eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Hrubieszów"Kompleksowe świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w Krytej Pływalni FALA"



Ogłoszenie z dnia 2023-12-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Kompleksowe świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości
w Krytej Pływalni FALA”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: HRUBIESZOWSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W HRUBIESZOWIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950157022

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Ciesielczuka 2

1.4.2.) Miejscowość: Hrubieszów

1.4.3.) Kod pocztowy: 22-500

1.4.4.) Województwo: lubelskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@hosir.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.hrubieszow.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00571231

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-12-23

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00559367

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług sprzątania
i utrzymania czystości w Krytej Pływalni FALA, przy Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji, mieszczącej się przy ul. Żeromskiego 29N, 22-500 Hrubieszów.
4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe sprzątanie pomieszczeń: holu wejściowego, hali basenowej, toalet, pomieszczeń pomocniczych, strefy saun oraz przebieralni, szyb wewnątrz i na zewnątrz budynku, strefy przy wejściu na pływalnię (teren zewnętrzny – dotyczy: ławek, koszy na śmieci, ogrodzenia metalowego, przynależnego do pływalni).
4.3. Sprzątanie odbywać się będzie z użyciem profesjonalnych środków chemicznych zabezpieczonych przez Wykonawcę. Zestawienie dotychczasowego średniego miesięcznego zużycia środków stanowi Załącznik Nr 1a do SWZ.
4.4. Usługa będzie wykonywana w ciągu całego tygodnia na bieżąco, w taki sposób, aby nie zakłócała funkcjonowania obiektu oraz nie zagrażała bezpieczeństwu użytkowników.
4.5. Prace porządkowe w obiekcie Pływalni FALA powinny odbywać się w systemie dwuzmianowym, od poniedziałku do niedzieli – 7 dni w tygodniu oprócz:
- 31.03-01.04.2024,
- 01.11.2024,
- 25-26.12.2024,
- inne dodatkowe dni wolne zatwierdzone przez Dyrektora HOSiR lub w związku
z pokontrolnym zaleceniem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz wynikające z przerwy technologicznej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w godzinach otwarcia (funkcjonowania) Pływalni FALA.
4.6. Sprzątanie winno odbywać się w systemie dwuzmianowym przy następującej obsadzie:
a) od poniedziałku do piątku od godz. 08:00 do godz.15:00 – minimum 1 osoba;
b) w soboty, niedziele, święta od godz. 08:00-15:00 – minimum 2 osoby;
c) codziennie w godz. 15:00 – 23:00 – minimum 2 osoby;
W przypadku nieprawidłowego realizowania usługi liczba osób musi zostać odpowiednio zwiększona. Absencja personelu Wykonawcy nie może mieć wpływu na minimalną obsadę̨ personelu.
4.7. Ze względu na specyfikę̨ Pływalni FALA wydzielono następujące strefy:
1) STREFA 1 – basenu sportowego i rekreacyjnego z basenem do nauki pływania, zjeżdżalniami, basen dla dzieci wraz z małą zjeżdżalnią typu „Słonik”, schodami zjeżdżalni dużej typu „Anakonda”, teren wokół wanny jacuzzi, pomieszczenia ratowników, toalety w hali basenowej oraz korytarza od strony szatni dla osób niepełnosprawnych;
2) STREFA 2 – pomieszczenia Strefy Saun, teren wokół wanny tzw. „ZIMNEJ BANI”, natryski, toalety, przebieralnie;
3) STREFA 3 – wejścia, hol główny, ciągi komunikacyjne;
4) STREFA 4 – pozostałe pomieszczenia porządkowe, magazynowe, okna zewnętrzne oraz teren zewnętrzny – dotyczy ławek, koszy na śmieci, ogrodzenia metalowego przed Pływalnią od strony ulicy Żeromskiego.
4.8. Informacja na temat sprzątania poszczególnych stref:
1) STREFA 1
Mycie i dezynfekcja posadzki otoczenia niecki jest wykonywana codziennie na II zmianie bezpośrednio po wyjściu ostatniego użytkownika z niecki basenu. Mycie posadzki otoczenia niecki basenu oraz fug pomiędzy płytkami wykonuje się za pomocą środków myjąco–dezynfekujących oraz specjalistycznych urządzeń czyszczących. Na I i II zmianie ściąganie nadmiaru wody z posadzek do rynien odpływowych. Mycie i dezynfekcję rynienek przelewowych i kratek zabezpieczających przeprowadza się trzy razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek) na II zmianie. Mycie i dezynfekcję zewnętrznych części zjeżdżalni na wysokości do 2 m przeprowadza się codziennie. Pierwszą czynnością jest zdjęcie kratek zabezpieczających, następnie szorowanie lub czyszczenie maszyną wysokociśnieniową przy pomocy środków dezynfekująco–myjących
w odpowiednim stężeniu. Po wyczyszczeniu rynienki należy spłukać wodą. Mycie linii wodnej obydwu niecek basenu koniecznie przy użyciu odpowiednich preparatów. Wymienione czynności należy wykonywać tak, aby nie spowodować dostania się środków myjących do wody znajdującej się w nieckach.


