eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przemyśl"Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2024/2025"



Ogłoszenie z dnia 2024-10-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2024/2025”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Przemyśl

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900298

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Borelowskiego

1.5.2.) Miejscowość: Przemyśl

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-700

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.7.) Numer telefonu: 0-16 670 48 00

1.5.8.) Numer faksu: 0-16 670 52 77

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminaprzemysl@home.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaprzemysl.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8fb211a7-f7d3-455c-9387-c556263015e9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Pełnienie usługi zimowego utrzymania dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2024/2025”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8fb211a7-f7d3-455c-9387-c556263015e9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00565689

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00059179/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg, chodników oraz parkingów i placów będących własnością Gminy Przemyśl w sezonie 2024/2025

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00500840

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IG.271.13.ZP.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
1. Część I – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Nehrybka i Pikulice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 121 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 11,000 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 73943,10 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
2. Część II – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Hermanowice, Stanisławczyk i Malhowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 68 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 16,000 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 41554,80 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.

Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:
3. Część III – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Kuńkowce, Łętownia, Bełwin i Wapowce
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 183 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 13,300 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 110715,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.

Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:

4. Część IV – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Krówniki, Łuczyce i Rożubowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 144 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 9,500 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 80664,48 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.

Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:

5. Część V – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Grochowce i Witoszyńce
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 73 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 10,280 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 32120,00 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:

6. Część VI – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ostrów
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 218 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 17,500 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 124338,48 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zimowe utrzymanie dróg polegać będzie w szczególności na odśnieżaniu dróg przy pomocy pługa, oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu jej przez użycie materiału uszorstniającego (mieszanka piasku z solą). Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w strawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (tj. Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
2. Wykonawca zapewni odśnieżanie parkingów i placów gminnych w obrębie: cmentarzy, remiz strażackich, szkół, oraz miejsc wskazanych przez Zamawiającego. W skład usługi wchodzi również usuwanie śniegu poprzez jego załadunek odpowiednim sprzętem i wywóz samochodami samowyładowczymi z miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3. Odcinki dróg proste i równe nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu.
4. Podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania itp., podlegają posypywaniu w całości i z zapasem ok. 30 m przed i po w/w elementach dróg, chyba że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości.
5. Maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni.
6. Wykonawca będzie dysponował sprzętem we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszorstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej.
7. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsce do składowania materiału uszorstniającego oraz sprzętu którym będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań.
8. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zobowiązuje się do dysponowania odpowiednią ilością sprzętu.
9. Pojazdy wykonujące na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinny zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 z późn. zm.) być wyposażone w urządzenia wysyłające żółte sygnały błyskowe odpowiadające warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. nr 32 poz. 262 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 w/w rozporządzenia.
Oszacowana ilość pracy wraz z długością dróg przewidzianych do odśnieżania i posypywania:

7. Część VII – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ujkowice
a) Nakład pracy oszacowano na podstawie liczby godzin wykonywania zimowego utrzymania dróg w sezonie 2023/2024 – ok. 255 h
b) Długość dróg przeznaczona do odśnieżania i posypywania materiałami uszorstniającymi wynosi około 13,600 km

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 150348,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 69938,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 69938,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 69938,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: F.H.U. SAN-SPEED Magdalena Pogorzelec

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: regon: 180812592

7.3.4) Miejscowość: Nehrybka

7.3.5) Kod pocztowy: 37-733

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 69938,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40800,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 40800,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo Usługowa TOMALO TRANS Tomasz Haręzga

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon: 180174298

7.3.4) Miejscowość: Malhowice

7.3.5) Kod pocztowy: 37-733

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 40800,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 106140,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 106140,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 106140,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Aleksander Gudz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon: 368347299

7.3.4) Miejscowość: Wapowce

7.3.5) Kod pocztowy: 37-700

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 106140,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 72000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 72000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 72000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JANDANPOL – SKLEP KURKA Daniel Służały

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon: 368981843

7.3.3) Ulica: ul. Ofiar Katynia

7.3.4) Miejscowość: Przemyśl

7.3.5) Kod pocztowy: 37-700

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 72000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 44895,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 44895,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 44895,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Usługowa Artur Fiałkiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon: 523490060

7.3.4) Miejscowość: Grochowce

7.3.5) Kod pocztowy: 37-733

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 44895,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający wyznaczył termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego na dzień 01.10.2024 na godzinę 8:00 r. Do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 01,10,2024 r. do godz. 08:00
1). nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo żadnej oferty
Część VI – Zimowe utrzymanie dróg na terenie miejscowości Ostrów
w związku z powyższym unieważnia się postępowanie na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp;

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 7)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 151332,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 151332,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 151332,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 7)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Usługowo Handlowa DEBRY Andrzej Kaniowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: Regon: 180597797

7.3.4) Miejscowość: Ujkowice

7.3.5) Kod pocztowy: 37-713

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 7)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 151332,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.