eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski¦wiadczenie us³ug ca³odobowej ochrony fizycznej obiektu i mienia Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim, ul. M. Curie-Sk³odowskiej 3 w 2025 r. i 2026 r.



Og³oszenie z dnia 2024-10-25

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug ca³odobowej ochrony fizycznej obiektu i mienia Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim, ul. M. Curie-Sk³odowskiej 3 w 2025 r. i 2026 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000280293

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Marii Curie-Sk³odowskiej 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Piotrków Trybunalski

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446914060

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: admnistracja@biblioteka.piotrkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.biblioteka.piotrkow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Biblioteka

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug ca³odobowej ochrony fizycznej obiektu i mienia Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim, ul. M. Curie-Sk³odowskiej 3 w 2025 r. i 2026 r.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e8977fe9-91ea-426a-9d90-e67690cd9707

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00565030

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00064977/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.1 ¦wiadczenie us³ug ochrony osób i mienia w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim w 2025 r. i 2026 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e8977fe9-91ea-426a-9d90-e67690cd9707

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim.
2. Komunikacja w przedmiotowym postêpowaniu, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy e-Zamówienia pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 3. Wykonawca zamierzaj±cy z³o¿yæ ofertê w postêpowaniu musi posiadaæ konto podmiotu »Wykonawca« na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadaj±cy konto, ma dostêp do formularza z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz formularza do komunikacji. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
4. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e- Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem 22 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
6. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
8. W przypadku zastosowania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Zamawiaj±cy zaleca podpisywanie dokumentów formatem PAdES lub XAdES.
9. Wykonawca, przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji warunków zamówienia za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
10. Zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie pytañ drog± e-mailow± - niemniej zaleca korzystanie z Platformy - na adres: administracja@biblioteka.piotrkow.pl, ze wskazaniem w tytule wiadomo¶ci numeru postêpowania. Maksymalna wielko¶æ za³±czonego pliku do pojedynczej wiadomo¶ci: 10 MB.
11. Zamawiaj±cy zaleca przekazywanie pytañ równie¿ w formie edytowalnej.
12. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z »Formularzy do komunikacji« w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e- Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia (dotyczy w szczególno¶ci SWZ) wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
13. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
14. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
18. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
19. Zamawiaj±cy, zgodnie z zasad± ustawy Pzp, nie udziela informacji, zwi±zanych z prowadzonym postêpowaniem, telefonicznie ani w formie osobistego kontaktu w swojej siedzibie – komunikacja ustna mo¿e jedynie dotyczyæ informacji nieistotnych, np. kwestii technicznych b±d¼ porz±dkowych.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: AG.360.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 449000 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. ¦wiadczenie us³ug ca³odobowej ochrony fizycznej obiektu i mienia Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim, ul. M. Curie-Sk³odowskiej 3 polegaj±ce na ochronie fizycznej osób i mienia przed kradzie¿±, w³amaniem, uszkodzeniami, marnotrawstwem, po¿arami oraz nadzór nad przestrzeganiem regulaminów oraz ustalonego przez Zamawiaj±cego ³adu i porz±dku na ochranianym obiekcie.
Us³uga ¶wiadczona ca³odobowo w dni powszednie, w dni ¶wi±teczne, niedziele i inne dni wolne od pracy w systemie: 1 pracownik na zmianie. Zmiana wynosi 12 godzin.
Wykonawca zobowi±zany jest dysponowaæ grup± interwencyjn± i zapewniæ czas reakcji nie d³u¿szy ni¿ 10 minut od momentu przyjêcia zg³oszenia. W sk³ad grupy interwencyjnej wchodziæ bêdzie minimum dwóch pracowników ochrony.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ oraz za³±cznik nr 9 do SWZ

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ ilo¶ciowego zwiêkszenia zakresu zamówienia w okresie obowi±zywania umowy wskazanym w § 15 w trybie prawa opcji. Realizacja tego prawa opcji polega na mo¿liwo¶ci zwiêkszenia szacunkowej warto¶ci wynagrodzenia zamówienia okre¶lonej w § 12 ust. 3 o kwotê do 50% w stosunku do pierwotnie okre¶lonej wysoko¶ci tego wynagrodzenia. Realizacja zwiêkszonego zamówienia nastêpuje na warunkach niniejszej umowy, w szczególno¶ci stawka godzinowa na jednego pracownika przewidziana w ofercie pozostaje niezmienna. Prawo opcji realizowane jest poprzez z³o¿enie jednostronnego o¶wiadczenia przez Zamawiaj±cego – w formie pisemnej zastrze¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci i wi±¿e wykonawcê w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego (nie spisuje siê aneksu do umowy). Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie musi skorzystaæ. Wykonawcy nie przys³uguj± jakiekolwiek roszczenia z powodu nie skorzystania (lub skorzystania w mniejszym zakresie) przez zamawiaj±cego z prawa opcji.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 80

