Ogłoszenie z dnia 2024-10-31
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja i realizacja badania pt. „Model prognozowania i monitorowania zmian na rynku pracy w województwie śląskim (...)."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276855696
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 30
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-048
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: (32) 757 33 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wup@wup-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wupkatowice.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna samorządu województwa nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja i realizacja badania pt. „Model prognozowania i monitorowania zmian na rynku pracy w województwie śląskim (...)."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ce01b91b-ccf1-4981-ae7b-ef98c2c9b134
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00573701
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00056916/26/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka w ramach projektu własnego WUP Katowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Opracowanie modelu prognozowania i monitorowania zmian na rynku pracy
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/9813903.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania (https://platformazakupowa.pl/transakcja/981390).
2. Wymaga się, aby komunikacja z Wykonawcami odbywała się tylko poprzez platformę zakupową za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
Uwaga
Korespondencja przesłana w inny sposób niż poprzez platformę lub przesłana poprzez platformę na adres inny niż adres strony internetowej prowadzonego postępowania (https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/981390) nie będzie brana pod uwagę, zostanie uznana za złożoną nieskutecznie. Zamawiający nie będzie informował o błędnym złożeniu korespondencji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania i formularza „Wyślij wiadomość do
Zamawiającego”.
2. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której adresatem, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania do konkretnego Wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez Zamawiającego bezpośrednio na stronie internetowej prowadzonego postępowania, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej (platformazakupowa.pl), tj.:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) Przeglądarka internetowa Microsoft Edge, Google Chrome lub Mozilla FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”;
4) Zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.
5) Informacje dodatkowe:
a) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
b) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6) Dodatkowe rekomendacje:
a) W przypadku wykorzystywania podpisu kwalifikowanego wykorzystywanie oprogramowania wystawcy podpisu.
b) W przypadku wykorzystywania profilu zaufanego wykorzystywanie strony umożliwiającej m.in. podpisanie dokumentu podpisem zaufanym (https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany).
c) W przypadku wykorzystania podpisu osobistego wykorzystywanie rozwiązań wskazanych na stronie zawierającej informacje i instrukcje, jak używać e-dowodu, w tym jak podpisywać dokumenty przy użyciu e-dowodu (https://www.gov.pl/web/e-dowod/#Jak-uzywac-e-dowodu).
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej (platformazakupowa.pl) określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin) w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy zakupowej (platformazakupowa.pl), w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Urząd Pracy adres: ul. Kościuszki 30, 40-048 Katowice, tel.: 32 757 33 60;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy
w Katowicach jest Pani Justyna Nowak, kontakt: iod@wup-katowice.pl, telefon: (32) 757 33 06;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego TP/22/24 pt.: Organizacja i realizacja badania pt. „Model prognozowania i monitorowania zmian na rynku pracy w województwie śląskim – zapotrzebowanie na kompetencje w obszarach technologicznych i administracji publicznej w perspektywie do 2030 r.”;
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
9. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
10. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
11. Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/22/24
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 413563,27 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 302500,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja badania:
„Model prognozowania i monitorowania zmian na rynku pracy w województwie śląskim - zapotrzebowanie na kompetencje w obszarach technologicznych i administracji publicznej w perspektywie do 2030 r.”
w szczególności:
• realizacja badania winna przebiegać zgodnie z celami głównymi oraz nakreśloną przez Zamawiającego problematyką badawczą,
• realizacja badania winna przebiegać zgodnie z 5 etapami zaplanowanymi przez Zamawiającego: etap I – analiza desk research, etap II – badanie jakościowe panel ogólny, etap III – badanie jakościowe panele eksperckie odnoszące się do obszarów technologicznych i administracji publicznej, etap IV – badanie ilościowe, etap V- badanie jakościowe Delphi,
• przeprowadzenie badania zgodnie z zasadami doboru próby do badań opracowanymi przez Zamawiającego,
• opracowanie analizy desk research przez Wykonawcę zgodnie z założeniami Zamawiającego,
• zaprojektowanie i przeprowadzenie badania ilościowego, jako indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych według zestandaryzowanych kwestionariuszy wywiadu opracowanych przez Wykonawcę przy wykorzystaniu techniki CAWI i/lub CATI dla 11 grup respondentów. Kwestionariusze wywiadu muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego,
