Ogłoszenie z dnia 2024-10-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie chodników miejskich i powiatowych w granicach administracyjnych Gminy Konstantynów Łódzki w sezonie 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Konstantynów Łódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zgierska 2
1.5.2.) Miejscowość: Konstantynów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-050
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konstantynow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-konstantynow-lodzki
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie chodników miejskich i powiatowych w granicach administracyjnych Gminy Konstantynów Łódzki w sezonie 2024/20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df2a1473-e6e0-44c5-876c-3dccfc09c558
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00573781
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048305/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Zimowe utrzymanie chodników w sezonie 2024/2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00553285
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Uzasadnienie prawne:
Art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne:
Gmina Konstantynów Łódzki podjęła działania mające na celu ustalenie możliwości udzielenia zamówienia w oparciu o art. 214 ust. 1 pkt 11, zlecenia zadań podmiotowi wewnętrznemu, w zakresie usług zimowego utrzymania chodników. PKGKŁ sp. z o.o. stanowi własność Gminy Konstantynów (100% udziałów). Jednocześnie Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego jednoosobowo pełni funkcje Walnego Zgromadzenia Wspólników. Na podstawie wcześniej zgromadzonych dokumentów, w tym oświadczenia P.K.G.K.Ł. sp. z o.o. z dnia 23.05.2024 r. ustalono, że ponad 90% przychodu osiągniętego przez Spółkę
w okresie od 2020 do 2023 roku zostało wygenerowane z tytułu wykonywania zadań powierzonych przez Gminę Konstantynów Łódzki (średni przychód z zatwierdzonych lat obrotowych 2020-2023).
W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.18.2024.ŁP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 77400,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na całodobowym zimowym utrzymaniu chodników miejskich i powiatowych na terenie gminy Konstantynów Łódzki.
2. Szczegółowy zakres prac i sposób realizacji usług objętych umową został zawarty w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz Formularzu cenowym, stanowiącymi odpowiednio Załącznik nr 1 i 2 do Zaproszenia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 8 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 18.10.2024 r., w związku z rozpoczęciem procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 217 ustawy Pzp Zamawiający przekazał Wykonawcy Przedsiębiorstwu Komunalnemu Gminy Konstantynów Łódzki Sp. z o. o. ul. Jana Pawła II 44, 95-050 Konstantynów Łódzki, zaproszenie do negocjacji wraz załącznikami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Negocjacje z zaproszonym Wykonawcą odbyły się w dniach 21.10.2024 r.-30.10.2024 r.
W toku negocjacji w dniu 23.10.2024 r. Wykonawca przedstawił Zamawiającemu m.in. formularz cenowy, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Zaproszenia wraz z zaproponowanymi cenami za poszczególne pozycje formularza. Łączna cena zaproponowana przez Wykonawcę za wykonywanie usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wyniosła 156 350,00 zł brutto, natomiast kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia wyniosła 85 020,00 zł brutto. W toku negocjacji strony nie doszły do porozumienia, co do wysokości ceny za realizację przedmiotu zamówienia. Cena zaproponowana przez Wykonawcę Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Sp. z o. o. ul. Jana Pawła II 44, 95-050 Konstantynów Łódzki znacząco przekroczyła możliwości finansowe Gminy Konstantynów Łódzki.
Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 8 ustawy Pzp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprzątanie obiektów UD Włochy i terenu wokół urzędu
- Usługa utrzymania porządku i czystości w budynkach i posesjach administrowanych przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o w Przemyślu
- Zimowe utrzymanie jezdni w ciągach dróg wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Piotrkowie Trybunalskim.
- Usługa sprzątania w budynkach Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie w latach 2025-2026
- Utrzymanie czystości i zimowe utrzymanie ulic administrowanych przez Powiat Pyrzycki w okresie od 01.04.2025 do 31.03.2026 na terenie miasta Pyrzyce
- Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń biurowych, sanitarnych i ciągów komunikacyjnych w budynku Sądu Okręgowego w Suwałkach przy ul. Waryńskiego 45 i utrzymanie porządku na posesji.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.