Og³oszenie z dnia 2024-10-29
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
remont pustostanów lokali mieszkalnych, administrowanych przez ZGN Wola m.st. Warszawy na terenie TZOM Nowolipki (6 lokali- Anielewicza 32,37, Karolkowa61, Leszno38, M³ynarska25B).
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: "ZAK£AD GOSPODAROWANIA NIERUCHOMO¦CIAMI W DZIELNICY WOLA M.ST. WARSZAWY"
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000665840
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Bema 70
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-225
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: afilkowska@zgnwola.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zgnwola.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka bud¿etowa
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
Zarz±dzanie na terenie Dzielnicy Wola m.st. Warszawy zasobami stanowi±cymi w³asno¶æ i wspó³w³asno¶æ Miasta Sto³ecznego Warszawy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
remont pustostanów lokali mieszkalnych, administrowanych przez ZGN Wola m.st. Warszawy na terenie TZOM Nowolipki (6 lokali- Anielewicza 32,37, Karolkowa61, Leszno38, M³ynarska25B).
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-d7d4e046-91c9-41c9-8253-890b745c1f20
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00569946
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00050622/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.15 Po³±czenia i remonty lokali (pustostany)
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d7d4e046-91c9-41c9-8253-890b745c1f203.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z ww. platformy jest bezp³atne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu, z
wy³±czeniem sk³adania ofert w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji
dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w
szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji
umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które
s± opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie
z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do
przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z
wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.128.2024.AF
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont pustostanów lokali mieszkalnych, stanowi±cych w³asno¶æ m.st. Warszawy, administrowanych przez ZGN Wola m.st. Warszawy na terenie TZOM Nowolipki (6 lokali).
Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cych integraln± czê¶æ SWZ.
Prace objête przedmiotem zamówienia obejmuj± roboty ogólnobudowlane, sanitarne i elektryczne, które nale¿y wykonaæ zgodnie z zakresem prac okre¶lonym w przedmiarach robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, stanowi±cymi za³±czniki do SWZ.
Przedmiary robót okre¶laj± zakresy prac stanowi±cych podstawê do wyliczenia warto¶ci rycza³towego wynagrodzenia dla poszczególnych lokali.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-16
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, okre¶lone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotycz±ce: zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.W celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu, dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, Wykonawca wyka¿e, ¿e:
a) nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³: roboty budowlane polegaj±ce na remoncie lub przebudowie lokali mieszkalnych lub u¿ytkowych, o ³±cznej warto¶ci brutto min. 40 000,00 z³otych, w okresie nie d³u¿szym ni¿ kolejne 12 miesiêcy;
b) dysponuje osobami skierowanymi przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi oraz legitymuj±cymi siê odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, tj.:
co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej,
co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Tak
6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://aukcje.uzp.gov.pl/
6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:
1. Zamawiaj±cy wybiera najkorzystniejsz± ofertê na podstawie kryteriów oceny ofert okre¶lonych w SWZ.2. Zamawiaj±cy zastosuje aukcjê elektroniczn± na zasadach okre¶lonych w art. 308 ust. 1, w zwi±zku z art. 228-238 ustawy Pzp, która bêdzie prowadzona na stronie internetowej https://aukcje.uzp.gov.pl/ wg poni¿szych regu³:
1) Zamawiaj±cy zaprosi drog± elektroniczn± do udzia³u w aukcji elektronicznej wszystkich Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty niepodlegaj±ce odrzuceniu.
2) cena brutto oferty bêdzie jedynym kryterium oceny ofert, które bêdzie licytowane w toku aukcji elektronicznej.
3) Zamawiaj±cy zaleca zapoznanie siê z informacjami podstawowymi dotycz±cymi aukcji elektronicznej zawartymi na stronie https://aukcje.uzp.gov.pl/.