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przybycia grupy interwencyjnej w sytuacjach wymagaj±cych wsparcia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach wskazanych w Rozdziale X niniejszego SWZ,
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie.
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wykazanie, ¿e Wykonawca posiada wa¿n± (aktualn±) koncesjê Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie objêtym przedmiotem zamówienia, a wymaganej przepisami ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie dzia³alno¶ci gospodarczej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2168, 2290, 2486, z 2018 r. poz. 107, 398 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 838 z pó¼n zm.) w zakresie ochrony osób i mienia. Okres wa¿no¶ci koncesji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ okres realizacji Przedmiotowego Zamówienia.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z Przedmiotem Zamówienia na sumê gwarancyjn± co najmniej 200 000,00 z³ (dwie¶cie tysiêcy z³otych).
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
 Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³ nale¿ycie lub wykonuje co najmniej trzy zamówienia trwaj±ce co najmniej 12 miesiêcy w ramach jednej umowy, polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ugi fizycznej ochrony osób i mienia, w tym minimum jeden obiekt u¿yteczno¶ci publicznej*, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 200.000,00 z³ brutto ka¿da,
*Za „Obiekt u¿yteczno¶ci publicznej” uwa¿a siê budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwo¶ci, kultury, kultu religijnego, o¶wiaty, szkolnictwa wy¿szego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, spo³ecznej lub socjalnej, obs³ugi bankowej, handlu, gastronomii, us³ug, w tym us³ug pocztowych, telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obs³ugi pasa¿erów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym ¶ródl±dowym oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji a tak¿e budynek biurowy lub socjalny.
 Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje nastêpuj±cym potencja³em kadrowym:
Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej 6 pracownikami ochrony fizycznej, posiadaj±cymi co najmniej 6-cio miesiêczny sta¿ pracy w ochronie, oraz grup± interwencyjn± w liczbie dwóch osób niekaranych. Grupa interwencyjna winna siê sk³adaæ z pracowników wpisanych na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, prowadzon± przez Komendanta G³ównego Policji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia.
3. Wykonawca mo¿e polegaæ na zdolno¶ciach zawodowych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy na podstawie art. 119 ustawy Prawo zamówieñ publicznych ocenia, czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci zawodowe lub sytuacja ekonomiczna pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec takiego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust 1 i 109 ust. 1 pkt. 1 i 4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
4. Zgodnie z art. 58 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, przepisy dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w niniejszym postêpowaniu oraz braku podstaw wykluczenia dla Wykonawcy, stosuje siê odpowiednio do tych wykonawców.
5. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie o¶wiadczeñ i dokumentów z³o¿onych przez Wykonawcê, o których mowa w Rozdz. X ust. 1-4 SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Zgodnie z SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonuj± roboty budowlane lub us³ugi do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
5. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 2 pkt. 1) i 2) SWZ, tak¿e o¶wiadczenia podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, zawiera za³±cznik nr 10 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w za³±czniku nr 10 do SWZ.
3. Zmiana umowy mo¿e tak¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
4. Zamawiaj±cy przewiduje skorzystaæ z opcji.
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ ilo¶ciowego zwiêkszenia zakresu zamówienia w okresie obowi±zywania umowy wskazanym w § 15 w trybie prawa opcji. Realizacja tego prawa opcji polega na mo¿liwo¶ci zwiêkszenia szacunkowej warto¶ci wynagrodzenia zamówienia okre¶lonej w § 12 ust. 3 o kwotê do 50% w stosunku do pierwotnie okre¶lonej wysoko¶ci tego wynagrodzenia. Realizacja zwiêkszonego zamówienia nastêpuje na warunkach niniejszej umowy, w szczególno¶ci stawka godzinowa na jednego pracownika przewidziana w ofercie pozostaje niezmienna. Prawo opcji realizowane jest poprzez z³o¿enie jednostronnego o¶wiadczenia przez Zamawiaj±cego – w formie pisemnej zastrze¿onej pod rygorem niewa¿no¶ci i wi±¿e wykonawcê w zakresie okre¶lonym przez zamawiaj±cego (nie spisuje siê aneksu do umowy). Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie musi skorzystaæ. Wykonawcy nie przys³uguj± jakiekolwiek roszczenia z powodu nie skorzystania (lub skorzystania w mniejszym zakresie) przez zamawiaj±cego z prawa opcji.
5. Przed zawarciem umowy nale¿y dope³niæ formalno¶ci, które zosta³y wskazane w Rozdziale XXI SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-08 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-08 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.