2) STREFA 2
Czynność mycia i dezynfekcji saun oraz jacuzzi jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń strefy saun przez ostatniego użytkownika. Należy bardzo dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji powierzchni sauny. Powierzchnię podłogi należy umyć i zdezynfekować środkiem dezynfekująco–myjącym. Czynność mycia i dezynfekcji pomieszczeń natrysków
i toalet jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń basenu przez ostatniego użytkownika. Należy dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji wszystkich urządzeń, armatury oraz powierzchni pionowych. Dezynfekcję należy wykonać środkiem dezynfekująco–myjącym. Należy dokładnie umyć i przeprowadzić dezynfekcję podłogi oraz w razie konieczności fug pomiędzy płytkami wymienionych pomieszczeń. Czynność mycia
i dezynfekcji pomieszczeń przebieralni jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń strefy przebieralni przez ostatniego użytkownika. Należy otworzyć wszystkie szafki i dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji szafek, siedzisk oraz ścian przebieralni. Dezynfekcję należy wykonać płynem dezynfekująco–myjącym. Należy bardzo dokładnie umyć i przeprowadzić dezynfekcję podłogi w przebieralniach. W trakcie użytkowania STREFY 2
w czasie I i II zmiany należy wykonywać bieżące mycie i zbieranie wody oraz zanieczyszczeń z powierzchni podłóg przebieralni, kabin przebieralni, ławeczek oraz powierzchni pod nimi oraz mycie luster i innych elementów (suszarki, włączniki światła, itp.), a także opróżniać kosze na śmieci.
3) STREFA 3
Czynność mycia i dezynfekcji podłogi holu, ciągów komunikacyjnych, wiatrołapów przeprowadzana jest codziennie i polega na myciu i dezynfekcji podłóg przy pomocy środka myjąco-dezynfekującego i mopa lub przy pomocy szorowarki w przypadku holu wejściowego. W ramach tych czynności należy również opróżnić kosze na śmieci. Gruntowne sprzątanie tej strefy odbywa się na II zmianie. Na I i II zmianie wykonuje się czynności sprzątania na bieżąco, aby przez cały czas użytkowania w Pływalni „FALA” nie dopuścić do nagromadzenia się zanieczyszczeń i osiadania kamienia.
4) STREFA 4
Sprzątanie pomieszczeń porządkowych i magazynowych odbywa się co najmniej raz w tygodniu w zależności od potrzeb (na II zmianie). W pomieszczeniach tych należy utrzymać w czystości powierzchnie posadzek, płytek naściennych, zlewów i umywalek oraz baterii i kranów, opróżniać kosze na śmieci, przetrzeć z kurzu wyłączniki oświetlenia. Ponadto należy utrzymać w czystości wszystkie powierzchnie oszklone wewnątrz i na zewnątrz budynku oraz metalowe ogrodzenie i ławki przed pływalnią.
4.9. Wyszczególnienie prac związanych z utrzymaniem czystości na Pływalni „FALA” w STREFACH 1, 2, 3 i 4:
1) mycie podłogi wraz z fugami między płytkami w holu i ciągach komunikacyjnych;
2) ścieranie kurzu z grzejników, parapetów, gaśnic;
3) uzupełnianie środków higieny;
4) sprzątanie podłogi i mycie szyb w wiatrołapie;
5) czyszczenie wycieraczek i maty wejściowej;
6) opróżnianie pojemników na śmieci;
7) mycie i dezynfekcja ławek w holu;
8) mycie i dezynfekcja drzwi, ościeżnic i ram wszystkich pomieszczeń;
9) mycie i dezynfekcja łazienek i toalet;
10) mycie kloszy;
11) mycie i dezynfekcja posadzki oraz fug pomiędzy płytkami w hali basenowej;
12) ściąganie nadmiaru wody w hali basenowej, strefie saun oraz strefie
przebieralni i pod prysznicami;
13) mycie szatni, pomieszczeń sanitarnych (dezynfekcja szafek);
14) mycie ścian w szatni;
15) wycieranie kurzu z góry szafek (dezynfekcja);
16) mycie drzwi przebieralni (dezynfekcja);
17) mycie toalet, zlewów, dozowników, klamek, luster (dezynfekcja);
18) mycie kloszy, włączników światła;
19) mycie i dezynfekcja natrysków;
20) mycie i dezynfekcja podłogi i ścian w pomieszczeniu do przechowywania
wózków inwalidzkich;
21) mycie i dezynfekcja frontów szafek;
22) mycie okien myjką teleskopową wewnątrz i na zewnątrz;
23) ścieranie kurzu z ram okiennych;
24) mycie, dezynfekcja, wyciąganie zastoin (włosy, kurz, etc.), wymiana wody
w korytarzach „mokrej stopy”;
25) mycie i dezynfekcja pomieszczeń SPA; mycie i dezynfekcja saun oraz innych
elementów wyposażenia oraz dekoracji; wszystkie elementy ze stali
nierdzewnej myte są na II zmianie specjalistycznymi środkami;
26) odkurzanie mebli tapicerowanych i siedzisk;
27) mycie i dezynfekcja, ławeczek i kabin przebieralni;
28) opróżnianie koszy, utrzymanie w czystości ławek, ogrodzenia metalowego przed Pływalnią od strony ulicy Żeromskiego.

