Og³oszenie z dnia 2024-10-28
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00606824/01 - Wynik z dnia 2024-11-21
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦WIADCZENIE US£UG PRALNICZYCH I DROBNYCH US£UG KRAWIECKICH NA ZABEZPIECZENIE POTRZEB 1BLOG W ROKU 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Dowództwo 1 Brygady Logistycznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 093171090
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Powstañców Warszawy 2
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-681
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 1blog.zampub@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.1blog.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦WIADCZENIE US£UG PRALNICZYCH I DROBNYCH US£UG KRAWIECKICH NA ZABEZPIECZENIE POTRZEB 1BLOG W ROKU 2025
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-bebe3885-feea-421d-86f5-296435311924
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00565709
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00043751/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.3 ¦wiadczenie us³ug pralniczych i drobnych us³ug krawieckich na zabezpieczenie potrzeb 1.BLog w roku 2025
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/1blog3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej
za po¶rednictwem Systemu https://platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog.
2. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a Wykonawc± odbywa siê za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij
wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za
po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê
komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy okre¶la niezbêdne
wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
1) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przegl±darka internetowa ni¿ Internet Explorer,
4) w³±czona obs³uga JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
Formaty plików
1) Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z “ROZPORZ¡DZENIEM PREZESA RADY
MINISTRÓW z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. poz. 773)”.
2) Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
3) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
4) W¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty
z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
Informacje ogólne
1) Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz
na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max
5MB.
2) Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, zamawiaj±cy zaleca, w miarê
mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
3) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z
podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
4) Zamawiaj±cy zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju.
Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
5) Zaleca siê, aby komunikacja z wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email.
6) Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana
w dokumentacji.
7) Podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
8) Je¶li wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików.
9) Sposób sporz±dzenia oraz podpisywania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub
o¶wiadczeñ musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452)
oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych
oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 ze zm.).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z pó¼n. zm.), dalej „RODO”, informujê,
¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dowództwo 1 Brygady Logistycznej (D1.Blog), 85-681 Bydgoszcz, ul.
Powstañców Warszawy 2, tel. 261 411 601;
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w D1.BLog jest Pani Agnieszka Piórkowska, kontakt: tel. 261 411 292, email:
1blog.ido@ron.mil.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego sprawa nr 01/Mund/U/24 prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy;
5) Pani/Pana/Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania
o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym
w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u
oraz jego za³±czników.
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 01/Mund/U/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
¦wiadczenie us³ug pralniczych i drobnych us³ug krawieckich na zabezpieczenie potrzeb 1Blog w roku 2025
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98310000-9 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:
1. Zamawiaj±cy zamierza skorzystaæ z „prawa opcji”. Oznacza to, ¿e Zamawiaj±cy dokona zakupu us³ug w ilo¶ciach wynikaj±cych z zestawienia ilo¶ciowego przedmiotu zamówienia przedstawionego w za³±czniku nr 1 do SWZ (kolumna „Ilo¶æ podstawowa”), natomiast pozosta³± ilo¶æ (kolumna „Ilo¶æ w opcji”) mo¿e zrealizowaæ w razie zaistnienia takiej potrzeby po cenach jak w ofercie.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ skorzystania z „prawa opcji” na poni¿szych zasadach:
a) Zamawiaj±cy mo¿e z prawa opcji nie skorzystaæ, lub skorzystaæ w czê¶ci. Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiaj±cego. Skorzystanie przez Zamawiaj±cego z prawa opcji jest uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego skorzystanie rodzi po stronie Wykonawcy obowi±zek realizacji zamówienia opcjonalnego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tego tytu³u,
b) Udzielenie zamówienia bêdzie realizowane na zasadach umowy podstawowej i nie wymaga zawarcia umowy lub aneksu do umowy w tym zakresie,
c) Zamówienie objête opcj± Wykonawca bêdzie zobowi±zany wykonaæ po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiaj±cego, ¿e zamierza z prawa opcji skorzystaæ,
d) Zamawiaj±cy zastrzega równie¿, ¿e ceny jednostkowe objête opcj± bêd± zgodne z cenami zawartymi w umowie,
e) Dodatkowe szczegó³y zwi±zane z prawem opcji zawarte s± w ogólnych warunkach umowy stanowi±cych za³±cznik nr 7 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-19
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Wznowieniem zamówienia jest wykonywanie przez Wykonawcê po raz kolejny tych samych us³ug na dotychczasowych zasadach przewidzianych w pierwotnej umowie, które zgodnie z warunkami w nich zawartymi na podstawie decyzji Zamawiaj±cego podlegaj± przed³u¿aniu na kolejny okres na poni¿szych zasadach:1) Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do skorzystania z 1 (jednego) wznowienia zamówienia, polegaj±cego na powtórzeniu przedmiotu zamówienia na okres równy okresowi realizacji umowy przed wznowieniem.