4) Wykonawcy chc±cy wzi±æ udzia³ w aukcji elektronicznej musz± siê zalogowaæ na platformie aukcyjnej za pomoc± danych uwierzytelniaj±cych przekazanych przez Zamawiaj±cego. LOGIN i HAS£O wykonawcy s± generowane automatycznie przez system, a nastêpnie przesy³ane wraz z zaproszeniem do aukcji. Przy pierwszym logowaniu siê Wykonawcy na konto za³o¿one przez Zamawiaj±cego, system wymusi dokonanie zmiany HAS£A na nowe.
5) warunkiem wziêcia udzia³u w aukcji elektronicznej jest dysponowanie bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomoc± wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu. Komputer u¿ytkownika powinien spe³niaæ nastêpuj±ce wymagania:
dowolny komputer klasy PC z systemem operacyjnym Windows lub Linux oraz dostêpem do sieci Internet.
platforma zosta³a przetestowana w zakresie wspó³pracy z przegl±darkami Mozilla Firefox w wersji 2.0 lub wy¿szej, Opera w wersji 9.0 lub wy¿szej oraz Google Chrome w wersji 3.0 lub wy¿szej; w zwi±zku z czym zaleca siê korzystanie z ww. przegl±darek internetowych.
wykonawcy bior±cy udzia³ w aukcji elektronicznej winni dysponowaæ oprogramowaniem umo¿liwiaj±cym odczytywanie plików w formacie PDF (Portable Document Format).
Wykonawca chc±cy sk³adaæ oferty w toku aukcji elektronicznej musi dysponowaæ urz±dzeniami technicznymi oraz oprogramowaniem s³u¿±cymi do obs³ugi podpisu elektronicznego.
6) oferty winny byæ podpisane w formacie Xades - tylko dokumenty z takim podpisem bêd± przyjête przez platformê aukcyjn± jako prawid³owe.
7) oferty generowane przez system aukcyjny nie umo¿liwiaj± wprowadzenia podpisu elektronicznego przy u¿yciu funkcji programu Adobe Reader (funkcja wykorzystywana m.in. w podpisywaniu deklaracji podatkowych). Opatrzenie oferty podpisem elektronicznym wymaga pos³u¿enia siê oprogramowaniem dostarczonym przez wystawcê podpisu elektronicznego (centrum certyfikacji).
8) wygenerowany przez system plik nale¿y zapisaæ na dysku. Pliku po pobraniu na dysk przez przegl±darkê internetow± nie nale¿y zapisywaæ za pomoc± ¿adnego innego programu, poniewa¿ mo¿e to spowodowaæ naruszenie integralno¶ci poprzez zmianê wewnêtrznej struktury dokumentu PDF. W konsekwencji dokument nie przejdzie pozytywnie weryfikacji zaimplementowanego w Platformie narzêdzia do weryfikacji podpisanych elektronicznie dokumentów i dokument nie zostanie przyjêty przez Platformê.
9) Zamawiaj±cy nie dopuszcza komunikacji pomiêdzy stronami za pomoc± systemu za wyj±tkiem przes³ania zaproszenia do wziêcia udzia³u w aukcji elektronicznej.
10) aktualny czas, podany na stronie https://aukcje.uzp.gov.pl/, jest decyduj±cy dla oceny momentu dokonywania poszczególnych czynno¶ci, w tym równie¿ dla oceny, czy dana oferta zosta³a z³o¿ona przed zamkniêciem aukcji.
11) w toku aukcji elektronicznej Wykonawcy za pomoc± formularza umieszczonego na stronie internetowej, umo¿liwiaj±cego wprowadzanie niezbêdnych danych w trybie bezpo¶redniego po³±czenia z t± stron±, sk³adaj± kolejne korzystniejsze post±pienia, podlegaj±ce automatycznej ocenie i klasyfikacji, zgodnie ze wzorem okre¶lonym w rozdziale XVII pkt. 1 SWZ.
12) minimalna wysoko¶æ post±pienia bêdzie wynosiæ od 0,5% do 1% warto¶ci ceny oferty uznanej za najkorzystniejsz±, z³o¿onej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu (patrz: rozdzia³ XVII pkt.1 SWZ),
13) cen± wyj¶ciow± w aukcji elektronicznej dla ka¿dego Wykonawcy jest cena brutto zaproponowana przez danego Wykonawcê w ofercie z³o¿onej w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu.