• zaprojektowanie i przeprowadzenie badania jakościowego – 12 paneli eksperckich, jako zogniskowanych wywiadów grupowych realizowanych on-line według scenariusza przygotowanego przez Wykonawcę, przy wykorzystaniu techniki FGI zgodnie z założeniami badawczymi Zamawiającego. Zamawiający musi zaakceptować scenariusz paneli,
• zaprojektowanie i przeprowadzenie badania jakościowego wśród 11 grup respondentów – badanie Delphi, jako indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych realizowanych on-line według narzędzi przygotowanych przez Wykonawcę zgodnie z założeniami badawczymi i zaakceptowanego przez Zamawiającego,
• kontrola pracy ankieterów w badaniu ilościowym przez Wykonawcę i Zamawiającego,
• kontrola realizacji badania jakościowego (panele eksperckie, badanie Delphi) przez Wykonawcę i Zamawiającego,
• zakodowanie zebranych danych empirycznych wśród przedsiębiorców/pracodawców z badania ilościowego/badania Delphi,
• opracowanie danych z badania ilościowego w postaci tablic wynikowych zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego,
• opracowanie przez Wykonawcę: raportu z analizy desk research, scenariusza rozwoju dla województwa śląskiego w perspektywie do 2030 r., w tym obszarów technologicznych i administracji publicznej, 11 list kompetencji, raportu z badania ilościowego oraz raportu końcowego według wskazań Zamawiającego,
• opracowanie 11 infografik z 11 list kompetencji według wskazań Zamawiającego,
• zapewnienie co najmniej 3 moderatorów w badaniu jakościowym (panele eksperckie),
• zapewnienie koordynatora badania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79310000-0 - Usługi badania rynku
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 334 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora badania wskazanego przez Wykonawcę w Zał. 7 do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie moderatora 1 wskazanego przez Wykonawcę w zał. Nr 7 do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie moderatora 2 wskazanego przez Wykonawcę w zał. Nr 7 do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie moderatora 3 wskazanego przez Wykonawcę w zał. Nr 7 do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli:a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie 2 usługi:
- 1 usługę badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego ilościowo – jakościowego z zakresu rynku pracy o zasięgu co najmniej wojewódzkim przy zastosowaniu metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż 1 000 respondentów i metody jakościowej przy zastosowaniu techniki FGI
oraz
- 1 usługę badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego z zakresu rynku pracy przy zastosowaniu metody jakościowej i techniki FGI polegającej na realizacji nie mniej niż 6 paneli eksperckich.
Zamawiający dopuści również sytuację, w której Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie 1 usługę polegającą na przeprowadzeniu badania społecznego ilościowo-jakościowego z zakresu rynku pracy o zasięgu co najmniej wojewódzkim, przy zastosowaniu metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż 1 000 respondentów i metody jakościowej z wykorzystaniem techniki FGI polegającej na realizacji nie mniej niż 6 paneli eksperckich.
Obowiązek wykazania się 1 usługą badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego z zakresu rynku pracy o zasięgu co najmniej wojewódzkim przy zastosowaniu jednocześnie metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż 1 000 respondentów i metody jakościowej FGI, spoczywa na każdym Wykonawcy, który w załączniku Nr 5 do SWZ wskaże, że będzie realizował bądź współrealizował IV etap badań.
Obowiązek wykazania się 1 usługą badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego z zakresu rynku pracy przy zastosowaniu metody jakościowej FGI polegającej na realizacji nie mniej niż 6 paneli eksperckich, spoczywa na każdym Wykonawcy, który w załączniku Nr 5 do SWZ wskaże, że będzie realizował bądź współrealizował II i/lub III i/lub V etap badań.
Etap I badań może realizować każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia niezależnie od wykazanej usługi badawczej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku według formuły „spełnia/nie spełnia” na podstawie wykazu zawierającego usługi wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert bądź wykonywane nadal, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadające ww. przedmiotowi zamówienia, z podaniem:
- nazw jednostek, dla których były lub są świadczone usługi,
- przedmiotu realizacji usług, w tym tytuły badań,
- czy były to badania społeczne z zakresu rynku pracy: ilościowe oraz jakościowe z zastosowaniem techniki FGI,
- ilości respondentów, na których przeprowadzone było badanie,
- liczby zrealizowanych paneli eksperckich (FGI),
- zasięgu badań,
- dat realizacji usług
oraz załączeniem dokumentu lub dokumentów potwierdzających, że usługi wymienione w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje). W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Faktura VAT (jako dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi) wystawiona przez Wykonawcę w ramach danej usługi wskazanej w wykazie usług zrealizowanych, nie będzie brana pod uwagę przez Zamawiającego. Sam dokument faktury, bez żadnych dodatkowych informacji na temat należytego wykonania, nie może ze swej istoty tego faktu potwierdzać. Z tego dokumentu nie wynika chociażby, że zamówienie zostało wykonane w terminie, a na Wykonawcę nie nałożono kar umownych czy potrąceń.
Dokumenty potwierdzające należyte wykonanie powinny zostać przedstawione w formie oryginału lub czytelnej kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy.
W przypadku, gdy dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi został wystawiony jako dokument elektroniczny podpisany przez upoważniony podmiot, powinien on zostać przekazany w takiej formie w jakiej został wystawiony (zgodnie z § 6 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie).
