eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LeśniowiceUdzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2024 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2024-10-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2024 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LEŚNIOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198050

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 21A

1.5.2.) Miejscowość: Leśniowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-122

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@uglesniowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uglesniowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia-lesniowice.lubelskie.pl/#/offer/8ed6af33-c384-45bb-955a-241f91d538d9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2024 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1b15d93-80c2-4ca1-946f-ece702a28343

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00561738

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00027707/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2024 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00495345

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.12.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie planowanego w 2024 r. deficytu budżetowego związanego z finansowaniem zadań inwestycyjnych ujętych w budżecie gminy.
II. Zakres zamówienia obejmie m.in.:
1. Kwota kredytu – do 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych).
2. Okres kredytowania - od dnia podpisania umowy do dnia 31.10.2028 roku.
3. Zamawiający nie przewiduje naliczenia przez wykonawcę żadnych opłat I prowizji z tytułu udzielenia kredytu.
4. Uruchomienie kredytu w terminie do dnia 20 grudnia 2024 r. w transzach na pisemną dyspozycję Zamawiającego w terminie do 2 dni roboczych od daty złożenia dyspozycji.
5. Planowane transze uruchomienia kredytu:
a) 1 transza w kwocie 400 000,00 zł do dnia 30 września 2024 r. (data wpływu na rachunek Zamawiającego).
b) 2 transza w kwocie 500 000,00 zł do dnia 31 października 2024 r. (data wpływu na rachunek Zamawiającego).
c) 3 transza w kwocie 600 000,00 zł do dnia 20 grudnia 2024 r. (data wpływu na rachunek Zamawiającego).
6. Zamawiający zastrzega możliwości zmiany terminów uruchomienia transz i ich wysokości bez konieczności zmiany umowy. Wypłata kredytu winna nastąpić każdorazowo na pisemną dyspozycję w terminie określonym w ust.4.2. pkt 4.
7. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.
8. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu.
9. Zamawiający informuje, że nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c.
10. Wykonawca/Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści SIWZ i Oferty.
11. Spłata kapitału kredytu w złotych polskich będzie następowała w okresach kwartalnych, z karencją spłaty pierwszej raty kapitałowej do 31.01.2025 roku. Spłaty kredytu w latach 2025-2028 będą realizowane w 16 ratach kwartalnych płatne do ostatniego dnia każdego miesiąca kończącego kwartał, a w miesiącu grudniu do 20 dnia miesiąca w tym:
a) 2025 r. – 4 raty kwartalne po 80 000,00 zł
b) 2026 r. – 2028 r. – 11 rat kwartalnych po 100 000,00 zł
c) 2028 r. – 1 rata po 80 000,00 zł.
Prognozowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kredytu w kwocie 1 500 000,00 (jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) do przygotowania Oferty –zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
12. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego uruchomienia. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne do 10 dnia następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, przy czym ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnia rata odsetek będzie płatna w terminie ostatniej spłaty raty kredytu.
13. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
14. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku).
15. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiac i przekazania informacji o wysokości odsetek Zamawiającemu do 5 dnia każdego miesiąca, drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w umowie.
16. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony z uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, zostanie proporcjonalnie doliczona do niespłaconych rat kapitału i będzie na to ustanowiony nowy harmonogram spłat kredytowych, przesunięcie spłat rat kapitałowych nie może przekroczyć 31.10.2028 roku. Przesunięcie spłaty części kapitału jest oprocentowane na zasadach określonych w umowie kredytu”..
17. Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, obowiązującej na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego dany kwartał, jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku.
18. Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest jedynie w przypadku zmiany stawki WIBOR 3M.
19. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 1270 ze zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
20. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez konieczności ponoszenia z tego tytułu dodatkowych prowizji, opłat.
21. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania.
22. Wykonawca gwarantuje przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami.
23. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty.
24. Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN);
25. Zamawiający zastrzega możliwość wykorzystywania mniejszej kwoty kredytu, Powyższa okoliczność nie będzie skutkować rozwiązaniem Umowy oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń w stosunku do Zamawiającego.
26. Zabezpieczeniem kredytu jest weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową - podpisany przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika.
27. Jeżeli występuje taka konieczność Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 207339,10 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 207339,10 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 207339,10 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Leśniowicach

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5641013074

7.3.4) Miejscowość: Leśniowice

7.3.5) Kod pocztowy: 22-122

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 207339,10 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-10-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.