14) Zamawiaj±cy zaleca przeprowadzenie aukcji testowej przed przyst±pieniem do aukcji
w³a¶ciwej. Termin na dokonanie aukcji testowej rozpoczyna siê po przekazaniu
zaproszeñ do aukcji i koñczy siê z dat± i godzin± rozpoczêcia aukcji w³a¶ciwej.
15) od momentu otwarcia aukcji elektronicznej do momentu jej zamkniêcia ka¿dy Wykonawca mo¿e z³o¿yæ dowoln± liczbê post±pieñ.
16) w przypadku gdy awaria systemu teleinformatycznego spowoduje przerwanie aukcji elektronicznej, zamawiaj±cy wyznacza termin kontynuowania aukcji elektronicznej na nastêpny dzieñ roboczy przypadaj±cy po usuniêciu awarii, z uwzglêdnieniem stanu ofert po ostatnim zatwierdzonym post±pieniu.
17) Zamawiaj±cy po zamkniêciu aukcji elektronicznej dokonuje oceny ofert w oparciu o kryteria oceny ofert wskazane w og³oszeniu o zamówieniu i w dokumentach zamówienia, z uwzglêdnieniem wyników aukcji elektronicznej.
18) w przypadku, gdy po przeprowadzeniu aukcji nie ulegnie zmianie cena najkorzystniejszej oferty, wi±¿±ca jest ocena dokonana przed wys³aniem przez Zamawiaj±cego zaproszeñ do udzia³u w aukcji elektronicznej.
19) je¿eli w wyniku przeprowadzenia aukcji elektronicznej zostanie wybrana oferta z ni¿sz± cen±, ni¿ uznana za najkorzystniejsz± ofertê z³o¿on± w odpowiedzi na og³oszenie o zamówieniu (patrz: rozdzia³ XVII pkt.1 SWZ), zwyciêzca zobowi±zany jest w terminie 2 dni roboczych od dnia zakoñczenia aukcji, przes³aæ Zamawiaj±cemu za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”), ponownie wype³niony formularz ofertowy, uwzglêdniaj±cy jej wynik.
20) post±pienia w aukcji elektronicznej mo¿e dokonywaæ wy³±cznie wskazana przez Wykonawcê osoba. Upowa¿nienie to musi wynikaæ z dokumentów rejestrowych lub pe³nomocnictwa, które nale¿y do³±czyæ do oferty.
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
3000,006.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy,stanowi± integraln± czê¶æ SWZ.
2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia
na zasadach okre¶lonych w dokumencie, o którym mowa w pkt 1.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-11-15 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-15 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont instalacji elektrycznej w lokalu mieszkalnym nr 4 przy ul. 1000-lecia 8 w Lubliñcu
- Dostawa bielizny jednorazowej fizelinowej
- Dostawa transparentnej antyadhezyjnej folii poliestrowej.
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie medycyny pracy oraz profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników Centrali IPN
- Dostawa skanerów dokumentowych i urz±dzeñ wielofunkcyjnych
- Kompleksowe utrzymanie czysto¶ci i porz±dku w obiektach i na terenie FINA w Warszawie
wiêcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja dwóch budynków gospodarczych dla sezonowej pracowni pszczelarskiej w Pu³awach
- Budowa drogi wewnêtrznej 1KDW wraz z budow± sieci elektroenergetycznej na terenie Strefy Aktywno¶ci Gospodarczej w miejscowo¶ci ¦wilcza
- Maluch +: Adaptacja pomieszczeñ przedszkola przy ul. Kwiatkowskiego wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Filii ¯³obka Miejskiego w Pu³tusku
- Modernizacja bazy rekreacyjno-sportowej przy Szkole Podstawowej nr 4 w Sosnowcu
- Renowacja Sali Balowej w Muzeum Pa³ac Herbsta - Sufit
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastruktur± techniczn± w miejscowo¶ci Ryn, na dzia³ce numer 90/30 i 90/32, obrêb 0001 Miasto Ryn, gmina Ryn"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.