Og³oszenie z dnia 2024-10-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Remonty dróg gminnych” z podzia³em na Czê¶ci
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Micha³owice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555714
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Józefa Pi³sudskiego 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Micha³owice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-091
1.5.4.) Województwo: ma³opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12 388 50 35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@michalowice.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.michalowice.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Remonty dróg gminnych” z podzia³em na Czê¶ci
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-21571b86-eac9-4269-8c90-d37ffcc72dd6
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00569805
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00008748/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.15 Remonty dróg gminnych z podzia³em na Czê¶ci
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-21571b86-eac9-4269-8c90-d37ffcc72dd63.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej Zamawiaj±cego pod adresem e-mail: zp@michalowice.malopolska.pl z zastrze¿eniem ¿e z³o¿enie (wycofanie) oferty nastêpuje wy³±cznie przy u¿yciu Platformy.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Komunikacja w postêpowaniu, (z wy³±czeniem sk³adania ofert) odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pomoc± poczty elektronicznej e-mail: zp@michalowice.malopolska.pl (nie dotyczy sk³adania/wycofania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
2. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, ¿e:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Micha³owice, z siedzib± w Urzêdzie Gminy Micha³owice, przy Placu Józefa Pi³sudskiego 1, 32-091 Micha³owice, z którym mo¿na skontaktowaæ siê telefonicznie, pod numerem telefonu 12-388-50-03 lub za po¶rednictwem wiadomo¶ci e-mail, skierowanej na adres: sekretariat@michalowice.malopolska.pl;
2. osob± do kontaktu w sprawach dotycz±cych ochrony danych osobowych jest inspektor ochrony danych osobowych, z którym mo¿na kontaktowaæ siê e – mail: iod@michalowice.malopolska.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak postêpowania: ZP.271.1.22.2024, nazwa postêpowania: „Remonty dróg gminnych” z podzia³em na Czê¶ci, prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9. nie przys³uguje Pani/Panu:
1) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.22.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest remont dróg gminnych, z podzia³em na czê¶ci:
1) Cze¶æ 1: Remont drogi gminnej 600451K (ul. Pod Giewontem) w km 1+175 do km 1+400 w miejscowo¶ci Ksi±¿niczki, Powiat Krakowski,
objêta zg³oszeniem AB-V.6743.156.2024.IB (za¶wiadczenie AB-V.6743.3.158.2024.IB), zwanymi dalej jako „Inwestycja”.
2. Przedmiot zamówienia nale¿y realizowaæ zgodnie z:
1) Dokumentacj± PZT Czê¶æ 1 – (za³. Nr 8 do SWZ);
2) Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) Czê¶æ 1 – (za³. Nr 9 do SWZ);
3) Przedmiarem prac / Kosztorysem ofertowym Czê¶æ 1 – (za³. Nr 10 do SWZ);
4) Projektowanymi postanowieniami umowy (PPU) – (za³. Nr 12 do SWZ);
5) wszelkimi uzgodnieniami, opiniami, decyzjami administracyjnymi,
6) niniejsz± Specyfikacj± Warunków Zamówienia.
3. Wy¿ej wymienione dokumenty maj± byæ traktowane jako wzajemnie uzupe³niaj±ce siê.
4. Dodatkowo do obowi±zków Wykonawcy nale¿y wykonanie i uzgodnienie w odpowiednich instytucjach (ZDPK, Gmina) czasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem na czas wykonywania przedmiotu zamówienia.
5. Przedmiot zamówienia okre¶lony w ust. 1 pkt 1) jest wspó³finansowany ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ w trybie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ w trakcie trwania umowy zlecenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 10% warto¶ci zamówienia podstawowego w odniesieniu do danej Czê¶ci.
3. Zak³ada siê ¿e zamówienie podobne dotyczyæ mo¿e powtórzenia robót budowlanych (tj. robót z zakresu przedmiotu zamówienia). Zamówienia polegaj±ce na powtórzeniu podobnych robót zostan± udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego (np. b³êdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach prac) i zostan± zapewnione ¶rodki finansowe na ten cel. Wysoko¶æ wynagrodzenia za realizacjê zamówieñ podobnych zostanie ustalona na identycznych zasadach, jak w odniesieniu do wynagrodzenia dotycz±cego zamówienia podstawowego (tj. w oparciu o stawki cenowe oferty wybranej w przetargu na dan± Czê¶æ przedmiotu zamówienia).
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wed³ug kryteriów okre¶lonych w SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest remont dróg gminnych, z podzia³em na czê¶ci:
1) Czê¶æ 2: Remont drogi gminnej 600446 (ul. Brzezina) w km 0+000-0+140 w miejscowo¶ci Ksi±¿niczki, gm. Micha³owice,
objêta zg³oszeniem AB-V.6743.156.2024.IB (za¶wiadczenie AB-V.6743.3.158.2024.IB),zwanymi dalej jako „Inwestycja”.
