Ogłoszenie z dnia 2023-12-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00550910/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-12-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
"Kredyt długoterminowy w kwocie 1.057.221,00 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MARKOWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581809
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1399
1.5.2.) Miejscowość: Markowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-120
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 226 53 52
1.5.8.) Numer faksu: 17 226 56 57
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@markowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://markowa.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9b16948b-99e6-11ee-ba3b-4e891c3846851.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Kredyt długoterminowy w kwocie 1.057.221,00 z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu"2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b16948b-99e6-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00573897
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00027434/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Kredyt długoterminowy na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00550910
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 1.057.221,00 zł (słownie: jeden milion pięćdziesiąt siedem tysięcy dwieście dwadzieścia jeden złotych 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Markowa, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z póź. zm.) na okres od dnia uruchomienia kredytu przez Bank do dnia 31 grudnia 2034 roku.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje zaciągniecie i spłatę kredytu w złotych polskich (PLN), a w przypadku wejścia Polski do strefy EURO, przewalutowanie kredytu nastąpi bez dodatkowych opłat.
3. Przeznaczenie kredytu jest zgodne z Uchwałą Nr LXVII/358/23 Rady Gminy Markowa z dnia 16 listopada 2023 r. w sprawie zaciągnięcia w 2023 roku kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
4. Udzielony kredyt oparty będzie o stopę WIBOR 3M według notowań aktualnych na dzień zawarcia umowy (jako stawkę bazową) i stałą marżę banku w okresie kredytowania, przy stałej racie kapitałowej.
5. Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania.
6. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M.
7. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t j. Dz. U. 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
8. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć stawkę bazową WIBOR 3M na dzień 12.12.2023 r i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału.
9. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio rok 365, każdy miesiąc = 30 dni.
10. Spłata kapitału kredytu następować będzie zgodnie z harmonogramem wskazanym w SWZ.
11. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych – do 31.03.2024 roku (pierwsza rata
płatna w dniu 31.03.2024 roku). Spłata rat kapitałowych rozpocznie się w dniu 31.03.2024 roku zgodnie z zasadami stosowanymi przez bank.
12. Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia. Spłata rat odsetkowych rozpocznie się w dniu 31.03.2024r roku zgodnie z zasadami stosowanymi przez bank
13. Termin spłaty kolejnych rat kapitałowych i odsetkowych odbywać się będzie kwartalnie na ostatni dzień każdego kwartału. Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia przesłanego w formie noty odsetkowej wystawionej przez Bank w terminie 7 dni przed terminem płatności odsetek. Jeżeli termin spłaty raty kredytu przypadnie na dzień wolny od pracy Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
14. Dysponowanie kredytem: kredyt będzie pobrany w jednej transzy na pisemny wniosek Zamawiającego kierowany drogą elektroniczną na adres Wykonawcy najpóźniej w dniu 28 grudnia 2023 roku.
15. Zabezpieczeniem spłaty kredytu i odsetek będzie weksel „in blanco” z klauzulą „bez protestu” wraz z deklaracją wekslową kontrasygnowaną przez Skarbnika Gminy.
16. Zamawiający zastrzega sobie:
1) w przypadku nie wykorzystania całej wartości kredytu możliwość zwrotu środków pieniężnych bez płacenia odsetek,
2) możliwość wcześniejszej spłaty kredytu – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 473801,87 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 473801,87 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 473801,87 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 69058180
7.3.4) Miejscowość: Rynek 23
7.3.5) Kod pocztowy: 36-060
7.3.6.) Województwo: podkarpackie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 473801,87 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2034-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wybór banku wykonującego bankową obsługę budżetu gminy Boniewo na lata 2025-2027
- Obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie deficytu budżetu Gminy Piszczac oraz na spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych
- UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 900.000,00 PLN
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- "OBSŁUGA BANKOWA GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE"
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.