Ogłoszenie z dnia 2023-12-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00515280/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.300.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BOREK WIELKOPOLSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050675
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Borek Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-810
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655716120
1.5.8.) Numer faksu: 655715893
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@borekwlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.borekwlkp.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8540781.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1.300.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-45cdb667-8d0b-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00561618
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044705/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.600.000,00 PLN na sfinansowanie deficytu budżetu 2023r. i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. kredytu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00515280
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZPE.271.9.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 393705,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego do kwoty 1.300.000,00 PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów na następujących warunkach:
1) kwota kredytu: 1.300.000,00 zł (słownie jeden milion trzysta tysięcy złotych 00/100);
2) kredyt wykorzystywany będzie od dnia podpisania umowy kredytowej, w zależności od potrzeb kredytobiorcy na podstawie pisemnej dyspozycji;
3) planowany okres kredytowania od dnia 20.12.2023 r. do dnia 20 grudnia 2029 r.;
4) planowany okres spłaty kredytu (kapitału): od dnia 20.03.2025 r. do dnia 20.12.2029 r. w 20 ratach kwartalnych w następujących terminach i kwotach:
a) 20.03.2025 r. – 25 000,00 zł
b) 20.06.2025 r. – 25 000,00 zł
c) 20.09.2025 r. – 25 000,00 zł
d) 20.12.2025 r. – 25 000,00 zł
e) 20.03.2026 r. – 25 000,00 zł
f) 20.06.2026 r. – 25 000,00 zł
g) 20.09.2026 r. – 25 000,00 zł
h) 20.12.2026 r. – 25 000,00 zł
i) 20.03.2027 r. – 50 000,00 zł
j) 20.06.2027 r. – 50 000,00 zł
k) 20.09.2027 r. – 50 000,00 zł
l) 20.12.2027 r. – 50 000,00 zł
m) 20.03.2028 r. – 50 000,00 zł
n) 20.06.2028 r. – 50 000,00 zł
o) 20.09.2028 r. – 50 000,00 zł
p) 20.12.2028 r. – 50 000,00 zł
q) 20.03.2029 r. - 175 000,00 zł
r) 20.06.2029 r. - 175 000,00 zł
s) 20.09.2029 r. - 175 000,00 zł
t) 20.12.2029 r. - 175 000,00 zł
5) oprocentowanie kredytu zmienne, uzależnione od stawki bazowej WIBOR 3M ustalonej na okres 3 miesięcy w wysokości obowiązującej na ostatni dzień roboczy każdego kwartału kalendarzowego, obowiązująca od 1. dnia roboczego następnego kwartału powiększone o stałą marżę banku (niezmienną przez cały okres kredytowania), wykazaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
6) spłata odsetek: odsetki od kredytu naliczone są w kwartalnych okresach obrachunkowych w latach 2023–2029, od momentu uruchomienia kredytu za faktyczną liczbę dni odsetkowych oraz faktyczną wykorzystaną i niespłaconą część kredytu; do naliczania odsetek należy przyjąć kalendarz rzeczywisty,
7) termin spłaty odsetek: kwartalna spłata odsetek będzie płatna w terminie na 20 dzień trzeciego miesiąca kwartału poczynając od 20.12.2023 r. na podstawie noty odsetkowej wystawianej przez Wykonawcę; nota odsetkowa powinna wpłynąć do Gminy co najmniej 5 dni przed terminem płatności odsetek,
8) postawienie kredytu do dyspozycji: dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego. Wypłata będzie uruchamiana wg potrzeb Zamawiającego i na jego pisemny wniosek nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia wniosku z wykorzystaniem do 31.12.2023 r.
9) prowizja od kredytu będzie płatna jednorazowo, w ciągu 30 dni od podpisania umowy, dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu
10) zabezpieczenie spłaty kredytu w postaci weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową stanowiącą załącznik nr 5 do SWZ. Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy. Weksel może zostać podpisany na wzorze Wykonawcy.
11) zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania prowizji i opłat za możliwą przedterminową spłatę kredytu.
12) maksymalny termin uruchomienia kredytu od dnia złożenia wniosku wynosi 5 dni roboczych, zgodnie z zapisami w ofercie.
13) w szczególnie uzasadnionym przypadku i po uzyskaniu zgody Banku, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany harmonogramu spłat rat kapitałowych bez dodatkowych kosztów z tego tytułu. Wysokość i termin spłaty raty kredytu będą dokonywane poprzez zawarcie aneksu do umowy na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty zostanie przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Zamiany prowadzone aneksem nie spowodują wydłużenia okresu kredytowania wg umowy,
14) rezygnacja z wykorzystania części kredytu: zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych opłat,
15) wcześniejsza spłata kredytu: Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych opłat,
16) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawanych zaświadczeń, opinii oraz ewentualne sporządzanie aneksów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 352267,33 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 400409,96 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 352267,33 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Gostyniu
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6961002954
7.3.3) Ulica: ul. 1 maja 18
7.3.4) Miejscowość: Gostyń
7.3.5) Kod pocztowy: 63-800
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W GOSTYNIU
jakie przetargi wygrała firma
POWIATOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W GOSTYNIU
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 352267,33 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-12-19 do 2029-12-208.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI BOREK WIELKOPOLSKI
- Remont boiska i toalet w ramach zadania "Modernizacja kompleksów sportowych Moje boisko-Orlik 2012".
więcej: przetargi BOREK WIELKOPOLSKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.