2. Przedmiot zamówienia nale¿y realizowaæ zgodnie z:
1) Dokumentacj± PZT Czê¶æ 2 – (za³. Nr 8 do SWZ);
2) Specyfikacj± Techniczn± Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) Czê¶æ 2 – (za³. Nr 9 do SWZ);
3) Przedmiarem prac / Kosztorysem ofertowym Czê¶æ 2 – (za³. Nr 11 do SWZ);
4) Projektowanymi postanowieniami umowy (PPU) – (za³. Nr 12 do SWZ);
5) wszelkimi uzgodnieniami, opiniami, decyzjami administracyjnymi,
6) niniejsz± Specyfikacj± Warunków Zamówienia.
3. Wy¿ej wymienione dokumenty maj± byæ traktowane jako wzajemnie uzupe³niaj±ce siê.
4. Dodatkowo do obowi±zków Wykonawcy nale¿y wykonanie i uzgodnienie w odpowiednich instytucjach (ZDPK, Gmina) czasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem na czas wykonywania przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane 1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ w trybie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ w trakcie trwania umowy zlecenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do 10% warto¶ci zamówienia podstawowego w odniesieniu do danej Czê¶ci.
3. Zak³ada siê ¿e zamówienie podobne dotyczyæ mo¿e powtórzenia robót budowlanych (tj. robót z zakresu przedmiotu zamówienia). Zamówienia polegaj±ce na powtórzeniu podobnych robót zostan± udzielone w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego (np. b³êdy w dokumentacji projektowej, przedmiarach prac) i zostan± zapewnione ¶rodki finansowe na ten cel. Wysoko¶æ wynagrodzenia za realizacjê zamówieñ podobnych zostanie ustalona na identycznych zasadach, jak w odniesieniu do wynagrodzenia dotycz±cego zamówienia podstawowego (tj. w oparciu o stawki cenowe oferty wybranej w przetargu na dan± Czê¶æ przedmiotu zamówienia).
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wed³ug kryteriów okre¶lonych w SWZ
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone przez Zamawiaj±cego spo¶ród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:1) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie.
4) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa:
a) Do¶wiadczenie dla Czê¶ci 1: Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ minimum 2 (dwa) zamówienia obejmuj±ce roboty budowlane polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie i/lub odbudowie i/lub remoncie dróg zwi±zanych z wykonywaniem nowej nawierzchni asfaltowej o warto¶ci pojedynczego zamówienia, co najmniej 100 tysiêcy z³otych brutto;
b) Osoby skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia dla Czê¶ci 1: Wykonawca powinien dysponowaæ minimum jednym pracownikiem lub osobami wspó³pracuj±cymi posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w nastêpuj±cych specjalno¶ciach: in¿ynieryjnej drogowej – kierownik robót;
c) Do¶wiadczenie dla Czê¶ci 2: Wykonawca spe³ni ten warunek je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ minimum 2 (dwa) zamówienia obejmuj±ce roboty budowlane polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie i/lub odbudowie i/lub remoncie dróg zwi±zanych z wykonywaniem nowej nawierzchni asfaltowej o warto¶ci pojedynczego zamówienia, co najmniej 100 tysiêcy z³otych brutto;
d) Osoby skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia dla Czê¶ci 2: Wykonawca powinien dysponowaæ minimum jednym pracownikiem lub osobami wspó³pracuj±cymi posiadaj±cymi uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych
w nastêpuj±cych specjalno¶ciach: in¿ynieryjnej drogowej – kierownik robót.
2. Wykonawca udostêpniaj±cy swoje zdolno¶ci oraz do¶wiadczenie mo¿e zatem uczyniæ to jedynie w zakresie, w którym sam je naby³. Je¶li do¶wiadczenie zosta³o nabyte w ramach konsorcjum to przekazaniu podlegaj± zasoby powsta³e jedynie w granicach wykonania prac przez dany podmiot. Zasada równego traktowania wykonawców nie dopuszcza, by wykonawca bior±cy indywidualnie udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego polega³ na do¶wiadczeniu grupy wykonawców, której by³ cz³onkiem przy innym zamówieniu publicznym, je¿eli faktycznie i konkretnie nie uczestniczy³ w jego realizacji (…)” – wyrok sygn. Akt KIO 905/17, sygn. Akt KIO 925/17, syng. Akt KIO 933/17, wyrok Trybuna³u Sprawiedliwo¶ci UE w sprawie C-387/14 Esaprojekt.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przes³anek) wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia,
w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik Nr 5 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie w zakresie ust. 1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) niniejszego rozdzia³u, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 niniejszego rozdzia³u, lub gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Termin, o którym mowa w ust. 2 stosuje siê odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu (okre¶lonych przez Zamawiaj±cego w Rozdziale VII niniejszej SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku opisanego w Rozdziale VII ust. 1 pkt 4) litera a)-d) SWZ – do¶wiadczenie dla Cze¶æ 1 – 2 wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik Nr 6 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik Nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Do oferty nale¿y do³±czyæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty (sk³adane wraz z ofert± przez wszystkich Wykonawców je¿eli dotycz±):1) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dla danej Czê¶ci – za³. Nr 2 do SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi ofertê,
2) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby, je¿eli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dla danej Czê¶ci – za³±cznik Nr 2A do SWZ. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, a nastêpnie zaszyfrowaæ wraz z plikami stanowi±cymi ofertê,
3) Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.
