Ogłoszenie z dnia 2024-10-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wynajem sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską do usuwania skutków klęski żywiołowej na terenie Powiatu
Kłodzkiego - powódź 2024 – CZĘŚĆ 3
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890723858
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wyspiańskiego 2k
1.5.2.) Miejscowość: Kłodzko
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74/868 01 80
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdp.klodzko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdp.bip.klodzko.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
działalność usługowa wspomagająca transport lądowy, zarządzanie drogami powiatowymi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wynajem sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską do usuwania skutków klęski żywiołowej na terenie PowiatuKłodzkiego - powódź 2024 – CZĘŚĆ 3
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-33286306-35ab-4939-b0fc-706c35e5d173
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00561667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046799/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.25 Wynajem sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską do usuwania skutków klęski żywiołowej na terenie Powiatu Kłodzkiego - powódź 2024
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00528595
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
UZASADNIENIE FAKTYCZNE: Wystąpienie stanu klęski żywiołowej wymaga niezwykle dynamicznego działania od jednostki. W związku z brakiem możliwości zachowania ustawowych terminów, Zamawiający udzieli zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt. 1 w powiązaniu z art. 214 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP. Ponadto zamawiający dokonał podziału zamówienia na części, co jest zgodne z przepisami ustawy PZP, z uwagi na wyjątkową sytuację, jaką jest powódź. Wynajęcie wielu wykonawców w trybie z wolnej ręki pozwala na szybszą reakcję i odpowiednie działania.
UZASADNIENIE PRAWNE: Zamawiający udzieli zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 ust. 1 w powiązaniu z art. 214 ust. 1 pkt. 5 ustawy PZP: „(…)ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZDP.241.AZ.47.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 101250,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest wynajem sprzętu budowlanego wraz z obsługą operatorską do wykonywania prac przy udrożnianiu przejezdności dróg powiatowych, uszkodzonych w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r.
2) Zakres przedmiotu zamówienia:
a) ZAKRES PODSTAWOWY:
- koparka gąsienicowa: 100 roboczo/godzin
- koparka kołowa: 100 roboczo/godzin
- ładowarka CAT: 100 roboczo/godzin
- ładowarka kołowa KOMATSU: 100 roboczo/godzin
- wozidło: 75 roboczo/godzin
b) ZAKRES OBJĘTY PRAWEM OPCJI:
- koparka gąsienicowa: 400 roboczo/godzin
- koparka kołowa: 400 roboczo/godzin
- ładowarka CAT: 400 roboczo/godzin
- ładowarka kołowa KOMATSU: 400 roboczo/godzin
- wozidło: 300 roboczo/godzin
3) Miejsce oraz termin wykorzystania sprzętu ustala każdorazowo Kierownik lub Majster danego Obwodu Drogowego
4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy podczas trwania umowy pojawią się uzasadnione potrzeby realizacji zamówienia w zakresie szerszym niż określony w zakresie podstawowym (pod warunkiem zabezpieczenia finansowego w budżecie jednostki) – PO zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia.
Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym wykonawcy jest wykonanie zamówienia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji.
Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji.
Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. Cena w ramach realizacji zakresu objętego opcją wynika z treści oferty wykonawcy.
5) Prawo opcji obejmuje prawo do zwiększenia zakresu zamówienia o dodatkową ilość roboczo/godzin w ramach limitu wskazanego w pkt. 2) lit. b).
6) Wynagrodzenie Wykonawcy w ramach prawa opcji obliczane będzie według cen jednostkowych określonych w ofercie i rzeczywistej ilości wykorzystanych roboczo/godzin.
UWAGA:
Poza możliwością unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 ustawy PZP, zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane (na podstawie art. 310 PZP).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45500000-2 - Wynajem maszyn i urządzeń wraz z obsługą operatorską do prowadzenia robót z zakresu budownictwa oraz inżynierii wodnej i lądowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: USŁUGI LEŚNE PAWEŁ JANIA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8811349628
7.3.4) Miejscowość: Bolesławów
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 101250,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z KŁODZKA
- Instalacja nowej oczyszczalni ścieków przy Domu Pomocy Społecznej w Podzamku
- Utworzenie 20 lokali mieszkalnych w tym 2 mieszkań treningowych w miejscowości Krosnowice 213, 213 C (w ramach bezzwrotnej pomocy z Funduszu Dopłat)
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego w branży mostowej nad zadaniem: "Odbudowa mostu w ciągu drogi powiatowej nr 3226D ul. Kościuszki w Kłodzku km 10+406 [powódź - wrzesień 2024 r.]"
- "Odbudowa drogi powiatowej nr 3145D, km 14+923 - 15+790 [powódź -wrzesień 2024 r.]"
- Modernizacja wraz z częściową przebudową Przedszkola Gminnego i Żłobka Gminnego w Ołdrzychowicach Kłodzkich w związku z usuwaniem skutków powodzi
więcej: przetargi w Kłodzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i doposażenie Ośrodka Rehabilitacji Zwierząt w Grzędach Biebrzańskiego Parku Narodowego w formule zaprojektuj i wybuduj
- Wykonanie prac remontowych w wybranych pomieszczeniach oraz budynkach Urzędu Miasta Częstochowy - 4 części.
- "Rozbudowa i nadbudowa budynku zaplecza socjalnego boiska sportowego w Czerminie"
- Bieżące utrzymanie dróg na terenie Gminy Olszewo-Borki
- Budowa kancelarii pojedynczej w leśnictwie Długie Stare wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- "Poprawa efektywności energetycznej Gminnego Centrum Kultury w Polichnie"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.