Og³oszenie z dnia 2024-10-25
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00606621/01 - Wynik z dnia 2024-11-20
Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa samochodu osobowego typu suv z napêdem 4x4
na potrzeby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291082162
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Os.S³oneczne 5a
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ostrowiec ¦wiêtokrzyski
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400
1.5.4.) Województwo: ¶wiêtokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 412475157
1.5.8.) Numer faksu: 412475159
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ostrowiecsw.piw@wetgiw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.piwostrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa samochodu osobowego typu suv z napêdem 4x4
na potrzeby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-93ce0b16-12d2-4ecb-83ad-96a067c8eba1
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00563384
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-93ce0b16-12d2-4ecb-83ad-96a067c8eba13.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a
Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e Zamówienia jest bezp³atne.
3. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami mo¿liwa jest tak¿e poprzez email: ostrowiecsw.piw@wetgiw.gov.pl (nie dotyczy sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja, (nie dotyczy sk³adania ofert
i wniosków), pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ,
dokumentów, o których mowa w ust. 10, oraz przekazywanie informacji odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem
formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie
pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci
(przycisk „dodaj za³±cznik”).W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów
w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie
zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i
jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
2. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
3. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
4.. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
6. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz
udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporz±dzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujê, i¿:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrowcu
¦wiêtokrzyskim jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim, Os. S³oneczne 5a, 27-400 Ostrowiec ¦wiêtokrzyski
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych mo¿liwy jest pod adresem email: iod.piwet@gmail.com lub pisemnie na adres siedziby
administratora
3) Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim mo¿e przetwarzaæ Pani/Pana dane w celu: • wype³nienia obowi±zku
prawnego ci±¿±cego na Administratorze w zwi±zku z realizowaniem zadañ przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrowcu
¦wiêtokrzyskim, na³o¿onego moc± prawa wspólnotowego i krajowego, w szczególno¶ci: o Ustaw± z dnia 29 stycznia 2004 r. o
Inspekcji Weterynaryjnej, o Ustaw± z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzêcego, Ustaw± z dnia 25 sierpnia
2006 r. o bezpieczeñstwie ¿ywno¶ci
i ¿ywienia, Ustaw± z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierz±t oraz zwalczaniu chorób zaka¼nych zwierz±t, Ustaw± z dnia
21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierz±t, Ustaw± z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach, Ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. Prawo
farmaceutyczne, Ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej, Ustaw± z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
postêpowania administracyjnego, Ustaw± z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierz±t Ustaw± z dnia 11
lipca 2014 r. o petycjach. • wykonania zadañ realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej
powierzonej Administratorowi w zwi±zku z realizowaniem zadañ przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
• wykonania zawartej z Pani±/Panem umowy •
realizacji Pani/Pana zgody
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd±: • Pani/Pan jako Strona postêpowania, jako Wnioskodawca, Pani/Pana
pe³nomocnicy
• Inne podmioty upowa¿nione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa
• Podmioty przetwarzaj±ce zgodnie z zawartymi umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych 5) Pani/Pana dane
osobowe przechowywane bêd± przez okres niezbêdny
do realizacji wskazanych celów przetwarzania, w tym równie¿ obowi±zku archiwizacyjnego obowi±zuj±cego u Administratora
6) posiada Pani/Pan prawo ¿±dania od administratora dostêpu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do
ich usuniêcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
7) w przypadku przetwarzania danych w oparciu o zgodê, przys³uguje Pani/Panu prawo
do cofniêcia zgody w dowolnym momencie
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
9) podanie danych osobowych jest:
• Dobrowolne, ale jest konieczne do zawarcia umowy, za³atwienia sprawy
• Obowi±zkowe – w zakresie wymaganym ustawodawstwem.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PIW.272.02.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa samochodu osobowego typu suv z napêdem 4x4 na potrzeby Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim."
Dodatkowo szczegó³owo przedmiot zamówienia i sposób wykonania zamówienia opisuj±
- Za³±cznik nr 1 do Formularza ofertowego – Opis przedmiotu zamówienia
- Za³±cznik nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas dostawy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniuna zasadach okre¶lonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w
postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli
posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów,
w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy, mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy oceni spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wy³±cznie na podstawie O¶wiadczenia o spe³nianiu warunków
udzia³u w postêpowaniu, które stanowi za³±cznik Nr 3 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) O¶wiadczenie
Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn±
ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej
grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o
dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – Za³±cznik
nr 4 do SWZ, (Uwaga! W przypadku gdy zostanie z³o¿ona jedna oferta Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do z³o¿enie podmiotowego
¶rodka dowodowego).
W takim przypadku Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych. Zamawiaj±cy oceni, ¿e Wykonawca
nie podleganie wykluczeniu wy³±cznie na podstawie O¶wiadczenia o braku podstaw wykluczenia, które stanowi za³±cznik Nr 2 do
SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Na potwierdzenie, ¿e oferowana dostawa spe³nia wymagania Zamawiaj±cego zawarte w opisie Przedmiotu zamówienia, Zamawiaj±cy wymaga do Formularza ofertowego z³o¿enia Za³±cznika nr 1 na postawie, którego ocenione zostan± parametry oferowanego pojazdu.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
Za³±cznik nr 1 do formularza ofertowegoSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresieuregulowanym w art. 454 - 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cych Za³±cznik
Nr5 do SWZ.
2. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-04 07:45
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-04 08:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-12-03
INNE PRZETARGI Z OSTROWCA ¦WIÊTOKRZYSKIEGO
- ¦wiadczenie us³ug fizjoterapii ambulatoryjnej, konsultacji indywidualnych i edukacji zbiorowej dla pracowników Miejskiego O¶rodka Pomocy Spo³ecznej w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn: Budowa, rozbudowa sieci ulic: Malinowa, Jarzêbinowa, Le¶na
- Zakup i dostawa miêsa i wêdlin do Domu Pomocy Spo³ecznej w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim os. S³oneczne 49 w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2025r.
- Ochrona i monitoring obiektów Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu ¦wiêtokrzyskim
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów ulegaj±cych biodegradacji z Zak³adu Unieszkodliwiania Odpadów "Janik" Sp. z o.o. w Janiku"
- Zakup paliw p³ynnych
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup 2 szt. samochodów s³u¿bowych
- Dostawa samochodu osobowego przystosowanego do przewozu osób z niepe³nosprawno¶ciami
- Zakup i dostawa fabrycznie nowego samochodu typu samochód osobowy dla Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy
- Dostawa samochodu operacyjnego dla KW PSP w Rzeszowie
- Zakup samochodu osobowego z napêdem elektrycznym wraz z ubezpieczeniem na potrzeby ARiMR
- Dostawa pojazdów osobowych
wiêcej: Samochody osobowe »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.