eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańŚwiadczeniu usług polegających na koszeniu trawy i przycinaniu żywopłotów na terenie Miasta Poznania.



Ogłoszenie z dnia 2023-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczeniu usług polegających na koszeniu trawy i przycinaniu żywopłotów na terenie Miasta Poznania.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD KOMUNALNYCH ZASOBÓW LOKALOWYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 302538131

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana Matejki 57

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-770

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: obsluga.klienta@zkzl.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkzl.poznan.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zkzl_poznan

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczeniu usług polegających na koszeniu trawy i przycinaniu żywopłotów na terenie Miasta Poznania.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-562a91b1-8eb1-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00572518

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00533334

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.201.82.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 394377,86 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczeniu usług polegających na koszeniu trawy i przycinaniu żywopłotów na terenie Miasta Poznania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

77300000-3 - Usługi ogrodnicze

77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej „SWZ”) w załączniku nr 8 do SWZ w Projektowanych Postanowieniach Umowy (§ 2 ust. 1) Zamawiający wskazał, iż przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na dwukrotnym koszeniu trawy i przycinaniu żywopłotów na terenie Miasta Poznania, do których Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o. dysponuje tytułem prawnym, jednocześnie w załączniku nr 9 do SWZ w Wykazie nieruchomości objętych Umową wraz z powierzchnią terenów zielonych i żywopłotów oraz w Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, Zamawiający błędnie wskazał powierzchnię terenów zielonych i żywopłotów, która określała jednokrotne wykonania przedmiotu zamówienia.
W tym miejscu należy podnieść, że Wykonawcy składający ofertę skalkulowali wycenę oferty jako jednokrotne wykonanie usługi, a zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oferta winna być skalkulowana jako dwukrotna.
Mając na uwadze powyższe okoliczności Zamawiający uznał, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Reasumując na podstawie przytoczonych powyżej argumentów ziściły się łącznie następujące przesłanki:
-postępowanie obarczone jest wadą, czyli Zamawiający naruszył w postępowaniu przepisy regulujące jego prowadzenie;
- wady tej nie można usunąć;
- stwierdzona wada postępowania, o której mowa na wstępie jest o tyle istotna, że uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie niniejszego zamówienia.

Powyższe odnajdujemy w orzecznictwie KIO, a mianowicie: "zgodnie z art. 255 pkt 6 Pzp ustawodawca wymaga wykazania trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania przepisu. Po pierwsze, musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulujących udzielanie zamówienia (wada postępowania). Po drugie, wada ta ma skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. A zatem nie może to być jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą a niemożnością zawarcia umowy. Po trzecie wada ta musi być niemożliwa do usunięcia." (zob.: wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.03.2022 r., sygn. akt. KIO 613/22).

Zamawiający wskazując powód unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 Pzp wskazuje dodatkowo, iż w przedmiotowym stanie faktycznym postępowania wskazany powyżej art. 255 pkt 6 Pzp pozostaje w związku z art. 457 ust. 1 Pzp w zakresie, w jakim wada postępowania może prowadzić do zawarcia umowy podlegającej unieważnieniu na podstawie przesłanek wskazanych w tych przepisach.

Wobec powyższego Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.