Ogłoszenie z dnia 2023-12-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00512301/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-24
- 2023/BZP 00531699/01 - Modyfikacja z dnia 2023-12-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 100.000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Harasiuki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409376
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 11
1.5.2.) Miejscowość: Harasiuki
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-413
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 15-8791306
1.5.8.) Numer faksu: 15-8791306
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@harasiuki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.harasiuki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.harasiuki.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 100.000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1356ac2f-8aa8-11ee-9fb5-3edbb70f45bd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00562077
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00005682/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie kredytudługoterminowego w wysokości 2 100 000 z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciagniętych zobowiązań
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00512301
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRG.III.271.17.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 898730,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Udzielenie kredytu w wysokości 2 100 000,00 złotych z przeznaczeniem na pokrycie zaplanowanego deficytu w kwocie 1 200 000,00 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 900 000,00 zł zgodnie z uchwała Rady Gminy Harasiuki Nr LVIII/386/2023 z dnia 18 września 2023 roku.
3. Warunki udzielenia kredytu:
kredyt będzie wypłacony jednorazowo w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy.
Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. Bank wypłaci jednorazowo kredyt w ciągu najpóźniej 10 dni lecz zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego wniosku,
kredyt spłacany będzie w latach 2025 – 2033,
bank udzieli karencji w spłacie rat kapitałowych w okresie od daty uruchomienia kredytu do 30 marca 2025 roku..
w roku 2024 płatne będą tylko odsetki od zaciągniętych zobowiązań.
spłata pierwszej raty kapitału nastąpi w dniu 30 marca 2025 roku. a ostatniej
w dniu 30 marca 2033 r., ( w sytuacji ,gdy termin spłaty przypada na dzień wolny od pracy, data spłaty przesuwana jest na pierwszy dzień roboczy poprzedzający dzień spłaty wynikający z harmonogramu.)
spłata kredytu następować będzie w ratach rocznych, począwszy od 2025 r.i przedstawia się następująco:
2025 r. – 1 rata – 100.000,00
2026 r. – 2 rata – 200.000,00
2027 r. – 3 rata – 200.000,00
2028 r. – 4 rata – 200.000,00
2029 r. – 5 rata – 200.000,00
2030 r. – 6 rata – 300.000,00
2031 r. – 7 rata – 300.000,00
2032 r - 8 rata - 300.000,00
2033 r - 9 rata - 300000,00
spłata rat odsetkowych następować będzie na koniec każdego kwartału.
(w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał).
odsetki naliczane miesięcznie płatne kwartalnie liczone wg stawki WIBOR 3M z uwzględnieniem marży banku zgodnie z ofertą,
podana w ofercie marża będzie wielkością stałą w okresie obowiązywania umowy,
odsetki nalicza się za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu,
zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie wysokości stawki WIBOR 3M, obliczonej jako średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań ostatniego miesiąca każdego kwartału poprzedzającego 3 – miesięczny okres jej obowiązywania. Wysokość stawki WIBOR 3M określona jest pierwszego roboczego dnia każdego kwartału kalendarzowego. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się średnią arytmetyczną WIBOR 3M jako średnią arytmetyczną ze wszystkich notowań ostatniego miesiąca poprzedniego kwartału. Dodatkowo do notowań WIBOR-u 3M będzie doliczana stała marża banku w stosunku rocznym, przedstawiona w ofercie,
naliczanie odsetek następować będzie od dnia przekazania środków finansowych na rachunek Zamawiającego,
odsetki naliczone za okres od dnia przekazania środków na rachunek Zamawiającego do dnia 31 grudnia 2023 r., będą płatne do 31 grudnia 2023 r.,
Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania całości kwoty kredytu, oraz prawo do wcześniejszej lub późniejszej spłaty rat kredytu również pomiędzy latami,
zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową i kontrasygnatą Skarbnika,
dodatkowe wymagania: bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od przygotowania kredytu ; warunek ten dotyczy prowizji od przyznania kredytu, prowizji od niewykorzystanej części kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty, prowizji od przesunięcia transz spłaty kredytu również pomiędzy latami oraz innych stosowanych przez bank prowizji związanych z obsługą kredytu oraz innych opłat dodatkowych nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 822161,18 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 849310,33 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 822161,18 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250007738
7.3.3) Ulica: Puławska 15
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-515
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
jakie przetargi wygrała firma
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 822161,18 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI HARASIUKI
więcej: przetargi HARASIUKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Andrespol oraz jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2026r.
- Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 2.000.000,00 PLN
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych
- Obsługa bankowa Gminy Otyń oraz jej jednostek organizacyjnych na lata 2025-2026
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym w wysokości 4 000 000,00 zł na okres do 30.06.2025 r.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.