Ogłoszenie z dnia 2024-10-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa polowań zbiorowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 630011510
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łopuchówko 1
1.5.2.) Miejscowość: Murowana Goślina
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-095
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.7.) Numer telefonu: + 48 61 8 122 161
1.5.8.) Numer faksu: + 48 61 8 122 161 w. 128
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
gospodarka leśna, leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa polowań zbiorowych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-841d00aa-2c9f-11ef-b373-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00570437
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051502/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Obsługa polowań zbiorowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00462114
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W postępowaniu prowadzonym uprzednio przez Zamawiającego w trybie podstawowym o nr referencyjnym SA.270.14.2024, które wszczęte zostało w dniu 20.03.2024 r. w ramach zamówienia pn. „Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko w 2024 roku” – IV postępowanie nie złożono żadnej oferty, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Dotyczy ogłoszenia o zamówieniu 2024/BZP 00252499/01 z dnia 20.03.2024 r.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.22.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki łowieckiej zgodnie z określeniem w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1082) obejmujące prace z zakresu obsługi polowań zbiorowych w roku 2024. Przedmiotem zamówienia jest między innymi: organizowanie naganki z transportem, transport myśliwych po terenie łowiska, zorganizowanie osoby do pomocy przy polowaniach zbiorowych, przewóz zwierzyny, zorganizowanie psów do naganki, zorganizowanie trębacza sygnałów myśliwskich.
2) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac wynikające z załącznika nr 8 do „Informacji” stanowiący „Opis przedmiotu zamówienia”.
3) Zakres rzeczowy zestawiony w załączniku nr 8 do „Informacji” ma charakter szacunkowy. Ilość prac zleconych do wykonania w trakcie realizacji Przedmiotu zamówienia może być mniejszy od ilości przedstawionej w „Informacji”, co jednak nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający może zlecić w trakcie realizacji zamówienia zakres prac mniejszy niż wskazany w „Informacji”, jednak nie mniej niż 70 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 i 2 wzoru umowy (załącznik nr 7 do „Informacji”.
4) Szczegółowy opis technologii wykonania poszczególnych czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia wraz z procedurą odbioru prac zawarty został w załączniku nr 1 do „Informacji” stanowiącym „Opis standardu dla usług łowieckich”.
5) Opisy kodów czynności opisujących poszczególne czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 1 do „Informacji” stanowiącym „Opis standardu dla usług łowieckich”.
6) Opis zasad procedury dokonywania odbiorów czynności objętych zamówieniem został zawarty w załączniku nr 1 do „Informacji” stanowiącym „Opis standardu dla usług łowieckich”.
7) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Łopuchówko – tj. teren Ośrodka Hodowli Zwierzyny Kąty („OHZ Kąty”).
8) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się odbywała na obszarze OHZ Kąty. Wskazana w załączniku nr 8 lokalizacja (adres leśny/numer inwentarzowy) poszczególnych prac wchodzących w zakres Przedmiotu Zamówienia ma charakter wstępny. Lokalizacja (adres leśny/numer inwentarzowy) poszczególnych prac wchodzących w zakres Przedmiotu Zamówienia zostanie określona w Zleceniu, o którym mowa w pkt 3.3. ppkt. 1) „Informacji”, z zastrzeżeniem, iż zawsze będzie to Obszar Realizacji Zamówienia.
9) Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo-ekonomiczną, powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, wystąpienie siły wyższej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, ustaleń nowych lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej lokalizacji (adresie leśnym/numerze inwentarzowym) na Obszarze Realizacji Zamówienia (w tym również w lokalizacjach na Obszarze Realizacji Zamówienia niewskazanych wstępnie w „Informacji”), przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji (adresie leśnym/numerze inwentarzowym) na Obszarze Realizacji Zamówienia, w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy określonych w ”Informacji”, przypadających do wykonania na całym Obszarze Realizacji Zamówienia. Konieczność zwiększenia rozmiaru niektórych elementów realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu zamówienia może wystąpić również po to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia, przy czym zawsze wyłącznie na Obszarze Realizacji Zamówienia.
10) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami etyki i zwyczajów łowieckich oraz z obowiązującymi przepisami prawa. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia wskazane zostały w pkt. 3.2. "Informacji".
11) Ogólne zasady realizacji przedmiotu zamówienia opisane zostały w pkt. 3.3. "Informacji":
1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego („Zlecenie”). Treść Zlecenia określa umowa w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 7 do „Informacji”).
2) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
3) Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego
oraz zestawów do pochłaniania oleju w urządzeniach eksploatowanych na terenie OHZ Kąty.
4) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich urządzeń pracujących na terenie OHZ Kąty w zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o chłonności umożliwiającej pochłonięcie rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w urządzeniach pracujących na terenie OHZ Kąty oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska.
5) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania na etapie negocjacji części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie zostanie zamieszczone w protokole z negocjacji. W przypadku braku wskazania podwykonawstwa w protokole z negocjacji, wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
6) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj.:
osób pełniących funkcję naganiaczy podczas polowań zbiorowych jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do „Informacji”.
7) Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji usług i ich otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przeprowadzenia negocjacji oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. ”Informacji” i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
12) Jeżeli czynność opisana w standardzie (załącznik nr 1 do ”Informacji”) nie została przewidziana w opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 8 do „Informacji”), to w tym zakresie postanowień Załącznika nr 1 do „Informacji” nie stosuje się.