2) Zamawiaj±cy poinformuje pisemnie Wykonawcê, ¿e skorzysta ze wznowienia najpó¼niej dwa miesi±ce przed up³ywem terminu obowi±zywania umowy.
3) W przypadku niepoinformowania Wykonawcy w terminie opisanym w pkt. 2, nale¿y przyj±æ, ¿e Zamawiaj±cy nie bêdzie korzysta³ ze wznowienia. Wykonawca nie bêdzie mia³ ¿adnych roszczeñ w stosunku do Zamawiaj±cego, w przypadku gdy Zamawiaj±cy ze wznowienia nie skorzysta.
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: O wyborze najkorzystniejszej oferty w danej czê¶ci zamówienia zadecyduje suma punktów uzyskanych
za poszczególne kryteria
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji reklamacji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania us³ugi ekspresowej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:1. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej
1) Warunek bêdzie spe³niony je¿eli Wykonawca, podwykonawca, podmiot trzeci realizuj±cy zamówienie bêdzie nadzorowany przez w³a¶ciwego miejscowo Pañstwowego Inspektora Sanitarnego oraz spe³nia wymogi dla pralni zawarte w rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. z 2000 r. Nr 40 poz. 469);
2. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Warunek ten zostanie uznany za spe³niony, gdy Wykonawca wyka¿e, ¿e:
1) Wykonawca, który faktycznie bêdzie realizowa³ us³ugê posiada system zarz±dzania jako¶ci± wykonawcy zgodny z ISO 9001:2008 w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej obejmuj±cej przedmiot zamówienia, wystawiony przez niezale¿ny podmiot zajmuj±cy siê po¶wiadczeniem zgodno¶ci dzia³añ Wykonawcy z normami jako¶ciowymi lub inny równowa¿ny System Zabezpieczenia Jako¶ci w krajach UE;
2) Wykonawca wykona³ co najmniej 2 us³ugi o warto¶ci nie mniej ni¿ 100 000 PLN (ka¿da);
a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie oraz za³±czyæ dowody okre¶laj±ce czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie. Us³ugi powinny polegaæ na wykonaniu kompleksowych us³ug pralniczych.
3) Wykonawca bêdzie dysponowa³ co najmniej 1. (jednym) ¶rodkiem transportu przystosowanym do przewozu bielizny i odzie¿y ¶rodkami transportu dopuszczonym przez w³a¶ciwy organ,
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym, sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca wraz z ofert± w celu wstêpnego potwierdzenia, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu sk³ada o¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale XI ust. 1 SWZ.
2. Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) w zakresie potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej
Protokó³ z ostatniej kontroli sanitarnej prowadzonej w 2023 r. lub 2024 r. przez w³a¶ciwego terytorialnie inspektora sanitarnego potwierdzaj±cego spe³nianie wymagañ dla pralni zawarte w rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. z 2000 r. Nr 40, poz. 469)
2) w zakresie potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) za¶wiadczenia niezale¿nego podmiotu zajmuj±cego siê po¶wiadczaniem zgodno¶ci, ¿e System zarz±dzania jako¶ci± Wykonawcy jest zgodny z ISO 9001:2008 w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej obejmuj±cej przedmiot zamówienia.
b) Wykaz min. 2. wykonanych us³ug o warto¶ci nie mniej ni¿ 100 000 PLN (ka¿da);
a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu zamówienia, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych Referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Us³ugi powinny polegaæ na wykonywaniu kompleksowych us³ug pralniczych.
