wartość) opcji został określony w pkt II i V opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania w całości lub części opcji. Z tytułu niezrealizowania w całości lub części opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu.
4. Okoliczności skorzystania z prawa opcji zostały określone w § 15 Projektowanych postanowień umowy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SWZ, a szczegółowe warunki i zasady realizacji zamówienia (w tym skorzystania z opcji) zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się
kryteriami zgodnie z opisem poniżej:
1) Cena oferty brutto,
2) Czas dojazdu grupy interwencyjnej,
3) Minimalny czas na podstawienie konwoju.
Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oraz sposobu oceny ofert znajdują się w pkt 15 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dojazdu grupy interwencyjnej

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Minimalny czas na podstawienie konwoju

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający wymaga wykazania spełniania przez Wykonawcę łącznie następujących warunków udziału w postępowaniu:

1. w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ważną koncesję ministra właściwego do spraw wewnętrznych w zakresie przedmiotu zamówienia, tj. ochrony osób i mienia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 16 ust. 1 ustawy o ochronie osób i mienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazał spełnienie niniejszego warunku udziału w postępowaniu.

2. w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 500.000,00 zł brutto (pięćset tysięcy złotych).
UWAGA I – W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej, musi spełnić przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

3. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych) co najmniej dwie usługi bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów biurowych (na podstawie osobnych umów), przez okres co najmniej 12 miesięcy, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto każda.
UWAGA I – W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej, musi spełnić przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
UWAGA II – Zamawiający nie dopuszcza sumowania umów w celu wykazania spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
UWAGA III – W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, nadal wykonywanych, Zamawiający wymaga, aby część zamówienia wykonana do terminu składania ofert spełniała ww. warunek.
UWAGA IV – Jeżeli na spełnienie ww. warunku Wykonawca planuje wykazać zamówienie zrealizowane wspólnie z innym podmiotem (wykonawcą), to Zamawiający uzna warunek za spełniony tylko w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że bezpośrednio uczestniczył w wykonywaniu tego zamówienia.

4. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (dysponowanie personelem):
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym:
a) co najmniej 1 osobą świadczącą usługę ochrony na stanowisku Kierującego Zmianą (pełniącego służbę jednoosobowo, nadzorującego wykonywanie obowiązków podległych pracowników podczas trwania danej zmiany), która:
- jest wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,
- posiada co najmniej średnie wykształcenie,
- posiada znajomość obsługi komputera,
- posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie pracy w ochronie na podobnym stanowisku,
- posiada Świadectwo kwalifikacyjne (E1) uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV, w rozumieniu rozporządzenia ministra klimatu i środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U.2022.1392), które może być zastąpione innym dokumentem równoważnym. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dokument równoważny potwierdza posiadanie co najmniej takiej samej wiedzy, kompetencji, doświadczenia co Świadectwo kwalifikacji (E1) wskazane przez Zamawiającego. Jako dokument równoważny Zamawiający rozumie dokument analogiczny, co do zakresu wskazanego Świadectwa kwalifikacji (E1), co jest rozumiane jako:
 analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z wiedzy, której dotyczy Świadectwo kwalifikacji (E1),
 analogiczny stopień poziomu kompetencji,
 analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania Świadectwa kwalifikacji (E1),
 uzyskanie dokumentu równoważnego potwierdzone egzaminem, o ile był wymagany,
 wydanie dokumentu równoważnego przez podmiot profesjonalnie zajmujący się certyfikowaniem, nie powiązany z Wykonawcą, posiadający uprawnienia do wydawania dokumentów o charakterze certyfikacyjnym nadane przez niezależną od Wykonawcy jednostkę (dokument równoważny nie może być wystawiony przez Wykonawcę lub podmiot zależny
od Wykonawcy).
b) co najmniej 2 osoby świadczące usługę ochrony na stanowisku Pracownika Ochrony, które:
- są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,
- posiadają co najmniej średnie wykształcenie,
- posiadają znajomość obsługi komputera,
- posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie pracy w ochronie na podobnym stanowisku.
c) co najmniej 1 osobą świadczącą usługę ochrony na stanowisku Pracownika Recepcji, która posiada:
- wykształcenie wyższe,
- znajomość obsługi komputera,
- co najmniej 2-letnie doświadczenie pracy na podobnym stanowisku,
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2 w rozumieniu rozporządzenia ministra spraw zagranicznych z dnia 25 stycznia
2022 r. w sprawie badań lekarskich oraz dokumentów potwierdzających spełnianie niektórych warunków wymaganych do nadania stopnia dyplomatycznego (Dz.U.2022.256 z późn, zm., dalej „rozporządzenie MSZ”), który może być zastąpiony innym dokumentem równoważnym.
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dokument równoważny potwierdza posiadanie co najmniej takiej samej znajomości języka angielskiego na poziomie B2 co dokumenty wymienione w rozporządzeniu MSZ. Jako dokument równoważny Zamawiający rozumie dokument analogiczny, co do zakresu dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2 wymienionych w rozporządzeniu MSZ, co jest rozumiane jako:
 analogiczny stopień poziomu znajomości języka angielskiego,
 uzyskanie dokumentu równoważnego potwierdzone egzaminem, o ile był wymagany,
 wydanie dokumentu równoważnego przez podmiot profesjonalnie zajmujący się certyfikowaniem, nie powiązany z Wykonawcą, posiadający uprawnienia do wydawania dokumentów o charakterze certyfikacyjnym nadane przez niezależną od Wykonawcy jednostkę (dokument równoważny nie może być wystawiony przez Wykonawcę lub podmiot zależny od Wykonawcy).