4.10. Inne czynności związane ze świadczeniem usług objętych przedmiotem zamówienia:
1) zamykanie drzwi i okien;
2) gaszenie świateł w pomieszczaniach sprzątanych po zakończonej pracy;
3) wyłączanie z prądu podgrzewaczy wody, grzejników, czajników, odbiorników radiowych itp.;
4) informowanie obsługi Pływalni o niebezpieczeństwach i zagrożeniach
w budynku;
5) informowanie obsługi Pływalni o uszkodzeniach i awariach;

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług sprzątania
i utrzymania czystości w Krytej Pływalni FALA, przy Hrubieszowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji, mieszczącej się przy ul. Żeromskiego 29N, 22-500 Hrubieszów.
4.2. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksowe sprzątanie pomieszczeń: holu wejściowego, hali basenowej, toalet, pomieszczeń pomocniczych, strefy saun oraz przebieralni, szyb wewnątrz i na zewnątrz budynku, strefy przy wejściu na pływalnię (teren zewnętrzny – dotyczy: ławek, koszy na śmieci, ogrodzenia metalowego, przynależnego do pływalni).
4.3. Sprzątanie odbywać się będzie z użyciem profesjonalnych środków chemicznych zabezpieczonych przez Wykonawcę. Zestawienie dotychczasowego średniego miesięcznego zużycia środków stanowi Załącznik Nr 1a do SWZ.
4.4. Usługa będzie wykonywana w ciągu całego tygodnia na bieżąco, w taki sposób, aby nie zakłócała funkcjonowania obiektu oraz nie zagrażała bezpieczeństwu użytkowników.
4.5. Prace porządkowe w obiekcie Pływalni FALA powinny odbywać się w systemie dwuzmianowym, od poniedziałku do niedzieli – 7 dni w tygodniu oprócz:
- 31.03-01.04.2024,
- 01.11.2024,
- 25-26.12.2024,
- inne dodatkowe dni wolne zatwierdzone przez Dyrektora HOSiR lub w związku
z pokontrolnym zaleceniem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz wynikające z przerwy technologicznej.
Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w godzinach otwarcia (funkcjonowania) Pływalni FALA.
4.6. Sprzątanie winno odbywać się w systemie dwuzmianowym przy następującej obsadzie:
a) od poniedziałku do piątku od godz. 08:00 do godz.15:00 – minimum 1 osoba;
b) w soboty, niedziele, święta od godz. 08:00-15:00 – minimum 2 osoby;
c) codziennie w godz. 15:00 – 23:00 – minimum 2 osoby;
W przypadku nieprawidłowego realizowania usługi liczba osób musi zostać odpowiednio zwiększona. Absencja personelu Wykonawcy nie może mieć wpływu na minimalną obsadę̨ personelu.
4.7. Ze względu na specyfikę̨ Pływalni FALA wydzielono następujące strefy:
1) STREFA 1 – basenu sportowego i rekreacyjnego z basenem do nauki pływania, zjeżdżalniami, basen dla dzieci wraz z małą zjeżdżalnią typu „Słonik”, schodami zjeżdżalni dużej typu „Anakonda”, teren wokół wanny jacuzzi, pomieszczenia ratowników, toalety w hali basenowej oraz korytarza od strony szatni dla osób niepełnosprawnych;
2) STREFA 2 – pomieszczenia Strefy Saun, teren wokół wanny tzw. „ZIMNEJ BANI”, natryski, toalety, przebieralnie;
3) STREFA 3 – wejścia, hol główny, ciągi komunikacyjne;
4) STREFA 4 – pozostałe pomieszczenia porządkowe, magazynowe, okna zewnętrzne oraz teren zewnętrzny – dotyczy ławek, koszy na śmieci, ogrodzenia metalowego przed Pływalnią od strony ulicy Żeromskiego.
4.8. Informacja na temat sprzątania poszczególnych stref:
1) STREFA 1
Mycie i dezynfekcja posadzki otoczenia niecki jest wykonywana codziennie na II zmianie bezpośrednio po wyjściu ostatniego użytkownika z niecki basenu. Mycie posadzki otoczenia niecki basenu oraz fug pomiędzy płytkami wykonuje się za pomocą środków myjąco–dezynfekujących oraz specjalistycznych urządzeń czyszczących. Na I i II zmianie ściąganie nadmiaru wody z posadzek do rynien odpływowych. Mycie i dezynfekcję zewnętrznych części zjeżdżalni na wysokości do 2 m przeprowadza się codziennie. Pierwszą czynnością jest zdjęcie kratek zabezpieczających, następnie szorowanie lub czyszczenie maszyną wysokociśnieniową przy pomocy środków dezynfekująco–myjących
w odpowiednim stężeniu. Po wyczyszczeniu rynienki należy spłukać wodą. Mycie linii wodnej obydwu niecek basenu koniecznie przy użyciu odpowiednich preparatów. Wymienione czynności należy wykonywać tak, aby nie spowodować dostania się środków myjących do wody znajdującej się w nieckach.