c) Decyzjê sanitarn± wydan± przez w³a¶ciwego terytorialnie inspektora sanitarnego wyra¿aj±cego zgodê na przewóz bielizny i odzie¿y ¶rodkami transportu do wykonania us³ugi z wyszczególnieniem numerów rejestracyjnych pojazdów i ich ³adowno¶ci oraz Wykaz ¶rodków transportu (co najmniej 1 (jeden) ¶rodek transportu) przystosowanych do przewozu bielizny i odzie¿y u¿ytych do realizacji zamówienia (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
1. Na potwierdzenie, ¿e oferowana us³uga spe³nia wymogi oraz cechy okre¶lone przez Zamawiaj±cego w szczegó³owym opisie przedmiotu zamówienia, za³±cznik nr 1 do SWZ Wykonawca z³o¿y zgodnie z art. 106 ust. 1 Ustawy nw. przedmiotowe ¶rodki dowodowe (przedstawi Zamawiaj±cemu stosowne dokumenty):1) O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e stosuje ¶rodki pior±ce posiadaj±ce aktualne: deklaracje lub certyfikaty zgodno¶ci zgodnie z ustaw± z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodno¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 215) oraz ¶wiadectwa w³a¶ciwego organu (Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Ochrony ¦rodowiska, PZH) dopuszczaj±ce w/w ¶rodki pior±ce do obrotu oraz, ¿e Wykonawca w przypadku stosowania substancji niebezpiecznych, w my¶l ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1816), stosuje ¶rodki dopuszczone do obrotu decyzj± Inspektora do Spraw Substancji i Preparatów chemicznych. Znajduj±ce siê w formularzu oferty.
2) Za¶wiadczenie niezale¿nego podmiotu zajmuj±cego siê po¶wiadczeniem zgodno¶ci dzia³añ Wykonawcy z normami jako¶ciowymi, w szczególno¶ci certyfikat wdro¿enia i stosowania systemu kontroli ska¿enia biologicznego System RABC – system analizy ryzyka i kontroli ska¿enia biologicznego, zgodny z wymaganiami normy PN-EN 14065:2005 w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej obejmuj±cej przedmiot zamówienia
Wykonawca zgodnie z art. 107 ust. 1 Ustawy wraz z ofert± sk³ada ww. przedmiotowe ¶rodki dowodowe.
2. Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe bêd± niekompletne, Zamawiaj±cy na podstawie art. 107 ust. 2 Ustawy wezwie Wykonawcê do ich z³o¿enia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:
wszystkie powy¿ejSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawca mo¿e powierzyæ realizacjê elementów (czê¶ci) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udzia³em podwykonawców wykonawca zobowi±zany jest do wskazania w swojej ofercie: czê¶ci zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez wykonawcê firm podwykonawców.2) Podwykonawca powinien posiadaæ stosowne zezwolenia zgodnie
z obowi±zuj±cym prawem. Tak jak Wykonawca, nie powinien podlegaæ wykluczeniu z postêpowania.
3) Je¿eli powierzenie podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na us³ugê nastêpuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na ¿±danie zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u i nie podleganiu wykluczenia z postêpowania oraz o¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy i dalszych podwykonawców. Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ podwykonawcê z postêpowania.
4) Wykonawca niezw³ocznie poinformuje zamawiaj±cego o wszelkich zmianach dotycz±cych podwykonawców, które wyst±pi± w trakcie wykonywania zamówienia.
5) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podwykonawcy nie potwierdzaj± spe³nienie warunków udzia³u lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym lub zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±.
