Ogłoszenie z dnia 2024-10-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00513778/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-24
- 2024/BZP 00524596/01 - Modyfikacja z dnia 2024-10-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej na terenie nieruchomości przy ul. Obywatelskiej 13 w Lublinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Inspekcja Ochrony Środowiska Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000162369
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Obywatelska 13
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-092
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wios.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wios.lublin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://wioslublin.ezamawiajacy.pl/pn/WIOSLUBLIN/demand/175607/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej na terenie nieruchomości przy ul. Obywatelskiej 13 w Lublinie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a9afce76-4ded-46ed-8eaf-f12ac80c5903
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00567771
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00300753/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Rozbudowa instalacji fotowoltaicznej na terenie nieruchomości przy ul. Obywatelskiej 13 w Lublinie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00513778
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.2.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejących instalacji fotowoltaicznych na gruncie, ścianach i dachu budynku
biurowego oraz budowa nowej instalacji na dachu budynku garażowego na terenie nieruchomości przy ul. Obywatelskiej 13
w Lublinie w celu zwiększenia mocy istniejących instalacji fotowoltaicznych o łączną wartość nie mniejszą niż 50,40 kWp i
nie większą niż 60 kWp wraz z przyłączeniem do sieci energetycznej.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie instalacji
fotowoltaicznych oraz przebudowę przyłącza energii elektrycznej, zgodnie z warunkami dystrybutora energii elektrycznej.
3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ (Opis przedmiotu zamówienia) oraz
Załączniku Nr 1a ,1b, 1c, 1d, 1e do SWZ (Schematy, zdjęcia i wytyczne).
4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223110-0 - Instalowanie konstrukcji metalowych
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
71314100-3 - Usługi elektryczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający przygotowując niniejsze postępowanie nie miał świadomości tak odległych terminów realizacji przez podmioty sieci dystrybucyjne, co finalnie wpłynie na bardzo długi okres realizacji niniejszego zamówienia przez wykonawców, narażając ich na wielomiesięczne kary umowne.Ponadto przy braku posiadania warunków przyłączenia źródła wytwórczego do sieci dystrybucyjnej, na obecnym etapie zamawiający nie ma możliwości jednoznacznie określić jakie finalnie warunki (i kiedy) będą wymagane dla przyłączenia - tym samym utrudnia to wykonawcom kształtowanie treści ich ofert.
Celem postępowania jest wybór oferty najkorzystniejszej, a nie prowadzenie określonych procedur, w związku z czym zamawiający w imię ekonomiki postępowania oraz szacunku dla wykonawców (dobrej praktyki handlowej) powinien się starać tak przygotować postępowanie, by mogło się ono zakończyć zawarciem umowy. W świetle powyższego dalsze prowadzenie niniejszego postępowania uniemożliwi złożenie ofert wszystkim Wykonawcom spełniającym wymagania i dysponującym możliwościami jego wykonania a to jest celem nadrzędnym prowadzenia postępowań.
Po dokonaniu szczegółowej analizy opisanych wyżej argumentów koniecznym i zasadnym jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 256 ustawy Pzp, zgodnie z którym „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione”.
Przesłanka unieważnienia sformułowana w art. 256 ustawy Pzp, jest przesłanką przyznającą niejako dodatkowo (w stosunku do przesłanek z art. 255 ustawy pzp) zamawiającemu uprawnienie do unieważnienia postępowania, ale wyłącznie przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły (bliżej niesprecyzowane w tym przepisie) okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania byłoby nieuzasadnione.
Przepis ma przeciwdziałać pozyskiwaniu nieodpowiednich lub niepożądanych świadczeń. Urzeczywistnia więc zasady celowości i efektywności wydatków publicznych. Z drugiej strony regulacja uwzględnia potrzebę ochrony wykonawców przed ponoszeniem daremnych kosztów uczestnictwa w postępowaniu. Z tego względu art. 256 p.z.p. daje możliwość unieważnienia postępowania odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert”.
W związku z powyższym postanowiono jak na wstępie.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Usługa w zakresie kompleksowego zabezpieczenia produktów leczniczych do badania klinicznego (DZP.25.31.2024)
- Dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej - mięso i przetwory mięsne.
- Utrzymanie czystości Sekcji Zamiejscowych
- Dostawa jednorazowych wkładów do strzykawki automatycznej na potrzeby COZL
- Dostawa implantów ortopedycznych - 2 zadania
- Dostawa sprzętu pszczelarskiego na potrzeby realizacji przedsięwzięcia pn:"Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Pszczelej Woli z zakresu pszczelarstwa".
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji pomieszczeń trzeciego piętra w Pawilonie II Pomorskiego Centrum Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie Sp. z o.o.
- Budowa windy zewnętrznej dla nieruchomości mieszkalnej przy ul. Strzeleckiej 42. Oznaczenie sprawy: DNZP.261.65.2024
- Dostawa i montaż klimatyzacji, wentylacji wywiewnej oraz czujek ppoż. - wraz z robotami towarzyszącymi - w pomieszczeniu serwerowni budynku IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
- Wykonanie dostaw specjalistycznego wyposażenia związanych z projektem pn. Rozwój Centrum Kompetencji Zawodowych w branży elektryczno-elektronicznej przy Zespole Szkół w Dobczycach
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.