Ogłoszenie z dnia 2024-10-30
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowa stawów retencyjnych na terenie gminy Chynów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CHYNÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 67
1.5.2.) Miejscowość: Chynów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-650
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@chynow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.chynow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowa stawów retencyjnych na terenie gminy Chynów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-23332607-8c94-4d2d-a6cc-8d3fbee5746b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00571739
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00052812/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Odbudowa stawu retencyjnego na terenie działki nr ewid. 55/3 i 57 w miejscowości Machcin
1.1.6 Odbudowa stawu retencyjnego na terenie działki nr ewid. 195/4 w miejscowości Chynów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia współfinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa”, operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-23332607-8c94-4d2d-a6cc-8d3fbee5746b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania w przedmiocie określają §9 i § 13 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zrealizowany w § 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zad. I – Odbudowa stawu retencyjnego na terenie działki nr ewid. 55/3 i 57 w miejscowości Machcin. Projektuje się wykonanie w miejscu istniejącego wcześniej obiektu (stawu o powierzchni około 378 m2, głębokości około 1,20 ÷1,50 m, pojemności całkowitej 480 m3, nachylenie skarp 1: 0,25 ÷ 1: 0,75) który uległ częściowemu zniszczeniu - nowego obiektu budowlanego: urządzenia wodnego - ziemnego stawu o czaszy w kształcie zbliżonym do kwadratu o głębokości nie przekraczającej 2,90 m. Planowane jest również wykonanie rozbudowy istniejącej czaszy poprzez zmianę jego wymiarów i zwiększenie głębokości. Czasza stawu po wykonanej odbudowie i rozbudowie będzie posiadała wymiary: 18,0 x 3,70 x 14,60 x 6,70 x 4,50 x 6,40 x 3,70 x 8,15 x 12,90 m, powierzchnia czaszy po rozbudowie będzie wynosiła 423 m2. Skarpy stawu zostaną wyprofilowane tak aby uzyskać na całym obwodzie regularne nachylenie wynoszące 1:1,0.
Odległość krawędzi stawu od granicy działki drogowej wynosi 4,0 m. Urobek pochodzący z wykopu czaszy stawu zostanie w części zagospodarowany na własnej działce nr ew. 55/3, a nadmiar wywieziony poza teren robót.
Skarpy stawu w celu zachowania ich stabilności zostaną umocnione poprzez: umocnienie ich stopy kiszką faszynową Ø 20 cm, oraz umocnienie powierzchni skarp narzutem kamiennym w płotkach na podkładzie z geowłókniny separacyjno - filtracyjnej 400 g/m2, do pełnej wysokości. Umocnienie brzegów wzdłuż linii brzegowej pasem szerokości 3,0 m, narzutem kamiennym na podkładzie z geowłókniny.
Parametry techniczne stawu po wykonanej odbudowie i rozbudowie:
Powierzchnia całkowita – Fcałk. = 423 m2,
Powierzchnia dna – Fdna = 223 m2,
Powierzchnia zw. wody – Fzw. w. = 392 m2,
Pojemność całkowita – Vcałk. = 937 m3,
Pojemność wody – Vwody = 767 m3,
Głębokość maksymalna stawu – t = 2,90 m,
Rzędne projektowane terenu – 128,00 m. n.p.m.,
Rzędna dna – 125,10 m. n.p.m.
Nachylenie skarp 1: n = 1: 1,0.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zad. II – Odbudowa stawu retencyjnego na terenie działki nr ewid. 195/4 w miejscowości Chynów. Projektuje się wykonanie w miejscu istniejącego wcześniej obiektu (stawu o powierzchni około 1682 m2, głębokości 1,76 m, pojemności całkowitej 2500 m3, nachylenie skarp 1: 0,25 ÷ 1: 0,75) który uległ częściowemu zniszczeniu - nowego obiektu budowlanego: urządzenia wodnego - ziemnego stawu o czaszy w kształcie zbliżonym do prostokąta o głębokości nie przekraczającej 2,90 m. Planowane jest również wykonanie rozbudowy istniejącej czaszy poprzez zmianę jego wymiarów i zwiększenie głębokości. Czasza stawu po wykonanej odbudowie i rozbudowie będzie posiadała wymiary: 33,7 x 44,6 x 40,9 x 48,9 x 8,3 m, powierzchnia czaszy po rozbudowie będzie wynosiła 1972 m2. Skarpy stawu zostaną wyprofilowane tak aby uzyskać na całym obwodzie regularne nachylenie wynoszące 1:1,0.