Pe³nomocnictwo przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³nomocnictwem w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca (osoba/osoby wystawiaj±ce pe³nomocnictwo) lub notariusz.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby – za³±cznik Nr 3 do SWZ, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie w danej Czê¶ci, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolno¶ci innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostêpniaj±cego zasoby. W przypadku, gdy zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie – za³±cznik Nr 4 do SWZ dla danej Czê¶ci, z którego wynika, które us³ugi lub roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
6) Kosztorysy ofertowe dla danej Czê¶ci uproszczone sporz±dzone wed³ug informacji podanych w Rozdziale XX SWZ – Opis sposobu obliczenia ceny - za³±czniki nr 10 i 11 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodnie z ust. 18 pkt 3) rozdzia³u XVII SWZ – nie dotyczy spó³ki cywilnej,
o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Uwaga: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp [ust. 18 pkt 1) rozdzia³u XVII SWZ], sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powy¿sze oznacza, i¿:
1) O¶wiadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
2) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u sk³ada podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udzia³u w postêpowaniu potwierdza jego spe³nianie; dopuszcza siê o¶wiadczenie z³o¿one ³±cznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie sk³adaj±ce ofertê lub przez pe³nomocnika wystêpuj±cego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Podmiotowe ¶rodki dowodowe potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania, o których mowa w ust. 1 rozdzia³u VIII (za³±cznik Nr 5 do SWZ), sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie we w³asnym imieniu.
7. W przypadku Wykonawców dzia³aj±cych w formie spó³ki cywilnej:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 5 sk³adane jest przez ka¿dego wspólnika spó³ki cywilnej oddzielnie we w³asnym imieniu (osoby prowadz±cej dzia³alno¶æ gospodarcz± pod nazw± okre¶lon±
w centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej - „Firma przedsiêbiorcy”),
2) podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w ust. 1 rozdzia³u VIII sk³adane s± przez ka¿dego wspólnika spó³ki cywilnej oddzielnie we w³asnym imieniu (osoby prowadz±cej dzia³alno¶æ gospodarcz± pod nazw± okre¶lon± w centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej - „Firma przedsiêbiorcy”).
8. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie zgodnie z ust. 18 pkt 5) rozdzia³u XVII SWZ (za³±cznik Nr 4 do SWZ), z którego wynika, które us³ugi lub roboty budowlane w danej Czê¶ci wykonaj± poszczególni wykonawcy.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego ponosz± solidarnie odpowiedzialno¶æ prawn± za realizacjê zamówienia. Problematykê zobowi±zañ solidarnych w zakresie nieuregulowanym przez umowê reguluj± przepisy kodeksu cywilnego.
10. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na obszerny zakres projektowanych zmian umownych, który nie jest mo¿liwy do zamieszczenia w ca³o¶ci wniniejszym og³oszeniu z powodu ograniczonej ilo¶æ znaków, Zamawiaj±cy przedstawia poni¿ej informacje o rodzaju i
zakresie zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia, które s± dostêpne jako za³±czniki do SWZ:
1. Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci tej umowy, zawiera za³±cznik Nr 12 do SWZ.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe
w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi § 15 Projektowanych postanowieñ umowy - za³±cznik Nr 12 do SWZ.
3. Zmiana umowy mo¿e tak¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-14 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-14 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI MICHA£OWICE
wiêcej: przetargi MICHA£OWICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa drogi wewnêtrznej 1KDW wraz z budow± sieci elektroenergetycznej na terenie Strefy Aktywno¶ci Gospodarczej w miejscowo¶ci ¦wilcza
- Zadanie nr 1 - Remont ul. Stawowej w Rybniku. Zadanie nr 2 - Remont ul. Górno¶l±skiej w Rybniku.
- Renowacja zabytków po³o¿onych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urz±d Miejski), ul. Chojnickiej 27 (kamienica mieszkalna) i ul. ¦wieckiej 58 (...) - Remont dachu Urzêdu Miejskiego w Tucholi
- Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowo¶ci Witów-Kolonia
- Remont drogi gminnej 560557K w km od 0+000 do km 1+300 w miejscowo¶ci Zagórze, gmina Niepo³omice
- Wykonanie zadania pn. "Przebudowa odcinka drogi wraz z wyburzeniem budynku portierni od ul. Szpitalnej dla Specjalistycznego Szpitala im. Edwarda Szczeklika w Tarnowie"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.