6) Zgodnie z art. 462 ust. 7 Ustawy je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 118 ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wykonawca jest zobowi±zany wykazaæ zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia, przepis art. 122 Ustawy stosuje siê odpowiednio.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Istotne zmiany (w rozumieniu art. 454 ust. 2 Ustawy) zawartej umowy wymagaj± przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia. Dopuszczalna jest zmiana bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia w przypadkach wskazanych w art. 455 Ustawy.4. Zamawiaj±cy, na podstawie przepisu art. 455 Ustawy w zwi±zku z art. 436 Ustawy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia aneksem zmian postanowieñ niniejszej umowy w zakresie wskazanym poni¿ej:
1) zmiany kwoty wynagrodzenia brutto:
a) w przypadku gdy w trakcie realizacji umowy nast±pi ustawowa zmiana stawki podatku VAT,
b) w przypadku wzrostu cen za ubieg³y kwarta³ zgodnie ze wskazaniem wzrostu cen towarów i us³ug konsumpcyjnych, og³aszanych przez Prezesa GUS,
c) gdy zmieni siê wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶æ minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz.U. z 2020 r. poz. 2207),
d) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê;
2) zmiany w zakresie osób reprezentuj±cych strony umowy w szczególno¶ci w sytuacjach losowych, zmian organizacyjnych,
3) zmiany w zakresie wskazanych dla realizacji umowy podwykonawców – w przypadku gdy
w szczególno¶ci podwykonawca wadliwie wykonuje umowê w tym zaprzesta³ jej wykonywania lub w razie upad³o¶ci/likwidacji podwykonawcy,
4) zaistnienia okoliczno¶ci, których przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawierania umowy, w szczególno¶ci w przypadku istotnej zmiany przepisów prawa maj±cych wp³yw na istniej±ce zobowi±zanie i skutków wyst±pienia zjawisk gospodarczych przekraczaj±cych standardowe ryzyka,
5) Wyst±pienia sytuacji nieprzewidywalnych, uzasadnionych i niezale¿nych od stron umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-06 08:15
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/1blog
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-06 08:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-12-05
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Zamawiaj±cy na podstawie art. 95 ust. 1 i 2 Ustawy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, przez wykonawcê lub podwykonawcê, osób wykonuj±cych przedmiot zamówienia w okresie realizacji przedmiotowego zamówienia w pe³nym wymiarze czasu pracy w ilo¶ci: min. 2 osoby (pracownicy wykonuj±cy us³ugê prania).Pozosta³e ewentualne osoby nie musz± byæ zatrudnione na umowê o pracê
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Wykonanie robót budowlanych dla zadania 11831 pn. "Wykonanie ogrodzenia zewnêtrznego terenu przy budynku nr 52 u¿ytkowanego przez Wojskowy O¶rodek Medycyny Prewencyjnej w Bydgoszczy"
- Objêcie Ochron± Ubezpieczeniow± Odpowiedzialno¶ci Cywilnej oraz Maj±tku Administracji Domów Miejskich "ADM" Sp. z o.o. w Bydgoszczy na rok 2025
- SUKCESYWNA DOSTAWA OWOCÓW, ZIEMNIAKÓW I WARZYW NA ROK 2025
- Us³ugi zwi±zane ze sta³± ca³odobow± ochron± osób i mienia oraz monitoringiem i konserwacj± systemów ochrony w Bydgoszczy, Kusowie i w £ysomicach, z uwzglêdnieniem podzia³u na czê¶ci - 3 zadania
- Sukcesywne dostawy ¶rodków kontrastuj±cych - III
- Zakup wraz z dostaw± prze³±czników rdzeniowych do szkieletu sieci
wiêcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowe ¶wiadczenie us³ug pralniczych dla Domu Pomocy Spo³ecznej w Mo¶ciszkach w okresie od I do VI 2025 roku
- Us³ugi bie¿±cego utrzymania czysto¶ci w obiekcie Kujawsko-Pomorskiego Urzêdu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, po³o¿onym przy ul. Szubiñskiej 4 oraz terenów zewnêtrznych do niego przylegaj±cych.
- ¶wiadczenie us³ug prania wodnego bielizny, po¶cieli oraz odzie¿y na rzecz mieszkañców Domu Pomocy Spo³ecznej im. J.Gaw³a w Stalowej Woli
- Kompleksowe ¶wiadczenie us³ug pralniczych dla wszystkich jednostek UKEN.
- Wykonanie us³ug pralniczych dla Szkolnego Schroniska M³odzie¿owego w Olsztynie w 2025 r., w obiektach: nr 1 w Olsztynie, przy ul. Ko¶ciuszki 72/74, nr 2 "Relaks" w Olsztynie przy ul. ¯o³nierskiej 13b
- Us³uga prania i czyszczenia chemicznego oraz us³ugê dezynfekcji obuwia dla 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu oraz jednostek bêd±cych na jej zaopatrzeniu w 2025 r.
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.