Minimalna odległość krawędzi czaszy stawu od granicy działki sąsiedniej nr ew. 195/5, wynosi 6,0 m, natomiast odległość krawędzi stawu od granicy działki drogowej nr ew. 329, wynosi 5,0 m. Urobek pochodzący z wykopu czaszy stawu zostanie w części zagospodarowany na własnej działce nr ew. 195/4, a nadmiar wywieziony poza teren robót.
Skarpy stawu w celu zachowania ich stabilności zostaną umocnione poprzez: umocnienie ich stopy kiszką faszynową Ø 20 cm, oraz umocnienie powierzchni skarp narzutem kamiennym w płotkach na podkładzie z geowłókniny separacyjno - filtracyjnej 400 g/m2, do pełnej wysokości. Umocnienie brzegów wzdłuż linii brzegowej pasem szerokości 3,0 m, narzutem kamiennym na podkładzie z geowłókniny. Zagospodarowanie plantówek poprzez obsiew mieszanką traw.
Parametry techniczne stawu po wykonanej odbudowie i rozbudowie:
Powierzchnia całkowita – Fcałk. = 1972 m2,
Powierzchnia dna – Fdna = 1492 m2,
Powierzchnia zwierciadła wody – Fzw. w. = 1902 m2,
Pojemność całkowita Vcałk. = 5023 m3,
Pojemność użytkowa Vwody = 4243 m3,
Maksymalna głębokość wody w stawie - twody = 2,50 m,
Średnia głębokość całkowita stawu - tcałk. = 2,90 m,
Maksymalny poziom zw. wody - 117,30 m. n. p. m,
Nachylenie skarp stawu 1 : n = 1 : 1,0,
Projektowana rzędna dna stawu - 114,80 ÷ 115,00 m. n.p.m.,
Projektowane rzędne terenu wokół stawu – 117,70 m. n. p. m.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku wykazanie przez Wykonawcę, że ten:
a) dotyczy pierwszej części zamówienia:
wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa, przebudowa lub renowacja zbiornika wodnego o powierzchni co najmniej 200 m2.
b) dotyczy drugiej części zamówienia:
wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną, której przedmiotem była budowa, przebudowa lub renowacja zbiornika wodnego o powierzchni co najmniej 1000 m2.
c) Dotyczy pierwszej i drugiej części zamówienia:
dysponuje osobami które zapewnią kierowanie budową oraz robotami t.j. w szczególności:
- kierownik budowy – co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności hydrotechnicznej lub melioracji wodnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – wykonawca nie jest jednak zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, rodzaju, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w §7 ust. 1 pkt. 4 lit a) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ;
4) Dowody określające czy roboty budowlane o których mowa w ppkt 3, zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyny niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
5) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzający spełnienie warunku określonego w § 7 pkt 1 ppkt 4 lit. b) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania – składający ofertę jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:1) dla zadania nr 1 zamówienia w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych);
2) dla zadania nr 2 zamówienia w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych)
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Uregulowanie w przedmiocie zawiera § 13 Projektu Umowy (zał. do SWZ)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-14 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę na podstawie przepisów, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U.z 2024 r., poz. 507).
Zamawiający wykluczy także Wykonawcę na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja dwóch budynków gospodarczych dla sezonowej pracowni pszczelarskiej w Puławach
- Budowa drogi wewnętrznej 1KDW wraz z budową sieci elektroenergetycznej na terenie Strefy Aktywności Gospodarczej w miejscowości Świlcza
- Maluch +: Adaptacja pomieszczeń przedszkola przy ul. Kwiatkowskiego wraz z zagospodarowaniem terenu w celu utworzenia Filii Żłobka Miejskiego w Pułtusku
- Modernizacja bazy rekreacyjno-sportowej przy Szkole Podstawowej nr 4 w Sosnowcu
- Renowacja Sali Balowej w Muzeum Pałac Herbsta - Sufit
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Ryn, na działce numer 90/30 i 90/32, obręb 0001 Miasto Ryn, gmina Ryn"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.