Szczegóły dotyczące warunków udziału w postępowaniu zostały określone w pkt 8 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający, przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia w odniesieniu do okoliczności, o których mowa w art. 108 ust 1 ustawy Pzp, art. 109 ust.1 pkt 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach, tj.:
1. oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.
2. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
3. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
UWAGA I – W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 11.1 SWZ dotyczących tych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
UWAGA II – W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 11.1.2 oraz 11.1.3 SWZ dotyczących tych podmiotów.

Szczegóły dotyczące podmiotowych środków dowodowych zostały określone w pkt 11 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszych oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:

1. w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- ważnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 16 ust. 1 ustawy o ochronie osób i mienia, w celu potwierdzenia spełniania warunku określonego w 8.2.1 SWZ.

2. w zakresie zdolności ekonomicznej lub finansowej:
- opłaconej polisy ubezpieczeniowej na sumę gwarancyjną minimum 500.000,00 zł brutto (pięćset tysięcy złotych), a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 8.2.2 SWZ.

3. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykazu usług należycie wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
3 lat (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane,
a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 8.2.3 SWZ.
Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.

- wykazu osób, które Wykonawca zamierza skierować do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 8.2.4 SWZ. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.

Szczegóły dotyczące podmiotowych środków dowodowych zostały określone w pkt 11 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Pzp oraz art. 98 ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
 pieniądzu;
 gwarancjach bankowych;
 gwarancjach ubezpieczeniowych;
 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany poniżej rachunek bankowy Zamawiającego:
88 1010 1023 7100 0013 1000 0000
w tytule przelewu należy wpisać:
„wadium, postępowanie o udzielenie zamówienia nr DAZ/ZP/10/2024”
5. Wadium wnoszone w pieniądzu jest wniesione skutecznie, jeżeli zostanie uznane na podanym wyżej rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca powinien dokonać przelewu bankowego z odpowiednim wyprzedzeniem.
6. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dołączył do oferty dowód wniesienia wadium w pieniądzu.
7. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie gwarancji lub poręczenia musi być załączony do oferty w oryginale w postaci elektronicznej, jako dokument elektroniczny podpisany przez wystawcę gwarancji lub poręczenia. Beneficjentem takich dokumentów musi być Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ul. ks. Ignacego Jana Skorupki 4, 00-546 Warszawa.
Uwaga!
Oryginał wadium w postaci dokumentu elektronicznego należy złożyć wraz z ofertą jako osobny plik, obok innych plików stanowiących ofertę.
8. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 98 ust. 6 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp.
9. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek wszystkich okoliczności określonych w ustawie Pzp. W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia przez beneficjenta (Zamawiającego) dodatkowych warunków (np. żądanie przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Zamawiającego) lub przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Zamawiającego z żądaniem zapłaty). Termin wynikający z dokumentu wadialnego, w jakim Zamawiający ma dostarczyć gwarantowi żądanie zapłaty, nie może uniemożliwiać Zamawiającemu realizacji jego uprawnień wynikających z przedstawionej gwarancji albo poręczenia.