2) STREFA 2
Czynność mycia i dezynfekcji saun oraz jacuzzi jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń strefy saun przez ostatniego użytkownika. Należy bardzo dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji powierzchni sauny. Powierzchnię podłogi należy umyć i zdezynfekować środkiem dezynfekująco–myjącym. Czynność mycia i dezynfekcji pomieszczeń natrysków
i toalet jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń basenu przez ostatniego użytkownika. Należy dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji wszystkich urządzeń, armatury oraz powierzchni pionowych. Dezynfekcję należy wykonać środkiem dezynfekująco–myjącym. Należy dokładnie umyć i przeprowadzić dezynfekcję podłogi oraz w razie konieczności fug pomiędzy płytkami wymienionych pomieszczeń. Czynność mycia
i dezynfekcji pomieszczeń przebieralni jest wykonywana codziennie wieczorem po opuszczeniu pomieszczeń strefy przebieralni przez ostatniego użytkownika. Należy otworzyć wszystkie szafki i dokładnie umyć i dokonać dezynfekcji szafek, siedzisk oraz ścian przebieralni. Dezynfekcję należy wykonać płynem dezynfekująco–myjącym. Należy bardzo dokładnie umyć i przeprowadzić dezynfekcję podłogi w przebieralniach. W trakcie użytkowania STREFY 2
w czasie I i II zmiany należy wykonywać bieżące mycie i zbieranie wody oraz zanieczyszczeń z powierzchni podłóg przebieralni, kabin przebieralni, ławeczek oraz powierzchni pod nimi oraz mycie luster i innych elementów (suszarki, włączniki światła, itp.), a także opróżniać kosze na śmieci.
3) STREFA 3
Czynność mycia i dezynfekcji podłogi holu, ciągów komunikacyjnych, wiatrołapów przeprowadzana jest codziennie i polega na myciu i dezynfekcji podłóg przy pomocy środka myjąco-dezynfekującego i mopa lub przy pomocy szorowarki w przypadku holu wejściowego. W ramach tych czynności należy również opróżnić kosze na śmieci. Gruntowne sprzątanie tej strefy odbywa się na II zmianie. Na I i II zmianie wykonuje się czynności sprzątania na bieżąco, aby przez cały czas użytkowania w Pływalni „FALA” nie dopuścić do nagromadzenia się zanieczyszczeń i osiadania kamienia.
4) STREFA 4
Sprzątanie pomieszczeń porządkowych i magazynowych odbywa się co najmniej raz w tygodniu w zależności od potrzeb (na II zmianie). W pomieszczeniach tych należy utrzymać w czystości powierzchnie posadzek, płytek naściennych, zlewów i umywalek oraz baterii i kranów, opróżniać kosze na śmieci, przetrzeć z kurzu wyłączniki oświetlenia. Ponadto należy utrzymać w czystości wszystkie powierzchnie oszklone wewnątrz i na zewnątrz budynku oraz metalowe ogrodzenie i ławki przed pływalnią.
