Ogłoszenie z dnia 2023-12-22
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Na dostawę samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Lublinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000322956
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowskie Przedmieście 43
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-076
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lublin.so.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-931f3552-7e0b-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
sąd
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Na dostawę samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-931f3552-7e0b-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00569111
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00141267/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa samoobsługowych urządzeń płatniczych oraz usługi towarzyszące dla Sądu Okręgowego w Lublinie i sądów funkcjonalnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00484959
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Podstawa prawna zastosowania trybu z wolnej ręki:
Art. 214 ust. 1 pkt 1) litera a) w zw. z art. 305 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1605), zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze.
– jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: D.ZP.-2824-40/23
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 7 samoobsługowych urządzeń płatniczych, zwanych dalej „opłatomatami” i usług towarzyszących. 3. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do Zaproszenia do negocjacji.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30144400-4 - Automaty do pobierania opłat
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: INSTYTUT SYSTEMÓW PUBLICZNYCH LESZEK SUŁKOWSKI JACEK KOWALEWICZ PAWEŁ ŁAZIŃSKI SPÓŁKA JAWNA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 360680088
7.3.3) Ulica: ul. Równoległa 2,
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-235
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
FISERV POLSKA SPÓŁKA AKCYJNA Z SIEDZIBĄ W WARSZAWIE, ul. ALEJE JEROZOLIMSKIE 100, 00-807, poczta WARSZAWA, NIP 5260210429,
Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000334972, REGON 010684960, NIP: 525-000-73-13
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 382579,20 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W dniu 11 lutego 2019 roku Zamawiający Sąd Okręgowy w Lublinie zawarł umowę z Wykonawcą-Instytut Systemów
Publicznych LESZEK SUŁKOWSKI, JACEK KOWALEWICZ, PAWEŁ ŁAZIŃSKI SPÓŁKA JAWNA (ul. Lirowa 27, 02-387
Warszawa, NIP 7010461433) z datą obowiązywania do dnia 31 sierpnia 2021 r. W dniu 25 lutego 2019 r. Zamawiający
zawarł umowę z agentem rozliczeniowym First Data Polska S.A., (obecnie Fiserv Polska S.A.), współpracującym z wyżej
wymienionym Wykonawcą z datą obowiązywania do dnia 31 sierpnia 2021 r. Jednocześnie zawierając umowę z agentem
rozliczeniowym Zamawiający przystąpił do programu Polska Bezgotówkowa. Program Polska Bezgotówkowa zapewniający
preferencyjne warunki do korzystania z terminali płatniczych miał zostać zakończony w dniu 31 sierpnia 2021 r., jednakże w
dniu 31 marca 2021 r. Zamawiający otrzymał pismo od First Data informujące o przedłużeniu preferencyjnego programu
Polska Bezgotówkowa do dnia 31 grudnia 2025 r.
Kontynuowanie tego programu zgodnie z informacją zawartą na oficjalnej stronie Fundacji Polska Bezgotówkowa, jak też
udzieloną przez Fundację w dniu 27 maja 2021 r. odpowiedzią e-mailową na zapytanie Zamawiającego, jest możliwe tylko w
przypadku kontynuowania tej usługi z tym samym agentem rozliczeniowym, czyli w tym przypadku z First Data. Z kolei First
Data (obecnie Fiserv Polska S.A.), współpracuje w zakresie programu Polska Bezgotówkowa, jako Wykonawcą
dostarczającym samoobsługowe terminale płatnicze tylko z Instytutem Systemów Publicznych. Zamawiający chcąc upewnić
się, co do stanu faktycznego, skierował kilkakrotnie zapytanie do First Data otrzymując 3 - krotnie tę samą odpowiedź: W
odpowiedzi na (…) zapytanie uprzejmie informujemy, że Instytut Systemów Publicznych jest jedynym dostawcą z którym
oferujemy zintegrowane opłatomaty dla sądów powszechnych. Zamawiający kierując kolejne pytanie o możliwość
pozostawienia samego terminala First Data oraz ewentualnego wyboru w ramach konkurencyjnego postępowania innego
samoobsługowego urządzania płatniczego otrzymał taką informację: W odpowiedzi na (…) zapytanie uprzejmie
informujemy, że Instytut Systemów Publicznych jest jedynym dostawcą z którym oferujemy zintegrowane opłatomaty dla
sądów powszechnych. Nie ma zatem możliwości pozostawienia naszego urządzenia płatniczego (PIN Pada) i podłączenia
go do innego Opłatomatu niż obecnie zainstalowany.
W dniu 3 października 2023 r. Instytut Systemów Publicznych złożył oświadczenie, następującej treści: Instytut Systemów
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00484959 z dnia 2023-11-09
2023-11-09 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy - - Dostawy
Publicznych Sp. J. niniejszym potwierdza, że jest jedynym Partnerem Fiserv Polska S.A. (dawniej: First Data Polska S.A.)
oraz certyfikowanym jego dostawcą rozwiązań zintegrowanych stosowanych w sądach powszechnych do obsługi płatności
bezgotówkowych realizowanych z użyciem samoobsługowych terminali płatniczych. Fiserv Polska S.A. jako aktywny
uczestnik Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego oferuje wspólnie z Instytutem Systemów Publicznych czytniki kart
oraz procesowanie transakcji finansowane przez Fundację „Polska Bezgotówkowa” dla Akceptanta Sektorowego.
Rozwiązanie do zostało dotychczas wdrożone w ponad 180 sądach powszechnych. Jednocześnie oświadczamy, iż program
PWOB został przedłużony do końca 2025 roku.
Zgodnie z treścią motywu 50 dyrektywy 2014/24/UE, względy techniczne mogą obejmować np. techniczną niemożliwość
osiągnięcia przez innego wykonawcę wymaganej wydajności lub konieczność skorzystania ze specjalistycznej wiedzy,
narzędzi lub środków, którymi dysponuje wyłącznie jeden wykonawca. Względy techniczne mogą być także spowodowane
szczególnymi wymogami z zakresu interoperacyjności, które należy spełnić, by zapewnić funkcjonowanie zamawianych
dostaw lub usług.(...)
Wobec powyższego zaistniała sytuacja wymusiła na Zamawiającym zastosowanie trybu „z wolnej ręki” przewidzianego
powyżej.
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych w Lublinie przy ul. Zemborzyckiej 82 w okresie od 02.01.2025r. do 31.12.2025 r.
- Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w MWL
- Usługa odśnieżania dachów wraz z usunięciem sopli lodowych z budynków należących do Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (DZP.25.35.2024)
- Dostawy warzyw, owoców i jaj dla Zespołu Ośrodków Wsparcia w Lublinie w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r.
- Dostawa sprzętu laboratoryjnego dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w podziale na 2 części w Lublinie w podziale na 2 części.
- Dostawa podłoży bakteriologicznych i mikologicznych dla Zakładu Diagnostyki Mikrobiologicznej
więcej: przetargi w Lublinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.