eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kamienica PolskaPrzebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby: Centrum Usług Społecznych oraz Żłobka Gminnego z podziałem na dwa zadania



Ogłoszenie z dnia 2024-10-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby: Centrum Usług Społecznych oraz Żłobka Gminnego z podziałem na dwa zadania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kamienica Polska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151397977

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: M. Konopnickiej 12

1.5.2.) Miejscowość: Kamienica Polska

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-260

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 3273333

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@kamienicapolska.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamienicapolska.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby: Centrum Usług Społecznych oraz Żłobka Gminnego z podziałem na dwa zadania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c95119b1-552d-4025-8bc5-ce3318f67680

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567480

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00550856

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.14.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1762190,01 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Miejsce budowy: ul. Marii Konopnickiej 370A, 42-260 Kamienica Polska, dz. nr ewid. 357/1, obr. Kamienica Polska.
Inwestor: Gmina Kamienica Polska, ul. Marii Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji stanowiącej załączniki do SWZ:
- Dokumentacja techniczna Zad. 1 CUS,
- umowa na roboty budowlane Zad. 1 CUS Projekt,
- Harmonogram Zad. 1 CUS,
- Kolorystyka elewacji.
Uwaga
Jeżeli gdziekolwiek w SWZ (dokumentacji technicznej), Zamawiający wskazał konkretne nazwy materiałów lub zawarł inne treści, które w sposób bezpośredni lub pośredni wskazują lub mogą wskazywać na konkretny wyrób, oznacza to, że zrobił to w celu doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia i określają minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający przy przygotowaniu oferty dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, tj. o parametrach technicznych i użytkowych nie gorszych niż przywoływane w opisie przedmiotu zamówienia.

Przedmiar robót załączony do SWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją techniczną oraz STWiORB. Z uwagi, że umowa na roboty budowlane jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji technicznej oraz STWiORB nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie ryczałtowej.

Na wyżej wymienionej nieruchomość realizowane będą dwa zadania inwestycyjne:

Zad. 1. Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby Centrum Usług Społecznych w Kamienicy Polskiej w ramach pr.: "CUS-Nowe spojrzenie na usługi społeczne" w zakresie:
- Przebudowy wnętrza istniejącego budynku na poziomie I piętra,
- Remontu nieużytkowego strychu, wymiana konstrukcji i poszycia dachu nad I piętrem,
- Termomodernizacji ścian na poziomie I piętra, w tym remont balkonu od strony ulicy,
- Dobudowy nowej klatki schodowej i windy dla osób niepełnosprawnych wraz z nowym wiatrołapem,
- Wymiany na nowe instalacji wod-kan, elektrycznych, teletechnicznych, wentylacji grawitacyjnej od poziomu stropu nad parterem ponad dach, (kotłownia gazowa zasilająca I piętro w ciepło zlokalizowana w parterowej części budynku wg odrębnego opracowania w ramach zdania 2 ).

Zad. 2. Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby Gminnego Żłobka w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "MALUCH+" 2022-2029 w zakresie:
- Przebudowy, rozbudowy (w projektowanej nowej kl. schodowej w ramach zadania 1, znajdzie się jedno pomieszczenie pod schodami pełniące funkcje pomieszczenia na wózki dla dzieci żłobka) i wnętrza istniejącego budynku na poziomie parteru na potrzeby żłobka,
- Remont i adaptacja pomieszczeń piwnic,
- Hydroizolacja ścian piwnic,
- Termomodernizacja ścian na poziomie parteru, remont schodów zewnętrznych od strony ulicy,
- Modernizacja kotłowni gazowej,
- Wymiana instalacji na poziomie parteru: wod-kan, elektrycznych, teletechnicznych, gazowej, wentylacji grawitacyjnej od poziomu piwnic do poziomu stropu nad parterem,
- Wykonanie nowych nawierzchni utwardzonych na poziomie przyziemia w obrębie budynku (opaska wokół budynku, nawierzchnia utwardzona przy wejściu do budynku).

Zamawiający przewiduje realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie z uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, uwzględniającym podział na zadania harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca będzie zobowiązany do aktualizacji harmonogramu na wniosek Zamawiającego i inspektora nadzoru inwestorskiego oraz prowadzenia prac w sposób koordynowany z pracami na drugim zadaniu inwestycyjnym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.5.5.) Wartość części: 1161201 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Miejsce budowy: ul. Marii Konopnickiej 370A, 42-260 Kamienica Polska, dz. nr ewid. 357/1, obr. Kamienica Polska.
Inwestor: Gmina Kamienica Polska, ul. Marii Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji t stanowiącej załączniki do SWZ:
- Dokumentacja techniczna Zad. 2 Żłobek,
- umowa na roboty budowlane Zad. 2 Żłobek Projekt,
- Harmonogram Zad. 2 Żłobek,
- Kolorystyka elewacji.
Uwaga
Jeżeli gdziekolwiek w SWZ (dokumentacji technicznej), Zamawiający wskazał konkretne nazwy materiałów lub zawarł inne treści, które w sposób bezpośredni lub pośredni wskazują lub mogą wskazywać na konkretny wyrób, oznacza to, że zrobił to w celu doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia i określają minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający przy przygotowaniu oferty dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, tj. o parametrach technicznych i użytkowych nie gorszych niż przywoływane w opisie przedmiotu zamówienia.

