eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KluczeZaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 5100000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w r 2024 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach



Ogłoszenie z dnia 2024-10-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 5100000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w r 2024
oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KLUCZE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257972

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Partyzantów 1

1.5.2.) Miejscowość: Klucze

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-310

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gmina-klucze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gmina-klucze.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-klucze

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 5100000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w r 2024
oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a790415-24c6-49c0-90e6-04bd72c76fbf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00569046

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040500/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 5100000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w r 2024 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00502453

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.12.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 947749,06 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu w kwocie 5 100 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Klucze w roku 2024 oraz na pokrycie zobowiązań planowanych w rozchodach”.

1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:

1) Kredyt zostanie udzielony bez odrębnego wniosku kredytowego.

2) Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w transzach lub całości, ale nie później niż do 31.12.2024r. w terminie maksymalnie do pięciu dni roboczych od dnia zawarcia umowy (termin ten stanowi kryterium oceny ofert) – począwszy od dnia postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego, Zamawiający ma prawo kierować do Wykonawcy wnioski o wypłatę całości lub transz kredytu (faksem lub e-mailem).

3) Naliczanie odsetek nastąpi od daty uruchomienia kredytu w całości, a w przypadku wypłaty w transzach od kwoty i daty poszczególnych transz kredytu.

4) Spłata kredytu nastąpi w ratach kwartalnych (na koniec każdego kwartału kalendarzowego) począwszy od 31.03.2025 do 31.12.2029, zgodnie z opisem poniżej:
2025r. – 400 000,00 zł (4 x 100 000,00 zł),
2026r. – 1 050 000,00 zł (4 x 262 500,00 zł),
2027r. – 1 050 000,00 zł (4 x 262 500,00 zł),
2028r. – 1 400 000,00 zł (4 x 350 000,00 zł),
2029r. – 1 200 000,00 zł (4 x 300 000,00 zł).
5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie pobrania w pełnej wysokości kwoty kredytu. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami niepobranego kredytu.

6) Odsetki naliczane i pobierane będą kwartalnie, od niespłaconej kwoty kredytu w 10 dniu następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, na podstawie pisemnej informacji Wykonawcy, przesłanej w terminie do 7 dnia następnego miesiąca po zakończonym kwartale. Odsetki za IV kwartał 2024r. płatne do 10.01.2025r., ostatnia rata odsetkowa za okres IV kwartału 2029r. płatna do dnia 31.12.2029r.
Informacja o wysokości odsetek będzie przesyłana w drodze elektronicznej poprzez przesyłanie danych na adres e-mail: skarbnik@gmina-klucze.pl i powinna określać:
- kwotę odsetek,
- stopę procentową,
- okres za jaki naliczono odsetki,
- datę płatności,
- nr rachunku bankowego do dokonania wpłaty.

7) Dla określenia wysokości odsetek należy przyjąć rok równy 365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w kwartale. Przy naliczaniu odsetek w roku przestępnym należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w kwartale, a rok 366 dni.

8) Jeżeli termin spłaty kredytu lub odsetek upływać będzie w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, spłata kredytu lub odsetek nastąpi w ostatnim dniu roboczym poprzedzającym termin spłaty.

9) Oprocentowanie kredytu według zmiennej stopy procentowej, która ulega zmianie w okresach kwartalnych zgodnie z niżej wymienioną zasadą:
- stopa procentowa składa się ze zmiennej stawki WIBOR dla 3 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych liczonych jako średnia ze wszystkich notowań miesiąca kalendarzowego, poprzedzającego okres obrachunkowy oraz ze stałej marży banku,
10) Kredytobiorca ma prawo do spłaty całości lub części kredytu w dowolnym czasie przed terminem określonym wyżej, z zachowaniem miesięcznego okresu powiadomienia, bez dodatkowych opłat lub prowizji. Wcześniejsza spłata kredytu będzie skutkować proporcjonalnym obniżeniem kwoty należnych odsetek, które będą naliczane od pozostałej do spłaty kwoty zadłużenia (odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy). Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu i dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu.

11) Kwota kredytu nie uruchomiona do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana.
Od niewykorzystanej kwoty kredytu nie będzie pobierana przez Wykonawcę żadna opłata lub prowizja. Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu i dokonane ustalenia zapiszą w formie aneksu do umowy.
12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, w trakcie obowiązywania umowy, dokonania zmian w zakresie wydłużenia okresu spłaty kredytu. Wszystkie zmiany będą dokonywane po uprzednim uzgodnieniu nowego harmonogramu spłaty kredytu pomiędzy stronami umowy. Przesłanką do zmiany harmonogramu spłaty kredytu będą uwarunkowania wynikające z obowiązku zachowania przez zamawiającego wymogów zawartych w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 1270 z późn. zm.) lub zaistnienia innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, skutkującej niemożnością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ, powodujących zmianę istotnych postanowień umowy.

13) Zabezpieczenie kredytu ustala się w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowane przez skarbnika gminy).

14) Prowadzenie rachunków dodatkowych do obsługi kredytu odbywać się będzie bez opłat i prowizji.

15) Walutą kredytu będzie złoty polski – wszystkie rozliczenia między bankiem a kredytobiorcą będą dokonywane w złotych polskich.

16) Kredyt nie będzie obciążony żadnymi opłatami, prowizjami lub kosztami.
Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego udostępnia na stronie internetowej www.gmina-klucze.pl, BIP w zakładce „Budżet i majątek” uchwały budżetowe, uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Klucze, sprawozdania budżetowe oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie.
https://bip.malopolska.pl/ugklucze,m,427815,2024.html

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 947749,05 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1024947,67 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 947749,05 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Wolbromiu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 637-011-11-72

7.3.4) Miejscowość: Wolbrom

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 947749,05 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.