10. Zwrot bądź zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp.
11. Szczegóły dotyczące wadium zostały określone w pkt 9 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o zamówienie, z uwzględnieniem wymagań określonych w przepisach ustawy Pzp, w tym wymagań wskazanych w art. 58 i art. 117 ustawy Pzp.
2. Zgodnie z art.117 ust. 3 ustawy Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
3. W przypadku gdy Wykonawca będzie wykazywał na spełnianie warunku udziału w postępowaniu doświadczenie zdobyte w ramach konsorcjum, Zamawiający zbada czy Wykonawca faktycznie uczestniczył w wykonywaniu zamówienia w zakresie niezbędnym do spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać każdy z tych Wykonawców.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykazał spełnienie warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
6. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie
na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 11.1 SWZ dotyczących tych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z projektowanymi postanowienia umowy, które stanowią załącznik nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-04 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-339b701f-224d-48c0-b9c2-c1b08144b85d

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-04 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zgodnie z art. 121 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części przedmiotu Umowy, tj.: usługi w zakresie bezpośredniej ochrony fizycznej obiektu oraz obsłudze i monitorowaniu funkcjonowania systemów zabezpieczeń technicznych i przeciwpożarowych zainstalowanych w obiekcie.
Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom wykonanie części przedmiotu Umowy w zakresie dotyczącym zadań grup interwencyjnych i załóg konwojów osób, dokumentów, wartości pieniężnych na zasadach określonych w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik
nr 1 do SWZ oraz w procedurach operacyjnych stanowiących Załącznik nr 3 do Projektowanych postanowień umowy.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z ochroną osób i mienia na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 zł brutto przez cały okres obowiązywania umowy.
3. Zamawiający wymaga, aby podwykonawca, który będzie świadczył usługi ochrony na rzecz Zamawiającego posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z ochroną osób i mienia na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących, na sumę gwarancyjną wynikającą z obowiązujących przepisów, w zakresie
zgodnym z powierzonym zakresem zamówienia, przez cały okres obowiązywania umowy.
4. Zamawiający informuje, że w dniu 28 i 29 października 2024 r. w godzinach od 9:00 do 14:00 umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej, której celem będzie zapoznanie się Wykonawców z budynkiem oraz terenem zewnętrznym Bankowego Funduszu Gwarancyjnego przy ul. I. J. Skorupki 4 w Warszawie oraz pomieszczeniami w budynku przy ul. I. J. Skorupki 5 w Warszawie. Przeprowadzenie wizji lokalnej możliwe jest po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu przez Wykonawcę imion i nazwisk osób uczestniczących w wizji lokalnej na adres e-mail: kancelaria@bfg.pl oraz umówieniu z Zamawiającym godziny wizji lokalnej. Osoby uczestniczące w wizji lokalnej proszone są o przybycie z dowodem osobistym w celu wydania przepustek oraz podpisanie oświadczenia o zachowaniu poufności. W trakcie trwania wizji lokalnej, Zamawiający nie będzie udzielał żadnych ustnych wyjaśnień dotyczących SWZ. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej - odbycie wizji lokalnej nie jest obowiązkowe.
5. Zamawiający jest zobowiązany zbadać Wykonawcę pod kątem przesłanek wykluczenia z postępowania określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 z późn. zm.)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.