eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SuwałkiBudowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark



Ogłoszenie z dnia 2023-12-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SUWAŁKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Świerkowa 45

1.5.2.) Miejscowość: Suwałki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875659300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ba07683-8e9a-11ee-b55a-a22b2d7f700e

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6ba07683-8e9a-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00569892

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044065/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.23 Budowa drogi dla pieszych i rowerów w msc. Stary Folwark

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00521000

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.30.2023.EW

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 10207888,70 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1718087,98 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark”.
3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę drogi dla pieszych i dróg dla rowerów z umożliwieniem ruchu pojazdów samochodowych do obsługi pobliskich posesji wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark, gm. Suwałki, o łącznej długości ok. 420 m.
3.3. Zakres prac do wykonania w szczególności:
a) budowa skrzyżowania z drogą powiatową nr 1181B;
b) budowa drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki betonowej szer. 2,3 m:
 projektowana nawierzchnia (749,32 m2)
 kostka betonowa (grafit, fazowana) - gr. 8 cm;
c) budowa drogi dla rowerów z umożliwieniem ruchu pojazdów samochodowych do obsługi pobliskich posesji szer. 5,0m i placami nawrotowymi o nawierzchni z kostki betonowej 12m x 12m:
 projektowana nawierzchnia (2281,5 m2)
 kostka betonowa (szara, fazowana) - gr. 8 cm;
d) budowa zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej szer. 4,0m:
 projektowana nawierzchnia (324,60 m2)
 kostka betonowa (szara, fazowana) - gr. 8 cm;
e) budowa dwóch przejść dla pieszych:
 projektuje się na długości 4,0 m i szerokości 0,64 m kostkę z wypustkami 16x16 cm o gr. 8 cm (13,52m2);
f) zabezpieczenie kabli rurami osłonowymi dwudzielnymi ϕ160mm L=730m;
g) zagospodarowanie zielenią - wycinka istniejących drzew i krzewów, wykonanie trawników (1346,9 m2);
h) pobocza gruntowe żwirowe;
 projektowana nawierzchnia (353,4 m2)
 krawężnik betonowy obniżony 15 x 22 cm na ławie betonowej C12/15 z oporem (890,84 m)
 krawężnik betonowy obniżony 20 x 22 cm na ławie betonowej C12/15 z oporem (16,00 m) na połączeniu z drogą powiatową
 obrzeże betonowe 8 x 30 cm na ławie betonowej C12/15 z oporem; wbudowane na równo z nawierzchnią (350,4 m);
i) rozbiórki nawierzchni istniejących pokrywających się z projektowanymi:
 chodnik, zjazd z kostki betonowej i płyt chodnikowych - 36,0 m2,
 jezdnia o nawierzchni gruntowej
 ogrodzenie w pasie drogowym - 3,4 m;
 obrzeże betonowe – 35,7 m,
 krawężnik betonowy – 16,00 m,
j) wykonanie oznakowania pionowego;
k) budowa kanalizacji deszczowej grawitacyjnej wraz z odprowadzeniem do studni chłonnych do gruntu (13szt.)
l) przebudowa sieci wodociągowej z hydrantem (kolizja z projektowaną drogą)
m) regulacja wysokościowa istniejących naziemnych elementów uzbrojenia terenu,
n) uporządkowanie przyległego terenu.
3.4. Obiekt został dostosowany do osób niepełnosprawnych poprzez niestosowanie barier architektonicznych.
3.5. Zamawiający ubiega się o dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark”.
3.6. Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.7. Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.8. Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.
3.9. Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
3.10. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.11. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ.
3.12. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.
3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) Dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ,
c) Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,
d) projekcie Umowy.
3.14. Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ani żadnej innej kalkulacji ceny.
3.23. Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, że unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji pn. Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wraz z odwodnieniem w msc. Stary Folwark na podstawie art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp.

UZASADNIENIE PRAWNE
Na podstawie art. 310 pkt 1) ustawy Pzp „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w :
1) Ogłoszeniu o zamówieniu- w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym (…..)”


UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). Zamawiający w Ogłoszeniu o zamówieniu nr 2023/BZP 00521000/01 z dnia 29.11.2023 r. w sekcji VI – warunki zamówienia pkt. 6.7.) przewidział unieważnienie postępowania, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane.
W dniu 25.09.2023 r. Zamawiający złożył wniosek o dofinansowanie ww. inwestycji ze Środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zaplanowanego do realizacji w latach 2023-2024 (zadanie jednoroczne).
Zamawiający w dniu 15.12.2023 r. udostępnił na stronie prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 2 100 000,00 zł brutto.
W niniejszym postepowaniu złożono 5 ofert:
Nr oferty Data
i godzina złożenia Nazwa i adres Wykonawcy Łączna ryczałtowa cena ofertowa (brutto) za wykonanie całości zamówienia
1 14.12.2023r.
godz. 14:07 P.K. TECH-GAS Sp. z o.o.
ul. Magazynowa 9
19-200 Grajewo
NIP 7191573531 3 085 493,62 zł
2 14.12.2023r.
godz. 15:21 PW Izbiccy Aneta Izbicka
ul. Supraślska 16
16-010 Wasilków
NIP 9660635347 2 240 029,84 zł
3 14.12.2023r.
godz. 09:58 Roboty Drogowo Ziemne Bud-Drog
Marek Zieliński
ul. Olszanka 3
16-304 Nowinka
NIP 8461205247 2 196 315,63 zł
4 15.12.2023r.
godz. 07:30 Zakład Ogólnobudowlany i Drogowy s.c.
Tomasz i Kamil Stankiewicz
ul. Jasna 3
16-400 Suwałki
NIP 8441527172 1 994 696,62 zł
5. 15.12.2023r.
godz. 07:50 REM-BUD Sp. z o.o.
ul. Sejneńska 57
16-400 Suwałki
NIP 8442341423 1 547 340,00 zł

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 2 100 000,00 zł brutto w której uwzględniono dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości nie mniejszej niż 50% wartości inwestycji, na co liczył Zamawiający od samego początku realizacji niniejszego postępowania. Na liście zatwierdzonej przez Premiera opublikowanej w 13.11.2023 roku na stronie internetowej Urzędu Województwa Podlaskiego, zadanie nie otrzymało dofinansowania w związku z wyczerpaniem środków w limicie dostępnych środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2023. Zamawiający liczył na włączenie ww. inwestycji na listę rezerwową, jednak do dnia dzisiejszego taka nie został opublikowana. Zamawiający z powodu ograniczeń budżetowych nie może też zwiększyć limitu środków własnych do ceny najkorzystniejszej oferty. Mając na uwadze powyższe okoliczności prawne i faktyczne, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1547340,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3085493,62 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.