Przedmiar robót załączony do SWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją techniczną oraz STWiORB. Z uwagi, że umowa na roboty budowlane jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót, robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji technicznej oraz STWiORB nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie ryczałtowej.

Na wyżej wymienionej nieruchomość realizowane będą dwa zadania inwestycyjne:
Zad. 1. Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby Centrum Usług Społecznych w Kamienicy Polskiej w ramach pr.: "CUS-Nowe spojrzenie na usługi społeczne" w zakresie:
- Przebudowy wnętrza istniejącego budynku na poziomie I piętra,
- Remontu nieużytkowego strychu, wymiana konstrukcji i poszycia dachu nad I piętrem,
- Termomodernizacji ścian na poziomie I piętra, w tym remont balkonu od strony ulicy,
- Dobudowy nowej klatki schodowej i windy dla osób niepełnosprawnych wraz z nowym wiatrołapem,
- Wymiany na nowe instalacji wod-kan, elektrycznych, teletechnicznych, wentylacji grawitacyjnej od poziomu stropu nad parterem ponad dach, (kotłownia gazowa zasilająca I piętro w ciepło zlokalizowana w parterowej części budynku wg odrębnego opracowania w ramach zdania 2 ).
Zad. 2. Przebudowa, rozbudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku przychodni zdrowia na potrzeby Gminnego Żłobka w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "MALUCH+" 2022-2029 w zakresie:
- Przebudowy, rozbudowy (w projektowanej nowej kl. schodowej w ramach zadania 1, znajdzie się jedno pomieszczenie pod schodami pełniące funkcje pomieszczenia na wózki dla dzieci żłobka) i wnętrza istniejącego budynku na poziomie parteru na potrzeby żłobka,
- Remont i adaptacja pomieszczeń piwnic,
- Hydroizolacja ścian piwnic,
- Termomodernizacja ścian na poziomie parteru, remont schodów zewnętrznych od strony ulicy,
- Modernizacja kotłowni gazowej,
- Wymiana instalacji na poziomie parteru: wod-kan, elektrycznych, teletechnicznych, gazowej, wentylacji grawitacyjnej od poziomu piwnic do poziomu stropu nad parterem,
- Wykonanie nowych nawierzchni utwardzonych na poziomie przyziemia w obrębie budynku (opaska wokół budynku, nawierzchnia utwardzona przy wejściu do budynku).

Zamawiający przewiduje realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie z uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, uwzględniającym podział na zadania harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wykonawca będzie zobowiązany do aktualizacji harmonogramu na wniosek Zamawiającego i inspektora nadzoru inwestorskiego oraz prowadzenia prac w sposób koordynowany z pracami na drugim zadaniu inwestycyjnym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.5.5.) Wartość części: 600988 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Nieusuwalną wadą postępowania jest omyłkowe ujawnienie przez Zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania kosztorysu inwestorskiego zamiast przedmiaru robót. Kosztorys był sporządzony w specjalnym programie przeznaczonym dla kosztorysantów z rozszerzeniem Plik ATH. Wada w tym przypadku jest nieusuwalna, ponieważ nie można cofnąć czynności technicznej w postaci ujawnienia tego rodzaju danych na stronie internetowej.
Można postawić zarzut nierównego traktowania wykonawców, gdyż nie każdy z wykonawców mógł uzyskać dostęp do dokumentacji kosztorysowej z uwagi na to, że była sporządzona w specjalnym programie. Wykonawcy, którzy dysponowali tym programem posiadali więcej informacji, które mają wpływ na treść sporządzanych ofert, w szczególności oferowanych cen.
Zamawiający stwierdził, że udostępnienie kosztorysów mogło mieć wpływ na wycenę ofert składanych w postępowaniu i tym samym mogło mieć wpływ na wynik postępowania, co z kolei może prowadzić do unieważnienia umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Nie ulega wątpliwości, że zaistniała wada jest nieusuwalna. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Nieusuwalną wadą postępowania jest omyłkowe ujawnienie przez Zamawiającego na stronie prowadzonego postępowania kosztorysu inwestorskiego zamiast przedmiaru robót. Kosztorys był sporządzony w specjalnym programie przeznaczonym dla kosztorysantów z rozszerzeniem Plik ATH. Wada w tym przypadku jest nieusuwalna, ponieważ nie można cofnąć czynności technicznej w postaci ujawnienia tego rodzaju danych na stronie internetowej.
Można postawić zarzut nierównego traktowania wykonawców, gdyż nie każdy z wykonawców mógł uzyskać dostęp do dokumentacji kosztorysowej z uwagi na to, że była sporządzona w specjalnym programie. Wykonawcy, którzy dysponowali tym programem posiadali więcej informacji, które mają wpływ na treść sporządzanych ofert, w szczególności oferowanych cen.
Zamawiający stwierdził, że udostępnienie kosztorysów mogło mieć wpływ na wycenę ofert składanych w postępowaniu i tym samym mogło mieć wpływ na wynik postępowania, co z kolei może prowadzić do unieważnienia umowy na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. Nie ulega wątpliwości, że zaistniała wada jest nieusuwalna. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.