4.9. Wyszczególnienie prac związanych z utrzymaniem czystości na Pływalni „FALA” w STREFACH 1, 2, 3 i 4:
1) mycie podłogi wraz z fugami między płytkami w holu i ciągach komunikacyjnych;
2) ścieranie kurzu z grzejników, parapetów, gaśnic;
3) uzupełnianie środków higieny;
4) sprzątanie podłogi i mycie szyb w wiatrołapie;
5) czyszczenie wycieraczek i maty wejściowej;
6) opróżnianie pojemników na śmieci;
7) mycie i dezynfekcja ławek w holu;
8) mycie i dezynfekcja drzwi, ościeżnic i ram wszystkich pomieszczeń;
9) mycie i dezynfekcja łazienek i toalet;
10) mycie kloszy;
11) mycie i dezynfekcja posadzki oraz fug pomiędzy płytkami w hali basenowej;
12) ściąganie nadmiaru wody w hali basenowej, strefie saun oraz strefie
przebieralni i pod prysznicami;
13) mycie szatni, pomieszczeń sanitarnych (dezynfekcja szafek);
14) mycie ścian w szatni;
15) wycieranie kurzu z góry szafek (dezynfekcja);
16) mycie drzwi przebieralni (dezynfekcja);
17) mycie toalet, zlewów, dozowników, klamek, luster (dezynfekcja);
18) mycie kloszy, włączników światła;
19) mycie i dezynfekcja natrysków;
20) mycie i dezynfekcja podłogi i ścian w pomieszczeniu do przechowywania
wózków inwalidzkich;
21) mycie i dezynfekcja frontów szafek;
22) mycie okien myjką teleskopową wewnątrz i na zewnątrz;
23) ścieranie kurzu z ram okiennych;
24) mycie, dezynfekcja, wyciąganie zastoin (włosy, kurz, etc.), wymiana wody
w korytarzach „mokrej stopy”;
25) mycie i dezynfekcja pomieszczeń SPA; mycie i dezynfekcja saun oraz innych
elementów wyposażenia oraz dekoracji; wszystkie elementy ze stali
nierdzewnej myte są na II zmianie specjalistycznymi środkami;
26) odkurzanie mebli tapicerowanych i siedzisk;
27) mycie i dezynfekcja, ławeczek i kabin przebieralni;
28) opróżnianie koszy, utrzymanie w czystości ławek, ogrodzenia metalowego przed Pływalnią od strony ulicy Żeromskiego.

4.10. Inne czynności związane ze świadczeniem usług objętych przedmiotem zamówienia:
1) zamykanie drzwi i okien;
2) gaszenie świateł w pomieszczaniach sprzątanych po zakończonej pracy;
3) wyłączanie z prądu podgrzewaczy wody, grzejników, czajników, odbiorników radiowych itp.;
4) informowanie obsługi Pływalni o niebezpieczeństwach i zagrożeniach
w budynku;
5) informowanie obsługi Pływalni o uszkodzeniach i awariach;

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-12-27 10:00

Po zmianie:
2024-01-02 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-12-27 10:30

Po zmianie:
2024-01-02 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-01-25

Po zmianie:
2024-01-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.