13) Pełnomocnicy konsorcjum przyjmują do realizacji zadania wynikające z art. 304 § 1 bądź §3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Pracodawca lub przedsiębiorca nie będący pracodawcą jest obowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy, o których mowa w art. 207 §2, osobom fizycznym wykonującym pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, a także osobom prowadzącym w zakładzie pracy lub miejscu wyznaczonym przez pracodawcę na własny rachunek działalność gospodarczą).
14) Materiały na potrzeby realizacji zamówienia (środki do bioasekuracji wymaganej przepisami weterynaryjnymi) zapewnia Zamawiający. Materiały eksploatacyjne do maszyn i urządzeń wykorzystywanych do realizacji usługi, zapewnia Wykonawca.
Szczegółowe informacje na temat opisu zamówienia zawarte są w "Informacjach niezbędnych do przeprowadzenia postępowania".
4.5.3.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
30.08.2024r. o 11:00 u Z-go odbyły się negocjacje z„BIESIADECKA”Marta Biesiadecka(ul.Witosa 39B,55-220 Jelcz–Laskowice).W-ca przed dniem negocjacji przesłał na adres poczty elektr. Z-ego odpis z CEiDG W-cy z dnia 29.08.2024r.W dniu 02.09.2024r. Z-cy wezwał W-cę do złożenia oświadczeń i dokum.w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania,o których mowa w pkt 6.1.,6.3. i 6.4.„Informacji”oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,o których mowa w pkt 7.1„Informacji”.W-ca złożyć miał ww. dokum.do dnia 10.09.2024 r.W dniu 09.09.2024 r.W-ca zwrócił się do Z-go z wnioskiem o wydłużenie terminu na złożenie ww. dokumentów do dnia 25.09.2024 r.Z-cy informacją z dnia 10.09.2024 r.wyraził zgodę na przesunięcie terminu złożenia przez W-cę ww dokumentów do dnia 25.09.2024 r.W dniu 24.09.2024 r. W-ca zwrócił się do Z-ego z ponownym wnioskiem o wydłużenie terminu na złożenie ww. dokumentów,tym razem w terminie do 21 dni roboczych licząc od dnia złożenia wniosku przez W-cę(wniosek został złożonych przez W-cę w dniu 03.09.2024 r.)o wydanie dokumentu (problemy z uzyskaniem dokumentu stanowiącego informację z KRK).Z-cy informacją z dnia 25.09.2024 r. ponownie wyraził zgodę na przesunięcie terminu złożenia przez Wykonawcę ww.dokumentów do dnia 02.10.2024 r. Informacją z dnia 02.10.2024 r. W-ca poinformował Z-go,że:-nie posiada dokumentu stanowiącego informację z KRK
-jak tylko otrzyma pismo z Ministerstwa Sprawiedliwości,to niezwłocznie zostanie ono przesłane do Z-go.
Infor. z dnia 02.10.2024 r. W-ca nie złożył oświadczeń i pozostałych dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania,o których mowa w pkt 6.1.,6.3. i 6.4.„Informacji ….”oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. „Informacji …”.W-ca informacją z dnia 02.10.2024 r. nie zwrócił się również z wnioskiem do Z-go o przesunięcie terminu na ich złożenie.W związku z tym,że W-ca nie złożył do dnia 02.10.2024 r.dokum. na wezwanie Z-go,na podstawie art.128 ust.1 ustawy PZP Z-cy wezwał W-cę do złożenia oświadczeń i dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania,o których mowa w pkt 6.1.,6.3. i 6.4.„Informacji”oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1„Informacji ”.
W-ca złożyć miał oświadczenia,o których mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp oraz podmiotowe środki dowodowe w terminie do dnia 16.10.2024r.
W dniu 16.10.2024 r. W-ca złożył Z-mu niżej wymienione dokumenty:
-odpis z CEiDG, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4)PZP, sporządzony w dniu 14.10.2024r
-oświadczenie z dnia 03.09.2024 r.o spełnianiu warunków udziału oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 3 do „Informacji” –dokument stanowi graficzne odwzorowanie dokumentu papierowego– okument nie został przekazany Z-mu w formie elektron. lub w postaci elektron. opatrzonej przez W-cę podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
-oświadczenie W-cy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania,sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym zał.nr 6 do„Informacji”–dokument stanowi graficzne odwzorowanie dokumentu papierowego–dokument nie został przekazany Z-mu w formie elektron. lub w postaci elektron. opatrzonej przez W-cę podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.W dniu 16.10.2024r. W-ca poinformował Z-go,że w dalszym ciągu nie może uzyskać informacji z KRK,pomimo złożenia wniosku w dniu 03.09.2024r.Zaproszony do negocjacji W-ca nie złożył dokum. potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzających brak podstaw do wykluczenia,o których mowa w „Informacjach”z dnia 20.08.2024r.,Z-cy unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z treścią przepisu z art.255 pkt.8)PZP
INNE PRZETARGI MUROWANA GOŚLINA
- "Zagospodarowanie terenu zbierania wód opadowych przy osiedlu 600-lecia jako ekoparku w ramach zadania "Czynna ochrona torfowiska na terenie gminy Murowana Goślina jako elementu (...) część nazwy"
- "Przebudowa stacji uzdatniania wody i hydroforni w Ośrodku Natura Rerum"
więcej: przetargi MUROWANA GOŚLINA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie OHZ Nadleśnictwa Piaski w 2025 roku
- Kontrola drapieżnictwa kormoranów w odniesieniu do ryb rzecznych w okresie pozalęgowym
- Uslugi w zakresie gospodarki leśnej w nadleśnictwie Janów Lubelski w 2006 r.
więcej: Usługi myśliwskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.