Ogłoszenie z dnia 2024-10-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00492183/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-10
- 2024/BZP 00499068/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Wymiana opraw oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Karczmiska.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Karczmiska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019684
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Centralna 17
1.5.2.) Miejscowość: Karczmiska Pierwsze
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-310
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 8287026
1.5.8.) Numer faksu: 81 8287026 w. 25
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@poczta.karczmiska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.karczmiska.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://pzp.karczmiska.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana opraw oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Karczmiska.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1058ebad-d2aa-4181-9919-210305c98213
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00571121
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040356/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Wymiana opraw oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Karczmiska.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00492183
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GPI.271.7.2024.GM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia: „Wymiana opraw oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Karczmiska”
2. Opis przedmiotu zamówienia:
1) W ramach przedmiotu zamówienia wymienione zostaną 468 szt. starych lamp oświetleniowych, w miejsce których zamontowane zostaną nowe energooszczędne.
2) Szczegółowy zakres wykonania przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto:
a) demontaż wyeksploatowanych opraw oświetleniowych (468 sztuk),
b) konserwację, czyszczenie wysięgników wraz z uchwytami (jeśli zachodzi taka potrzeba),
c) malowanie, zabezpieczenie antykorozyjne wysięgników (jeśli zachodzi taka potrzeba),
d) dostawę i montaż nowych opraw oświetleniowych LED (468 sztuk),
e) wykonanie prób i pomiarów kontrolnych urządzeń energetycznych,
f) wciąganie do wysięgników przewodów do zasilenia opraw,
g) montaż osprzętu zabezpieczającego oprawy i obwody oświetleniowe;
h) montaż nowych zacisków zasilających oprawy;
i) utylizację starych opraw i sprzętu z rozliczeniem;
j) wykonanie dokumentacji powykonawczej;
k) wykonanie inwentaryzacji mocy umownej.
Opis techniczny opraw drogowych znajduje się z załączniku nr 1 do SWZ – Specyfikacja techniczna.
3) Wykonawca zobowiązany jest do użycia nowych opraw wyprodukowanych na terenie Unii Europejskiej.
4) Oprawy oświetleniowe muszą gwarantować możliwość zdalnego sterowania bez dodatkowej modyfikacji oprawy i jednocześnie posiadać łącznie:
a) certyfikat ENEC,
b) certyfikat ENEC+,
c) deklarację CE,
d) certyfikat Zhaga D4i tzn. certyfikat oprawy wraz ze złączem (nie same komponenty) ma posiadać certyfikat Zhaga D4i. Certyfikat Zhaga D4i ma być publikowany na oficjalnej stronie Zhaga Consortium - www.zhagastandard.org
5) Prace modernizacyjne na liniach niskiego napięcia muszą być wykonane wyłącznie w obowiązującej w PGED technologii prac pod napięciem (PPN) tylko przez osoby upoważnione przez RE Puławy (ujęte w wykazie osób zatwierdzonym przez Dyrektora PGE Dystrybucja S.A. Oddział Lublin) posiadające wymagane przepisami prawa uprawnienia kwalifikacyjne.
6) Przed przystąpieniem do prac przy urządzeniach elektroenergetycznych należy uzgodnić warunki bezpiecznego wykonania prac w Rejonie Energetycznym Puławy oraz uzyskać niezbędne wyłączenia urządzeń.
7) Na wszystkie planowane prace należy przedłożyć w RE Puławy opracowany przez Wykonawcę harmonogram prac z tygodniowym wyprzedzeniem dla prac wykonywanych w technologii PPN oraz dwutygodniowym wyprzedzeniem dla prac wykonywanych z koniecznością wyłączenia urządzeń.
8) Przed przystąpieniem do prac należy każdorazowo dokonać z przedstawicielem Wydziału Majątku Sieciowego RE Puławy inwentaryzacji demontowanych urządzeń będących majątkiem PGED.
9) Montaż opraw winny wykonywać osoby posiadające odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje i uprawnienia jeśli są wymagane na podstawie przepisów prawa.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ.
4. Wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy.
5. Gwarancja. Długość okresu gwarancji na wykonane prace oraz wbudowane materiały - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa okres gwarancji w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 72 miesięcy (termin maksymalny). Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych - niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
6. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia przedmiotu umowy zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w Projekcie umowy.
7. W związku z prowadzeniem prac przy funkcjonujących odcinkach dróg gminnych należy zapewnić takie etapowanie prac, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych zabezpieczyć bezpieczne funkcjonowanie drogi oraz prowadzić prace w sposób nie utrudniający bezpiecznej komunikacji.
8. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy PZP Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując OPZ powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w OPZ towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w OPZ zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w OPZ. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących względów:
Wartość zamówienia jest niższa od progów unijnych, które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że w celu zwiększenia konkurencji, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od progów unijnych, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej progi unijne).
Inne powody nie wprowadzania podziału na części zamówienia:
1) Podział zamówienia na części przy założeniu unieważnienia jednej z nich i przy założeniu konieczności wszczęcia kolejnego postępowania obejmującego unieważnioną część po okresie 9 miesięcy od dnia uzyskania promesy wstępnej oznaczałby:
• utratę dofinansowania dla całości projektu;
• związany z tym brak możliwości zrealizowania unieważnionej części (brak montażu finansowego);
• konieczność realizacji umowy na pierwszą (nieunieważnioną część postępowania) pomimo braku montażu finansowego.
2) Podział zamówienia na części znacząco utrudniłby rozliczenie wynagrodzenia Wykonawców ze względu na konieczność jednoczesnego rozliczania transz dofinansowania ze środków z programu Polski Ład (przy zakończeniu realizacji poszczególnych części w innych terminach – co jest bardzo prawdopodobne - niemożliwe byłoby uruchomienie transzy finansowej z BGK, a Wykonawcy, którzy wcześniej skończyli prace nie mogliby uzyskać finansowania inwestycji, co powodowałoby wysuwanie roszczeń o zapłatę wobec gminy, która nie ma możliwości finansowania inwestycji z środków niepochodzących z transzy rozliczeniowej BGK).
Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymi, finansowymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 wskazanej powyżej dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 12
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 399998,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 886189,15 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 399998,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EL-BED Wojciech Bednarczyk
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7132628064
7.3.4) Miejscowość: Krężnica Jara 143
7.3.5) Kod pocztowy: 20-515
7.3.6.) Województwo: lubelskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 399998,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przebudowa drogi powiatowej nr 1139G na odcinku Damnica - Główczyce od km 4+400 do km 5+700 w miejscowości Wielka Wieś (gmina Główczyce)"
- Dostawa z montażem wyposażenia studia nagrań, 51/ZP/2024
- Adaptacja sali konferencyjnej w budynku Gminy Puck
- Rozbudowa ulicy Kilińskiego w Kargowej
- Wynajem, montaż, eksploatacja wraz z utrzymaniem oraz demontaż Dekoracji iluminacji świątecznej dla wyznaczonych lokalizacji w Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy
- Świadczenie dostaw pomocy dydaktycznych do szkół na terenie Gminy Międzyrzec Podlaski - etap I
więcej: Lampy i oprawy oświetleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.