Niewykazanie spełnienia ww. warunku skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 ppkt b) ustawy Pzp.
b) Wykonawca wykaże, iż dysponuje następującym personelem:
- koordynator badania - 1 osoba, która powinna posiadać wykształcenie wyższe co najmniej magisterskie oraz doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w koordynowaniu 2 badań społecznych z zakresu rynku pracy o zasięgu co najmniej wojewódzkim przy zastosowaniu jednocześnie metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż
1 000 respondentów oraz metod jakościowych FGI i/lub Delphi;
- moderator 1 – 1 osoba, która powinna posiadać wykształcenie wyższe co najmniej magisterskie oraz doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert w pełnieniu funkcji moderatora w nie mniej niż 2 badaniach społecznych z zakresu rynku pracy realizowanych z zastosowaniem metody jakościowej przy użyciu techniki FGI;
- moderator 2 – 1 osoba, która powinna posiadać wykształcenie wyższe co najmniej magisterskie oraz doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert w pełnieniu funkcji moderatora w nie mniej niż 2 badaniach społecznych z zakresu rynku pracy realizowanych z zastosowaniem metody jakościowej przy użyciu techniki FGI;
- moderator 3 - 1 osoba, która powinna posiadać wykształcenie wyższe co najmniej magisterskie oraz doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert w pełnieniu funkcji moderatora w nie mniej niż 2 badaniach społecznych z zakresu rynku pracy realizowanych z zastosowaniem metody jakościowej przy użyciu techniki FGI.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku według formuły „spełnia/nie spełnia” na podstawie wykazu zawierającego imię i nazwisko osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia jako:
- koordynator badań – należy podać imię i nazwisko osoby, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia jako koordynator badań wraz z podaniem: wykształcenia, nazw jednostek, dla których realizowano badania, tytuły badań z zakresu rynku pracy, wielkości badania ilościowego, zasięgi badań, czy były to ilościowe metody badań, jaką metodą zostały przeprowadzone badania jakościowe, dat zrealizowania badań oraz podstawy dysponowania osobą w ramach realizacji zamówienia;
- moderator 1, moderator 2, moderator 3 – należy podać imię i nazwisko osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia jako moderatorzy wraz z podaniem: ich wykształcenia, nazw jednostek, dla której realizowano badania, tytuły badań z zakresu rynku pracy, techniki, z zastosowaniem której przeprowadzone zostały badania jakościowe, dat zrealizowania badań oraz podstawy dysponowania osobą w ramach realizacji zamówienia;
Zamawiający wymaga wskazania w wykazie osób uczestniczących w realizacji zamówienia (zał. nr 7 do SWZ) tylko jednego koordynatora badań, jednego moderatora 1, jednego moderatora 2 oraz jednego moderatora 3, którzy zostaną wyznaczeni do realizacji zamówienia. Zamawiający dopuszcza zmianę tych osób po podpisaniu umowy. Warunki zmiany zostały określone w § 11 projektu umowy.
Ocenie w ramach spełnienia warunku udziału w postepowaniu będzie podlegać doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia na podstawie rzetelnej informacji podanej przez Wykonawcę w zał. 7 do SWZ. Podana informacja musi umożliwiać jednoznaczną ocenę i weryfikację.
W przypadku, gdy któreś ze wskazanych badań nie będzie spełniać wymagań Zamawiającego (po wcześniejszym wezwaniu do uzupełnienia), wówczas Zamawiający zaliczy na poczet spełnienia warunku badania dodatkowe wskazane w zał. 8, spełniające warunki udziału w postępowaniu.
W celu zapewnienia rzetelnej oceny Wykonawcy w zakresie kryterium „Doświadczenie Koordynatora badań”, „Doświadczenie moderatora 1”, „Doświadczenie moderatora 2” i „Doświadczenie moderatora 3” Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia – Zał. Nr 7 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, zasięgu i zakresu, daty wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana, oraz załączeniem dowodów określających, czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana, a w przypadku świadczenia powtarzającego się lub ciągłego jest wykonywana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczenia powtarzającego się lub ciągłego nadal wykonywanego referencje bądź inne dokumenty potwierdzające jej należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – wg Załącznika Nr 6 do SWZ;
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług,
wraz z informacjami na temat uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg Załącznika Nr
7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa złożonego wraz z ofertą, przekazanego:1) w postaci elektronicznej, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
2. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w ust. 1 dokonuje mocodawca lub notariusz.
3. Zaleca się, aby pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 1 zawierało w szczególności wskazanie:
1) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
3) ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. Zakres umocowania musi obejmować przede wszystkim: reprezentowanie Wykonawców występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zaciąganie w ich imieniu zobowiązań, złożenie oferty wspólnie, prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowiązań związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne.
