Ogłoszenie z dnia 2024-10-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00520050/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Druk i dostarczenie broszur i ulotek do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej w ramach WPPiRPA oraz PN Województwa Mazowieckiego na lata 2022-2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016122452
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grzybowska 80/82
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-844
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mcps@mcps.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mcps.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.platformazakupowa.pl/pn/mcps1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna pomocy społecznej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Jednostka organizacyjna pomocy społecznej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Druk i dostarczenie broszur i ulotek do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej w ramach WPPiRPA oraz PN Województwa Mazowieckiego na lata 2022-20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8040370e-385c-424e-91a2-2dca69434e4e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00568010
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049746/29/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.72 PUZ Druk i dostarczenie broszur oraz ulotek do Mazowieckiego Centrum Polityki Spolecznej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00520050
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MCPS-WZK/CM/351-41/2024 TP/U
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest druk i dostarczenie broszur oraz ulotek do Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Województwa Mazowieckiego na lata 2022-2025.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ (OPZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
22100000-1 - Drukowane książki, broszury i ulotki
39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
39294100-0 - Artykuły informacyjne i promocyjne
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający narzucił w dokumentach zamówienia stawkę podatku VAT (23%), jaką mają zastosować Wykonawcy przygotowując ofertę.
W ramach podjętych czynności w zakresie badania złożonych ofert okazało się, że większość Wykonawców złożyło wypełniony formularz ofertowy zgodny z załącznikiem nr 3 do Specyfikacji Warunków Zamówienia – dalej: „SWZ”, zawierającym stawkę podatku VAT określoną przez Zamawiającego, natomiast dwóch Wykonawców dokonało samodzielnej modyfikacji formularza ofertowego, wskazując 23% i 5% oraz 5% stawkę VAT na przedmiot
zamówienia.
Po otrzymaniu ofert jeden z Wykonawców powiadomił Zamawiającego o zastosowaniu przez Wykonawców błędnej stawki podatku VAT (23%), wskazując szczegółowe uzasadnienie.
W opinii Wykonawcy prawidłową stawką podatku VAT dla wszystkich towarów
wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do SWZ) jest 5% VAT. Zgodnie z art. 41 ust. 2a w zw. z poz. 19 załącznika nr 10 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), omawiane towary opodatkowane są według pozycji, t.j.:
a) książki, broszury, ulotki i podobne materiały, drukowane, nawet w pojedynczych arkuszach, z wyłączeniem ulotek (CN ex 4901).
Dodatkowo Wykonawca wskazał m.in., że zgodnie z notami wyjaśniającymi
do Międzynarodowej Konwencji w sprawie Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów (konwencja HS): pozycja CN 4901 obejmuje „praktycznie wszystkie publikacje i materiały drukowane do czytania (…) z wyjątkiem materiałów reklamowych oraz wyrobów w sposób bardziej szczegółowy objętych innymi pozycjami (…) działu 49”.
W konsekwencji – jeżeli publikacja służy do czytania, mając charakter informacyjny, należy przyjąć domniemanie jej klasyfikacji w pozycji 4901. Domniemanie to upada, jeżeli publikacja stanowi materiał reklamowy lub jest objęta bardziej szczegółowymi pozycjami działu 49.
Zamawiający po przeanalizowaniu otrzymanych informacji zgodził się z przedstawioną interpretacją Wykonawcy. W związku z tym, wobec dostrzeżenia błędu w dokumentacji postępowania w zakresie wskazania nieprawidłowej stawki podatku VAT, Zamawiający postanowił unieważnić postępowanie w oparciu o przepis art. 255 pkt 6) ustawy Pzp.
Należy dodać, że Zamawiający, po otwarciu ofert, nie mógł dokonać zmiany stawki podatku VAT wskazanej w dokumentach zamówienia, ponieważ zgodnie z art. 286 ust. 1 ustawy Pzp, wszelkie zmiany treści SWZ powinny być dokonywane przed upływem terminu składania ofert. Jednocześnie Zamawiający nie miał podstaw prawnych do tego, aby poprawić (zmienić)
w ofertach Wykonawców stawek podatku VAT na te prawidłowe, ponieważ Wykonawcy przyjmując dane stawki podatku VAT kierowali się wiążącymi wytycznymi Zamawiającego, zawartymi w dokumentach zamówienia.
Jak stanowi wyrok KIO z dnia 7 marca 2023 r. (sygn. akt. KIO 497/23): „W ramach procesu składania ofert odwołujący się wykonawca złożył swoją ofertę, w której skorygował błąd zamawiającego, podając prawidłowe stawki VAT. Pozostali wykonawcy złożyli swoje oferty stosując się do wymagań zamawiającego. Już tylko ten fakt stanowi podstawę do uznania nieporównywalności złożonych ofert, które skutkować musiało unieważnieniem przedmiotowego postępowania.”.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa instrumentów muzycznych dla Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby stołówki Szkoły Podstawowej nr 312 im. Ewy Szelburg - Zarembiny.
- Dostawa i montaż rolet do kwater internatowych w budynku przy ulicy Bohaterów Września 83 w Sieradzu
- Dostawa opału (koksu, węgla i drewna opałowego) do Międzynarodowego Centrum Rehabilitacji Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Łebie.
- Zakup wsparcia technicznego do serwerów i macierzy Fujitsu, stanowiących kluczową infrastrukturę serwerową IFPS, na której oparte są m.in. serwery domenowe, serwery pocztowe, system medyczny (....)
- Sprzątanie terenu zewnętrznego oraz stała pielęgnacja obszarów zielonych w parku przy Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w okresie 12 miesięcy.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Materiały promocyjne dot. Bazy Usług Rozwojowych
- "Usługa druku, konfekcjonowania, pakowania oraz wysyłki materiałów edukacyjnych ESA i OSE dla NASK-PIB"
- Dostawa materiałów edukacyjnych z zakresu edukacji włączającej dla dzieci klas I-III szkoły podstawowej
- Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych oraz wyposażenia do placówek przedszkolnych na terenie Gminy Linia
- Dostawa materiałów, pomocy dydaktycznych i wyposażenia na potrzeby realizacji projektu edukacyjnego pn. "Szkoła marzeń"
- Wykonanie usługi polegającej na naświetleniu, druku, bigowaniu, oprawie introligatorskiej oraz dostawie do siedziby Muzeum Narodowego w Poznaniu wydawnictwa
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.