4. Wykonawcy działający w ramach spółki cywilnej zamiast pełnomocnictwa, o którym mowa w ust. 1, mogą załączyć do oferty odpis aktualnej umowy spółki, jeżeli będzie z niej wynikać zakres umocowania wspólników.
5. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, o ile nie została ona załączona do oferty.
6. Oświadczenia, o których mowa w Rozdz. XVI ust. 1 pkt. 1), których wzór zawiera Załącznik nr 2 i nr 3 do SWZ, składa odrębnie każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu tylko w odniesieniu do danego konsorcjanta lub wspólnika. Oznacza to, że każdy ze współwykonawców wykazuje w oświadczeniu tylko własne zdolności (zasoby).
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty „Oświadczenie o podziale obowiązków w trakcie realizacji zamówienia” zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy PZP.
Obowiązek wykazania się 1 usługą badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego z zakresu rynku pracy o zasięgu co najmniej wojewódzkim przy zastosowaniu jednocześnie metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż 1 000 respondentów i metody jakościowej FGI, spoczywa na każdym Wykonawcy, który w załączniku Nr 5 do SWZ wskaże, że będzie realizował bądź współrealizował IV etap badań.
Obowiązek wykazania się 1 usługą badawczą obejmującą przeprowadzenie badania społecznego z zakresu rynku pracy przy zastosowaniu metody jakościowej FGI polegającej na realizacji nie mniej niż 6 paneli eksperckich, spoczywa na każdym Wykonawcy, który w załączniku Nr 5 do SWZ wskaże, że będzie realizował bądź współrealizował II i/lub III i/lub V etap badań.
Etap I badań może realizować każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia niezależnie od wykazanej usługi badawczej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmiany do niniejszej umowy w zakresie: koordynatora badania, moderatora 1, moderatora 2 oraz moderatora 3.2. Zmianę o jakiej mowa w ust. 1 dopuszcza się w sytuacji, gdy okaże się ona konieczna ze względu na śmierć lub chorobę bądź inną okoliczność (uzasadnioną przez Wykonawcę) dot. ww. osób w ofercie. Warunkiem dokonania takiej zmiany jest poinformowanie Zamawiającego przez Wykonawcę o konieczności zmiany wraz z podaniem przyczyn oraz przekazanie Zamawiającemu do jego akceptacji danych osobowych wraz z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje i doświadczenie zawodowe osoby proponowanej w zastępstwie. Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe koordynatora badań oraz 3 moderatorów zostały określone w SWZ w Rozdz. XV ust. 2 pkt 4) lit. b) oraz dodatkowo w kryteriach oceny ofert Rozdz. XVIII ust. 1 pkt 2 -5). Proponowane do zmiany osoby muszą wykazać się kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym równym bądź wyższym w stosunku do wskazanego przez Wykonawcę w załączniku nr 7 oraz załączniku nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/981390
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-13 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wyjaśnienie do pkt 4.2.10.) Pod pojęciem "334 dni" Zamawiający rozumie 334 dni roboczych od dnia podpisania umowy.Informacja dodatkowa do pkt. 5.7 dotycząca wykazu osób:
Mając na uwadze zapewnienie odpowiedniego przebiegu postępowania (rzetelną ocenę Wykonawcy w zakresie kryterium „Doświadczenie koordynatora badań…”, „Doświadczenie moderatora 1...", „Doświadczenie moderatora 2..." oraz „Doświadczenie moderatora 3..." tj. punktowanie doświadczenia osób powyżej wymaganego warunku udziału w postępowaniu), w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdz. XV ust. 2 pkt 4) lit. b) SWZ, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia – dot. osoby wskazanej w Rozdz. XV ust. 2 pkt 4) lit. b) SWZ wraz z informacją na temat jej doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego oraz podstawę do dysponowania tą osobą.
Informacja dodatkowa nt. podstaw wykluczenia Wykonawcy:
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r., poz. 1497). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Usługi transportowe dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 r.
- BIEŻĄCE UTRZYMANIE I NAPRAWY ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH, ODWODNIENIA, WYPOSAŻENIA I URZĄDZEŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU NA OBIEKTACH INŻYNIERSKICH W CIĄGU SIECI DRÓG WOJEWÓDZKICH WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO.
- KONSERWACJA URZĄDZEŃ WCHODZĄCYCH W SKŁAD WYPOSAŻENIA TECHNICZNEGO TUNELU KATOWICKIEGO I W KOPULE NAD RONDEM
- Dostawa kalorymetru skaningowego
- Obsługa samochodami ciężarowymi zwałów węgla w Polskiej Grupie Górniczej S.A. Oddział KWK Staszic-Wujek (2025-2026)
- Zakup traktorków ogrodowych typu rider (łamany) z osprzętem
więcej: przetargi w Katowicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.